~toMmy~ je napisal/-a:Bolj kot sami grafi navora in moči, bi bili za pogledat oz. komentirat s strani poznavalcev ostali podatki o delovanju motorja in če se zaradi boxov dogajajo kakšne "neumnosti" glede pritiskov, temperatur ipd.
Pri, recimo temu "ustreznem" povečanju moči, je vse v okviru dovoljenih okvirov. Ne bom rekel, da sem videl vse, sem pa veliko. Če se pelješ s "sfriziranim" avtom in imaš priklopljen PC za diagnostiko, ti kaže oz. ti zapisuje vse nastavljene parametre. Vse prekoračitve (npr. polnilnega tlaka, temperature, vrtlajev...) - vidiš. Nekatere diagnostike (npr. Toyota) celo delujejo tako, da ti vzporedno tečeta obe krivulji. Ena kaže kako naj bi bilo, druga pa kako je. Če je povečanje moči "ustrezno", potem nikjer nič ven ne štrli ampak se samo prej zgodi. Pri pospeševanju vidiš, da motor prej doseže določene vrtljaje kot naj bi jih.
Motorji imajo neke tolerančne okvire (ca. +20%), ki se jih tunerji tudi poskusijo držati, da ne bi imeli težav. Kako pridejo do željenih +20% je drugo vprašanje. Kako športnik pride do vrhunskega rezultata?
a. z nepopustljivo disciplino in dolgoletnim treningom
b. "pomoću crne magije i prljavih trikova" beri DOPING
A sem odgovoril?