Napisal/-a grega983 So mar 10, 2018 2:21 pm
Pred časom nabavil en voz, kjer je prejšnji lastnik po uvozu odstranil dpf, nakar je voz zaupal tunercu za elektronski izklop dpfa, egr-a in nasplošno remapiranje.
Po posegu bi naj avto sproduciral 220 klusetov in 500 Nm navora.
In sedaj problematičen del.
Govora je AR 159 2.4 jtdm, letnik 2009, ki ima serijsko 210 konjev in 400 Nm navora, oboje lepo enakomerno razporejeno od 1500 obratov pa do konca, to je recimo 4500 obratov.
Tunercova oblika krivulj navora in moči je zgledala nekako tako, da je bil avto do 2000 in nekaj prek obratov mrtev, pri 2200 obratih pa si imel na razpolago vso moč in navor. V praksi vožnja s takšnima krivuljama zgledala, kot da je desna pedalka na 0 ali 1. Vmesne variante ni bilo. Do 2000 obratov sem bil prvi v koloni, nad 2000 pa serijski prekrškar. Kar je za 210 konjsko verzijo tega motorja prava polomija.
Prav tako je bila poraba nafte neokusno velika. Ob res nežni desnici je poraba na mešanem ciklu komaj prilezla pod 8litrov.
Zaradi tega on/off sistema, sem dal kljuse zmapirati k drugemu mojstru, ki v naši državi velja za majstra na področju jtd- jev.
Njegovo pojasnilo dogajanja pred njegovim posegom ...
Mojster tunerc je na 210 konjski motor (ecu) naložil modificirane mape neznane verzije 2.4 motorja, najverjetneje 200 konjske verzije, ki ima v osnovi drugačno turbino ter injektorje. Posegal je v mape, kjer nima kaj za tikati. Pritisk nafte je dvignil v prav nezdravo območje za pumpo in dize. Brisal je omejevalec navora, tako da je motor ustvarjal teoretično neomejene količine navora. Zaradi vsega tega mu je pričel ecu javljati vse živo napak po spisku, mojster pa je težavo zaobšel z brisanjem map za napake. Se pravi ecu ni več vedel kdaj so parametri v nevarnem področju in se tveganje za strojelom nevarno poveča.
Ecu je kljub izklopljenemu in odstranjenemu dpf- veselo še naprej izvajal regeneracije ....
Po korekcijah večine teh zajebkov je poraba padla reci in piši za okoli 3/4 litra/100 km, navor je omejen na 480 Nm, konjev pa je sedaj bojda 240. Dosegljivih od 1500 obratov naprej.
Lancia Delta Hf T pa Alfa 159 SW 20v pa Alfa 33Permanent 4 pa ......