Stran 1 od 8

Dnevne luči

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 7:59 am
Napisal/-a Gregamax
Pravkar sem na TV gledal prispevek o dnevnih luči! Govoril je en iz nemškega ADAC-a o teh lučeh ki so za nova vozila v Nemčiji obvezna oz. ADAC teži v tej smeri da bi vsa nova vozila bila obvezno opremljena z dnevnimi lučmi! Pravi tudi in je tudi bila prikazana naknadna vgradnja le teh ki jih ponuja Hella! Lahko se dobijo tipske za avtomobile ali pa univerzalne ki jih enostavno vgradiš v sprednji odbijač in ne rabiš imeti med vožnjo prižganih kratkih luči ampak te! Lahko izbiraš luči z navadnimi žarnicami ali pa z LED diodami! Zanima me kako je s tem prinas in ali se to lahko prinas legalno vgradi na avtomobil in nato homologira?!

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 8:49 am
Napisal/-a a6sline
Jaz sem jih vgradil in homologiral brez problema in tuv-a.Resda so original audijeve pa vendar!

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 11:27 am
Napisal/-a myster
a6sline je napisal/-a:Jaz sem jih vgradil in homologiral brez problema in tuv-a.Resda so original audijeve pa vendar!


kaka pa je razlika med kratikimi in dnevnimi? (maš kako sliko?)

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 12:07 pm
Napisal/-a hribko
dnevne so namenjene samo za podnevi da se avto opazi,ponoči pa se nemoreš z njimi voziti,ker preslabo svetijo

Re: Dnevne luči

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 2:10 pm
Napisal/-a MacTron
Gregamax je napisal/-a:Pravkar sem na TV gledal prispevek o dnevnih luči! Govoril je en iz
nemškega ADAC-a o teh lučeh ki so za nova vozila v Nemčiji obvezna oz. ADAC teži v
tej smeri da bi vsa nova vozila bila obvezno opremljena z dnevnimi lučmi!


zanimivo kaj so si mislili prav ti nemci konec leta 2003 glede dnevnih luci :idea:
tukaj je v povezavi z meglenkami vendar vseeno... clanek je iz AutoBild-a (nemsko)

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 4:30 pm
Napisal/-a phoebus
Čez 10 let bodo morali imet vsi avti: dolge, kratke, za podnevi, za meglo, za dež, za sonce, za veter in za kolovoze :lol:
Kam bi si pa sploh našraufal dodatne dnevne če avto tega ni imel? Daj daj, lepo kratke pa gasa, po mojem totalno nepotreben strošek.

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 4:58 pm
Napisal/-a esem
Dnevne niso nujno preslabe za ponoči (kako bi se sicer videle pri močnem soncu).
Ena bistvenih razlik, na katero nekateri pozabljajo, je ta, da imajo nekateri avti z dnevnimi lučmi, tudi ko se znoči, zadaj temo, saj jim takrat (samo dnevne) zadnje oz. za označevanje ne delajo. Po svoje znajo torej tudi dnevne bit nevarne - vsaj za take pozabljivce.

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 5:11 pm
Napisal/-a lublancan
in kaj je tko groznega pri tem, da imaš prižgane kratke luči?
če nimaš ksenonskih žarometov, pol so dnevne luči bedarija

že pred več kot 10 leti so pri fiatu naredil tko, da ko vzameš kontakt avtomatsko ugasneš luči in ko ga spet daš, se prižgejo nazaj

dandanes pa nekateri hočejo doplačilo za dnevne luči :roll: (da se ti avtomatsko prižigajo kratke in z malce zmanjšano močjo)

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 5:17 pm
Napisal/-a sebaveh
lublancan je napisal/-a:dandanes pa nekateri hočejo doplačilo za dnevne luči :roll: (da se ti avtomatsko prižigajo kratke in z malce zmanjšano močjo)


Verjetno najbolj zato, da se podaljša življenjska doba žarnic. In še pri masi avtomobilov se tu pozna na prihranku goriva in izpustih, ter podobne ceremonije...

Sistemi, kjer žarnice ne prižiga klasični rele, temveč FET tranzistorji, in se njihova moč regulira preko pulzno širinske modulacije (PWM), pa je ta opcija še najmanjši strošek. Ena mala sprememba programa, terja programerju 5 minut časa. Ampak prodajalci to takoj zaračunajo in se pohvalijo z dodatno opcijo opreme 8) :lol:

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 6:23 pm
Napisal/-a Voith
esem je napisal/-a:Dnevne niso nujno preslabe za ponoči (kako bi se sicer videle pri močnem soncu).
Ena bistvenih razlik, na katero nekateri pozabljajo, je ta, da imajo nekateri avti z dnevnimi lučmi, tudi ko se znoči, zadaj temo, saj jim takrat (samo dnevne) zadnje oz. za označevanje ne delajo. Po svoje znajo torej tudi dnevne bit nevarne - vsaj za take pozabljivce.


dnevne luci nimajo usmerjene svetlobe pa tut ene 10x manj svetilnosti majo. zato se ponoci z njimi vid tok kokr ce das sveco na haubo.

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 6:52 pm
Napisal/-a Strokovnjak
Nekaj si morajo izmislit. Če v kombinaciji s xsenon je OK, a s halogenkami je to samo že en dodaten del na avtu, ki se lahko pokvari. Že meglenke so strel v prazno, ker jih vozniki uporabljajo takrat ko jih ne bi smeli, v gosti megli pa itak 1 k. pomagajo.

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 8:54 pm
Napisal/-a lisko
Strokovnjak je napisal/-a:Nekaj si morajo izmislit. Če v kombinaciji s xsenon je OK, a s halogenkami je to samo že en dodaten del na avtu, ki se lahko pokvari. Že meglenke so strel v prazno, ker jih vozniki uporabljajo takrat ko jih ne bi smeli, v gosti megli pa itak 1 k. pomagajo.


Kdaj se boste ljudje naučili da meglenke niso namenjene vožnji oz. bolši preglednosti pred vozilom? Ampak so dejansko za aoznačevanja vozila.... vozilo s prižganimi meglenkami opaziš dosti prej kot brez njih....in to je namen meglenk.
Seveda nekateri pa mislijo da so namanjene bolši vidljivosti pri sončnem dnevu ali pa kristalno čisti nočni mesečini.

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 9:14 pm
Napisal/-a hribko
lisko
pozabil si še na tiste,ki mislijo da so frajerji in radi pokažejo da imajo meglenke na avtu(ker fajn zgleda ko so prižgane) :EE

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 9:17 pm
Napisal/-a MacTron
hribko: hint zadnji stavek :idea:

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 9:17 pm
Napisal/-a NaceM
lublancan je napisal/-a:že pred več kot 10 leti so pri fiatu naredil tko, da ko vzameš kontakt avtomatsko ugasneš luči in ko ga spet daš, se prižgejo nazaj


Wooow... Pred 20 leti pa so to imeli Jugeci hahahaha . :)

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 9:23 pm
Napisal/-a recept
lisko je napisal/-a:Kdaj se boste ljudje naučili da meglenke niso namenjene vožnji oz. bolši preglednosti pred vozilom? Ampak so dejansko za aoznačevanja vozila.... vozilo s prižganimi meglenkami opaziš dosti prej kot brez njih....in to je namen meglenk.
Seveda nekateri pa mislijo da so namanjene bolši vidljivosti pri sončnem dnevu ali pa kristalno čisti nočni mesečini.


Meglenke res povečajo vidnost vozila v megli (vsaka dodatna razsvetljava ga).

Njihovo bistvo pa je, da so montirane relativno nizko na vozilu in ne svetijo daleč naprej, s čimer se zmanjša odboj svetlobe od megle (in posledično poveča od tal, kar je nerodno na mokrem vozišču). V zelo gosti megli je pametno (ne vem pa če dovoljeno) izključiti celo zasenčene luči, da še manj slepi (ponavadi to storim jeseni med na relaciji Ajdovščina-Col-Hrušica-Kalce, ko je res gosta megla).

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 9:33 pm
Napisal/-a sašo5
hribko je napisal/-a:lisko
pozabil si še na tiste,ki mislijo da so frajerji in radi pokažejo da imajo meglenke na avtu(ker fajn zgleda ko so prižgane) :EE

.......vozniki renaultov prednjačijo....

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 10:45 pm
Napisal/-a Voith
lisko je napisal/-a:Kdaj se boste ljudje naučili da meglenke niso namenjene vožnji oz. bolši preglednosti pred vozilom? Ampak so dejansko za aoznačevanja vozila.... vozilo s prižganimi meglenkami opaziš dosti prej kot brez njih....in to je namen meglenk.
Seveda nekateri pa mislijo da so namanjene bolši vidljivosti pri sončnem dnevu ali pa kristalno čisti nočni mesečini.


nop to ni res.

sprednje meglenke so namenjene temu, da bolje vidis ponoci v megli. pozna se pa to predvsem v vecji vidljivosti levo in desno od snopov glavnih luci.
definitivno ponoci v megli prej opazis koga ob cesti ce imas prizgane meglenke.

Objavljeno: Ne maj 25, 2008 10:46 pm
Napisal/-a Voith
NaceM je napisal/-a:
lublancan je napisal/-a:že pred več kot 10 leti so pri fiatu naredil tko, da ko vzameš kontakt avtomatsko ugasneš luči in ko ga spet daš, se prižgejo nazaj


Wooow... Pred 20 leti pa so to imeli Jugeci hahahaha . :)


nevem ce veste, ampak jugoti so meli oziroma se majo not celo opticna vlakna..

k space shuttle :D

Objavljeno: Po maj 26, 2008 12:06 am
Napisal/-a BBoss
Zakon kot osnovo predpisuje dnevne luči in te so samo spredaj na vozilu in imajo lahko do 30% slabšo svetilnost kot zasenčne luči. Rezervna varjanta, ki jo zakon dovoljuje pa je ta, ki jo večina uporablja in to je uporaba standardnih zasenčnih luči.

Je pa smiselna uporaba dnevnih luči saj je res neumno, da ti gorijo sred belga dneva še luči zadaj, za na tablico, parkirne spredaj pa še mali milijon lučkic za osvetljevanje armature. Nepotrebna izguba energije pa ne glede kako malenkostna je.

Pa še v večini primerov sredi sončnega dne bolje razločiš prižgane zavorne luči, če so ostale ugasnjene.