Življenjska doba svetlečih diod je preko 20.000 ur, torej bo avto prej kripnil kot diode. Seveda če ni izpostavljena prevelikemu toku. Če pa že, je pa razmeroma enostavno ugotoviti.
Če odpove cela veriga zaporedno vezanih diod: -Takrat se lahko naprimer meri napetost na vsaki diodi posebej, in na tisti ki jo ima največ (dosti več kot 3 V) je zagotovo hin. Ampak je bolj verjetno da ne delajo zaradi slabih spojev (hladni loti). Ti se zelo preprosto popravijo - le zagreješ jih s spakalnikom in počakaš da se ohladi.
Če odpove le ena dioda v verigi, potem to pomeni da je prebila. Tako je priporočljivo čim prej menjati, ker taka prebita dioda ne ustvarja več padca napetosti, in kot posledica je ta, da skozi druge diode teče večji tok.
Torej tvoje diode so modre. Imaš instrument za merjenje toka in napetosti? Multimeter pač? No, tisti za nekaj € iz ne-električnih trgovin bojo tudi dobri za to.
Fajn bi bilo imeti še kak potenciometerček 1 Kilo-ohm za ekperimentiranje. Ter 4,5 ali 9 V baterijo.
Potem pa za začetek vzemi eno to modro diodo. Vidiš da ima en priključek daljši od drugega. Tisti priključek je plus. Zato ker ni vseeno kako je dioda obrnjena. Os potenciometra naj bo na sredini
In ta + od diode daj na + od baterije. Drugi konec diode daj na sredinski priključek potenciometra. En krajni priključek potenciometra daj na žico instrumenta, in drugo žico instrumenta na minus baterije. Nato pa suči os potenciometra toliko, da ti bo instrument kazal 20 mA. Po tem, daj instrument ven, krajni konec potenciometra daš na minus baterije, inštrument prestaviš na merjenje napetosti, in meriš napetost na obeh priključkih diode. Kazati bi moralo nekje med 3 do 3,5 V
Vem da se to sliši komplicirano, no saj lahko ta korak tudi preskočiš. To je pač zato, da se ugotovi točna napetost na diodi ob toku 20 mA, ker proizvajalec podaja le pribižne vrednosti, od 3,2 do 3,8 V. Lahko pa tudi rečemo na pamet da je okoli 3,5 V. Kar pomeni da lahko vežeš največ 3 diode zaporedno, nato pa še upor. Po mojih preračunih, če lahko zaupamo proizvajalcu z njegovimi 3,2 - 3,8 V, in če je napetost v avtu 14 V, potem potrebuješ upor med 130 do 220 ohmov. Jaz osebno bi izbral 180 ali pa 220 ohmov. Seveda pa potem ko sestaviš (zlotaš) to skupaj v obliki dioda-dioda-dioda-upor to priključiš na plus in minus v avtu, meriš tok skozi to verigo, in če ta ne preseže 25 mA, potem je vse vredu
Nato pa narediš le še več takih verig, ki jih lahko daš vzporedno, eno k drugi. Če imaš 23 diod, je to 7 verig s 3 diodami, in ena veriga z dvema. Seveda potrebuje slednja večji upor.