Stran 1 od 2

Turbo ali Supercharger (kompresor)

Objavljeno: To dec 30, 2008 11:08 am
Napisal/-a Pulz
Najprej en lep praznični pozdrav vsem skupaj!
Sm nov na forumu, prihajam iz celja in imam nekaj uprašanj ki mi že lep čas nedajo miru...
Kaj je bolše TURBO ali SUPERCHARGER (kompresor)? Zakaj je eden boljši od drugega? Katerega je lažje namestit? Kdo da več od sebe? Kdo bolj obremeni motor?
za odgovore se že vnaprej zahvaljujem in pa veliko sreče in uspehov v novem letu!!

Objavljeno: To dec 30, 2008 11:12 am
Napisal/-a adis

Objavljeno: To dec 30, 2008 6:13 pm
Napisal/-a esem
Pozdravljen na forumu!

Če slabo obvladaš angleško, si preberi nekaj tem o tem (!) z našega foruma tu

Objavljeno: To dec 30, 2008 9:52 pm
Napisal/-a Pulz
Hvala

Zakaj bi slabo obvlado angleško?

Objavljeno: To dec 30, 2008 10:09 pm
Napisal/-a vugy
Pulz je napisal/-a:Hvala

Zakaj bi slabo obvlado angleško?


Pa sej piše ČEEEE.....

Objavljeno: Sr dec 31, 2008 1:50 am
Napisal/-a M156
Na hitro:

TURBINE oz. turbokompresor (ker je sestavljena iz kompresorskeg dela ki stiska zrak v motor in le-ta je gnana preko gredi kjer je na drugi strani turbinski del ki ga poganjajo vroči izpušni plini motorja):

Turbina ima večjo takoimenovano luknjo, torej odzivni čas ko pritisneš na gas in vse dokler ko ne zagrabi turbina.
Turbina ima tudi z obrati vse večjo moč in navor, torej višje kot se motor vrti večji je pritisk.
Tudi je bolj pogosta zadeva in je tudi pogosteje vgrajena v množini (TT in Quad T) kot pa kompresor (redko dvojni K...razen kaka AM Vantage V8).
Bolj občutljiva na tiščanje in pregrevanje, hitrejša obraba, manj moči odvzame motorju oz. nič, lažja vgradnja, večji prirastek moči glede na to da jo poganjajo izpušni plini in ne sam motor kot je pri kompresorju...itd

KOMPRESOR oz. MEHANSKO PRISILJENO POLNENJE:

Bolj trpežen kot T, težja vgradnja, vzame tudi do 30°moči motorju saj je gnan z strani motorja samega (torej če da nekemu motorju 200konjev moramo odšteti tistih 60 ki jih vzame...torej končni izkupiček je 140 konjev prirastka).
Kompresor daje več navora in ponavadi je glavnina moči v spodnjem in srednjem območju vrtljajev, pri visokih vrtljajih se večajo izgube.
Medtem ko turbina daje sikajoč zvok...kompresor zavija oz. tuli, poznamo jih več vrst...od vijačnih (Mercedes, ZR1, Cooper S, Corolla TS,...) do raznih nautilusov (pol-turbin pri ALPINI) in pa polžkov (G60), Rootsov (Mustang GT500...)!!!
Ponavadi so manj komplicirani zaradi robustnosti in so zaneslivejši.
Zelo povečajo porabo (bolj kot turbine).
Težje ustrezajo ekološkim normam.
Zaradi velike sile v spodnjem območju so primerni za težka vozila, za na dirkalno stezo so manj primerni ker je porast moči slabše nadzorljiv oz. nima ustreznega doziranja moči...krivulja je premalo linearna in bolj brutalno motor deluje na pogon in dinamiko avta. Samo spomni se top fuel dragsterjev ki imajo abnormalne pospeške!!!

To je na kratko, več pa ostali napišejo in različna dokumentacija na net-u.

LP

Objavljeno: Sr dec 31, 2008 2:24 am
Napisal/-a esem
Kompresor vzame do 30 % moči vsem konjem motorja ali samo 30 % prirastka? Če vsem (verjetno), je tvoj izračun napačen.
Mini Cooper S ima turbino - je prejšnji imel kompresor ali je lapsus?

drugače pa hvala.

Dodajmo še to, da pri turbinah manjšajo luknjo z variabilnostjo (spremenljiv kot lopatic) ali z dvojno turbino (zaporedno - ena manjša za nižje obrate), kar oboje slabo vpliva na zanesljivost in predvsem ceno.

Objavljeno: Sr dec 31, 2008 10:50 am
Napisal/-a Pulz
Super! Hvala za odgovore! srečno 2009!

Objavljeno: Sr dec 31, 2008 11:17 am
Napisal/-a abbe
esem je napisal/-a:Kompresor vzame do 30 % moči vsem konjem motorja ali samo 30 % prirastka? Če vsem (verjetno), je tvoj izračun napačen.
Mini Cooper S ima turbino - je prejšnji imel kompresor ali je lapsus?

drugače pa hvala.

Dodajmo še to, da pri turbinah manjšajo luknjo z variabilnostjo (spremenljiv kot lopatic) ali z dvojno turbino (zaporedno - ena manjša za nižje obrate), kar oboje slabo vpliva na zanesljivost in predvsem ceno.

pa dodajmo se to da velja "izkljucno" za dizle.ker kar vem je porsche edini ki ima variabilno turbino na bencinarju (serisko)

Objavljeno: Sr dec 31, 2008 12:39 pm
Napisal/-a M156
esem je napisal/-a:Kompresor vzame do 30 % moči vsem konjem motorja ali samo 30 % prirastka? Če vsem (verjetno), je tvoj izračun napačen.
Mini Cooper S ima turbino - je prejšnji imel kompresor ali je lapsus?

drugače pa hvala.

Dodajmo še to, da pri turbinah manjšajo luknjo z variabilnostjo (spremenljiv kot lopatic) ali z dvojno turbino (zaporedno - ena manjša za nižje obrate), kar oboje slabo vpliva na zanesljivost in predvsem ceno.


vzame moč prirastku

to glede turbin je tudi res

Objavljeno: Sr dec 31, 2008 3:04 pm
Napisal/-a Blinder
m156: eno je luknja drugo je lag. Tisto kar si ti napisal je lag. Ko moras drzat gas in bremzo hkrati, da drzis turbo na obratih :mrgreen:

Objavljeno: So maj 30, 2009 9:46 pm
Napisal/-a altf4s6
A kdo ve če se kdo v sloveniji ukvarja z predelavo avtomobilov? Da ti vgradi turbino ali kompresor?

Objavljeno: Ne maj 31, 2009 11:54 am
Napisal/-a shaggx
samo škoda da ga nemoreš kontaktirati :D :lol:

Objavljeno: Ne maj 31, 2009 11:54 am
Napisal/-a kamnčan
SKN tut ugrajuje turbine gor. Za kompresorje pa nebom trdiv da ti jh ugradijo

Objavljeno: Ne maj 31, 2009 1:55 pm
Napisal/-a automan
Najprej se vprasaj, ce imas dovolj finanich sredstev za tako predelavo.
Pod 3K EUR ne bo kruha. Drugace pa ni problema. Ze Kopron bi znal pomagat.

Objavljeno: Ne maj 31, 2009 2:26 pm
Napisal/-a LoCo
Blinder je napisal/-a:m156: eno je luknja drugo je lag. Tisto kar si ti napisal je lag. Ko moras drzat gas in bremzo hkrati, da drzis turbo na obratih :mrgreen:


Zdravo, jz sm bolj nov tle pa me neki zanima.... A te lahko prosm da mi razložiš kaj je razlika med turbo luknjo pa turbo lagom. Pa kako se temu gas+bremza naenkrat reče? Anti-Lag?

Objavljeno: Ne maj 31, 2009 2:37 pm
Napisal/-a Misak
Temu se reče left foot braking :), ni nič drugega kot to, da pri vstopu v ovinek, ko na polno zaviraš, z gasom držiš tok izpušnih plinov čez turbino, da se še vedno vrti in imaš pri izteku vso moč/navor na razpolago, ko zavoro spustiš.

Objavljeno: Ne maj 31, 2009 3:02 pm
Napisal/-a Drocky
left foot braking se ponavad uporablja za izničit podkrmarjenje ;)

@LoCo: al si k****a :lol: