abbe je napisal/-a:eno vprasanje za hippota.
ce pravis da ne dvigne tlaka turbine,podalsa pa cas vbrizga,potem men to deluje na neoptimalno mešanico?
ce dodas vec goriva pa ne dovajas vec zraka potem motor ne dela optimalno,oziroma nafta ne izgoreva popolno in vozli kadi?seprau poj ta box ni zdrav za motor?
ne mi zj prosim pisat da tko al tko noben motor ne deluje optimalno....
V bistvu imaš prav, potreben je samo en mali popravek.
Napisal bom zelo poenostavljeno, toliko, da se vidi princip delovanja:
tako kot je bilo napisano, z boxom podaljšuješ čas vbrizga, s tem količino nafte oz. bencina (obstajajo tudi boxi za turbo bencinarje, ki pa niso čisto enaki kot za dizle). Vsak motor je tako nastavljen, da ima v količini zraka, ki jo uporablja za izgorevanje določeno rezervo. Če rezerve ne bi imel, bi z minimalnim povečanjem vbrizga motor že kadil. Z boxom se podaljšuje čas vbrizga do te točke, ko količina zraka ni več zadostna za normalno izgorevanje, ki se kaže v kajenju (neizgorena nafta). Tega je recimo za cca 20%, potem se zgodba konča. Tako da tudi če je črpalka sposobna dodati več nafte, le ta ne more do konca izgoreti kar se kaže v kajenju.
Princip klasičnega softwerskega tunanja je zelo podoben. Vem, da imaš na voljo n parametrov, ki jih lahko spreminjaš, ampak bistvena sta količina vbrizga (omejeno točno tako kot pri boxu) in seveda odpiranje turbine. In to odpiranje turbine daje tisti dodatni boost in moč, ki ga box ne more dati.
vojkostar je napisal/-a:ja znajo boxi učas mal črno kadit, stainbauer za 500e ma mal mn težav samo...cena je huda:)
to da tuning da nek bost zaradi turbine je delno res, je pa tud ena stvar, da se zaradi vztrajnika in povečanega navora včasih tuninga pod recimo 1500 obratov ne dela, box po drugi strani dela tuning od prostega teka dalje (kar bi se dalo tudi z tuningom vendar vprašanej koliko je smiselno).
se pa pri tuningu lahko dela tudi sam tuning v korelaciji z lego stopalke za gas, itd itd....
Steinbauer za VP in PD motorje deluje na istem principu kot Speed Buster in ostali, stvar je samo elektronike v boxu, ker tudi če je princip isti ni ista elektronika. Zato imaš na ebayu boxe za VP motorje ( klasična bosch črpalka na VAG TDI motorjih) ki koštajo 40 eurov in boxe, ki koštajo 400 eurov. En bo reku ista stvar, če bi jih pa stestiral bi videl da je razlika precejšna. Isto velja za PD boxe, ki imajo v glavnem dva tipa elektronike (RaceChip uporablja ta cenejšo, ki ne da iz sebe toliko kot ta dražja). Pri CR boxih pa sta tudi dva principa, ampak sej je tega velik na netu, pa lahko vsak pogugla.
Gaspedal tuninga še nisem probal, sem pa videl ene nemške teste, ki pa niso bili ravno pozitivni.