Stran 1 od 1

TDI motor...klimatska

Objavljeno: Če okt 23, 2003 5:54 pm
Napisal/-a harum
Imam dve vprašanji, ki nista ravno o tuningu, a ne najdem primernejšega foruma.
1. Pri TDi motorju (Audi A3 2001 letnik) je potrebno paziti, da se turnbina ne vklaplja, ko motor še ni ogret(olje pa to). Zanima me kako je to izvedljivo, če pa recimo če voziš navzdol ali pa čisto zmerno, zlahka prideš do 1800 vrtljajev, kjer se (menda) vklopi turbina pri VW TDI-jih. Ali tako nizki vrtljaji že škodujejo neogreti tubini(če se res pri 1800 vklopi turbina)?
2. Klimatsko napravo je menda dobro pozimi cca. enkrat na teden vklopiti za nekaj minut, drugače lahko pride do poškodb cevi (itd). Kaj to pomeni, da jo moraš samo vklopiti, kar jazst tako vedno imam, saj se pozimi grejem, ali pa jo moraš vklopiti in nastaviti na hladno za nekaj minut?

Objavljeno: Če okt 23, 2003 6:21 pm
Napisal/-a CupraR
Turbina je itak skos vklopjena in skos dela. Pr 1800 rpm ma avto, (oziroma se prične )kvečejmu najvišji navor. Fora je samo to -itak za vse avte velja-da ne gonš mrzlega avta-to pomen da ga ne gonš v rdeče polje.. Treba počakat da se olje ogreja, pol pa gasa :lol:

Če maš klimatronik ni panike zadeva skos lavfa. Drgač lahk pa tut klimo vkolpš in daš da ti toplo piha-če maš navadno klimo.

Objavljeno: Če okt 23, 2003 7:36 pm
Napisal/-a harum
A si siguren da turbina skoz dela, mislim da se jo da fajn slisat ko se vklopi, zdaj pa ne vem kaj je res. Od vsakega do zdaj sem sliso da se vklopi okoli 2000 obratih(noben ni vedo natancno) .
Moram rect da avta tako al tako se NIKOLI nisem pognal v rdece polje (i love you TDI), pa najsi je bil cel dan na soncu in posledicno ful vroc :-P :-P (hecam se, sej vem da je vazna temp motorja).
Seveda mam klimatronik (Audi valjda), torej ni treba dat v hladilni režim klime, kot praviš...

Re: TDI motor...klimatska

Objavljeno: Če okt 23, 2003 7:54 pm
Napisal/-a super98
harum je napisal/-a:Imam dve vprašanji, ki nista ravno o tuningu, a ne najdem primernejšega foruma.
1. Pri TDi motorju (Audi A3 2001 letnik) je potrebno paziti, da se turnbina ne vklaplja, ko motor še ni ogret(olje pa to). Zanima me kako je to izvedljivo, če pa recimo če voziš navzdol ali pa čisto zmerno, zlahka prideš do 1800 vrtljajev, kjer se (menda) vklopi turbina pri VW TDI-jih. Ali tako nizki vrtljaji že škodujejo neogreti tubini(če se res pri 1800 vklopi turbina)?
2. Klimatsko napravo je menda dobro pozimi cca. enkrat na teden vklopiti za nekaj minut, drugače lahko pride do poškodb cevi (itd). Kaj to pomeni, da jo moraš samo vklopiti, kar jazst tako vedno imam, saj se pozimi grejem, ali pa jo moraš vklopiti in nastaviti na hladno za nekaj minut?


Po klancu navzdol se turbina ne vlaplja, ker ni obremenitve motorja! Tut k bremzaš z motorjem se turbina ne vklaplja (minimalmo se obrača) tko da nč bat da ti bo kr tko zaribu! Sicer so pa turbine dons že zlo trpežne!
Pel se do cca 2000 obratov dokler se ti števc za temp ne postav čist navpično, pol se pa počas lahk začne!
Kimo pa vklopš predvsem zaradi magnetne sklopke na kompresorju (ki vklapla kompresor klime) da ta ne zašteka čez zimo!

Objavljeno: Če okt 23, 2003 7:55 pm
Napisal/-a Valjo
hm mogoče boš najdu odgovor na neuradni vw-audi strani slovenije
www.vw-audi.tk

vabljen

Objavljeno: Če okt 23, 2003 7:57 pm
Napisal/-a CupraR
Turbina se vrti ves čas, a ne na polno. Ko doseže določene obrate se "vklopi" in takrat začne dejansko delat. Pri 1800 rpm (ali 3000, 4000, karkoli) doseze turbina dovolj obratov, da zacne polniti motor pod tlakom. Turbina se skozi vrti in deluje le, da je premalo ucinka, da bi bilo cutiti kaksen sunek. Izpuh goni turbino, in turbina polni motor. To se pocasi stopnjuje, vec obratov, vec izpuha, bolj se vrti turbina, bolj polni motor.
Potem pa pride do cikla kjer se sistem sam sebe zacne exponentno (recimo) hitrej zaganjat. Turbina pride v boljsi izkoristek in boljse kompresira, zato je vecja explozija (ker je prislo vec lufta), vec izpuha in izpuh jo se bolj zavrti, in kolikor jo bolj zavrti se se dosti bolj kompresira, s tem pride do se mocnejsih explozij ki se tolko bolj zavrtijo turbino, ki se mnogo vec lufta kompresira, in tak zacaran krog, dokler se wastegate ne odpre pa prekine dotok odvecnega izpuha na turbo.

Mas pa turbo gap, pa turbo lag. Gap je to, da turbina nc kej dost ne doda lufta motorju do nekih obratov, recimo do 3000, ker je preprosto prevelika in ni dovolj izpuha da bi jo gonil. Turbo lag je pa , ko mas gas spuscen pri recimo 5000rpm, in ga naenkrat pohodis, se mora turbina zavrtet iz recimo 20.000 obratov na 120.000, kjer bo dajala polni pritisk motorju in s tem bo motor delal polni navor - in to nekaj casa traja. Zato , ko pohodis gas, ponavadi traja ene 0.5 sekunde da 'prime'.

Sej takih turbo motorjev se ne splača do blokade nažigat(mogoče 1 pa 2 prestavo), ker majo največjo moč dost nižje

Objavljeno: Če okt 23, 2003 8:03 pm
Napisal/-a super98
Turbina prime zarad ležaja...torej če se vrti v prazn ni obremenitve na ležaj!

Objavljeno: Če okt 23, 2003 9:16 pm
Napisal/-a Nu-NRG
Dva tipa turbin .. ena je vezana z jermenom .. ena pa na izpuh.

Objavljeno: Če okt 23, 2003 9:24 pm
Napisal/-a salesky
A se ne reče temu kr kompresor? Kompresorji so prek jermena napeljani in so boljši v nižjih obratih, turbo na izpuh pa na višjih.

Objavljeno: Če okt 23, 2003 10:40 pm
Napisal/-a X-Hair
Tako je.