Stran 1 od 1

Amper meter pomoč

Objavljeno: Po feb 06, 2006 8:09 am
Napisal/-a sport
Stvar je sledeča:

V avto sem hotu dat amper meter, zvezu sem + na + , - pa na -.

Vse dela OK prvih 5 sekund pol pa se začne kadit iz kablov pa guma na kablih

se začne topit, po cca.20 sekundah so se kabli stopil in ni jih bilo mogoče prijet

z roko ker so skoraj žareli...


Kaj je lahko narobe ?



L.P.

Objavljeno: Po feb 06, 2006 9:05 am
Napisal/-a bsmuk31
Amper meter se nikoli ne veže vzporedno, to kar si ti naredil je kratek stik, zato pa se vse topi.

Objavljeno: Po feb 06, 2006 9:15 am
Napisal/-a sport
Ne razumem !

Na amper metru je narisan + in - .

Kako pa ga naj vežem ?

Objavljeno: Po feb 06, 2006 9:37 am
Napisal/-a bsmuk31
A-meter ima zelo majhno upornost, zato pri vezavi direktno brez porabnika pomeni da narediš kratek stik.

vezati ga moraš na porabnika:
Koda: Izberi vse
+  o------[A-meter]------[porabnik]--------o -


PS: kaj pa želiš pogledat?

Objavljeno: Po feb 06, 2006 9:40 am
Napisal/-a tj
ja, pa ne slučajno it merit kakih velikih tokov, ker bo spet dim!! Poglej koliko lahko največ meriš!


lp

Objavljeno: Po feb 06, 2006 9:40 am
Napisal/-a RSI
se oproščam k smetim sam bi pa vprašal a kdo mogoče zna prklopit obratomer v twingica,sm ga dobil pa ne znam zvezat

Objavljeno: Po feb 06, 2006 9:45 am
Napisal/-a kripa
Kot je že bsmuk napisal je bil to kratek stik, ker ima ampermeter minimalno upornost. Zato ga moraš vezat zaporedno z bremenom. Se pravi da spuliš eno klemo npr. +, vmes med plusom akumulatorja in klemo pa priključiš A-meter. Simpl

lp

Objavljeno: Po feb 06, 2006 9:45 am
Napisal/-a SAVINJCAN
ja nastavi ga prvo na največje območje na katerem lahko meriš, potem boš pa videl koliko bo kazalo, potem pa območje zmanjšuješ in .... kaj vem kako bi ti povedal :P poleg tega pa ga veži med porabnik in izvor. pravi umetniki smo tu :P

Objavljeno: Po feb 06, 2006 11:06 am
Napisal/-a sebaveh
Poslušajte zaj štromarja: :P

Amermeter so sicer imeli še v času dinamov, tam se je vezal nekje na regulator - pač vezava je bila malo bolj enostavnejša kot pri alternatorju zdaj. Namenjen je merjenju toka, s katerim se akumulator polni oziroma prazni (klasična vezava) ali pa samo spremljaš kolika je porava vseh ali določenih porabnikov v avtu (vezava po želji)

Nasploh je zdaj tak: ampermeter nasplošno ima notranjo upornost zelo nizko, zato se mora vezati ZAPOREDNO z nekim porabnikom ali več porabniki. Na ampermetru so sicer priključki označeni s + in - . To pomeni visok in nizek potencial, oziroma VHOD (+) ki pride od izvora; in IZHOD (-) ki gre naprej na porabnike.

Glede montiranja: Predpostavljam da imaš takega ki ima ničlo na sredini, na levi je skala do -60 A, na desni pa +60 A. (lahko tudi manjše cifre). Torej nekaj takega kot ga imajo v Conradu? Ampermetra ne smeš nikoli vezati med akumulatorjem in starterjem. Ker ti bo takrat potegnilo tok 400 A in veš kaj bo. Zato ga veži med akumulatorjem in alternatorjem (tista debelejša rdeča žica ki gre od alternatorja do akumulatorja - tu vmes ga daj). Tako bo dobil "klasično vezavo" kot sem omenil zgoraj. Če pa želiš spremljati porabo nekega določenega porabnika ali skupine porabnikov, pa ga daj enostavno med varovalko porabnika in žico ki gre iz varovalke na ta porabnik. (vezava po želji)

Če boš imel zvezano "klasično", in ko bo motor tekel, bi moral biti ampermeter vedno malenkost v + skali. Ko pa vžigaš porabnike enega za drugim, pa se kazalec približuje ničli. Če alternator ne polni dosti, bo večji det toka šlo iz akumulatorja - več toka bo teklo iz akumulatorja v njega, in kazalec se bo odklonil na - stran.

Če sem se kaj zmotil, me popravte :oops:

Aja - pa najboljši rezultati se s tako vezavo dosežejo takrat, če je glavna napajalna žica za vse porabnike priključena na alternator. Ker ponavadi gre od starterja naprej proti varovalkami in porabnikom. Tu nevem točno kak boš ta del rešil...

Objavljeno: Po feb 06, 2006 11:44 am
Napisal/-a sport
Mam točno tega iz conrada.

A lohka potegnem novo žico iz alternatorj do aku-ja pa originalno pustim
nedotaknjeno ?
Ali moram originalen kabel prerezat pa vmes vstavit amper meter ?
Ker od alternatorja do aku-ja je vsaj 10kvadrat kabel tega pa nebi vleku u kabino
potem pa nazaj ven, pa še izgube bi bile ogromne.

Upam da razumete kaj sem hotu povedat.

Objavljeno: Po feb 06, 2006 11:59 am
Napisal/-a sebaveh
Prekiniti moraš povezavo med akumulatorjem in alternatorjem. Namesto tiste žice lahko pač kupiš novo iz elektrotrgovine. Tisto obstoječo žico pa seveda moraš odklopit, ker drugače bo ampermeter prevezan (imel svoje priključke v stiku skupaj) in nebo kazal nič.

Druga možnost je ta, da ampermeter razstaviš. V njem boš našel del s tuljavico, nekje na podnu ohišja pa še en močan upor (soupor - "shunt") v obliki traka ali debele navite žice. Če ga boš imel narazen mi ga probaj poslikat prosim. V glavnem, tisti upor bi dal ven in ga namestil med akumulatorjem in alternatorjem. Montiraš ga lahko kar v neposredno bližino alternatorja. Nato pa na vsak konec tega upora daš po eno tanko žičko (lahko tudi 0,5 kvadratno), ju spelješ v kabino, in priključiš na instrument oziroma tuljavico. Saj v bistvu sta tuljavica in upor itak vzporedno vezana.
Meni se ta način zdi še najboljši, ker se ta upor lahko zelo segreje, če je pa zaprt v razmeroma majhnem ohišju ampermetra, pa se mi ne zdi nevemkak zdravo.

Objavljeno: Po feb 06, 2006 12:41 pm
Napisal/-a sport
F..k to je pa čist zakompliciran.

Men se u bistvu bl gre da bi loh gledu spremembe toka zarad ojačevalcev.

Se prav je še najboljše da ga vežem direkt med ojačevalc in pa aku..

Hvala lepa za pomoč


L.p.

Objavljeno: Po feb 06, 2006 12:45 pm
Napisal/-a sport
RSI je napisal/-a:se oproščam k smetim sam bi pa vprašal a kdo mogoče zna prklopit obratomer v twingica,sm ga dobil pa ne znam zvezat


Obratomer zvežeš; + na + , - na - , ta tretji priklop k pa ustane pa vežeš na
- od "cinšpule" mislim da sm prov napisu...

Objavljeno: Po feb 06, 2006 12:48 pm
Napisal/-a Bor
A nebi pol rajš ampermeter prklopu na ojačevalec in bi gledu kok ti ojačevalec potegne? Ker ta kabel predvidevam da že maš v kabini.

Objavljeno: Po feb 06, 2006 1:03 pm
Napisal/-a tj
emm, kaj pa če bi namesto ampre metra dal raje volt meter? če bi rad videl kako ti cajger skače, ko useka bas bo glih tk vredu...

Ahko si pa nabaviš nekaj takega:

Slika

Razdelilni blok Soundstream Power Plant
-Amper meter
-Volt meter
-priklop za kondenzator
-skupna masa (4x25mm2)
-4x izhod za napajanje (4x25mm2)
-4x izhod za remout
-4x varovalke
-1x +napajanje 50mm2
-1x masa 50mm2


lp

Objavljeno: Po feb 06, 2006 1:48 pm
Napisal/-a macek9
tj je napisal/-a:emm, kaj pa če bi namesto ampre metra dal raje volt meter? če bi rad videl kako ti cajger skače, ko useka bas bo glih tk vredu...

Ahko si pa nabaviš nekaj takega:

Slika

Razdelilni blok Soundstream Power Plant
-Amper meter
-Volt meter
-priklop za kondenzator
-skupna masa (4x25mm2)
-4x izhod za napajanje (4x25mm2)
-4x izhod za remout
-4x varovalke
-1x +napajanje 50mm2
-1x masa 50mm2


lp


za kolk se pa dobi taka zadeva?????????

Objavljeno: Po feb 06, 2006 2:02 pm
Napisal/-a tj

Objavljeno: Po feb 06, 2006 3:04 pm
Napisal/-a sebaveh
eh, saj tak komplicirano tud ni :D malo logike in neočutljivih živcev, pa je ;) Ampak kolk je meni znano, ojačevalci lahk potegnejo tokove tudi čez 80 A, sploh pa ob "špicah", tak da malo nevem kak bi ta ampermeter to preživel, ko bi ga zabilo v eno stran :? Razen če si narediš nekaj takega, ki je povrhu vsega še celo brezkontaktni: http://siliconchip.com.au/cms/A_30551/article.html

Objavljeno: Po feb 06, 2006 3:24 pm
Napisal/-a tj
sebaveh je napisal/-a: Ampak kolk je meni znano, ojačevalci lahk potegnejo tokove tudi čez 80 A

moji igrački povlečeta vsaka po 390A ;)

lp

Objavljeno: Po feb 06, 2006 7:26 pm
Napisal/-a sport
Pol je itak vseen če laufa tak tok do ampov bo iz ampermetra ostal sam
še dim :lol: .