Ja odlično (pod)vprašanje glede porabe. "A je merjena poraba po BC (bord computer) ali "na pištolo".
Gremo po vrsti (mater imam čas
)
Po BCKo z "lažnjivcem" povečamo moč motorja, ima BC podatek o času odprtosti injektorja. Ker je tlak goriva njegova konstanta in je spremenljivka le čas odprtosti, izračuna pretok goriva iz časa in konstante. Ker smo mu povečali tlak, smo dejansko povečali količino v določenem času. Te količine ne more izmeriti, ker nima merilnika fizičnega pretoka goriva. Zato BC "misli", da je z enako količino goriva naredil večjo moč, ali pa enako moč z manjšo količino goriva.
Po "pištoli"Teoretično dizelski motor porabi najmanj goriva pri ca. 1.000 v/min. Bolj kot ga priganjamo v višje vrtljaje, manj ekonomičen je. Dizelsko gorivo počasneje gori kot npr. bencin itd. Za povečanje ekonomičnosti bi torej morali ustvariti več navora v nižjih vrtljajih. V praksi to pomeni: voziti pri ENAKI HITROSTI v VIŠJI PRESTAVI pod NIŽJIMI VRTLJAJI. Če smo s serijskim avtomobilom vozili 120 km/h v 5. prestavi zato, ker v 6. ni imel dovolj moči za 120 km/h, bomo z avtom, ki ima več navora, lahko vozili 120 km/h v 6. prestavi. Zaradi nižjih vrtljajev bo poraba logično nižja.
Kot (skoraj) povsod, tudi tukaj velja: kolkr dnarja - tolk muske. NE OBSTAJA dodatna elektronika (box), ki bi stala manj kot ca. K € in bi tudi kaj ZNALA! Poznam sceno in je v vseh teh letih še nisem videl. Če pa je, bi pa rad dobil kakšne podatke o tem, da se prepričam da se (ne) motim.
Lp