Stran 1 od 3
Nižanje kompresije
Objavljeno: Po nov 17, 2003 11:38 pm
Napisal/-a Privatnik
Zanima me, kako se da masini znizat kompresijo npr iz 10 na 8, a je mozno kej bate podrejat ali obstaja kaka druga fora. Ce je ze kdo kaj podobnega delu nej mal opise, sicer pa mnenja.
Hvala in LP
Objavljeno: Po nov 17, 2003 11:40 pm
Napisal/-a monster_d
Ena fora je da das tesnilo glave debelejse!

Objavljeno: Po nov 17, 2003 11:40 pm
Napisal/-a Galantfrik
Jah po mojem lahko edino le glavo višaš (debelejšo metalno dihtungo - metal head gassket

) ali pa bate brusiš...
To se mi zdi nekako edina logična razlaga, da bi zmanjšal kompresijo.
Kua, a misliš turbino vgradit al kaj, da češ kompresijo zmajšat?
Objavljeno: Po nov 17, 2003 11:43 pm
Napisal/-a super98
Debelejše tesnilo, lahko tut drugi bati al pa druge ojnice...
Zakaj pa????
Objavljeno: To nov 18, 2003 12:19 am
Napisal/-a Privatnik
Ja, debelejse tesnilo je pri nas v Slo mal tezko dobit :S. Ce bi sel pa bate drejat pa nevem kako trdnost dobo ohranili, nevem pa tud kolk bi blo treba podrejat, da bi kompresija padla za tolko pa tolko. Gre za vgradnjo turbine v eno masino pa me mal informativno zanima.
Hvala, LP
Objavljeno: To nov 18, 2003 12:20 am
Napisal/-a super98
Tesnila dela en starejši možakar v Mednem pri Medvodah (po naročilu in po željah)!
Objavljeno: To nov 18, 2003 12:59 am
Napisal/-a lisko
Krajše ojnice bi tude ble rešitev, sam s tem se zmanjša tud prostornina motorja...
Objavljeno: To nov 18, 2003 8:37 am
Napisal/-a Pero
lisko1 je napisal/-a:Krajše ojnice bi tude ble rešitev, sam s tem se zmanjša tud prostornina motorja...
Ne se ne, prostornina ni odvisna od ojnice, ampak od premera cilindra in ročične gredi.
Če se skrajša/podaljša ojnica se spremeni kot ki deluje na odmično gred in se poslabša/popravi… (preveč za pisat).
Dvomim da bo našel drugačne ojnice, majhna verjetnost je da pašejo od drugega avta.
Z tesnilom tudi ne bo prišel iz 10 na 8, če pa že bi, bi imel pa probleme z odmično gredjo če je v glavi.
Batov se jaz nebi upal tanjšat ker bo motor že tako preveč obremenjen, posledice raztrganega bata so pa lahko katastrofalne.
Za povprašat bi pa bilo če se morda dobijo bati za kakšno varijanto istega motorja z manj kompresije za kakšno čudno tržišče ali pa če že obstaja turbo varijanta tega motorja.
O katerem motorju se sploh pogovarjamo?
Objavljeno: To nov 18, 2003 8:51 am
Napisal/-a lisko

ops: se popravljam. Se ne zmanšja prostornina ker hod bata je odvisn od ročične gredi..... Se vid da sem bil zaspan

Objavljeno: To nov 18, 2003 9:01 am
Napisal/-a din
V bistvu se prostornina cil. malenkost poveča

Objavljeno: To nov 18, 2003 10:40 am
Napisal/-a Pero
PO definiciji je delovna prostornina samo vrtnina x gib x število cilindrov. Zgorevalni prostor se ne šteje v prostornino
Primer: 6 cil motor prostornine 1,953 dm2
vrtnina 72mm, gib 80mm
(Pi x d2 x s x i) / 4
(3,14 x 7,2 x 7,2 x 8 x 6) / 4 = 1953 cm3
če zmanjšujemo ali povečujemo kompresijo to po definiciji še vedno ostaja 1,953 litrski motor.
Objavljeno: To nov 18, 2003 1:56 pm
Napisal/-a kr3mn1
super98 je napisal/-a:Tesnila dela en starejši možakar v Mednem pri Medvodah (po naročilu in po željah)!
mal si me prehitel

ja un ata super dela, vse po želji. okol 6 tisoc mi je računal za tesnilo glave za v6 motor iz alu komplet. (1 kos)
Objavljeno: To nov 18, 2003 3:30 pm
Napisal/-a Privatnik
Torej najbolj u postev bi prisli nizji bati, zdej bi blo treba sam kej najt, ce pa bi ze stare podrejal za ene 3mm bi pa kolk padla kompresija npr. ?? Za tesnilo isto, kolko bi lahko bila visja dihtunga od originala oz za kolk bi isto padla kompresija, ce bi dal visjo dihtungo ?
Gre za motor od Clia oz R19 16V. odmicna gred ventilov je v glavi motorja oz sta v glavi motorja

Zarad tega bi lahk nastal kaki problemi pri visji dihtungi ??
Hvala za odgovore.
Objavljeno: To nov 18, 2003 5:14 pm
Napisal/-a Pero
to je pa ja osnovnošolska matematika
ali ima ta motor vrtnino 82 in gib 83,5 mm ?
če se nisem zmotil v računanju moraš (vsak) zgorevalni prostor večat za 14 cm2
oziroma odebeljit tesnilo za: 2,69 mm
Problem nastane tudi ko ti stric naredi tesnilo, za koliko se bo tesnilo stisnilo.
Problem odmične gredi je da ko glavo višaš ali nižaš da se spremeni kot med ročično in odmično gredjo. Torej bi moral narediti tudi nastavljive zobnike za odmične gredi da bi zadržal pravilno razmerje.
Bate ne moreš zbrusit za 3mm ker bi jih preveč stanšal, pa še vrh bata ponavadi ni raven.
Za ta motor je bvprašanje če se dobi kaj z nižjimi bati. Probaj poiskat, ampak dvomim.
Veliko sreče pri turbo projektu, ampak jaz bi si raje izbral kakšen drug motor. Moč turbo motorja je kot si pravilno ugotovil bolj odvisna od tega koliko zraka lahko stlačiš v motor, torej išči nekaj kjer boš lažje prilagodil kompresijo, število ventilov niti ni več tako važno pri turbo motorjih srednje moči.
Clio el futura:)
Objavljeno: To nov 18, 2003 7:19 pm
Napisal/-a darkdog24
Živjo!
Privatnik mel bi nekaj vprašanj za tebe.Zanima me če je motor od Clio 1.8 16V in Renault 19 1.8 16V isti motor?Če bi js npr.dal v svojga Clia motor od 19-ke 1.8 16V a bi mi nosilci motorja pasali al bi mel kake probleme?Zanima me tudi če bi jst moru tud menjalnik zraun uzet al bi mi pasu moj stari od Clia 1.4?Kaj pa hladilnik motorja,abi ga moru zamenjat al bi mi moj ostal?
Trenutno delam nekako študijo kako bi jst to zamenjavo mašine naredu pa zbiram informacije od tistih ki so to že delali.Če ti se lubi dej opiš kaj bi jst moru zamenjat al pa narest da bi dobu not eno od teh mašin.Najrajš bi uzel uno od 19-ke ker je dosti cenejša od Clia.Zdi se mi nelogično ker naj bi baje šlo za isti tip mašine,al pa tudi ne.
Hvala za odgovor
Objavljeno: To nov 18, 2003 7:22 pm
Napisal/-a din
saj se ni omenjala delovna prostornina. Cilj vsega skupaj je da povečaš prostornino oziroma povečaš zgorevalni prostor glede na delovno prostornino. To pa lahko storiš ali z ventili (bolj bogo), struženjem batov, debelejše tesnilo, krajša ojnica, glavna gred, drugi bati - nazadnje dobiš drugi motor :P
Objavljeno: To nov 18, 2003 7:59 pm
Napisal/-a habbich
Poglej mal izdelke od K-tec ali neki tacga. Majo renault tuning program, pa najvec je glih za R5
Objavljeno: To nov 18, 2003 8:22 pm
Napisal/-a Privatnik
@Pero
A se kompresija racuna glede na prostornino (vrtina*gib) al je odvisna od prostornine izgorevalne komore ?? ker verjetno bi mogu izgorevalno komoro povecat. Sam kok pa bos izracunu prostornino izgorevalne komore ?
Pa se tist tvoj izracun. Jst sem zracunu, da je prostornina motorja 1763,9ccm (pi*8.2*8.2*8.35*4)/4 kok pa pol kompresijo zmanjsas za 2 atmosferi ?? jst zm zracunu da bi mogu prostornino zmanjsat na 1411.1ccm (s tem mislim povecat izgorevalni prostor za 1763.9-1411.1 ccm (352.8 ccm) pol nej bi blo za en valj 352.8/4 (=88.2ccm)iz tega pa sm zracunu, kolk bi mogu pol pobrusit bate h=88.2/(pi*8.2*8.2) pa pride h=0.42 cm. Ti si dobil malo manj pa me zanima ce sm kej zaj. pri izracunu al kok se nej bi to izracunal ?
Hvala za pomoc!
Objavljeno: To nov 18, 2003 11:36 pm
Napisal/-a greddy
Hm..struzit batov si nebi upal, razen v kaksenm motorju, kjer bi imel doma ze takoj drugega, če se kaj zalomi..
Problem pri batih je to, da rabis nizkokompresijske bate, 9.1 itd..Namrec vsi bati so ulitki, ti pa rabis temperaturno obstojne bate, ki pa so kovani, proces obdelave je drugacen..
Edina alternativa za zmanjsat kompresijo ti je, debelejse tesnilo glave..
Na hitro sem preletel tale threadm za kaksen motor gre..Si si izracunal, koliko te bo stala zadeva..Turbina ni samo IC in cevi..turbina je se marskaj drugega, od injektorjev pa do FMU ja oziroma elektronike, kar pa je najbolj pomembno, da dobi avto pravo mesanico zraka in bencina...da ne pride do detonacij in posledicno do katastrofalnih posledic..Vsi si to prevec na easy predstavljate..
Re: Clio el futura:)
Objavljeno: Sr nov 19, 2003 8:31 am
Napisal/-a Pero
darkdog23 je napisal/-a:Živjo!
Privatnik mel bi nekaj vprašanj za tebe.Zanima me če je motor od Clio 1.8 16V in Renault 19 1.8 16V isti motor?Če bi js npr.dal v svojga Clia motor od 19-ke 1.8 16V a bi mi nosilci motorja pasali al bi mel kake probleme?Zanima me tudi če bi jst moru tud menjalnik zraun uzet al bi mi pasu moj stari od Clia 1.4?Kaj pa hladilnik motorja,abi ga moru zamenjat al bi mi moj ostal?
Trenutno delam nekako študijo kako bi jst to zamenjavo mašine naredu pa zbiram informacije od tistih ki so to že delali.Če ti se lubi dej opiš kaj bi jst moru zamenjat al pa narest da bi dobu not eno od teh mašin.Najrajš bi uzel uno od 19-ke ker je dosti cenejša od Clia.Zdi se mi nelogično ker naj bi baje šlo za isti tip mašine,al pa tudi ne.
Hvala za odgovor
Zdravo,
zamenjat bi moral veliko delov.
Po moje so v principu to isti motorji, razlika je lahko edino v kakšnem nosilcu...
ampak ni rečeno da je zamenjava preprosta. Sigurno bi bilo lažje če bi vzel za donatorja zbitega Cliota, namesto R19.
Zamenjati bi moral vse kar se drži motorja.
Skoraj sigurno bi moral zamenjati še menjalnik, vprašanje je tudi kakšne so polosi in ali pašejo na pesta od tvojih koles, nebi pa škodilo če bi poleg motorja poštimal še bremze. Sicer nisem nikoli razdiral cliotov, ampak po moje ima 16V tudi boljše bremze in dobro ustavljanje tudi sodi k tuningu
Zelo verjetno bi moral zamenjat tudi hladilnik, ker skoraj še enkrat močnejši motor naredi tudi veliko več izgubljene energije...
pa vsekakor vso elektroniko okoli motorje, verjetno tudi benz pumpo... vsekakor tudi kompleten izpuh...zajlo za gas...zajlo/hidravliko za sklopko...zračni filtri, nastavki za servo...
sem še kaj pozabil?