Stran 1 od 2
Šola: turbo
Objavljeno: Sr jul 09, 2003 12:53 pm
Napisal/-a totimato
Prosil bi za pojasnilo: zanima me razlika v motorju, ki ima turbo. Na primer vem, da so modeli Fiata Uno 1.4 in 1.4 Turbo (če se ne motim). Za primerjavo lahko vzamemo tudi katerikoli drugi avto.
Kakšne so razlike med obema motorjema - če odštejemo turbo polnilnik.
Ali so razlike v zgradbi motorja in kaj vse ima drugi, kaj prvi nima?
Hvala za učno uro!
lp
Objavljeno: Sr jul 09, 2003 1:22 pm
Napisal/-a WhiteCell
praktično vse... po merah sta enaka..samo so popolnoma drugim ateriali batov,glave bloga ojnic, odmice ipd
Objavljeno: Sr jul 09, 2003 2:12 pm
Napisal/-a Punto_GT
Je tko kot je reku neon freak, vse je drugačno razn kubatura, vsi so 1372 ccm.
Že motorja od unota turbo in puntota gt, sta si različna...
turbo
Objavljeno: Sr jul 09, 2003 2:24 pm
Napisal/-a mazda-mx3
Ma razlika je tudi v kompresijskem razmerju.
Če imaš navaden motor ino hočeš dat gor turbino, moraš najprej zmanjšat kompresijsko razmerje in pol nardit une predelave, ki jih je napisal Neon Freak.
za zamenjavo se menda uporablja materijale z aluminija ali kakšne druge kovine.
Važno je, da so materijali lažji in trši, da se motor lažje vrti.
Nekje sem slišal, da se celo glave ventilov ali batov prevleče z nekimi silikatnimi snovmi, da imajo večjo obstojnost (to je že kirurgija).
Pol pa odmična gred, ki bolj odmika ventile, popoff in popin ventili, ki skrbijo za pravilno delovanje turbine (kdaj se fila zrak v turbino in kje je zgornja meja kompresije, ki jo turbina lahko ustvari) in na koncu seveda izpušni sistem ter eprom al eeprom na elektroniki.
Objavljeno: Sr jul 09, 2003 2:59 pm
Napisal/-a Valjo
tut zgradba motorja je bistveno trša, ker kljub temu da motorju zmanšaš kompresiju, deluje motor pod bistveno večjo kompresijo kot navadn bencinski. npr audi s2 ma kompresijo 9,1:1 kr je enakovredno 1:16 na navadnem bencincu...
Objavljeno: Sr jul 09, 2003 7:36 pm
Napisal/-a Tomo
Punto_GT je napisal/-a:Je tko kot je reku neon freak, vse je drugačno razn kubatura, vsi so 1372 ccm.
Že motorja od unota turbo in puntota gt, sta si različna...
Bi se strinju.
Objavljeno: Če jul 10, 2003 8:02 am
Napisal/-a totimato
Pomeni, da če imam na mizi glavi motorja sta obe enaki, samo od turba je lažja?
Recimo, da je cilj povečati moč motorja za 15 KM (iz 50 na 65 recimo), takšno povečanje vsak navadem motor zdrži brez problemov, ne?
Je možno to z turbo polnilnikom? V smislu, da nastaviš učinkovitost turba...al kaj jaz vem...
Hvala za odgovore na taka prismojena vprašanja. Želim si razčistiti določene pojme, pa tudi kateremu drugemu začetniku zna biti to zanimivo.
lp
Objavljeno: Če jul 10, 2003 8:54 am
Napisal/-a JohnyR
nazadnje ka sm se jst pogovarju z enim ko se na stvar spozna je reku da so vse mašine ( še posebi evropske ) delane z veliko rezerve, tko da teh 15KM z vednostjo kako se lepo dela z mašino ( še posebej to vela za turbo ) nebi smel bit problem.
Objavljeno: Če jul 10, 2003 9:21 am
Napisal/-a Valjo
za 15km se ti niti slucajno ne splaca dat turbota gor... to lahka dosezs z drugimi modifikacijami (filtr, avspuh...)
Objavljeno: Če jul 10, 2003 9:52 am
Napisal/-a JohnyR
za 15 kilometrov res ne, ampak če lahko dobi rabljeno turbino poceni bo pa teh 15 KM še posebej cenil. ( sploh pa ni isto če mašina lažje diha, al pa če ji turbo "piha" v cilinder. moč je v tem primeru skoraj brutalno bolj opazna kot pri filtrih ipd. )
Objavljeno: Če jul 10, 2003 10:17 am
Napisal/-a iKst
Jaz bom v kratkem verjetno prodajal svojo turbino. Garret T25, primerna za montažo na manjše motorje, do 2.0 recimo. Turbina je še dokaj uredu, malenkost lufta sicer ima levo desno ampak ni krize. Če koga zanima, cena je ene 35k sit.
Objavljeno: Če jul 10, 2003 10:30 am
Napisal/-a ssokec
mene pa zanima kje dobiti potreben materijal za predelavo v turbo, bati, odmična gred,... ali se to dobi tudi pri nas, jst se bom lotil vgradnje turbine v seat ibizo 1.5 sxi, pa me zanima če bi bila primerna turbina od uno turbo, ali je mogoče premajhna, uno ima manj ccm. kolikšne so cene novih turbin, in koliko bi mi avto zdržal, če bi vgradil samo turbino in brez menjave batov, odmične gredi,..
Objavljeno: Če jul 10, 2003 10:36 am
Napisal/-a JohnyR
odgovor za ssokec
ponavadi se turbine montirajo brez velikih posegov v samo mašino, ker bi po tej plati stroški presegli vse normalne meje. ( v tem primeru se veliko bolj splača menjava celotne mašine za večjo + bate, ojnice ipd. je pri nas izredno težko dobiti )
Objavljeno: Če jul 10, 2003 11:47 am
Napisal/-a mazda-mx3
johnyr: seveda so potrebni veliki posegi v samo mašino, poskusi dat kr tako turbino na yugota ali pa na unota. Uni, ki tako montira turbino na avto ve, da ne bo dosti zdržala. Ne bi se dosti vozu, pa tudi odziv motorja bi bil skrajno nepredvidljiv. Poleg vsega pa moraš dodati, naštimati oz zamenjati en kup stvari, da stvar sploh dela več kot dva dni.
Je pa res, da so motorji predimenzionirani za tako moč.
""Valjo Objavljeno: sre jul 09, 2003 3:59 pm Pošlji temo:
--------------------------------------------------------------------------------
tut zgradba motorja je bistveno trša, ker kljub temu da motorju zmanšaš kompresiju, deluje motor pod bistveno večjo kompresijo kot navadn bencinski. npr audi s2 ma kompresijo 9,1:1 kr je enakovredno 1:16 na navadnem bencincu... ""
Torej originalni deli niti pod razno ne bi zdržali dosti časa. Nekaj vmes pa je sploh brezveze delat.
totimato: si pomislil na sposobnosti delov podvozja in zavornega sistema? Tudi tam boš moral kaj narediti.
Objavljeno: Če jul 10, 2003 12:00 pm
Napisal/-a JohnyR
mazda-mx3 je napisal/-a:johnyr: seveda so potrebni veliki posegi v samo mašino, poskusi dat kr tako turbino na yugota ali pa na unota. Uni, ki tako montira turbino na avto ve, da ne bo dosti zdržala. Ne bi se dosti vozu, pa tudi odziv motorja bi bil skrajno nepredvidljiv. Poleg vsega pa moraš dodati, naštimati oz zamenjati en kup stvari, da stvar sploh dela več kot dva dni.
tud jst nism mislu da sam turbo gor prpopaš pa je. Mislu sm da mu ni treba zamenjat cele mašine za instalacijo turbo polnilnika.
Objavljeno: Če jul 10, 2003 12:03 pm
Napisal/-a iKst
ssokec, moja turbina bi bla bolj primerna, dej mojo kup

hehe. Sej ne, verjetn od unota dobiš za gajbo pira turbino (domnevam) je pa čist dost velika za 1,5 motor. Sej tlak more bit itak manjši kot pri serijskih turbo motorjih če hočeš serijske bate met not. Menjava za kovane bate se ti pa ne splača, ker boš res prišel na miljonske zneske. Če maš že tolk $$$ se bolj splača kakšen engine transplant.
Cene novih turbin so pa oderuške

Jaz sem se glih včeraj zanimal pri unem tipu v trzinu pa mi je reku da jo dobim za 1200 eurov novo, v Beji pa bi me prišla še kakšnih 200 eurov več. Torej, predrago. Na ebayu se prodaja dost turbin za majhne denarje. Jaz bom naroču pri enem tipu iz UK T28 za 200 funtov + poštnina. Manjše (t25, taka kot jo jaz prodajam) se dobijo že za okol 100 funtov rabljene. Nove pa za 300.
Objavljeno: Če jul 10, 2003 12:11 pm
Napisal/-a mazda-mx3
johnyr je napisal/-a:mazda-mx3 je napisal/-a:johnyr: seveda so potrebni veliki posegi v samo mašino, poskusi dat kr tako turbino na yugota ali pa na unota. Uni, ki tako montira turbino na avto ve, da ne bo dosti zdržala. Ne bi se dosti vozu, pa tudi odziv motorja bi bil skrajno nepredvidljiv. Poleg vsega pa moraš dodati, naštimati oz zamenjati en kup stvari, da stvar sploh dela več kot dva dni.
tud jst nism mislu da sam turbo gor prpopaš pa je. Mislu sm da mu ni treba zamenjat cele mašine za instalacijo turbo polnilnika.
Aha ok pol pa oprosti, se nisva razumela.
En lep primer: v nissana micro 1.3 16V gre mašina od sunnyja 1.4 16V. Sam una od sunnyja ni aluminijasta, ma pa 82KM (micra 75KM).
KOT PRIMER: Predelava nissan micre 1.3 16V iz 75KM na (pazi to!) 160 KM

s turbino (brez NOS-a) in s pripadajočo opremo motorja, podvozja in ostale malenkosti stane približno 1.2 mio SIT

........ampak......pol komaj cakas ksnega porscheja, da se daješ v pospeških.

BWAHAHAHaa
Objavljeno: Če jul 10, 2003 2:20 pm
Napisal/-a lisko
Hmmmm pol bi se na mojem motrju dalo dobit rećmo okol 15 konjev poleg?Zdej jih imam 46 bi pa jih rad mel okol 60.Turbino pa bi vzel od charade dizla(1.0TD al kaj je že) dobim pa jo za 10 jurjo.Oki splača se nekak čeprav bi pol mogu še ostalo predelat (auspuh pa sesalni kolektor) ampak to ni tak blem bolj vprašanje če bi motor zdržu?
Objavljeno: Če jul 10, 2003 2:34 pm
Napisal/-a mazda-mx3
lisko1 je napisal/-a:Hmmmm pol bi se na mojem motrju dalo dobit rećmo okol 15 konjev poleg?Zdej jih imam 46 bi pa jih rad mel okol 60.Turbino pa bi vzel od charade dizla(1.0TD al kaj je že) dobim pa jo za 10 jurjo.Oki splača se nekak čeprav bi pol mogu še ostalo predelat (auspuh pa sesalni kolektor) ampak to ni tak blem bolj vprašanje če bi motor zdržu?
mislim, da od diesla turbina ni ta prava za na bencinarja. Ene imajo menda westgate ventil in ene pa ne. Ne vem točno, sam mislim da niso iste. Raje si kupi bencinarja charada 1.0 turbo = 100 KM in 200 km/h:)
Objavljeno: Če jul 10, 2003 8:54 pm
Napisal/-a totimato
mazda-mx3 je napisal/-a:totimato: si pomislil na sposobnosti delov podvozja in zavornega sistema? Tudi tam boš moral kaj narediti.
Seveda sem. Ko se bom spravil predelovati avto bo najprej fasal ojačitev podvozja. Zavorni sistem bo zamenjan pred menjavo motorja.
mazda-mx3 je napisal/-a:Pol pa odmična gred, ki bolj odmika ventile, popoff in popin ventili, ki skrbijo za pravilno delovanje turbine (kdaj se fila zrak v turbino in kje je zgornja meja kompresije, ki jo turbina lahko ustvari) in na koncu seveda izpušni sistem ter eprom al eeprom na elektroniki.
Še vedno me zaninma ali lahko reguliraš izkoristek turbine. Recimo da zmontiraš turbino in pridobiš 30 KM in iz preventivnih razlogov to pridobitev nekako zmanjšaš na 15KM
Se da? Kako? Nastaviš popoff in popin ventile?
lp
totimato