Stran 1 od 3
Plinski ali oljni amortizer
Objavljeno: To sep 07, 2010 2:10 pm
Napisal/-a AVX
No kot že sam naslov pove me zanima kateri se bolje obnesejo. Zanimajo me predvsem slabosti in prednosti. Ker cenovno se razlikujejo po 10-20 € od komada.
Hvala za vse konstruktivne komentarje in ne hvala za nekonstruktivne.
Objavljeno: To sep 07, 2010 2:25 pm
Napisal/-a abbe
pri oljnih se trdote "spreminja" glede na zunanjo temperaturo.bl je mrz trsi so.sam je razlika komaj opazna.pri plinskih tega pojava ni.
Objavljeno: To sep 07, 2010 2:39 pm
Napisal/-a esem
Verjetno plinski bistveno hitreje reagirajo, kar bi lahko kdaj bila velika prednost
Objavljeno: To sep 07, 2010 3:19 pm
Napisal/-a LaMike
Teoretično razloženo, Citiram:
Gas-filled shocks work like regular shock absorbers, except that the air inside the chamber has been replaced by a pressurized gas. The gas reduces aeration -- the tendency of the oil inside the shock to "foam" or bubble while squirting through the narrow valve. Aeration causes the shock to lag. Since a gas shock has less aeration -- fewer air bubbles -- it works better, producing a smoother ride.
Air shocks have a separate, sealed air chamber inside the shock absorber. Because this chamber is sealed, it is not subject to aeration. This produces an even better ride than gas shocks. But air shocks serve another, equally important purpose: they can be used for load leveling.
Vir:
www.edmunds.com
Povezava do članka:
http://www.edmunds.com/ownership/techce ... d=cj260233
Priporočam branje.

Objavljeno: To sep 07, 2010 4:01 pm
Napisal/-a Mad
... kolikor se spomnem oljnih so bolj počasni - še posebej če so fajn trdi ...
Objavljeno: To sep 07, 2010 4:42 pm
Napisal/-a AVX
Se pravi kolikor sem razumel in če vse skupaj povzamem. Amortierji na plin, so ubistvu namenjeni za lepšo vožnjo saj pri stiskanju zraka imajo večjo "prilagodljivost" al kak bi temu rekel. Pač ko so čisto raztegnjeni imajo ob udarcu hitrejšo reakcijo in bolje "vpijejo" ta udarec. Nekako bi lahko rekel serijski. in preden se zrak stisne tudi traja, ker pač ga je možno do neke mere stisnat. Ubistvu so potem plinski nekoliko mehkejši kot oljni.
Kot naprimer oljni pa ima v amortizerju poseben rezervarček oz tako rečeno. Posplošeno ima potem kot nekakšno cev skozi katero to olje stisne, vendar je vse odvisno od premera te cevke, kako hitro se bo to skrčilo ali raztegnalo. Ampak pri oljenm je hec da ni važno kako močan udarec je amortizer se bo vedno isto hitro krčil in raztezal, zato potem mi to občutimo in potem jim tudi rečemo kot bolj trdi amortizerji.
Zaj pa že bi oz. bom imel jaz avto spuščen za 7-8 centi je bolj priporočljiv oljni, da mi ne bo ob kakšni jamici ali pač bilo kakšni grbini na cesti, zabilo gume v blatnik.
Okej hvala za članek LaMike.
Aja pa upam da sem si prav razlagal to zadevco
abbe je napisal/-a:pri oljnih se trdote "spreminja" glede na zunanjo temperaturo.bl je mrz trsi so.sam je razlika komaj opazna.pri plinskih tega pojava ni.
am ja glede tega bi pa tudi verjel, ker če že logično pomislimo, da viskoznost olja je pri višjih temperaturah večja kot pri nizkih. Zato pa turbobencinerji in turbodizli rabijo imeti ogreto olje zaradi mazanje turbine. Je tako?

Objavljeno: To sep 07, 2010 5:03 pm
Napisal/-a LaMike
Če ga misliš toliko spuščati potem vzami gewinde pa boš imel mir.

Objavljeno: To sep 07, 2010 5:35 pm
Napisal/-a AVX
am ceneje me pride če vzamem amortizerje. Ker za mojga cliota nažalost ni gewind. so za williamsa in 1.8 16V ampak cena se giblje 800 € +
Objavljeno: To sep 07, 2010 7:09 pm
Napisal/-a Mad
lenivec je napisal/-a:Mad je napisal/-a:... kolikor se spomnem oljnih so bolj počasni - še posebej če so fajn trdi ...
hitrost nima veze ali je olje ali zrak ampak kakšne gostote olje je not.
... Saj kako delujejo je že zgoraj odlično razloženo ... po mojih izkušnjah pa vem - da navadni oljni imajo to lastnost - da se ne tako hitro pretaka olje skozi dušilke in posledično rad preskočiš kako neravnino ... če je ta slučajno sredi ovinka naredi iz avta smet .
... gostota olja - kaj po tvoje vlivajo notri različna olja ? Jaz sem videl kaj po navadi vlivajo notri pri serviserjih amortizerjev - običajno motorno olje ...
Objavljeno: To sep 07, 2010 7:37 pm
Napisal/-a abbe
a lah en mal bol razlozi.
ker med oljnimi pa plinskimi dejansko ni razlike v hitrosti delovanja ce je tut v plinskem olje sam je plin names zraka iz zgoraj navedenih razlogov.
jst kar vem obstajajo oljni,oljnoplinski,pa plinksi.
zj pa ce kdo ve kj nj mal razlozi.
drgac pa ne vrjamem da so v vseh amortizerjih enaka olja,pa da so poj sam prekati vecji da je amortizer bl mehak.mislm da je tut olje mal drgacne viskoznosti al kakor kol ze drugacno
Objavljeno: To sep 07, 2010 7:41 pm
Napisal/-a AVX
ja ne vem jz sm gledu ene bleistein so nastavljivi po trdoti. in to če logično pomislim je pol fora bolj ko odpreš to dušilko, bolj je mehek, bolj ko jo zapreš trši je. Kako olje not vlivajo pa nimam pojma
Mogoče se razlikujejo od proizvajalca, samo da bi za različen tip avtomobila al pa modela pri isti znamki vlivali kako drugo olje noter, pa dvomim.
Objavljeno: To sep 07, 2010 11:36 pm
Napisal/-a drmocar
Tako kot je Mad napisal bo kar držalo.

Objavljeno: To sep 07, 2010 11:54 pm
Napisal/-a nebivedu
Mad je napisal/-a: ... gostota olja - kaj po tvoje vlivajo notri različna olja ? Jaz sem videl kaj po navadi vlivajo notri pri serviserjih amortizerjev - običajno motorno olje ...
Olje za menjalnike ali prednje diferenciale(ki so pod motojem in se segrevajo zaradi vročine motorja) je to ponavadi 140W85.
Objavljeno: Sr sep 08, 2010 1:36 am
Napisal/-a _B3yBo_
Mad je napisal/-a:lenivec je napisal/-a:Mad je napisal/-a:... kolikor se spomnem oljnih so bolj počasni - še posebej če so fajn trdi ...
hitrost nima veze ali je olje ali zrak ampak kakšne gostote olje je not.
... Saj kako delujejo je že zgoraj odlično razloženo ... po mojih izkušnjah pa vem - da navadni oljni imajo to lastnost - da se ne tako hitro pretaka olje skozi dušilke in posledično rad preskočiš kako neravnino ... če je ta slučajno sredi ovinka naredi iz avta smet .
... gostota olja - kaj po tvoje vlivajo notri različna olja ? Jaz sem videl kaj po navadi vlivajo notri pri serviserjih amortizerjev - običajno motorno olje ...
bo kr drzalo za olne
pri velki hitrosti zna biti kr problem. sredi ovinka ko recimo avto pri veliki hitrosti zapelje recimo na spoj od mosta in te premakne skoraj za celi pas...
potem pri olnem. avto na mestu in ob normalni voznji zgleda zelo trd. komaj ga premaknes. gres na dirkalisce, segrejes malo olje notri in glej avto se kar nagiba ni vec toliko trd
Objavljeno: Sr sep 08, 2010 5:04 am
Napisal/-a Mad
... Tu so plinsko / oljni amortizerji če pogledaš sestavo ti bo marsikaj bolj jasno ... oljni so pa identični le - da je z spodnje strani batnica kompletno v oljni kopeli in nima spodaj tistega rezervoarčka plina ... Ti amortizerji na sliki imajo enega od najtrših set-up ov kar sem jih do sedaj videl - plin je nafilan na 7 bar in ko sem jih montiral na zadnji most svojega avta sem moral napet torzijo, da sem jih lahko montiral toliko so trdi - ko se parkiraš na neravnini je eno od zadnjega para koles vedno ostalo v zraku ... Bilstein je od tega proizvajalca odkupil patent ...
Preberi ;
http://www.viva-lancia.com/huib/coll/de-carbon.htm
Objavljeno: Sr sep 08, 2010 2:16 pm
Napisal/-a MikeLima
Je kje kak amortizer za smrtnike brez olja?
Ko batnica tone v cilinder, spodriva olje. To olje mora nekam it. Varianta je, da je za to puscenega nekaj zraka na vrhu amortizerja, ali pa je nekje bombica, ki je povezana s cevjo ali pa direktno privita na amortizer. V bombici je opna ali pa bat, ki loci olje od plina. Plin je pod pritiskom, da prepreci penjenje olja v amortizerju. Kar se tice dusenja, tega pritiska ni videti nikjer, ker je cela vsebina amortizerja pod enakim tlakom. Edina posledica je, da rine batnico iz amortizerja s silo, ki jo je treba upostevati pri trdoti vzmeti. Trdota blazenja je pri boljsih v treh nastavitvah, high speed, low speed in rebound. Gre za razne izvedbe nastavljivih dusilk. Zares ta najboljsi imajo dusilke izvedene tako, da kompenzirajo spremembo temperature in posledicno viskoznosti olja. Olje nikakor ni tisto za menjalnike, ampak gre za specialno olje za amortizerje. Motul ima recimo Shock Oil.
Objavljeno: Sr sep 08, 2010 2:42 pm
Napisal/-a mucek21
AVX je napisal/-a:am ceneje me pride če vzamem amortizerje. Ker za mojga cliota nažalost ni gewind. so za williamsa in 1.8 16V ampak cena se giblje 800 € +
am jst mam gewinde ki pašejo tud na tvojega clia, tako da če hočeš lahko se oglasiš pa jih vidiš....so pa od bilsteina in model je B14!
Objavljeno: Sr sep 08, 2010 2:43 pm
Napisal/-a pinjas
Ne razumem bistva tega posta. Človek sprašuje kaj je boljše ker očitno namerava zamenjat amortizerje na svojem avtomobilu. Torej iz mojega pogleda je to serijski avto ki se rabi za daily use, torej se ne dirka z njim, se ne gre na track day, se ne draga, se ne drifta itd itd... torej zakaj toliko komplikacij in vprašanj.
Zakaj govora o rebaundu, high/low speed rebaund itd itd, ko pa se omenjeni avto ne bo voil po stezi. Toliko govora o delovanju, kaj je boljše itd potem pa napiše tip da so eni 10-20 euro dražji....torej se lahko sklepa da je budget prvi in edini pogoj za nakup amortizerjev. Zapomni si nekaj, če nimaš dirkalnega oziroma vsaj športnega avta, ne vlagaj v športno podvozje,ker " kar je za na stezo ni za na cesto in obratno" , to ti povem iz lastnih izkušenj.
Za cestno vporabo so odlični amortizerji kayaba gas, monroe in podobni, če hočeš pa nekaj več pa so tu KONI rumeni ali še boljše Bilstein B8 seveda sta oba modela znatno dražja od prvega in sta oba krajša torej narejena za vporabo nižjih vzmeti!!
Objavljeno: Pe sep 10, 2010 9:27 am
Napisal/-a AVX
Sej dvomim da bom še sploh kaj vlagal v avto ker mi je pred 2 dnevi mašina pr avtu crknala. Tako da bomo videli kaj sedaj.