Stran 1 od 1

2.0 CRDi - zamik vžiga naprej

Objavljeno: Če avg 26, 2010 7:30 am
Napisal/-a dabor
Pozdravljeni,

zanima me eno tehnično vprašanje. Po predelavi motorja 2.0 CRDi (D4EA - 83kW) na jedilno olje (sistem z dvema tankoma) se je nivo motornega olja po manj kot 1000km vožnje na olje opazno dvignil. Avto je po preklopu na olje tudi precej manj živahen in teče bolj "na mehko".

Smatram, da je oboje povezano s tem, da olje počasneje vžiga in je zato vžig prepozen. Motor ima prevoženih manj kot 50.000 km, tako da ne verjamem, da je za to kriva obrabljenost materialov.

Zato bi moral motor nekako prepričati, da bi, takrat ko je preklopljen na olje, vbrizge delal prej. Količine goriva načeloma ne bi povečeval, ker ne rabim nekih silnih konjev. Gledal sem že servisni priročnik za ta motor, ampak nikjer ne piše natančno (ali pa jaz nisem našel), od česa (vsega) je odvisen čas vbrizga. Po tujih forumih se najdejo informacije o "laganju" določenih senzorjev s potenciometri (npr. http://fmso.de/forum/messages/401200.htm ), ampak ne bi rad delal nekaj kar na pamet.

Če je kdo tukaj, ki se s tem bolj resno ukvarja, me zanima, če bi mi lahko pomagal s kakim nasvetom (pa ne takim za 500€, ampak bolj na "pir budget" bazi ;) - hobi pač). Direktno fleshal ne bi rad parametrov ECUja, ker se en manjši del še vedno vozim na nafto (hladen motor, pa tudi npr. na morje, da ne vozim olja s sabo). Same vrednosti uporov načeloma vem iz upornostnih karakteristik senzorjev, ki pa so v servisnem manualu. Zanima me tudi, ali se čas vbrizga in količina goriva vidi na OBD2 testerju (npr. teh poceni kitajskih USB variantah) - tako bi lahko videl, če laganje podatkov s senzorjev res pripomore k zamiku.

Prosim za konstruktivne komentarje. V same podrobnosti (prednosti, slabosti, legalnosti itd) predelave se na tem mestu ne bi poglabljal, če je možno.

Hvala in lp,
DB

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 6:35 am
Napisal/-a dabor
Ok, še nekaj ugotovitev.

Glede na nekaj prebranih "člankov" je očitno, da elektronsko nadzirani motorji prilagajajo čas vžiga temperaturi - hladneje, kot je, prej se zgodi vžig. Vprašanje je, kateri temperaturi...

http://autospeed.com/cms/title_The-5-Ce ... ticle.html

Moj motor ima tri relevantne senzorje: senzor temperature vstopnega zraka (ta je skupaj s senzorjem pretoka vstopnega zraka), senzor temperature motorja in senzor temperature goriva. Za vse te senzorje imam temperaturne karakteristike (servisni priročnik), ki so NTC (večja upornost pomeni nižjo temperaturo).

Logično bi bilo, da če je gorivo hladnejše, ga lahko vbrizga manj, ker ni "raztegnjeno", količina goriva pa je seveda odvisna tudi od količine vstopnega zraka (iz te zgodbe prihaja tudi največ "cheap" ;) tuningov). Ostaja pa vprašanje, katera temperatura vpliva na timing - motorja ali vstopnega zraka?

Še dva sorodna članka na to temo, če koga zanima...
http://autospeed.com/cms/title_DIY-Modi ... ticle.html
http://autospeed.com/A_109133/cms/article.html

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 8:40 am
Napisal/-a TrijoAdijo
Hm..zanimivo, ampak po mojem mišljenju je kadar je gorivo hladno, motor hladen in kadar je hladen vstopni zrak (recimo zimske temerature). potem ECU dovaja več goriva.
A obstaja možnost dodatnge predgretja goriva?

LP!

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 9:07 am
Napisal/-a dabor
Filter nafte ima vgrajen termostat, ki prek releja vklaplja grelec na filtru. Senzor temperature goriva je ZA filtrom, torej pomeri ogreto nafto, če jo je filter dogrel. V poletnih temperaturah termostat ni vklopljen, torej je stvar očitno zanimiva samo tam okrog ničle :)...

Po mojem je fora tega merjenja temperature goriva predvsem v tem, da common raili precej grejejo gorivo, tako da ima nafta v tanku po kaki daljši vožnji verjetno precej višjo temperaturo (in take nafte je potrebno več), kot na začetku. In to ni čisto korelirano s temperaturo motorja, ker se zgodi kasneje...

Verjetno je res nekaj takega:
hladen motor: več nafte na vbrizg
topel motor + hladna nafta: manj nafte na vbrizg
topel motor + topla nafta: več nafte na vbrizg

Še vedno ostaja vprašanje časa vžiga...

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 9:47 am
Napisal/-a drmocar
Vžig je povezan z temperaturo vstopnega zraka, kar si tudi sam ugotovil. Moraš pa vedeti da katero koli gorivo boš točil vedno bodo razlike v gorenju, ker različna goriva različno hitro gorijo in mislim da je tukaj problem.

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 9:52 am
Napisal/-a CSS Tuning
Načeloma pričetek vbrizga ni teško prestaviti v samem programu.Vendar pri tem motorju boste to težko doesgli samo z uporčki.

Računalnik določa pričetek vbrizga iz večih parametrov in ti so odvisni od nekih drugih parametrov.
Gre takole:

Temperatura hladilne tekočine se uporablja samo za zagon motorja.Po določeni temperaturi se predvžig prestavi na glavne SOI mape (Start of Inection).
SOI je odvisen od Obratov motorja RPM in Količine goriva katerega dovajamo do šob IQ (Injected Quantity).
IQ je spet odvisen od premera šob,pritiska CR in temperature goriva.
Motor uporablja podatke o temp.goriva in hladilne tekočine ves čas.Vendar ne direktno v mapi,katera krmili pričetek vbrizga.


LP!

Alen

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 9:57 am
Napisal/-a dabor
@drmocar: Saj zato se s tem ukvarjam in bi rad naredil neko dinamično rešitev, kjer bi lahko v živo prilagajal čas vžiga - npr. s potenciometrom. Tankam samo dve gorivi in mislim, da bom po nekem času našel pravi čas vbrizga tudi za olje; za nafto pa ne bom spreminjal default parametrov.

@CSS Tuning: hvala, take informacije iščem. Problem z vpisom drugih parametrov vidim v tem, da potem bo na nafto vžig prezgodaj... Dveh "setov" parametrov, med katerimi bi potem preklapljal, pa ne verjamem, da lahko imam... Če se torej zlažem temperaturo motorja, bo motor predolgo mislil, da je hladen in bo prižgal lučko. Se pravi načeloma je bolj varno lagati temperaturo vstopnega zraka? Ali čas vžiga sploh ni odvisen od temperature vstopnega zraka?

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 10:17 am
Napisal/-a CSS Tuning
Razumem,vendar ne vem če je to dosegiljivo s potencijometrom.Nikoli to nisem probal in me ne držat za besedo.

Potencijometer na določenih senzorjih je v prevodu powerbox.Na osnovi popačenih podatkov bo računalnik dal več goriva v motor in posledično prestavil nekoliko predvžig.
Primer mape za predvžig na Santa FE 2.0 CRDI
Levo:RPM
Zgoraj:IQ
Sredina:Stopinje predvžiga

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 10:31 am
Napisal/-a dabor
Hvala, zanimivi podatki. Pri visokih obratih več goriva pomeni hitrejši vžig. Pri 1500 pa najprej raste v eno, potem pa se obrne v drugo smer...

A bi se dalo na kak način videt, če je SOI (neposredno) odvisen še od česa drugega, ne samo obratov in količine goriva?

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 10:38 am
Napisal/-a CSS Tuning
To je to SOI je odvisen samo od goriva in obratov.Vendar gorivo je odvisno od pritiska CR,temperature goriva,dimenzije vbrizgalne šobe...
Veliko parametrov,zato ne vem kako boste spremenili SOI brez spremenbe IQ in ta rešitev ne bo delala na obeh gorivih.

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 10:39 am
Napisal/-a dabor
Tule sem se zdajle pogovarjal s kolegom, ki je motorist. Eni motorji so imeli možnost izbire različnih map med vožnjo! Se pravi, jaz bi kopiral tole mapo, ji spremenil vse vrednosti za npr. 10%, jo naložil v ECU, potem pa po preklopu na olje preklopil še mapo... Kaj takega na avtu ni možno?

Hvala...

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 10:41 am
Napisal/-a dabor

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 10:49 am
Napisal/-a Pro_Tuning
Triki s senzorji, ki delujej na benz motorjih ne delujejo enako na dizel motorjih. (primer linka iz zacetka)

Powercommander je podobno kot razni "power boxi" za dizle. Spreminja vrednosti senzorjev.

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 10:57 am
Napisal/-a ~toMmy~
Je možno power boxe preprogramirat? Na računalniku naštimaš parametre za nafto(mogoče nekoliko bolj naklonjene tudi olju), na boxu pa vmeseš vrednosti, ki bi ustrezale olju?

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 11:03 am
Napisal/-a CSS Tuning
Preklop med mapami je mozen samo z diagnostično opremo.To se da na VAG vozilih,na Santa Fe ne vem.Preklop se da, ko avto stoji in ne v vožnji.PowerComander je powerbox in zato lahko lažeš računalniku med vožnjo(spreminjaš parametre).Tudi Software od motornih koles je veliko bolj enostaven kot od avtomobila.Na motornih kolesih je predvžig odvisen od RPM in Temperature Vode,zato ga je možno spreminjati z boxom.

Primer ducati monster.

Levo:RPM
Zgoraj:Temperatura vode
Sredina:Stopinje predvžiga

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 11:22 am
Napisal/-a dabor
@~toMmy~: ja, tak je bil moj namen; kaže, da timing vbrizga ni lepo odvisen od enega ali dveh parametrov, tako da zdaj niti ne vem, kako pa bi moral "sprogramirati" powerbox, da bi veljal za olje... Vem samo, da bi moral, ko peljem na olje, vžig zamakniti naprej, ob tem pa ne spreminjati količine goriva in ostalih parametrov.

A bi se dale dobit vse mape, ki jih uporablja motor 2.0 CRDi? Da vidim, če bi si s katerim podatkom lahko kaj pomagal...

Na koncu se bo izkazalo, da bo še najlažje zlagati signal senzorja z glavne gredi... :(

Hvala...