Stran 1 od 1

Izpušni kolektorji

Objavljeno: So avg 18, 2007 9:28 pm
Napisal/-a Štrubelj
Čemu so namenjene raznorazne oblike izpušnih kolektorjev in različne vezave cevi v eno cev? Na katerih obratih katera oblika kako poveča moč, zakaj so nekateri zviti ko čreva, spet drugi so skoraj ravni, kaj je najbolš, itd.?

Zanima ve v čem je boljši 4v1 kolektor od 4v2v1 in obratno, zakaj je ponekot vezava cevi '1 in 4' ter '2 in 3', drugot '1 in 3' ter '2 in 4', spet drugje je drugače... Uglavnem zanima me čimveč podatkov o izpušnih kolektorjih.

pod '1 in 4' ter '2 in 3' sem imel v mislih tako vezavo cevi:
Slika

tale se mi tut zdi zanimiv:
http://www.turnermotorsport.com/image/I ... ers_LG.jpg

Objavljeno: So avg 18, 2007 9:42 pm
Napisal/-a fičfirič
4-2-1 semizdi da je za moč v višjih.Zaviti pa pridejo nekateri zato (imenujemo jih equal lenght kolektorji), da imajo plini oziroma pulzi plinov vsi enako dolgo pot do mesta kjer se vsi združijo v eno, oziroma da so razmiki med pulzi v skupni izpušni cevi enako narazen ter tako tok najbolj optimalen.
Čeprav je "recept" za izdelavo kolektorja da naj bo najbolj raven kar se da, z čimanj spreminjajočimi prerezi da je tok čim manj dušen.
Za ostalo bodo pa drugi povedal...

Objavljeno: So avg 18, 2007 10:29 pm
Napisal/-a Mad
... kakor je mene pred časom popravil M.Lončar ti povem da so 4v2v1 kolektorji za navor in moč spodaj 4 v 1 pa za visoke vrtljaje in moč na zgornjem polju vrtljajev ... najboljše je da se presek cevi ne veča bolj kot kanal po katerem iz glave pride plin oziroma premer ventila in izpušnega kanala, ker vsako večanje preseka ustavlja plin in mu manjša hitrost .Če hočeš resnično dobre performanse pol tudi naročaš kolektor tako kot boš imel polje obratov navor nastavljen ker z točno določeno dolžino sekcij 4v2 in 2v1 in premeri posameznih cevi dosežeš optimum ... L.p. Mad

Objavljeno: Ne avg 19, 2007 9:41 pm
Napisal/-a 5ka
to je to kar si mi govoru po telefonu. bo mal za poštudirat

Objavljeno: Po avg 20, 2007 1:29 am
Napisal/-a Mad
5ka je napisal/-a:to je to kar si mi govoru po telefonu. bo mal za poštudirat
... cca.

Objavljeno: To avg 21, 2007 10:13 pm
Napisal/-a Štrubelj
a za višje obrate se štejejo obrati 7000 rpm al 11000 rpm? ker če je druga opcija, potem se bolj splača 4v2v1 uzet kot 4v1.

Aja, pa kompletni izpuh, ali more bit čimbolj raven al je bolš če je kje mal zvit?

Objavljeno: To avg 21, 2007 10:25 pm
Napisal/-a suhokranjec
Bolje da je raven. Vsaka krivina dodatno upira pretok.

Objavljeno: To avg 21, 2007 10:28 pm
Napisal/-a Štrubelj
a pa je bolši pol krajši al dalši avspuh? ker recimo če je krajši, bi lohk teoretično takoj k pride iz 1. lonca odrezou, pa bi mel največ moči :D sam to je najbrš nemogoče.

Neki sm slišu kokr da je daljši izpuh bolši za navor, krajši pa za moč, je v tem kej resnice?

Objavljeno: To avg 21, 2007 10:43 pm
Napisal/-a Mad
Štrubelj je napisal/-a:a pa je bolši pol krajši al dalši avspuh? ker recimo če je krajši, bi lohk teoretično takoj k pride iz 1. lonca odrezou, pa bi mel največ moči :D sam to je najbrš nemogoče.

Neki sm slišu kokr da je daljši izpuh bolši za navor, krajši pa za moč, je v tem kej resnice?
... Za višje vrtljaje je mišljeno čez 7500 do 7500 so motorji z navorom nad 7500 pa motorji ki se vrtijo v ozkem področju kjer imajo največjo moč in samo tam vlečejo dobro kot npr. Saxo Super1600 njegovi uporabni vrtljaji so med 11000 in 11500 pod 4000 se motor zaletava trese do 7000 gre zelo počasi pol nad 9000 se začne dogajat in na 11000 popizdi :P ... Leta 80 so bili izpuhi dirkalnih specialk speljani nekje izpod vrat voznika ... takrat ni bilo restrikcij ... daljši kot je izpuh, bolj se plin hladi v njem in duši hitrost zvok itd ... Izpuh danes mora zadovoljevat določene okoljevarstvene standarde, kar se tiče pa izkoristka bi moral bit krajši ... preden bi se shladil izpušni plin ker z hlajenjem izgublja volumen posledica je manjša hitrost plina in z tem pada moč motorju ... L.p. Mad

Objavljeno: To avg 21, 2007 10:57 pm
Napisal/-a Štrubelj
ee, Mad, you're the man :D

hvala za odgovor, zdej so mi stvari bol jasne (glede tistga k sm reku da bi takoj za loncom odrezu je bla samo varjanta za dirke, če bi se obneslo)

Objavljeno: To avg 21, 2007 11:15 pm
Napisal/-a Mad
Štrubelj je napisal/-a:ee, Mad, you're the man :D

hvala za odgovor, zdej so mi stvari bol jasne (glede tistga k sm reku da bi takoj za loncom odrezu je bla samo varjanta za dirke, če bi se obneslo)
...- takoalitako ni izpušni sistem nekaj kar se kupi ... vsak del avta ki se predela, zahteva totalno preračunavo parametrov - to se dela z telemetrijo - po meritvi temperature gostote vstopnega zraka gostote goriva temperature uparjanja benzina temperature zgorevanja hitrosti plina v kanalih - izpuhu padcu temperatur v določenih sekcijah ... in končno po zbranih podatkih se izračuna potrebni presek cevi za idealen iztek plina ... dostikrat se zgodi, da kupiš avto po duši športnik in daš nanj nov športni lonec - po montaži ga zapelješ - super ... ko pa greš na avtocesto se lahko zgodi, da si dan prej z originalom imel sicer bolj neizrazit zvok pa 5 km višjo končno hitrost ... in ko spuščaš plin pri menjavanju prestav se iz izpuha slišijo tisti lepi poki - to pomeni, da je izpuh brez konrapritiska in preveč odprt ... avto bo šel pikico slabše in pil malo več - sesa mu skozi izpušni ventil benzin, ko sta hkrati oba(oboji) ventila-i odprta-i ...Peugeot ima te primere na svojih vozilih (izgubo moči z športnimi lonci ... ker ima dobro preračunane izpušne sisteme (GTi verzije)... L.p. Mad

Objavljeno: Sr avg 22, 2007 10:07 am
Napisal/-a drmocar
Točno tako kot je Mad napisal. Nekaj backpressure-ja more bit, da se ustvari t.i. venturi effect. ;)

Objavljeno: Sr avg 22, 2007 10:59 pm
Napisal/-a Štrubelj
a potem je - za športno verzijo avtomobila (vti, vts, gti, gt ... ) bolje če imaš original izpuh? Ali je bolje če menjaš kakšen del izpuha (katalizator, lonce, bolj ravna cev iz kolektorja, kolektor) ?

vem da je za usak avto drugače, samo na pribljižno me zanima kako bi z izpušnim sistemom pridobil na moči.

Objavljeno: Če avg 23, 2007 12:17 am
Napisal/-a Mad
Štrubelj je napisal/-a:a potem je - za športno verzijo avtomobila (vti, vts, gti, gt ... ) bolje če imaš original izpuh? Ali je bolje če menjaš kakšen del izpuha (katalizator, lonce, bolj ravna cev iz kolektorja, kolektor) ?

vem da je za usak avto drugače, samo na pribljižno me zanima kako bi z izpušnim sistemom pridobil na moči.
... Največ naredi Kolektor tu je plin dobil pretok in manjši odpor boljši je DeVito kot Supersprint ker >Supersprint jih dela iz jeklenih cevi in jih kromira - moj je po določenem času rjavel (to na notranji strani cevi nalaga saje in zaustavlja pline) ... cev je dobro, da je ravna pri peugeotih je full že original ... katalzator je 5-7% izgubljene moči nekje tudi 10% moči če se odločiš za odstranitev pridobiš to moč ali pa lahko daš tudi kovinskega športnega, ki je bolj prepusten ... lonec je pesem zase - lahko se dobro izteče lahko je slabše ... spomnem se kot mulc ko so z Tomos krosi tekmovali in so dajali v avspuh železne opilke, da so malo vrnili back-pressure - da jim ni zmetalo preveč bencina v auspuh :-) ... preračunan izpuh da ven moč če imaš z angleških forumov podatke tam full za puga reklamirajo Scorpion lonce in Dewil lonce baje tam dobiš različno od lonca na meritvi tudi do 5 km ... več! seveda samo lonec in kolektor nista kot predelava skoraj nič - njih zamenjaš po navadi, ko si dvignil gorivo portal glavo in menjal odmično in predelal elektroniko ... tako cel sistem prilagodiš, da ti ena stvar ne pobere kar si na drugi stvari dvignil - vse mora biti usklajeno ! Recimo motor Pug 106 Rally kot je od Nejkota se je z tako predelavo dvignil iz originalnih 105 na recimo 150 km - 42 % povečanja moči ...L.p. Mad

Objavljeno: Če avg 23, 2007 12:41 am
Napisal/-a Nejko87
;)
ejga mad... poglej mail če si še tle, B8 bodo pravi...
sori za ot.

Objavljeno: Če avg 23, 2007 8:27 am
Napisal/-a drmocar
Mad, mal pretiravaš ampak ok. Kolkr berem so zadovoljni z 145 KM z več predelavami, pa še to so napačni izračuni konjev iz koles na gred ;)

Objavljeno: Če avg 23, 2007 4:35 pm
Napisal/-a Mad
drmocar je napisal/-a:Mad, mal pretiravaš ampak ok. Kolkr berem so zadovoljni z 145 KM z več predelavami, pa še to so napačni izračuni konjev iz koles na gred ;)
... O.k. ok ... kolega ima 163 km - 145 na kolesih ... L.p. Mad

Objavljeno: Če avg 23, 2007 6:39 pm
Napisal/-a Mad
106 je eden uspešnejših mini bolidov in v vseh državah sveta ima precej pripadnikov ... poceni lep dober ni žejen igrali so se z njim od prvega dne začeli z 1.3 nadaljevali z cestno verzijo 1.4 pol ji dodali 1.6 in končno 1.6 16 v z katerim se še danes dosti dirka ... meni je najbolj všeč 1.6 8v Rallye ker je za tako majhno škatlico njen navor resna sila ki jo je potrebno upoštevati še posebej če pomisliš da vse bazira na AX-u in njegovi karoseriji ... 1.6 16v je divji a 8v če je prav narejen spodaj daje boljši rezultat . Meni osebno ne rabi avto ki bo vlekel na 9500 imel sem že tako predelan motor to pomeni da si non stop umazan ker zahteva dosti vzdrževanja - imaš specijalko, ki pomeni vsake 5000 km pojedene batne obročke lahko ti ustreli mimogrede ojnica pazit moraš vodila ventilov ker se hitreje izrabljajo in toliko si olajšal motorno gred in vztrajnik da če se hočeš premikat moraš imeti non stop gas do konca ... Lepše je imet 7000 max vrtljajev raje malo manj kot preveč in poln motor spodaj, ki se na pritisk na gas oglasi na vseh vrtljajih ... enako. L.p. Mad

Objavljeno: Če avg 23, 2007 10:02 pm
Napisal/-a drmocar
Oprosti, sem te narobe zastopil...sem mislil da govoriš o 1.4 8v ;)