Stran 1 od 2

turbo intercooler za dvotaktni dizel

Objavljeno: Po feb 08, 2010 5:19 pm
Napisal/-a sviz2000
Če kdo tukaj obvlada tehniko, zanima me naslednje:
vzemimo 12 valjni dvotaktni dizel motor z turbo polnilnikom, zanma me kaj pridobim z naknadno montažo intercoolerja?

Objavljeno: Po feb 08, 2010 5:33 pm
Napisal/-a lancia hf
Dvotaktni dizel :?: Kaj tudi to obstaja. :?

Objavljeno: Po feb 08, 2010 5:35 pm
Napisal/-a sviz2000
ne več, so jih pokopali ekollogija in ekonomija.
Drugače pa so to bili ameriški stroji

Objavljeno: Po feb 08, 2010 5:36 pm
Napisal/-a erc
predvsem na ladjah imajo dvotaktne dizel motorje

Objavljeno: Po feb 08, 2010 5:54 pm
Napisal/-a Strojnik10
lancia hf je napisal/-a:Dvotaktni dizel :?: Kaj tudi to obstaja. :?


A ti to resno?

Pri nas je še kup traktorjev s takimi motorji, ladje imajo večinoma takšne motorje, lokomotive tudi(pri nas imajo take motorje lokomotive serij 644, 661, 664, 732)...

Ti motorji so podobni tistim na mopedu, le da tu karter(v katerem je olje) motorja nima nobene zveze z zgorevalnim prostorom. Zrak, ki ga natlači puhalo(največkrat Rootsov kompresor) gre skozi sesalne rege v komoro, se stisne, vbrizg goriva, ekspanzija, plini pa izstopijo največkrat skozi izpušni ventil(slednji je ameriška pogruntavščina).
Težava teh motorjev je, da pri nižjih vrtljajih dobesedno meče nafto skozi izpuh ven, kar pomeni, da ne smejo predolgo delovati pri nizkih vrtljajih.
To je vsa znanost dvotatknega dizla. Na kratko seveda...

Objavljeno: Po feb 08, 2010 6:30 pm
Napisal/-a lancia hf
Strojnik10 je napisal/-a:
lancia hf je napisal/-a:Dvotaktni dizel :?: Kaj tudi to obstaja. :?


A ti to resno?

Pri nas je še kup traktorjev s takimi motorji, ladje imajo večinoma takšne motorje, lokomotive tudi(pri nas imajo take motorje lokomotive serij 644, 661, 664, 732)...

Ti motorji so podobni tistim na mopedu, le da tu karter(v katerem je olje) motorja nima nobene zveze z zgorevalnim prostorom. Zrak, ki ga natlači puhalo(največkrat Rootsov kompresor) gre skozi sesalne rege v komoro, se stisne, vbrizg goriva, ekspanzija, plini pa izstopijo največkrat skozi izpušni ventil(slednji je ameriška pogruntavščina).
Težava teh motorjev je, da pri nižjih vrtljajih dobesedno meče nafto skozi izpuh ven, kar pomeni, da ne smejo predolgo delovati pri nizkih vrtljajih.
To je vsa znanost dvotatknega dizla. Na kratko seveda...


Sem se takoj spomnil, ko je bil omenjen ladiski motor, da sem jih celo gledal v tehničnem muzeju v minhnu, samo to je bilo že okoli 15 let nazaj. oops :lol:

Objavljeno: Po feb 08, 2010 6:53 pm
Napisal/-a pskoda
Če boš dal intercooler na trahtor boš pridobil nekaj koknjev in navora, praktično se ne bo nič poznalo. Pri tuningu avta, ki ima že original intercooler, lahko z 2x povečavo dosežeš tudi 7% moči, seveda je spet odvisno od avta

Objavljeno: Po feb 08, 2010 7:00 pm
Napisal/-a MikeLima
Strojnik10 je napisal/-a:Pri nas je še kup traktorjev s takimi motorji, ladje imajo večinoma takšne motorje, lokomotive tudi(pri nas imajo take motorje lokomotive serij 644, 661, 664, 732)...


732 ze ne, ker ima stiritaktnega CAT a notri...

Pri 2T dizlih z rootsom, ni cisto nujno, da bi kaj dobil, ce bi vpihoval hladen zrak.

Objavljeno: Po feb 08, 2010 7:12 pm
Napisal/-a Strojnik10
MikeLima je napisal/-a:
Strojnik10 je napisal/-a:Pri nas je še kup traktorjev s takimi motorji, ladje imajo večinoma takšne motorje, lokomotive tudi(pri nas imajo take motorje lokomotive serij 644, 661, 664, 732)...


732 ze ne, ker ima stiritaktnega CAT a notri...

Pri 2T dizlih z rootsom, ni cisto nujno, da bi kaj dobil, ce bi vpihoval hladen zrak.


732 je imela prvotno tudi 12 valjne dvotaktne dizel motorje JenbachWerke JW600. Jih pa nadomeščajo s Caterpillarjevimi stroji, ker je bil prvotni motor zelo potraten kar se goriva tiče.

Objavljeno: Po feb 08, 2010 10:21 pm
Napisal/-a Pro_Tuning
Cisto tehnicno vprasanje. 12 valjni dvotakni dizel je ogromna masina. Kako velik naj bo potem intercooler? Verjetno se tu uporabljajo vodno hlajeni intercoolerji?

Objavljeno: Po feb 08, 2010 10:29 pm
Napisal/-a abbe
kar jaz vem se pri tako velikih zadevah intercoolerji sploh ne uporabljajo

Objavljeno: Po feb 08, 2010 10:38 pm
Napisal/-a Dariooo
torej...ladijski motorji so za ladje v uporabi veliki pocasno hodni dizel motorji...premer valja je okoli 960mm, do slli tudi cez 1000, ampak s temi je bilo precej tezav.....
glede števila valjev....so vsi linijski, ker V bi vzeli veliko prostora...ker tej motorji imajo kriznik, bat in ojnico...tko da bi bla ladja pol presiroka......4t motorji za ladje so tudi V12 ;)

Kar se tice hlajenja vstopnega zraka...pri 2T diel motorji se uporabljajo intercoolerji ki se jim tudi rece izmenjevalci toplote...itaq na ladji so vse izmenjevalci toplote....in sicer se vstopni zrak hladi s slano vodo...prav tako se vso toploto odvaja s slano vodo...drugace pa itaq 2T motorji nebi delovali brez turbin.....in pri zagonu se tudi uporablja ventilatorje da se jih zalaufa, ker pri zagonu turbine ne laufajo....

še koga kaj zanima glede tega? :)

LP

Objavljeno: Po feb 08, 2010 10:43 pm
Napisal/-a Pro_Tuning
Aha, vodno hlajeni intercoolerji. Vode ne manjka.

Objavljeno: Po feb 08, 2010 10:50 pm
Napisal/-a abbe
na lokomotivah ni vodno hlajenih intercoolerjev.no sploh jih ni.vsaj na unioh k sm jh jaz sraubau

Objavljeno: Po feb 08, 2010 10:50 pm
Napisal/-a Dariooo
itaq itaq...vode imas na pretek....drugace pa se poizkusa cim vec "odvecne" oz neuporabne toplote uporabit...recimo izpusne pline ko pridejo iz turbo puhala se njihovo toploto uporabi za pridelovat sladko vodo (uparjalnik) da izhlapi...in pol se jo utekocini (destilacija)... ;)

LP

Objavljeno: Po feb 08, 2010 11:00 pm
Napisal/-a Strojnik10
Dariooo je napisal/-a:torej...ladijski motorji so za ladje v uporabi veliki pocasno hodni dizel motorji...premer valja je okoli 960mm, do slli tudi cez 1000, ampak s temi je bilo precej tezav.....
glede števila valjev....so vsi linijski, ker V bi vzeli veliko prostora...ker tej motorji imajo kriznik, bat in ojnico...tko da bi bla ladja pol presiroka......4t motorji za ladje so tudi V12 ;)

Kar se tice hlajenja vstopnega zraka...pri 2T diel motorji se uporabljajo intercoolerji ki se jim tudi rece izmenjevalci toplote...itaq na ladji so vse izmenjevalci toplote....in sicer se vstopni zrak hladi s slano vodo...prav tako se vso toploto odvaja s slano vodo...drugace pa itaq 2T motorji nebi delovali brez turbin.....in pri zagonu se tudi uporablja ventilatorje da se jih zalaufa, ker pri zagonu turbine ne laufajo....

še koga kaj zanima glede tega? :)

LP


Omejil si se samo na ladje. V lokomotivah so ti motorji dokaj majhni(no, še vedno so ogromni) in so lahko tudi V oblike, oz. praviloma so V oblike...

Objavljeno: Po feb 08, 2010 11:02 pm
Napisal/-a abbe
Strojnik10 je napisal/-a:
Dariooo je napisal/-a:torej...ladijski motorji so za ladje v uporabi veliki pocasno hodni dizel motorji...premer valja je okoli 960mm, do slli tudi cez 1000, ampak s temi je bilo precej tezav.....
glede števila valjev....so vsi linijski, ker V bi vzeli veliko prostora...ker tej motorji imajo kriznik, bat in ojnico...tko da bi bla ladja pol presiroka......4t motorji za ladje so tudi V12 ;)

Kar se tice hlajenja vstopnega zraka...pri 2T diel motorji se uporabljajo intercoolerji ki se jim tudi rece izmenjevalci toplote...itaq na ladji so vse izmenjevalci toplote....in sicer se vstopni zrak hladi s slano vodo...prav tako se vso toploto odvaja s slano vodo...drugace pa itaq 2T motorji nebi delovali brez turbin.....in pri zagonu se tudi uporablja ventilatorje da se jih zalaufa, ker pri zagonu turbine ne laufajo....

še koga kaj zanima glede tega? :)

LP


Omejil si se samo na ladje. V lokomotivah so ti motorji dokaj majhni(no, še vedno so ogromni) in so lahko tudi V oblike, oz. praviloma so V oblike...

z 4mi ventili na valj,pa dvema bosch pumpama :)

Objavljeno: Po feb 08, 2010 11:15 pm
Napisal/-a Strojnik10
abbe je napisal/-a:a
z 4mi ventili na valj,pa dvema bosch pumpama :)


Tole...
Slika

Ni kaj...je kar zverina... :shock:

Objavljeno: Po feb 08, 2010 11:18 pm
Napisal/-a abbe
to je v 16.a ni?
no una k sm jo jaz sraubau je bla neka francoska zadeva.ni bla tok ogromna,pa ni mela skor nc elektronike.je mela pa tok veklo turbino kokr moj motor v avtu :)

Objavljeno: Po feb 08, 2010 11:30 pm
Napisal/-a Pro_Tuning