Stran 1 od 1

LED kot nadomestek dnevnih Xenon luči

Objavljeno: Če okt 22, 2009 8:09 am
Napisal/-a MatTo69
Živjo!
Želja: Kupiti in montirati zmogljive LED diode na maski hladilnika, podobno kot novi Volvo XC ali Audi.
Razlog: Zgolj in samo praktičnost (varčuješ na dolgi rok z dragimi lučmi in energijo)
Dilema: Je priklop sploh tehnično izvedljiv? Nekje sem zasledil, da kombinacija xenon in LED ni kompatibilna. Drugič, ali je za uspešno homologacijo pomembno tudi pravo mesto montaže na maski in jakost LED?

Ima kdo izkušnje ali informacije? V Belgiji zasenčene luči podnevi niso obvezne (sam jih prižigam zaradi varnosti). v Nemčiji jih tudi opuščajo, sicer iz drugih varnostnih! razlogov (moteče zadnje pozicijske luči).
Upam, da sem prav razumel pomen LED diod pri omenjenih avtomobilih... :roll:
Konkretno gre za REspace IV.

Hvala za pomoč.

Objavljeno: Če okt 22, 2009 8:33 am
Napisal/-a acom
Danes mora biti praktično vsaka stvar, ki jo želiš dati na avto, homologirana. Še posebno pa to velja za svetlobno opremo.
Mislim da ni računice, da bi ti sam delal LED luči in jih dal homologirat. Prvič ni variante, da bi to, kar bi ti naredil ustrezalo homologacijskim predpisom, drugič bi te sama homologacija stala daleč preveč.
Hella, pa verjetno še kakšen proizvajalec, proizvaja standardne LED module (dnevne luči). Kupi en tak komplet (homologiran), pa bi ti ga morali vpisati na LPP-ju.
Za samo homologacijo je pomembno mesto montaže (min 250mm, max 1500 mm od tal...)

Da opuščajo zasenčene luči v Nemčiji še nisem slišal.
Namen dnevnih luči je boljša vidljivost (kot pri zasenčenih) in manjša poraba (elektrike in posledično goriva). Če ima avto že serijsko dnevno luč, potem takrat, ko le ta gori, ostale ne gorijo. To pomeni zadnje pozicijske, armature... je ugasnjeno.

Objavljeno: Če okt 22, 2009 8:48 am
Napisal/-a MatTo69
acom je napisal/-a:Mislim da ni računice, da bi ti sam delal LED luči in jih dal homologirat.

Ne bi niti sam montiral, kaj šele izdelal, nesporazum.
acom je napisal/-a:Če ima avto že serijsko dnevno luč, potem takrat, ko le ta gori, ostale ne gorijo.

Saj, to bo kmalu v Nemčiji, ker je raziskava ob naletih vozil pokazala, da ljudje pri belem dnevu slabo razlikujejo pozicijsko luč od zavorne. Pisalo v Der Spiegel.
Kaj pa tehnični vidik, je naknadna vgradnja možna? Kje je potem stikalo za vklop, na obvolanski ročici?

Objavljeno: Če okt 22, 2009 10:41 am
Napisal/-a lublancan
naknadna vgradnja je seveda možna, samo hje treba homologirat
vklop pa je možen na več načinov
-s pomočjo releja skupaj s pozicijskimi
-s pomočjo releja kadar je motor vklopljen (kontakt) in so luči izklopljene
-ločeno stikalo

zdej kam postaviš stikalo je odvisno predvsem od želja in avtomobila
če maš bolj švoh opremo, potem je ponavadi namesto kakšnega stikala pokrovček in dokupiš to stikalo, lahko je nekje skrit...

Objavljeno: Če okt 22, 2009 10:51 am
Napisal/-a odprti clio
Konec koncev niti niso xenon žarnice tako zelo drage. Domam imam 4 D2S (neuporabljene, 2 phillips in 2 osram, brez original pakunge). Kolikor gledam, se jih na bolhi prodaja malo morje. Svojih sicer ne prodajam, vendar če boš nucu, mi pošlji PM, ti povem od kje jih imam in kako dolgo. Imam še en balast :D

Določeno podjetje daje na te žarnice 5 let garancije (to vem iz prve roke), tako da tudi polna cena žarnice ni tak strošek, če gledaš na dobo petih let zelo dobre vidljivosti (nekje na forumu so navadne žarnice od proizvajalca sparco za 40€...).

Objavljeno: Če okt 22, 2009 10:56 am
Napisal/-a MatTo69
odprti clio je napisal/-a:Konec koncev niti niso xenon žarnice tako zelo drage. :D

Ne gre za žarnice, gre bolj za krmilni računalnik in visokonapetostni del. To je drago, menjava cca. 500EUR za eno luč!

Objavljeno: Če okt 22, 2009 11:01 am
Napisal/-a odprti clio
Priznam, ne poznam zadev :oops: sem ne spada balast? Niti ne vem če prav piše - na škatli je napisano: Vorschaltgerät D2S, D2R, 2000h