VIPEC V88 motorna elektronika
Objavljeno: Sr nov 18, 2009 4:14 pm
Avtomobilisti,
Ker smo v temi tuninga, je prav da se dotaknemo tudi nekaj drugačnih tuning informacij -računalniške podpore. Nemalokrat se srečamo s težavo, da imamo idejo, kako bi sfrizirali motor a kaj potem, kako bo vse skupaj delovalo? Tovarna zato koristi krmilno enoto – t.i. računalnik, ki nadzira več ali manj vse funkcije delovanja motorja preko raznih senzorjev in vse skupaj medsebojno uskladi v pravilno delovanje motorja.
Ker vgrajena motorna elektronika nemalokrat nezadovoljivo podpira naša pričakovanja predelanega motorja, so razni proizvajalci po svetu razvili svoje motorne elektronike za delovanje motorja. Naj omenim samo nekaj bolj poznanih (povsem lahko bom marsikaterega spustil a nič zato):
-Vipec, Autronic, Link, Motec, Pectel, Tatech, Vems, Megasquirt, Nira, Haltech, AEM(EMS), DTA in mali milijon drugih…
Vsi neserijsko vgrajevani računalniki se več ali manj medsebojno razlikujejo po sposobnostih in natančnosti krmiljenja motorja. Večinoma se take motorne elektronike uporabljajo v t.i.motorsportu, saj se tam zahteva od motorja včasih tudi nemogoče.
Vse več pa so te motorne elektronike vgrajevane po tuningu motorja v vsakodnevno uporabne avtomobile, motorje, čolne, ipd., saj nam omogočajo dnevni komfort obenem pa hitro nastavljivo elektroniko. In tu se pojavi naše zanimanje…
Predstaviti vam želim motorno elektroniko Vipec, katera je z novim imenom (Vipec) prisotna na trgu dobro leto in se je v tem času že postavila ob bok dosedaj v motorsportu renomiranim znamkam Motec-u in Pectel-u. Seveda idejni vodja projekta Vipec (Ray Hall) ima dolgoletne izkušnje na področju motornih elektronik ter tuninga ekstremno predelanih vozil ter je tako ponudil trgu zanesljiv, zmogljiv, enostaven in predvsem natančen računalnik za podporo delovanja motorja. Seveda za sprejemljiv denar, če pogledamo cene Motec-a in Pectel-a.
ViPEC V88 je naš najnaprednejši računalnik za krmiljenje motorja. Model V88 ima ogromno zmogljivosti in naprednih lastnosti ter nastavitev, kar mu omogoča, da se ga nastavi tako, da omogoča vgradnjo v še tako zahteven in napreden motorni sklop. Prav tako je izredno prilagodljiv glede kontroliranja vhodnih in izhodnih kanalov ter omogoča, da uporabnik v največji možni meri po svojih željah nastavlja vse potrebne parametre. Izredna zmogljivost mu omogoča izredno natančno kontroliranje vbrizga goriva in kontrolo predvžiga neglede na to, ali so obrati motorja visoki ali nizki ali je tlak vsesanega zraka visok ali nizek. V računalnik je vgrajen izredno zmogljiv procesor in kvalitetni elementi, ki omogočajo visoko raven tolerance glede motenj v električnem omrežju vozila in v delovanju senzorjev, vse skupaj pa omogoča izredno gladek in precizen tek motorja v vseh pogojih delovanja, še posebej v oteženih okoliščinah.
Najznačilnejše lastnosti modela ViPEC V88 :
- univerzalna brezstopenjska kontrola nastavljanja do štirih odmičnih gredi. Kontrola je izredno precizna, premik med obema skrajnima legama je izvršljiv v manj kot eni sekundi. Pomembno je, da sta interno že podprta sistema VVT ter VANOS.
- kontrola prostega teka ter tlaka polnjenja turbine sta krmiljena z povratno zanko ( closed loop control ). Ta lastnost omogoča, da je delovanje prostega teka enako kvalitetno kot pri serijskih motorjih, prav tako velja ta lastnost za kontroliranje tlaka turbine.
- tlak turbine se da kot opcija različno nastavljati po prestavah
- kontrola klenkanja z dvema senzorjema za klenkanje. Kontrola je predefinirana, omogoča pa tudi raznovrstne nastavitve glede na nastavitve motorja in zahteve uporabnika. Interni modul za zaznavanje klenkanja je vgrajen v računalnik.
- kontrola elektronske dušilne lopute za plin ( E-gas throttle body ), kontroler je vgrajen v V88
- kontrola visokoomskih in nizkoomskih injektorjev
Strojne lastnosti modela V88 :
Glavni vodotesni konektor 2 x 34 pinov
USB konektor za povezavo z PC računalnikom
Srebrno ohišje iz aluminija, dimenzij 169 x 172 x 42 mm, teža 0,7 kg
40 MHz zmogljiv procesor za obdelavo podatkov
Kontrola vžiga z natančnostjo 0,1 stopinje. Kontrola vbrizga goriva z natančnostjo 0,01 ms
32 bitne računske operacije in preračunavanje
10 bitna ADC resolucija
Največje število obratov motorja je 20000 / min
ViPEC komunicira z PC računalnikom preko USB vtiča s hitrostjo vse do 115 kbaud
4MB internega spomina za logiranje
Interna diagnostična lučka in kot opcija zunanja diagnostična lučka
Visoko zmogljivo napajanje in napredna tehnologija za zmanjšanje električne porabe in gretja računalnika
8 izhodnih enot za vžig, kar zadostuje v posamični (sekvenčni) vezavi za do 8 cilinderski motor, v podvojeni (wasted spark) vezavi pa zadostuje za do 16 cilinderski motor.
Programsko nastavljiv tip vžiga - dwell ali O/P pulse
8 izhodnih enot za injektorje
Višek izhodnih enot za vžig in vbrizg je lahko uporabljenih za dodatne funkcije
10 AUX Izhodov
11 Digitalnih vhodov
4 Temperaturni vhodi
11 Analognih vhodov
3 Vodilne veličine (MAP, MAF, TPS)
2 Sprožilne veličine (Reluctor, Optical / Hall)
2 Vhoda za zaznavanje klenkanja
Podpora za senzorje tipe Reluctor ali Optical / Hall za glavno gred in odmične gredi, senzorji so neodvisno nastavljivi. Programska možnost nastavljanja hitrosti odziva ter jakosti zaznavanja, kar omogoča največjo preciznost in neodvisnost od motenj
11 Univerzalnih digitalnih vhodov z logičnim krmiljenjem in možnostjo nastavljanja nivoja občutljivosti in odziva, merilno območje od 0 do 5V. Uporabni so naprimer za merjenje hitrosti, komande stikal ali pretikal, štirje so uporabni za merjenje pozicij odmičnih gredi
Podpora NTC ali PTC tipov senzorjev za temperaturo, programsko nastavljiv tip in merilno območje in odziv
Zunanji 0 - 2.5 bar ali 0 - 7.0 bar senzor tlaka ( MAP )
Podpora kontroli prostega teka s koračnim motorčkom v dušilni loputi ali z elektromagnetnim ventilom
Izhodi za števec in diagnostiko
Programske lastnosti modela V88 :
Launch control (štartni program, dvonivojski omejevelec obratov)
Flatshift (prestavljanje brez spuščanja pedala za plin)
Antilag (ohranjanje tlaka in obratov turbine med prestavljanjem)
Nastavljive mape za vžig
Do 440 polj velika mapa za nastavitev količine vbrizga z možnostmi upoštevanja obratov, obremenitve, tlaka zraka itd.
5D mapiranje količine vbrizga
Ogromno dodatnih map za fino nastavljanje in definiranje količine vbrizga in časa vžiga
Dekodiranje digitalnih sprožilcev na vhodih
Nastavitve in prepoznava za sprožilce tipa Reluctor, Digital / Hall
Možnost nastavljanja filtriranja in nastavljanja nivoja prožitve
Izbira prednastavljivih vzorcev proženja ( multi-tooth, missing-tooth ... Subaru, Mazda, Nissan, Suzuki, Ford, Audi, Motronic ...)
Podpora dvo, tri ali štiri rotorskim motorjem
Nastavitve za precizen prosti tek
Nastavitve za kontrolo tlaka z regulacijo z zaprto zanko, možnost nastavljanja različnega tlaka glede na različne prestave
Nastavitve za vklop kompresorja klime
Krmiljenje ozkopasovne lambda sonde z zaprto zanko
Krmiljenje širokopasovne lambda sonde z zaprto zanko pri polne plinu (WOT)
Nastavitve za izhode za števce
Kontrola ventilatorjev za hlajenje vode v motorju
Univerzalne nastavitve za proženje raznih elementov v motorju (črpalke goriva, električne črpalke vode, ventilatorjev, relejev, kontrolerjev, ...) Določeni elementi imajo možnost nastavljanja PID regulacije
Nastavitve glede na tlak zraka, pozicijo stopalke plina, itd
Skratka;
z motorno elektroniko Vipec se da krmiliti motorje avtomobilov, motociklov, čolnov, jetski-jev,...
Ker smo v temi tuninga, je prav da se dotaknemo tudi nekaj drugačnih tuning informacij -računalniške podpore. Nemalokrat se srečamo s težavo, da imamo idejo, kako bi sfrizirali motor a kaj potem, kako bo vse skupaj delovalo? Tovarna zato koristi krmilno enoto – t.i. računalnik, ki nadzira več ali manj vse funkcije delovanja motorja preko raznih senzorjev in vse skupaj medsebojno uskladi v pravilno delovanje motorja.
Ker vgrajena motorna elektronika nemalokrat nezadovoljivo podpira naša pričakovanja predelanega motorja, so razni proizvajalci po svetu razvili svoje motorne elektronike za delovanje motorja. Naj omenim samo nekaj bolj poznanih (povsem lahko bom marsikaterega spustil a nič zato):
-Vipec, Autronic, Link, Motec, Pectel, Tatech, Vems, Megasquirt, Nira, Haltech, AEM(EMS), DTA in mali milijon drugih…
Vsi neserijsko vgrajevani računalniki se več ali manj medsebojno razlikujejo po sposobnostih in natančnosti krmiljenja motorja. Večinoma se take motorne elektronike uporabljajo v t.i.motorsportu, saj se tam zahteva od motorja včasih tudi nemogoče.
Vse več pa so te motorne elektronike vgrajevane po tuningu motorja v vsakodnevno uporabne avtomobile, motorje, čolne, ipd., saj nam omogočajo dnevni komfort obenem pa hitro nastavljivo elektroniko. In tu se pojavi naše zanimanje…
Predstaviti vam želim motorno elektroniko Vipec, katera je z novim imenom (Vipec) prisotna na trgu dobro leto in se je v tem času že postavila ob bok dosedaj v motorsportu renomiranim znamkam Motec-u in Pectel-u. Seveda idejni vodja projekta Vipec (Ray Hall) ima dolgoletne izkušnje na področju motornih elektronik ter tuninga ekstremno predelanih vozil ter je tako ponudil trgu zanesljiv, zmogljiv, enostaven in predvsem natančen računalnik za podporo delovanja motorja. Seveda za sprejemljiv denar, če pogledamo cene Motec-a in Pectel-a.
ViPEC V88 je naš najnaprednejši računalnik za krmiljenje motorja. Model V88 ima ogromno zmogljivosti in naprednih lastnosti ter nastavitev, kar mu omogoča, da se ga nastavi tako, da omogoča vgradnjo v še tako zahteven in napreden motorni sklop. Prav tako je izredno prilagodljiv glede kontroliranja vhodnih in izhodnih kanalov ter omogoča, da uporabnik v največji možni meri po svojih željah nastavlja vse potrebne parametre. Izredna zmogljivost mu omogoča izredno natančno kontroliranje vbrizga goriva in kontrolo predvžiga neglede na to, ali so obrati motorja visoki ali nizki ali je tlak vsesanega zraka visok ali nizek. V računalnik je vgrajen izredno zmogljiv procesor in kvalitetni elementi, ki omogočajo visoko raven tolerance glede motenj v električnem omrežju vozila in v delovanju senzorjev, vse skupaj pa omogoča izredno gladek in precizen tek motorja v vseh pogojih delovanja, še posebej v oteženih okoliščinah.
Najznačilnejše lastnosti modela ViPEC V88 :
- univerzalna brezstopenjska kontrola nastavljanja do štirih odmičnih gredi. Kontrola je izredno precizna, premik med obema skrajnima legama je izvršljiv v manj kot eni sekundi. Pomembno je, da sta interno že podprta sistema VVT ter VANOS.
- kontrola prostega teka ter tlaka polnjenja turbine sta krmiljena z povratno zanko ( closed loop control ). Ta lastnost omogoča, da je delovanje prostega teka enako kvalitetno kot pri serijskih motorjih, prav tako velja ta lastnost za kontroliranje tlaka turbine.
- tlak turbine se da kot opcija različno nastavljati po prestavah
- kontrola klenkanja z dvema senzorjema za klenkanje. Kontrola je predefinirana, omogoča pa tudi raznovrstne nastavitve glede na nastavitve motorja in zahteve uporabnika. Interni modul za zaznavanje klenkanja je vgrajen v računalnik.
- kontrola elektronske dušilne lopute za plin ( E-gas throttle body ), kontroler je vgrajen v V88
- kontrola visokoomskih in nizkoomskih injektorjev
Strojne lastnosti modela V88 :
Glavni vodotesni konektor 2 x 34 pinov
USB konektor za povezavo z PC računalnikom
Srebrno ohišje iz aluminija, dimenzij 169 x 172 x 42 mm, teža 0,7 kg
40 MHz zmogljiv procesor za obdelavo podatkov
Kontrola vžiga z natančnostjo 0,1 stopinje. Kontrola vbrizga goriva z natančnostjo 0,01 ms
32 bitne računske operacije in preračunavanje
10 bitna ADC resolucija
Največje število obratov motorja je 20000 / min
ViPEC komunicira z PC računalnikom preko USB vtiča s hitrostjo vse do 115 kbaud
4MB internega spomina za logiranje
Interna diagnostična lučka in kot opcija zunanja diagnostična lučka
Visoko zmogljivo napajanje in napredna tehnologija za zmanjšanje električne porabe in gretja računalnika
8 izhodnih enot za vžig, kar zadostuje v posamični (sekvenčni) vezavi za do 8 cilinderski motor, v podvojeni (wasted spark) vezavi pa zadostuje za do 16 cilinderski motor.
Programsko nastavljiv tip vžiga - dwell ali O/P pulse
8 izhodnih enot za injektorje
Višek izhodnih enot za vžig in vbrizg je lahko uporabljenih za dodatne funkcije
10 AUX Izhodov
11 Digitalnih vhodov
4 Temperaturni vhodi
11 Analognih vhodov
3 Vodilne veličine (MAP, MAF, TPS)
2 Sprožilne veličine (Reluctor, Optical / Hall)
2 Vhoda za zaznavanje klenkanja
Podpora za senzorje tipe Reluctor ali Optical / Hall za glavno gred in odmične gredi, senzorji so neodvisno nastavljivi. Programska možnost nastavljanja hitrosti odziva ter jakosti zaznavanja, kar omogoča največjo preciznost in neodvisnost od motenj
11 Univerzalnih digitalnih vhodov z logičnim krmiljenjem in možnostjo nastavljanja nivoja občutljivosti in odziva, merilno območje od 0 do 5V. Uporabni so naprimer za merjenje hitrosti, komande stikal ali pretikal, štirje so uporabni za merjenje pozicij odmičnih gredi
Podpora NTC ali PTC tipov senzorjev za temperaturo, programsko nastavljiv tip in merilno območje in odziv
Zunanji 0 - 2.5 bar ali 0 - 7.0 bar senzor tlaka ( MAP )
Podpora kontroli prostega teka s koračnim motorčkom v dušilni loputi ali z elektromagnetnim ventilom
Izhodi za števec in diagnostiko
Programske lastnosti modela V88 :
Launch control (štartni program, dvonivojski omejevelec obratov)
Flatshift (prestavljanje brez spuščanja pedala za plin)
Antilag (ohranjanje tlaka in obratov turbine med prestavljanjem)
Nastavljive mape za vžig
Do 440 polj velika mapa za nastavitev količine vbrizga z možnostmi upoštevanja obratov, obremenitve, tlaka zraka itd.
5D mapiranje količine vbrizga
Ogromno dodatnih map za fino nastavljanje in definiranje količine vbrizga in časa vžiga
Dekodiranje digitalnih sprožilcev na vhodih
Nastavitve in prepoznava za sprožilce tipa Reluctor, Digital / Hall
Možnost nastavljanja filtriranja in nastavljanja nivoja prožitve
Izbira prednastavljivih vzorcev proženja ( multi-tooth, missing-tooth ... Subaru, Mazda, Nissan, Suzuki, Ford, Audi, Motronic ...)
Podpora dvo, tri ali štiri rotorskim motorjem
Nastavitve za precizen prosti tek
Nastavitve za kontrolo tlaka z regulacijo z zaprto zanko, možnost nastavljanja različnega tlaka glede na različne prestave
Nastavitve za vklop kompresorja klime
Krmiljenje ozkopasovne lambda sonde z zaprto zanko
Krmiljenje širokopasovne lambda sonde z zaprto zanko pri polne plinu (WOT)
Nastavitve za izhode za števce
Kontrola ventilatorjev za hlajenje vode v motorju
Univerzalne nastavitve za proženje raznih elementov v motorju (črpalke goriva, električne črpalke vode, ventilatorjev, relejev, kontrolerjev, ...) Določeni elementi imajo možnost nastavljanja PID regulacije
Nastavitve glede na tlak zraka, pozicijo stopalke plina, itd
Skratka;
z motorno elektroniko Vipec se da krmiliti motorje avtomobilov, motociklov, čolnov, jetski-jev,...