Vse slabosti, ki si jih napisal so resnične, niso pa tako grozne.
Jaz razlike na slabše med 195/65 15 in 205/55 16 nisem opazil - razen boljše lege na cesti.
Ko sem šel pa na 225/45 17 sem pa opazil:
- Malenkost višjo porabo (2, 3 deci).
- Slabše pospeške v območju preden turbina ustvari vsaj nekaj tlaka - ko nafila tako kot more pa razlika ni več opazna.
- Pri končni hitrosti mislim, da ni opazne razlike - je pa res, da tega nisem nič kaj dosti testiral.
- Razlika v teži med original ALU feltno z gumo 205/55 16 in neoriginal ALU z 225/45 17 je približno 2kg - 16" tehta približno 18,5kg, 17" 20,5kg.
- Trpijo tudi vsi zglobi okoli koles in amortizerji, ker se čuti precej več nreavninic in lukenj na cesti - vendar se da temu s prilagojeno vožnjo in gledanjem na cesto v veliki meri izogniti, tako da že spet ni neke drastične razlike.
Toliko o slabostih.
Prednosti so pa:
- Boljša lega v ovinkih, a le v določenih mejah - preširoka guma jo poslabša. Razlika je predvsem v tem, da se nižja guma v ovinku manj deformira in stična površina ostane bolj enakomerno obremenjena.
- Največja razlika je pa v odzivnosti - ko se enkrat navadiš na nizko gumo in daš nazaj gor višjo gumo, se ti zdi, kot da avto z volanom zamuja celo sekundo.
- Izgled vozila - če ti to kaj pomeni.
Še tri slabosti nižjih in širših pnevmatik pri vožnji:
- Avto bo hotel sam od sebe voziti po kolesnicah - to moraš upoštevati in ob prisotnih kolesnicah volan kar močno džati, še posebej ob zaviranjih. Enako močneje potegne v bankino, če jo zadaneš.
- Naluknjan ovinek bolj zmanjša oprijem, kot pri ožji gumi - ker je stična površina pri širši gumi širša in krajša(!) kot pri ožji.
- Bolj so občutljive na splavanje kot ožje pnevmatike.
Opisane lastnosti sem opazil tekom štirih let, na Golfu IV 1.6, Golfu 1.9TDI (115KM, nato 150KM) in na jeklenih platiščih 15", original 6 krakimi ALU feltnami in 17"x8" Excel. Gume so bile pa Dunlop Wintersport M3 (195/65 15); Diamant Platin, Sava Intensa, Continental ContiSportContact, Nokian NRH in Goodyear Ultragrip 7 (205/55/16) ter Goodyear Eagle F1 (GSD-3) pri 225/45 17.
Naslednje letne gume bodo bolj močne kot so GY Eagle (nisem poslušal mare9mm

ops: ), ne vem pa še, v kateri dimeziji - ali 225/45 ali pa 205/50 17.
Za nekaj branja pa bo
