Stran 1 od 1

aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Pe okt 11, 2002 2:30 pm
Napisal/-a RoadRunner
A slučajno kdo ve kje bi se dalo dobit aluminijast oz. zelo lahek vztrajnik? Sej bi dal postružit obstoječega, ma se bojim da se mi razleti, če ga preveč stanjšam.

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Pe okt 11, 2002 3:35 pm
Napisal/-a Pero
1. In kaj bi rad pridobil s tem?

2. Kaj si dosedaj predelal po motorju?

Probaj jet v kakšno tehnično knjižnico pa poišči kakšno knjigo ki ima detaljni opisano balansiranje ročične gredi, pa boš videl da teža vztrajnika ima nekakšen smisel.

Ne rečem da mora biti tovarniško težak, ampak z pretiravanjem boš edino dosegel da polomiš gred.

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Pe okt 11, 2002 4:53 pm
Napisal/-a Sale
Poleg tega vsaka (serijska) sklopka ni ravno najbolj primerna za kakšen alu oz. drugače predelan vztrajnik.

Pri nas se mi tut sanja ne kje bi ga dobil, maš pa tuki en link kjer si zadevo lahko pogledaš:http://www.todaracing.com/products/subaru_wrx/flywheel.html

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Pe okt 11, 2002 4:57 pm
Napisal/-a RoadRunner
1. občutno bi pridobil na moči na kolesih v 1. in 2. prestavi - v naslednjih malo manj, ker je vztrajnik izključno namenjen le penzionističnim štartom in mirnejšemu teku motorja pod 1200rpm

2. izpuh 4-2-1, filter, dovod zraka,..... nič posebnega

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Pe okt 11, 2002 5:04 pm
Napisal/-a din
predvsem kaj pričakuješ od tega. Na eni strani kjer tunajo GT-R ke je bilo enako vprašanje in glavni guru mu je odgovoril da bo z tem pridobil zelo malo pri pospeških. In še mirnost teka motorja izgubiš še posebej če se gre za 4cil. motor.

Re: Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Pe okt 11, 2002 6:08 pm
Napisal/-a jakaracman
RoadRunner pravi:
1. občutno bi pridobil na moči na kolesih v 1. in 2. prestavi - v naslednjih malo manj, ker je vztrajnik izključno namenjen le penzionističnim štartom in mirnejšemu teku motorja pod 1200rpm

2. izpuh 4-2-1, filter, dovod zraka,..... nič posebnega

Na moči ne bi dobil nič ...
Bi pa precej pridobil na odzivnosti motorja (kar je zelo fino, če uporabljaš vmesni plin pri prestavljanju navzdol, ob speljevanju ...)

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Pe okt 11, 2002 6:12 pm
Napisal/-a Sale
Jah tko bom reku: na Mazdi mamo precej olajšan vztrajnik (zdej ma 7480g ) in temu prirejeno komplet sklopko (kljub temu lamelo požira kot za stavo). Pa smo že zelo resno razmišljal, da bi dal nazaj noter serijski vztrajnik in sklopko. Tko, da ni vse tko fino kot se zdi na prvi pogled - seveda se da s pravo mero in dobro izvedbo tut kaj profitirat, da ne bom tko črnogled ;). Se pa motor zavrti tko, da ne moreš verjet. Tam nekje od 6.000 do 9.000 obratov tko poskoč, da komi še kontroliraš zadevo (no seveda so to še druge stvari krive za to :D).

No ampak kljub temu sem pogruntu, da bi blo škoda zdej to spreminjat, če je že tko narejen in bom pustu zaenkrat tko kot je - bom pač bolj pogosto menjal lamelo sklopke, je** ga. Za power je treba trpet :D ;).

Re: Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Pe okt 11, 2002 6:41 pm
Napisal/-a Pero
RoadRunner pravi:
1. občutno bi pridobil na moči na kolesih v 1. in 2. prestavi - v naslednjih malo manj, ker je vztrajnik izključno namenjen le penzionističnim štartom in mirnejšemu teku motorja pod 1200rpm

2. izpuh 4-2-1, filter, dovod zraka,..... nič posebnega


Nevem kateri Copy/paste mojster si je to izmislil...in tudi ne vem o kerem avtu se sploh pogovarjamo, ampak vse eno:

prva prestava je že tako ali tako na meji kopanja koles, torej nebi praktično nič pridobil...V drugi in ostalih pa tudi po teoriji ni šanse da bi kaj pridobil glede na vložek denarja. Če hočeš kaj vlagati si nabavi boljše odmične gredi in boš občutil prirastek pri vseh prestavah.

Pa če gledaš teoretično ne glej samo da boš olajšal vztrajnik za XY procentov ampak da v avtu ki se vozi se vrti še glavna gred, alternator, jermeni, odmične gredi, sklopka, deli menjalnika, diferencial,polosi, pesta, bremze, feltne... da ne omenjamo teže avta. Koliko bo potem privarčevanje v vztrajnostnem momentu? V leru se motor res hitreje zvrti, kaj pa med vožnjo???

Funkcija vztrajnika ni samo izravnavanje med takti motorja ampak tudi balansiranje gredi. Če mu zmanjšaš težo podreš balansiranje gredi. Res je da bo v 99% gred še vedno delala ampak to zato ker ima velik varnostni faktor.

Pa ne gledat dirkalne motorje ki imajo olajšane vztrajnike, ponavadi imajo tudi predelane gredi ;) Pa tudi pri njih ni problem če stvar prehitro crkne, važna je samo moč.

Pod 2 si pa nabavi boljše odmične gredi, povečaj kanale v glavi, poskrbi za dober napajalni sistem z bencinom (in zrakom), najdi hujše bate (potem pa res neboš več speljeval pod 1200 :D )

[Sporočilo uredil/a Pero na dan 11.10.2002 ob 18:45 GMT]

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Ne okt 13, 2002 1:16 pm
Napisal/-a enarf
Pri AMI-ju je bilo tole še kako smiselno! Skromnih 32 konjičev pač...Za močnejše avtomobile pa ne vem. Bojim se, da se boš naveličal cukanja in nemirnosti prej kot v mesecu dni!

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Po okt 14, 2002 9:56 am
Napisal/-a RoadRunner
Hvala vsem za mnenja. Me je pač navdušila favoritka od prijatla z 3.7 Kg težkim (beri: lahkim) vztrajnikom in športno - tri-krako sklopko. Bolj sem užival za volanom škodilaka, kot pa pri teranju 193 konjskega BMW 328i.

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Po okt 14, 2002 10:04 am
Napisal/-a RoadRunner
Pa še link na stran, kjer je točno opisano kaj se pridobi z lažjim vztrajnikom - da ne bo kdo slučajno rekel da se ne pridobi na moči na KOLESIH: http://www.geocities.com/ae82power/flywheel.html

Re: Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Po okt 14, 2002 2:46 pm
Napisal/-a jakaracman
RoadRunner pravi:
Pa še link na stran, kjer je točno opisano kaj se pridobi z lažjim vztrajnikom - da ne bo kdo slučajno rekel da se ne pridobi na moči na KOLESIH: http://www.geocities.com/ae82power/flywheel.html

Ja, bom rekel: ne dobiš! Če ne verjameš, zamenjaj, pa ga daj prej in potem na valje. Dobiš pa na odzivnosti avta in nekaj na zmogljivostih.

Re: Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Po okt 14, 2002 3:08 pm
Napisal/-a Pero
RoadRunner pravi:
Hvala vsem za mnenja. Me je pač navdušila favoritka od prijatla z 3.7 Kg težkim (beri: lahkim) vztrajnikom in športno - tri-krako sklopko. Bolj sem užival za volanom škodilaka, kot pa pri teranju 193 konjskega BMW 328i.


Pa je bila sklopka in vztrajnik edina predelava na škodi? Ali je bilo še kaj predelanega.

Pri tisti net strani ni nič omenjeno koliko se dobi na pospeških, samo teoretični izračun zmanjšanja teže ki ne upošteva vseh vretečih delov: ročične gredi, jermenice, alternatorja, odmičnih gredi, vodne pumpe....sklopke, delov menjalnika... V procentih je potem drastično manjša razlika.

Pa glede na to da se strinjamo da bi lahko bil efekt samo v nižjih prestavah... koliko krat pa sploh pelješ v prvi? V glavnem samo pri speljevanju. Se pravi da ko hočeš na full speljat daš obrate recimo 3000-5000 pa spustiš sklopko... kaj je potem bolje da je vztrajnik lahek ali težak?

Pa ne gledat dirkalnih avtov, tam bi si navrtali koleno da bi zmanjšali težo.

Pa ne me narobe zastopit da mislim da na dirkalen avto ne sodi lahka sklopka. Ampak dokler nisi vse poštimal po motorju se ne ukvarjaj z sklopko.

Sicer pa še nisi napisal kakšen avto imaš in kaj si dosedaj predelal na njemu.

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Po okt 14, 2002 3:19 pm
Napisal/-a Pero
sicer pa:

izmeri čase koliko avto rabi do 60-80-100-120-140-160 z originalnim vztrajnikom, potem pa zamenjaj vztrajnik in nam napiši koliko boš pridobil.

Forumi so zato da se izmenjajo mnenja in znanja. Če misliš da ti bo uspelo bomo morda tudi drugi kupovali nove vztrajnike ;)

Re: Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Po okt 14, 2002 5:33 pm
Napisal/-a mmiki
RoadRunner pravi:
Pa še link na stran, kjer je točno opisano kaj se pridobi z lažjim vztrajnikom - da ne bo kdo slučajno rekel da se ne pridobi na moči na KOLESIH: http://www.geocities.com/ae82power/flywheel.html


Pa ne vsem tem procentom verjet. Pri sportnem filtru in izpuhu ti tudi obljubljajo 10% vec moci. A mislis da je kdo pridobil toliko? Resnica je, da se pridobitev skorajda ne pozna. Enako je z vstrajnikom.

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Po okt 14, 2002 5:53 pm
Napisal/-a Sale
Osnovna zakonitost je pa itak, da ena stvar potem za seboj potegne še deset drugih. Tako kot pravi Pero. Malo morje je stvari, ki jih moraš predelat, da se ti sploh splača ukvarjat še z vztrajnikom in sklopko. Če pa imaš veselje, pa poizkusi narediti tako kot ima kolega na Škodi in boš morda zadovoljen - samo preveč pomoje ne gre pričakovat ;).

Re: aluminijast vztrajnik

Objavljeno: Po okt 14, 2002 6:36 pm
Napisal/-a Pero
Po odgovorih sodeč imata Jakaracman in 4sale kar nekaj pojma o motorjih in obadva pazita na vsko besedo ki jo napišeta. Recimo Racman je pravilno ugotovil da si narobe napisal da bi pridobil na moči ;)

Forum je zato da si izmenjamo mnenja in znanja... torej si namesto vztrajnika raje privošči nove odmične gredi, zamenjaj bate (večja kompresija), povečaj kanale.... boš imel več od tega kot če kupuješ alu vztrajnik. Ni treba da rineš z glavo skozi zid samo da bi nekaj dokazal.

Kateri avto imaš?