Stran 1 od 1

Prdec pod vodo

Objavljeno: Ne jul 20, 2003 1:22 pm
Napisal/-a GVX
Me zanima še kako mnenje o zvoku izpuha!
Sam si predstavljam, da je tuning avtomobilov približevanje cestnih vozil tistim ,dirkalnim!Pa naj bodo to spojlerji, zavore, lega na cesti, moč motorja,...
Torej, vsak si želi doživeti vsaj kanček občutka, ki ti ga da dirkalni ali vsaj zelo športni avto!
Popularna predelava je menjava izpušnega lonca z športnim, po možnosti kake znane firme.Tukaj pa nečesa ne razumem:vsi zelo športni (ne-turbo) in dirkalni avtomobili so znani po svojem REZKEM zvoku, ki neljubiteljem para živce, ostalim pa dviga kocine!Razni športni Remusi (in podobno), pa se oglašajo z zamolklim bobnenjem, ki še najbolj spominja na prdec pod vodo!Kaj je tu športnega, ne vem, če mi pa kdo razloži, bi bil zelo vesel!
L.P.
gvx

Objavljeno: Ne jul 20, 2003 2:54 pm
Napisal/-a lisko
Hja mogoče to da nekak u praksi velja da močni motorji spuščajo globoke zvoke? REZEK zvok ponavad dosežeš z vrtljaji ne pa z izpušnim sistemom.Tudi sam sem pristaš ozkega in visokega zvoka ki para živce drugim.Še elo ko mi izpuh crknu je bil zvok zeleo podoben temu kar jaz hočem, sam šment polcaji niso pustil :evil:

Objavljeno: Ne jul 20, 2003 3:11 pm
Napisal/-a monster_d
Za moje pojme je dosti boljsi debel zvok, remus itd... kot pa plocevinast zvok , kot da bi plocevinko pira gor obeso!
Spomni se Letosnjega draga v mb-ju!
Spomni se alfe 155, zvok je mela hudo plocevinast s tistim sportnim izpuhom res zanic, se huje kot da bi kako stoenko posluso!

Objavljeno: Ne jul 20, 2003 3:19 pm
Napisal/-a lisko
EEEEJjjjjjj sej pa stoenka ma pri 11000rpm dober sound.LOL. emm na dragu u mbmi je bela the best sound ona avstrijska astra. ko je mela direkt ror pa rezek zvok seveda u obratih.

Objavljeno: Ne jul 20, 2003 3:23 pm
Napisal/-a monster_d
Ja lisko pa se mojo masinco si pozabu omenit na dragu v mb-ju, seveda brez izpuha ko mi je dol pau! Matr pol sm se do ptuja pelo brez caa. 30km matr kako me je pol buca bolela! :P :P

Re: Prdec pod vodo

Objavljeno: Če jul 24, 2003 9:53 pm
Napisal/-a totimato
GVX je napisal/-a:Me zanima še kako mnenje o zvoku izpuha!
Sam si predstavljam, da je tuning avtomobilov približevanje cestnih vozil tistim ,dirkalnim!Pa naj bodo to spojlerji, zavore, lega na cesti, moč motorja,...


Ja, približevanje. Pač država ima pravila, da bi naj avtombili pili bencin, ne pa živce. Prosim spomni se na mopede s resonancami.

GVX je napisal/-a:Torej, vsak si želi doživeti vsaj kanček občutka, ki ti ga da dirkalni ali vsaj zelo športni avto. Popularna predelava je menjava izpušnega lonca z športnim, po možnosti kake znane firme.Tukaj pa nečesa ne razumem:vsi zelo športni (ne-turbo) in dirkalni avtomobili so znani po svojem REZKEM zvoku, ki neljubiteljem para živce, ostalim pa dviga kocine!


Sebe smatram za ljubitelja, ampak imam rezkega zvoka čisto dovolj tiste 3 ure na 14 dni, ko gledam formulo 1. Enkrat se zavzami, ko si vozniki snamejo čelado, si zatem tudi odstanijo slušne čepe iz ušes.

GVX je napisal/-a:Razni športni Remusi (in podobno), pa se oglašajo z zamolklim bobnenjem, ki še najbolj spominja na prdec pod vodo!Kaj je tu športnega, ne vem, če mi pa kdo razloži, bi bil zelo vesel!
L.P.
gvx


Očitno imaš več izkušenj kot jaz, zato ti ne morem razlagati, lahko ti pa povem svoje mnenje. Vsi večji motorji, ki sem jih jaz slišal (pri tem mislim na V8 pa tudi V6) rohnijo z nižjim zvokom. In vsi športni izpuhi s svojim zvokom želijo povzročiti vtis, da je pod havbo takšna gmota hrzajočih bitij, da je avto v resnici tako nizko zaradi teže motorja in ne zaradi porezanih vzmeti. Enak psihološki učinek lahko dobiš, če voziš tako, da se nagneš v desno do takšne meje, da imaš glavo v geometrijski sredini kabine.
Po mojem okusu bi hrup naj prihajal izpod havbe in ne iz riti (neglede na to ali je v vodi ali ne). Če bi imel dovolj denarja, bi si dal na svojega Cliota delati 4 "tovarniške" izpušne sisteme. Ta izjava se drži te logike: izpuh je narejen za 4 cilindre. Če na vsak cilinder obesimo svoj izpuh, bo avto 4x bolj pretočen pri enakem hrupu. Pa še 4 delujoče izpušne cevi dobimo, kar meni izgleda lepo, če je pravilno narejeno. Ne pozabimo, da si jaz želim tih avto, če koga zanima zakaj, se naj spomni APNov z resonancami.

Sosed je lep čas imel maseratija (ne vem točno katerega, ker na njem ni nič pisalo). Ta avto je pri normalni vožnji povzročal manj hrupa kot moj. Ko pa je pohodil plin pa je tako zarohnel, da sem naslednjih 15 min. hodil okoli v transu. Verjetno ne rabim posebaj razlagati, da je takrat, ko je pohodil plin, zgužval kakšnih 50m asfalta (v prispodobi). To razmerje tišina - rohnenje se mi je zaradi maseratija tako vtisnila v mojo predstavo o športnih, cestolegalnih avtomobilih, da se mi razni remusi & co. ne zdijo tako privlačni. Če bom jaz želel, da kaj tuli, si bom omislil več kot 4 cilindre ali turbino, v zadnji sili pa bom namontiral rebrasto cev na filter za zrak.

Samo moje skromno mnenje, ki bi ti ga bil precej bolj pripravljen razlagati ob pivu, saj je danes res toplo. Če se kdaj srečava, ga boš tudi fasal (pivo mislim).

lp

totimato

Re: Prdec pod vodo

Objavljeno: Če jul 24, 2003 10:49 pm
Napisal/-a fric
totimato je napisal/-a:Očitno imaš več izkušenj kot jaz, zato ti ne morem razlagati, lahko ti pa povem svoje mnenje. Vsi večji motorji, ki sem jih jaz slišal (pri tem mislim na V8 pa tudi V6) rohnijo z nižjim zvokom.


Ne bo čisto držalo. To je predvsem odvisno od prostornine motorja. Za primer si poglej Sale-tovo Mazdo. V6, zvok pa tak, da mi grejo kocine pokonci. Res pa je, da je večina V6 in V8 motorjev (ki jih imaš ti v mislih) velikih prostornin. Od tu tudi globok zvok.
Kar se tekmovalnih vozil tiče, verjemi, da bi vsi imeli še bolj odprte izpušne sisteme, samo jih omejujejo pravilniki. Mislim (nisem povsem prepričan), da je tekmovanje F1 še edino, kjer v pravilniku niso predpisani dušilci. Tukaj jim je edina skrb to, da vroč zrak speljejo iz motorja tako, da čim manj ovira obtok zraka (aerodinamika) in čim manj greje zadnji del bolida (predvsem gume). Pri vseh drugih tekmovanjih pa ne da so predpisani maksimalni db, tudi katalizatorje morajo imeti vozila.

totimato je napisal/-a:Če bi imel dovolj denarja, bi si dal na svojega Cliota delati 4 "tovarniške" izpušne sisteme. Ta izjava se drži te logike: izpuh je narejen za 4 cilindre. Če na vsak cilinder obesimo svoj izpuh, bo avto 4x bolj pretočen pri enakem hrupu. Pa še 4 delujoče izpušne cevi dobimo, kar meni izgleda lepo, če je pravilno narejeno. Ne pozabimo, da si jaz želim tih avto, če koga zanima zakaj, se naj spomni APNov z resonancami.


Tu pa priznam, da te ne razumem najbolje. Če se ne motim, imaš v mislih za vsak cilinder svojo izpušno cev. Če je tako, potem si to raje zbi iz glave. Pomisli, zakaj je le izpušni kolektor najdražja stvar pri celem sistemu (in tudi največ pripomore k performansam). Če bi bilo po tvoje pi speljal samo štiri čim večje cevi iz vsakega cilindra... Ne pozabi, da je pri kolektorju zelo pomemben pritisk, ki ga ustvarja v ceveh. Pri 4. taktu motorja sta v določeni točki tako sesalni kot izpušni ventil odprta, tukaj pride do izraza ta povratni pritisk. Potem pa pride na plano cela znanost, ki sklene kompromis med povratnim pritiskom in "zračnostjo" izpušnega sistema. Sedaj pa razmisli... zamenjaš odmično gred, sesalni ventil se odpre še hitreje, spet bo treba skonstruirat nov izpušni kolektor, da bo izpušni sistem spet optimalen. Ni zastonj to najdražji del izpuha.

Re: Prdec pod vodo

Objavljeno: Po jul 28, 2003 9:23 pm
Napisal/-a totimato
fric je napisal/-a:Ne bo čisto držalo. To je predvsem odvisno od prostornine motorja. Za primer si poglej Sale-tovo Mazdo. V6, zvok pa tak, da mi grejo kocine pokonci. Res pa je, da je večina V6 in V8 motorjev (ki jih imaš ti v mislih) velikih prostornin. Od tu tudi globok zvok.


Ja, verjetno res. V mislih sem imel tistega maseratija, o katerem sem govoril. Mislim pa, da je večina 8 in 6 valjnikov velikih prostornin. Ni v povprečju tako?

fric je napisal/-a:Kar se tekmovalnih vozil tiče, verjemi, da bi vsi imeli še bolj odprte izpušne sisteme, samo jih omejujejo pravilniki. Mislim (nisem povsem prepričan), da je tekmovanje F1 še edino, kjer v pravilniku niso predpisani dušilci. Tukaj jim je edina skrb to, da vroč zrak speljejo iz motorja tako, da čim manj ovira obtok zraka (aerodinamika) in čim manj greje zadnji del bolida (predvsem gume). Pri vseh drugih tekmovanjih pa ne da so predpisani maksimalni db, tudi katalizatorje morajo imeti vozila.


E, saj na to sem mislil, ko sem začel govoriti o 4 avspuhih. Pretočnost v tišini.

fric je napisal/-a:Tu pa priznam, da te ne razumem najbolje. Če se ne motim, imaš v mislih za vsak cilinder svojo izpušno cev. Če je tako, potem si to raje zbi iz glave. Pomisli, zakaj je le izpušni kolektor najdražja stvar pri celem sistemu (in tudi največ pripomore k performansam). Če bi bilo po tvoje pi speljal samo štiri čim večje cevi iz vsakega cilindra... Ne pozabi, da je pri kolektorju zelo pomemben pritisk, ki ga ustvarja v ceveh. Pri 4. taktu motorja sta v določeni točki tako sesalni kot izpušni ventil odprta, tukaj pride do izraza ta povratni pritisk. Potem pa pride na plano cela znanost, ki sklene kompromis med povratnim pritiskom in "zračnostjo" izpušnega sistema. Sedaj pa razmisli... zamenjaš odmično gred, sesalni ventil se odpre še hitreje, spet bo treba skonstruirat nov izpušni kolektor, da bo izpušni sistem spet optimalen. Ni zastonj to najdražji del izpuha.


No kot prva stvar, v postu ki ima naslov "Prdec pod vodo" se tudi moja resnost hitro neha - verjetno takoj za tem, ko začnem omenjati APN-e in resonance.

Kot druga stvar, tvoj odgovor na ta odstavek je res zanimiv. Toliko ne vem o izpuhih, če že, bi s svojimi norimi željami odšel do nekoga, ki se na to spozna in na podlagi njegovih nasvetov in predračunov nekaj dal delati. Bilo bi zanimivo izvedeti kaj več o vseh funkcijah posameznih delov izpuha.

Ampak ni bil moj namen ustvarjati revolucijo s tovarniškimi izpušnimi sistemi. Hotel sem le povedati, da mi je všeč, če bi avto imel bolj pretočen izpušni sistem ob enaki glasnosti. Po mojem, je bolje, da avto rohni pri večjiih obratih in obremenitvah, ko pa se vozim po omejitvah, pa naj bo lepo tiho. To je bil moj namen zgrešene ideje o štirih tovarniških izpuhih. Zato tuli naj motor, izpuh pa naj bo čim tišji.
lp

totimato