Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Jitter\'s
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: So jan 02, 2016 6:42 pm

4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a Jitter\'s Če mar 31, 2016 2:23 pm

Pozdravljeni! Zanima me vaše mnenje o nakupu vozila s pogonom 4x4. Zares težavne razmere vožnje imam maksimalno 5x letno v zimskem času. Ker mi je škoda imeti avto s takšnim pogonom čez vso leto (viški stroški vzdrževanja, višja poraba,..), razmišljam o nakupu običajnega 2x4 s sistemom ESP/ASR. Se ti sistemi v kombinaciji z verigami dobro obnesejo po slabo spluženih hribovskih cestah? Moje običajne relacije so lokalne (slabe) ceste, veliko ovinkov, vmes tudi makadam.

Hvala za odgovore!
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2857
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a mrtwelvetrees Če mar 31, 2016 4:00 pm

Ne moreš primerjat, že v salonu ti bo trgovec enako povedal... pomaga nekje 5 -10% več ne.

za pokušino, elektronika v praksi.... - zadnji del videa: https://www.youtube.com/watch?v=SLdF6wzfS2Q
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a nebivedu Če mar 31, 2016 4:10 pm

dacia duster 4x4 1.5dci, pa olje v motorju menjat na 10k kilometrov in si zmagal. Majhna poraba, stroški tudi majhni, 7 let garancije (doplačaš tistih 250€) in imaš avto, ki je za v vse terene in ceste odličen za malo denarja.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2186
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a RedBaron Če mar 31, 2016 4:51 pm

OD vse elektronike, najbolj (pri "terenskih" podvigih) pomaga EDS (elektronska zapora diferenciala), ki je pri večini vozil podsistem ASR oz. ESP.
Zadeva je uporabna, v zahtevnih razmerah izklopiš ESP (oz ASR) in prilezeš kar daleč, ampak to se seveda še zdaleč ne more primerjat z 4×4.

Ketne so druga pesem, tu pa je konkretna razlika in z njimi ne boš obstal (vsaj), dokler ne boš začel z dnom vozila čohati po snegu. Bi pa priporočal, da v tem primeru nabaviš 12mm ketne, ker so bistveno bolj robustne in nudijo precej boljši oprijem, kot pa v zadnjem času, zelo popularne 9mm.

Tako da po slabo spluženih cestah, se boš s ketnami brez problemov vozil, to, da bi pa samo z elektroniko nadomestil 4×4 (oz uporabo verig pri 2wd), kar pozabi. Saj pomaga, to brez dvoma, samo (tako kot je že nekdo napisal) to je okoli 10 do max. 20%.

4×4 je pa čisto druga pesem, tu pa nimaš nobenih "skrbi", ne rabiš si mazati rok z montažo (in predvsem demontažo) keten, ensotavno se vsedeš v avto in odpelješ. Dobro, če so extremne razmere tudi tak SUV 4×4 obstane, ampak če govorimo o nekih normalnih težkih pogojih, ko je pri 2wd treba vreči ketne gor, da se pelješ, se z 4×4 pelješ kot po kopni cesti. Seveda so tudi pri 4×4 pogoj dobre gume...

Davek pri 4×4 pa je višja nabavna cena, nekoliko višja poraba, dražje vzdrževanje (menjava olja v haldex-u, verjtno), sam pa moraš pretehtat in se odločit, kaj ti pomeni več in kaj hočeš - ali avto ki ti je všeč, sploh ponuja možnost 4×4...
 
breg
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Pe nov 21, 2014 10:32 pm

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a breg Če mar 31, 2016 9:10 pm

Sam sem imel enako dilemo. Rešil pa me je 4x4. Imaš prav, pije več - cca 0,5 L, vzdrževanje pa v bistvu ni dražje - ne sme se pozabit menjava olja v zadnjem diferencialu (par 10 € na okoli 80.000 km), in to je to - govorim o mehkih terencih, brez reduktorja. Mi ni žal. Ampak v mojem primeru sem moral avto parkart pustiti v dolini in pešačiti (gaziti), ker so imeli fantje s plugi "občni zbor". :huh:

Duster 4x4 - x2
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2186
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a RedBaron Če mar 31, 2016 10:01 pm

Mogoče ne bi bilo slabo, če bi avtor napisal kakšen je proračun in kateri avti so v igri...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a esem Če mar 31, 2016 11:23 pm

Vzemi subaruja, pa je.
 
Jitter\'s
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: So jan 02, 2016 6:42 pm

Napisal/-a Jitter\'s Pe apr 01, 2016 7:40 am

Hvala za odgovore! Sicer sem podobno temo o nakupu primernega vozila odprl že pred meseci, tako da se favoriti in budget niso kak veliko spremenili. Najbolj pomembno je, da je avto prostoren in trpežen. Na obstoječem Peugeot Partnerju 2006 (prevoženih 234k km) sem v zadnjem letu obnovil zadnjo premo, in volansko letev, menjal sem tudi zobati jermen. Zaradi vožnje po slabih lokalnih cestah najbolj trpi vzmetenje ter krmilni sistem. V tej zimi sem se moral trikrat reševati z verigami, sicer pa nisem prav nič pogrešal pogona 4x4. Moji favoriti so Citroen Berlingo Multispace, Peugeot Partner Tepee, Fiat Doblo ter vse bolj zanimiv Dacia Duster. Na leto naredim med 40-50k km, tako da mi majhna poraba veliko pomeni. Prav tako stroški vzdrževanja.
 
Jitter\'s
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: So jan 02, 2016 6:42 pm

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a Jitter\'s Pe apr 01, 2016 8:17 am

P.S. Budget je do 10.000 EUR za rabljeno vozilo.
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2857
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a mrtwelvetrees Pe apr 01, 2016 10:40 am

Duster 1.5dci, 4x4 preizkušena mašina, nimaš kaj za zgrešit...
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a abbe Pe apr 01, 2016 10:20 pm

mrtwelvetrees je napisal/-a:Duster 1.5dci, 4x4 preizkušena mašina, nimaš kaj za zgrešit...

tocn tko
Ni vse res kar napišem
 
Jitter\'s
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: So jan 02, 2016 6:42 pm

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a Jitter\'s Sr apr 27, 2016 7:47 pm

Hvala za nasvete! Malo razmišljam tudi o rabljenem Foresterju, ki je cenovno dostopen + me je navdušil s svojo trpežnostjo.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2186
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a RedBaron Če apr 28, 2016 3:29 pm

Jitter\'s je napisal/-a:Hvala za nasvete! Malo razmišljam tudi o rabljenem Foresterju, ki je cenovno dostopen + me je navdušil s svojo trpežnostjo.


Nekje si omenil, da ti majhna poraba veliko pomeni, ampak subaruji (bencinarji) so (žal) dokaj požrešni...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a nebivedu Če apr 28, 2016 3:53 pm

Jitter\'s je napisal/-a:Hvala za nasvete! Malo razmišljam tudi o rabljenem Foresterju, ki je cenovno dostopen + me je navdušil s svojo trpežnostjo.


Sam imam že četrtega foresterja. Na relacijo pije med 8 in 9 litrov, če voziš normalno, če ga poteraš in po mestu je poraba 10. Kvaliteta avtomobila je visoka, narejen je robustno in deluje zelo suvereno po vseh podlagah (tako na asfaltu, kot makadamu, blatu in terenu).
Servisi niso dragi. Postavitev na začetno stanje pa je. Ker je pregovorno zelo trpežen avto, ga večina ne servisira tako kot bi moralo biti, ampak menja samo olje, svečke in filter, ter na 100k kilometrov po možnosti samo jermen in vodno pumpo, brez napenjalcev in rolc, končnike menjamo samo tisti, ki ga hočemo dolgo časa voziti in ki se vozimo dost po terenu, ker to menjaš preventivno, da nebi kje odtrgal gume.

Če ga misliš kupit, potem je Prva stvar, ki jo preveriš zadnji blatniki. Greš z roko do vrha fedra in jo obrneš proti sebi ter potipaš pleh, kakšen je. Če se premika ali so luknje, pojdi stran, razen če ti ga proda za dost nižjo ceno. Tak avto je gnil in se ga ne splača kupit, razen, če ga dobiš izredno poceni, da boš plačal nekomu, da ga pošvasa. Švasanje je pa od 200 do 700 evrov, odvisno, kaj je še treba menjat.

Mašina ni problematična, ti pa predlagam, da kljub temu, da prodajalec trdi, da so narejeni vsi servisi, narediš kompleten veliki servis (vsi jermeni, vodna pumpa, napenjalec in 2 ali 3 rolce (odvisno od modela), ter vsi filtri in vsa olja (menjalnik, zadnji diferencial, zavore, sklopka). Tak servis te bo pri popoldancu prišel okoli 500€, ampak boš na stanju, kjer potem na mašini delal samo še redne servise naslednjih 100k kilometrov.

Zadaj so skoraj vsi foresterji posedeni. Amortizerji in fedri skupaj stanejo nekje 260€ za zadaj in se jih splača menjat, čeprav noben tega ne dela. Dobi se pa tudi heavy duty fedre za zadaj, oba fedra prideta potem nekih 40 do 50€ dražje), da imaš 200kg dodatne nosilnosti v prtljažniku. Prednost je da četudi ga naložiš avto ne postane gliser, ampak še vedno stoji kot mora.

Če te pa še kaj zanima pa vprašaj.

Bo pa žena prodajala svojega foresterja v prihodnjih tednih, ker greva na outbacka (rabiva en večji avto). Je pa pred velikim servisom, zamnejani so pa diski in ploščice, zadnje pakne, ter delani redni servisi, zdaj bo še en zadnji ležaj bil zamnejan. Ga je pa že malo napadel "karies", bi bil malo za pošvasat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Jitter\'s
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: So jan 02, 2016 6:42 pm

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a Jitter\'s Če apr 28, 2016 5:35 pm

Bolj se nagibam k dizelskemu agregatu (delam okoli 40.000 km na leto). Vem, da Forester s takšnim agregatom nima reduktorja (ki ga niti ne potrebujem, saj nimam tako težavnega terena), prav tako pa sem v neki drugi temi zasledil komentar uporabnika nebivedu, da so tovrstni Foresterji manj varčni za vzdrževanje. Morda je tak le turbo diesel. Pri vseh kilometrih, ki jih naredim, je veliko krajših relacij (trije postanki na 10 km), potem pa 20 km relacije in spet tako naprej. Sam smatram kot "nizko porabo" pri podobnih vozilih med 7-8 litrov/100 km. Trenutno je moj Peugeot kar se tiče porabe super, ampak ga matrajo ovinki in naše slabe ceste :D
 
atek
Novinec
 
Prispevkov: 128
Pridružen: Če jan 27, 2011 4:44 pm

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a atek Če apr 28, 2016 6:23 pm

Mi smo doma s Ford Kugo 4x4 maksimalno zadovoljni, imeli smo tudi vitaro vendar je kuga elegantnejša.
Samo moje mnenje.
Lp atek
 
Bucko99
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 771
Pridružen: Če apr 13, 2006 9:14 pm
Kraj: Around Ljubljana

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a Bucko99 Če apr 28, 2016 8:46 pm

Si že videl Dusterja od znotraj ? Tvoji Favoriti so neprimerno bolj prostorni.
Če živiš v hiši in imaš garažo ne vidim smisla po 4x4, saj najbolj zoprno delo lahko opraviš na toplem.
Sicer je pa vse odvisno koliko €€ nameravaš dati v avto.
 
Bucko99
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 771
Pridružen: Če apr 13, 2006 9:14 pm
Kraj: Around Ljubljana

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a Bucko99 Če apr 28, 2016 8:48 pm

atek je napisal/-a:Mi smo doma s Ford Kugo 4x4 maksimalno zadovoljni, imeli smo tudi vitaro vendar je kuga elegantnejša.
Samo moje mnenje.

In kje bo dobil spodobno Kugo 4x4 za 10k € ?
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 568
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a AssKicker Če apr 28, 2016 9:31 pm

Kupiš XC70, pa je... :)
 
Jitter\'s
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: So jan 02, 2016 6:42 pm

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Napisal/-a Jitter\'s Če apr 28, 2016 9:54 pm

Prtljažnik pri Dusterju je dovolj prostoren. Moral bi pa namestiti kakšen regal, da bi še bolje izkoristil prostor. To je najmanjši problem. Kar se tiče verig, pa je tako; garaže nimam, montiram pa jih vedno v hribih, ko se mi mudi na kakšno nujno stvar.
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 118 gostov