... :P :P :P pa sem mislil, da so se časi Fičkov končali - ko si kupil nov avto in ga prvo leto samo popravljal pol pa je (kao) delal in si se vozil :P :P :P Pa saj pri nas obstaja - ZAVOD ZA ZAŠČITO POTROŠNIKA
http://www.uvp.gov.si/si/za_potrosnike/ ... je_stvari/
Kazenske določbe
Garancija za brezhibno delovanje prodane stvari je poseben pravni institut in temelji na zakonski ali prostovoljni obveznosti prodajalca ali proizvajalca do potrošnika, da bo brez dodatnih stroškov v času trajanja garancije, brezplačno odpravljal okvare in pomanjkljivosti na prodani stvari.
Garancija za brezhibno delovanje prodane stvari je poseben pravni institut, ločen od odgovornosti za stvarne napake. Oba pravna instituta lahko v vsakdanji praksi pokrivata iste primere. Garancija istočasno obstoja poleg odgovornosti za stvarno napako in je dodatno zagotovilo, da bo stvar brezhibno delovala. Potrošnik se lahko sam odloči, katerega od obeh institutov bo uveljavljal.
Za rabljeno blago, kjer zakon tudi zahteva izdajo garancije, je odgovoren le prodajalec, ki je registriran za opravljanje te dejavnosti, kar velja tudi za vgrajeno blago, pri prodaji stanovanja ali poslovnega prostora.
Odgovornost prodajalca in proizvajalca
Če je prodajalec kakšnega stroja, motorja, kakšnega aparata ali drugih podobnih stvari, ki sodijo v tako imenovano tehnično blago, izročil kupcu garancijski list, s katerim proizvajalec jamči za brezhibno delovanje stvari v določenem času, šteto od njene izročitve kupcu, stvar pa ne deluje brezhibno, lahko kupec zahteva tako od prodajalca kot tudi od proizvajalca, da jo v primernem roku popravi ali, če tega ne stori, da mu namesto nje izroči stvar, ki brezhibno deluje.
Ta pravila ne posegajo v pravila o odgovornosti prodajalca za napake stvari.
Zahteva za popravilo ali zamenjavo
Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom.
Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga, za katerega le ta uveljavlja garancijo, zagotovi brezplačno uporabo podobnega izdelka.
V primeru, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis tega potrošniku ne zagotovi, ima potrošnik pravico do povračila škode, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.
Podaljšanje garancijskega roka
Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
Odstop od pogodbe in znižanje kupnine
Če prodajalec v primernem roku ne popravi ali ne zamenja stvari, lahko kupec odstopi od pogodbe ali zniža kupnino in zahteva odškodnino.
Stroški in nevarnost
Prodajalec oziroma proizvajalec je dolžan na svoje stroške spraviti stvar do kraja, v katerem naj bo popravljena oziroma zamenjana, ter jo popravljeno oziroma zamenjano vrniti kupcu.
Ta čas trpi prodajalec oziroma proizvajalec nevarnost uničenja ali poškodovanja stvari.
Stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki nastanejo pri odpravljanju okvar oziroma pri nadomestitvi izdelka z novim na podlagi garancije, plača proizvajalec.
Izguba pravic
Pravice kupca nasproti proizvajalcu iz garancijskega lista ugasnejo po enem letu, šteto od dneva, ko je zahteval od njega popravilo ali zamenjavo stvari.
... L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...