Števec turbine
Objavljeno: Pe okt 31, 2003 1:47 pm
Napisal/-a T_Rex
Evo takle števec sem si zmontiral. Ne čisto tak ampak podoben. Zdaj pa ga ne vem brat :P
Torej pritisk mi je jasen, pač meri pritisk turbine. Kaj pa vakum? Kaj meri to?
Konkretno deluje takole. Ko vozim v območju vrtljajev, ko turbina še ni vklopljena, mi kaže "spodnje" vrednosti, se pravi vakum, ko pohodim gas in zagrabi turbo, pa skoči nad nulo in začne kazati pritisk turbine.
Torej zanima me, kaj naj bi merilo, ko meri vakum, podpritisk al karkoli že.
Objavljeno: So nov 01, 2003 2:24 pm
Napisal/-a Privatnik
Upam da bom prblizn zadeu

. Ko turbina se ni odprta, oz. ko laufa pod nizkimi obrati pac poriva nekaj zraka v masino, ampak masina vlece vase vec zraka kot ga turbina porine, in zato ustvarja nek vakuum in ti cajger kaze pod nulo oz v VAC obmocju. Ko pa prides na take obrate, da se turbina zacne odpirat oz hirej sukat, pa ti zacne stiskat vedno vec zraka v masino, torej ti pol cajger kaze nad nulo, v zgornjem obmocju boosta. torej mas takrat vecji tlak. Se pravi da mas v nizkin obratih podtlak oz. ti masina vec lufta vase potegne kot pa turbina porine, v visjih, ko se pa turbina odpre pa nadtlak.
Upam da sm kej pomagu
LP
Objavljeno: So nov 01, 2003 3:06 pm
Napisal/-a super98
Privatnik je napisal/-a:Upam da bom prblizn zadeu

. Ko turbina se ni odprta, oz. ko laufa pod nizkimi obrati pac poriva nekaj zraka v masino, ampak masina vlece vase vec zraka kot ga turbina porine, in zato ustvarja nek vakuum in ti cajger kaze pod nulo oz v VAC obmocju. Ko pa prides na take obrate, da se turbina zacne odpirat oz hirej sukat, pa ti zacne stiskat vedno vec zraka v masino, torej ti pol cajger kaze nad nulo, v zgornjem obmocju boosta. torej mas takrat vecji tlak. Se pravi da mas v nizkin obratih podtlak oz. ti masina vec lufta vase potegne kot pa turbina porine, v visjih, ko se pa turbina odpre pa nadtlak.
Upam da sm kej pomagu

LP
Ponavad k bremzaš z motorjem!
Objavljeno: So nov 01, 2003 3:17 pm
Napisal/-a din
In kje si to kupo, pa kolko si dal. Tudi sam bi rabo nekaj takšnega. Drugače pa mislim, da je privatnik zadel

Objavljeno: So nov 01, 2003 5:40 pm
Napisal/-a T_Rex
thnx za odgovor. Kupil sem ga pa v A3M, stane pa 8k.
Objavljeno: So nov 01, 2003 11:06 pm
Napisal/-a Blue GTI
V sesalnem kolektorju je pri neturbo motorju lahko podtlak (vakum) ali pa največ tlak, ki je enak zunanjemu tlaku, to je 1bar. Takrat je nadtlak enak 0 bar. Podtlak ima ponavadi najnižjo vrednost 0,3bar absolutnega tlaka oziroma -0,7bar podtlaka (vakuma) - to je takrat, ko imaš gas čisto spuščen. Zunaj pa je ponavadi 1bar absolutnega tlaka. Ko pa je gas pohojen do konca, je dušilna loputa do konca odprta in je tlak v sesalnem kolektorju enak zunanjemu tlaku, to je okoli 1bar. Pri delnem gasu je dušilna loputa priprta, dotok zraka v motor je omejen, valji zrak sesajo in zato se zaradi priprte dušilne lopute ustvari podtlak med dušilno loputo in bati motorja.
Pri turbo motorju je vse enako, kot zgoraj, le spememba je v tem, da je lahko tudi nadtlak v sesalnem kolektorju zaradi uporabe turbine. Pri delnem gasu je podtlak, potem nekje na 3/4 gasa je po števcu ponavadi ničla, kar pomeni 0 bar nadtlaka/podtlaka oziroma pomeni, da je v sesalnem kolektorju 1bar, kot tudi zunaj. Pri polnem gasu pa turbina polni=tlači zrak skozi dušilno loputo, ki je do konca odprta - in zaradi turbine je sedaj nadtlak, recimo 0,8bar nadtlaka ali 1,8bar absolutnega tlaka v sesalnem kolektorju.
Če se števček montira na neturbo motor, bo kazal med -0,7bar in 0bar nadtlaka. Na turbo motorju pa bo vrednost med -0,7bar in max. nadtlakom, ki ga je zmožna turbina dobavljati.