Napisal/-a toluen Sr apr 03, 2024 10:18 pm
Zdravo,
Ker sem v fazi nabave novega družinskega avta in sem si posledično vzel nekaj časa, da pregledam kaj trg ponuja med novimi in rabljenimi avtomobili, sem se obrnil tudi proti štromu, bil tudi na testni vožnji z Teslo Y, ID.4, Enyaq iV in Audi Q4 e tron. Ti avti bi lahko prišli v poštev. Hkrati sem do sedaj sprobal še 3 cenovne/razredne ekvivalente dizlov/bencinarjev.
Ta post ni mišljen kot šinfanje in dajanje v nič zdajšnje e avte, ampak preprosto ne razumem oziroma se sprašujem, česa ne vidim oziroma na kaj sem pozabil, ko poskušam odgovoriti zakaj bi nekdo danes kupil e avto in zakaj taka priljubljenost? Da čez 10 let, ne danes, moje mnenje.
1. Okoljska trajnost oziroma podpora razogljičenja?
E-avti niti približno niso tako zeleni, kot se jih prikazuje. Kot sem bral, naj bi v povprečju za proizvodnjo e-avta nastalo za 70% več toplogrednih plinov kot za ekvivalent bencinarja. Samo za to, da se “izenačiš” po izpustih z bencinarjem, bi moral prevoziti od 15k km (Norveška) do 120k km (Poljska), odvisno kaj država uporablja kot vir energije za generiranje elektrike. Kako “trajnostno” ravnati s potrošeno baterijo, pa je potem še zgodba zase. Če gledaš ozkogledno, mogoče zdrži argument, da za čase tvoje uporabe, pa si poskrbel za brezogljičnost, ampak to je larifari.
2. Ugoden nakup zaradi subvencij?
Po moji izkušnji in kolikor tudi berem teste, so e-avti preprosto predragi za to kar ponujajo. Če se vsedeš, zapelješ in primerjaš zgoraj naštete avte s cenovnimi primerljivimi bencinarji/dizli je razlika kot noč in dan. Npr. konkretno opremljen ID.4 je zame po kvaliteti primerljiv z P3008, srednje opremljenim Tiguanom ali Karoqom, ima pa ceno XC60 s top opremo. Vprašam se tudi, koliko bo zdajšnji e-avto vreden čez 10 let? Kdo bo kupil 10 let staro baterijo, ki bo ob napredku v razvoju baterij, čez 10 let tehnološki dinozaver? Ekvivalent bencinar se bo lahko še prodal po ok ceni.
3. Cena elektrike / goriva
Tukaj ne morem govoriti iz lastne izkušnje, ampak kolikor sem gledal teste, se na prevožen km plačuje podobno kot za bencin/dizel. Poleg tega, tudi čas je denar - primerjava trajanja polnjenja. Dodatno - kam mislite kam bodo šle cene elektrike, če bodo potrebe tako narasle in je v kapacitete še potrebno investirati.
4. Infrastruktura - polnilnice
Imeti polnilno postajo doma se sliši super, sem se poigraval s to idejo, ampak avto ne bom vozil samo doma. Gremo tudi z njim drugam, izleti, morje. Tudi mi tipično hodimo na Hrvaško. Ustrezne infrastrukture ne pri nas, ne Hrvatih, ni in je ne bo vsaj še 5 let. Zakaj bi kupil avto, okoli katerega moram potem planirati dopust/izlete, pregledati možna mesta polnjenja, se pripraviti na vrsto in večurno čakanje in polnjenje oziroma vedno vzeti v zakup kako dodatno uro zaradi avta? Začneš služiti ti avtu in ne obratno. Naj zaradi avta začnemo hoditi na dopuste drugam, nekam z letalom? Daš 50-60 jurjev za avto, da se greš potem take.
5. Razlogi za nabavo e-avta danes
Na podlagi vseh informacij potem ugotovljam, da edini smotrni in manj smotrni(ampak frajerski) razlogi za nabavo so naslednji:
- avto imaš izključno npr. za službene dnevne poti in imaš možnost polnjenja doma ali kje v bližini, kjer ni zasedeno. To je priročen razlog.
- e-avti so prihodnost, stroški in omejitve z bencinarji/dizel znajo narasti v naslednjih 10 letih
- elektrika je kul, popularna, zadnji gadget. Nekaj za pohvaliti, da voziš e-avto, pospeški so nori
- izgled e-avtov je atraktiven, notranjost drugačna
- prepričani, da z e-avti podpiraš okoljsko trajnost.
Ker se mi predvsem zadnji trije “razlogi” za nabavo zdijo podcenjujoči in ker verjamem, da je povprečen slovenski in evropski kupec bolj ozaveščen in da predvsem v Sloveniji kupujemo bolj racionalno, se mi zdi, da meni nekaj manjka in da sem pozabil na kaj?
Zna kdo razložiti? Za nakup se namreč še dokončno nisem odločil.