Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a lizard Če feb 09, 2012 9:46 pm

Kar tako bo malce težko, saj boš težko našel idealno podlago za tak test (površina z oprijemom in površina brez oprijema). Drugače se to preveri tako, da je pod levim kolesom trdna podlaga z dobrim oprijemom pod desnim pa valjčki, ki se prosto vrtijo. Nato probaš speljat, desno kolo se začne vrteti v prazno, levo pa stoji, ESD potem začne zavirat desno kolo in posledično se začne vrtet tudi levo in lahko spelješ naprej. Če ESD-ja nimaš se seveda ne boš premaknil naprej. Lahko pa te valjčke zamenjaš s čim bolj gladkim in ravnim ledom... A ni nujno da bo led dovolj spolzek da lahko dobljenemu rezultatu tudi zaupaš.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Če feb 09, 2012 9:49 pm

Saj takšen test sem naredil in opisal v tej temi, Golf V ni speljal z vklopljenim ASR, čeprav RedBaron pravi, da ga ima. Na Passatu še nisem probal.

Kaj pa vag-com, Etka, ve kdo če se da tam preverit?
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a peroRS Če feb 09, 2012 9:50 pm

lizard je napisal/-a:Tale izjava ni najbolj točna. Bolj točno bi bilo če bi napisal, da imajo VAG avti, ki so opremljeni z ASR-jem tudi ESD, ne pa da ima ASR tudi ESD, kajti ESD je lahko vgrajen tudi če ni ASR-ja, saj potrebuje samo ABS enoto in dovolj napredno elektroniko. Ampak sam nisem prepičan, da vsi VAG avti, ki so imeli ASR so imeli tudi ESD...

Samo tolko v popravek, da ne bo kakšnih zapletov pri tolmačenju.


Tako je.
Obstajali so VAG avti, ki so imeli samo EDS (ABS je seveda osnova za vsak dodatni sistem), so pa tudi avti, ki imajo le ASR, brez EDS-a ;)

Moram pa popraviti eno svojo prejšnjo trditev oops

V nedeljo sem imel čas in sem se šel malo vozit okoli, na poti pa sem naletel na velik prazen parking z utrjenim snegom. :D
Pa sem si rekel, zdaj moram pa res sprobat te sisteme malo po snegu, saj se pozimi večino časa vozim z AX-om :mrgreen:

Avto Škoda Superb 2005 2.5TDI V6, gume Dunlop Wintersport 3D 225/45/17'':
ESP deluje tudi s stisnjeno sklopko (ima pa precej visoko mejo zdrsa, tako da sem bil po izkušnji s hidravlično ploščo na Vranskem prepričan, da če stisneš sklopko ESP ne deluje več).

S pritiskom na tipko ESP lahko izklopiš samo ASR (četudi tiščiš tipko več sekund). Sem se pa še enkrat prepričal, da sistemi nikakor niso tako vsiljivi kot nekateri trdijo, vsaj pri Škodah ne. ESP pri naglem obračanju volana lepo najprej zavre prednji konec, kar povzroči zdrs zadka in to se ponavlja, tako da imaš skoraj občutek RWD :mrgreen: =P

EDIT:
~toMmy~ je napisal/-a:Kako pa 100% preveriš, če ima EDS ali ne? S tem sem se že ubadal, pa nisem izvedel načina...


Pri naglem speljevanju delovanje ASR-a opaziš samo z utripanjem lučke, medtem ko se EDS sliši enako kot ESP (ropotanje). Probaj na kakšni spolzki podlagi (led/sneg) naglo speljati z obrnjenim volanom v eno smer (kot da bi hotel na križišču hitro speljati v desno).
Včasih se pa da to preveriti s kodami opreme, ki je na tisti nalepki v servisni ali pa zadaj v avtu pri rezervnem kolesu.

Le eno je dejstvo (pri VAG avtih)...če ima ESP ima tudi EDS!

p.s: moram pa še dodati, da ste nekateri preveč dobesedno vzeli tisto izjavo o tresenju pedala. Pač ko EDS in ali ESP delujeta se to občuti, zgleda da je tudi od človeka odvisno kaj čuti in kaj ne. ;)
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Če feb 09, 2012 9:56 pm

peroRS je napisal/-a:p.s: moram pa še dodati, da ste nekateri preveč dobesedno vzeli tisto izjavo o tresenju pedala. Pač ko EDS in ali ESP delujeta se to občuti, zgleda da je tudi od človeka odvisno kaj čuti in kaj ne. ;)


Tresenje katerega pedala?
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a peroRS Če feb 09, 2012 9:59 pm

~toMmy~ je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:p.s: moram pa še dodati, da ste nekateri preveč dobesedno vzeli tisto izjavo o tresenju pedala. Pač ko EDS in ali ESP delujeta se to občuti, zgleda da je tudi od človeka odvisno kaj čuti in kaj ne. ;)


Tresenje katerega pedala?


Tisto, ko sem rekel, da se ob delovanju ESP-ja trese pedal od zavore.

Evo kode (sicer je že par let star seznam):
1AC anti-lock brake system (ABS)
1AD anti-lock brake system (ABS) with electronic differential lock (EDL)
1AE electronic differential lock (EDL/ABS)
1AF power brake
1AG nine-inch power brake
1AH electronic differential lock (EDL)
1AJ anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)
1AK electronic stabilization program (ESP) with brake assistant
1AL power brake
1AM ten-inch power brake
1AN lightweight anti-lock brake system (ABS)
1AP anti-spin regulation (ASR) with electronic differential lock (EDL), lightweight design
1AQ seven/eight-inch tandem power brake
1AR anti-spin regulation (ABS/ASR)
1AS electronic stabilization program (ESP)
1AT electronic stabilization program (ESP)
1AU power brake with hydraulic test points
1AV anti-lock brake system (ABS) with electronic differential lock (EDL) and hydraulic test points
1AZ electronic stabilization program (ESP) for 8NN
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Če feb 09, 2012 10:03 pm

peroRS je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:p.s: moram pa še dodati, da ste nekateri preveč dobesedno vzeli tisto izjavo o tresenju pedala. Pač ko EDS in ali ESP delujeta se to občuti, zgleda da je tudi od človeka odvisno kaj čuti in kaj ne. ;)


Tresenje katerega pedala?


Tisto, ko sem rekel, da se ob delovanju ESP-ja trese pedal od zavore.

Evo kode (sicer je že par let star seznam):
1AC anti-lock brake system (ABS)
1AD anti-lock brake system (ABS) with electronic differential lock (EDL)
1AE electronic differential lock (EDL/ABS)
1AF power brake
1AG nine-inch power brake
1AH electronic differential lock (EDL)
1AJ anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)
1AK electronic stabilization program (ESP) with brake assistant
1AL power brake
1AM ten-inch power brake
1AN lightweight anti-lock brake system (ABS)
1AP anti-spin regulation (ASR) with electronic differential lock (EDL), lightweight design
1AQ seven/eight-inch tandem power brake
1AR anti-spin regulation (ABS/ASR)
1AS electronic stabilization program (ESP)
1AT electronic stabilization program (ESP)
1AU power brake with hydraulic test points
1AV anti-lock brake system (ABS) with electronic differential lock (EDL) and hydraulic test points
1AZ electronic stabilization program (ESP) for 8NN


S čim primerjam te kode? :D

Pedal se trese tudi ko se ga ne dotikaš oz. ko ne dela ABS al kako to zaznaš?
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a peroRS Če feb 09, 2012 10:08 pm

~toMmy~ je napisal/-a:
S čim primerjam te kode? :D

Pedal se trese tudi ko se ga ne dotikaš oz. ko ne dela ABS al kako to zaznaš?


Pozabite že ta pedal :D

Evo kje najdeš te kode:
Slika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Če feb 09, 2012 10:14 pm

Ljubi te deda! :pivo Napišem svoje ugotovitve jutri, ker zdaj se mi ne da na mraz! :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a peroRS Če feb 09, 2012 10:20 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Ljubi te deda! :pivo


http://www.youtube.com/watch?v=xdl4R-v22XY :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
arijan
Novinec
 
Prispevkov: 463
Pridružen: Pe mar 11, 2011 10:38 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a arijan Če feb 09, 2012 10:25 pm

Koliko razumem, sam ASR, bi ti samo odvzemal moč, da se kolo ne bi v prazno vrtelo, EDS pa poskrbi, da se ta moč, ki jo odvzame prenese na drugo kolo, ki ima stik s podlago. Tako da, če je samo ASR, potem samo izgubljaš moč. Probaj na klancu, en del avta na ledu, drug pa na kopnem, pa boš vidu če boš pršu do vrha:) Če bo samo odvzemalo moč, potem boš težko.
 
Uporabniški avatar
arijan
Novinec
 
Prispevkov: 463
Pridružen: Pe mar 11, 2011 10:38 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a arijan Če feb 09, 2012 10:48 pm

Ne vem, zakaj pedal za zavoro ne bi tresu. Saj ESP uporablja ABS za zaviranje kolesa in v primeru da preveč zabremza se vklopi ABS sistem, ki uravnava, da ne kolo blokira. Kar se pa začuti kot tresenje pedala.
 
Uporabniški avatar
Zois
Uporabnik
 
Prispevkov: 988
Pridružen: Ne mar 04, 2007 4:00 pm
Kraj: Slovenska Bistrica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a Zois Pe feb 10, 2012 6:07 pm

pa na nalepki pri rezervnem kolesu so tudi te kode
Slika pugi.si
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a mišek Pe feb 10, 2012 7:26 pm

lizard je napisal/-a:Kar tako bo malce težko, saj boš težko našel idealno podlago za tak test (površina z oprijemom in površina brez oprijema).

Če pa zdaj v tem času ne najdeš primerne površine za test pa tud ne vem kdaj bi jo lahko.
Eno kolo na led, drugo pa na goli asfalt. Ali pa eno kolo na sneg, drugega pa na golo. Tega imaš sedaj koliko hočeš, po kolesnicah je golo, po vsaki strani imaš sneg, če zapelješ z enim kolesom na tist sneg veselo koplje ko ga pritisneš.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a mišek Pe feb 10, 2012 7:33 pm

Pa nekaj me zanima, eni pravite, da je osnova za EDS, ABS enota, senzorji pa to že, ampak po drugi strani pa, ABS popušča pritisk, če preveč bremzaš in bi blokiralo. EDS pa more pritisk ustvarit, da bremza kolo. Torej stvar potrebuje nekakšno črpalko? Pri ABS tega ne rabi, tam samo ventil popusti da se zmanjša pritisk olja, s tem pa se tudi kolo odblokira. Je tako? Ali ima ABS enota tudi črpalno enoto, oz. nekaj kar poveča pritisk?
 
Uporabniški avatar
arijan
Novinec
 
Prispevkov: 463
Pridružen: Pe mar 11, 2011 10:38 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a arijan Pe feb 10, 2012 7:58 pm

Pritisk poveča tvoja noga:)
S tem ko ti pritiskaš na pedal, se poveča pritisk.
Vsakič ko se vklopi ABS in kolo zablokira, popusti pritisk, tako da se začne vrtet spet kolo, vmes pa vrne olje nazaj in ko ti držiš pedal, ga spet nazaj pritisne.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a lizard Pe feb 10, 2012 8:08 pm

mišek je napisal/-a:Pa nekaj me zanima, eni pravite, da je osnova za EDS, ABS enota, senzorji pa to že, ampak po drugi strani pa, ABS popušča pritisk, če preveč bremzaš in bi blokiralo. EDS pa more pritisk ustvarit, da bremza kolo. Torej stvar potrebuje nekakšno črpalko? Pri ABS tega ne rabi, tam samo ventil popusti da se zmanjša pritisk olja, s tem pa se tudi kolo odblokira. Je tako? Ali ima ABS enota tudi črpalno enoto, oz. nekaj kar poveča pritisk?


Ja, ESP in tudi ESD za svoje delovanje vsekakor potrebujeta hidravlično črpalko.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a mišek Pe feb 10, 2012 10:29 pm

arijan je napisal/-a:Pritisk poveča tvoja noga:)
S tem ko ti pritiskaš na pedal, se poveča pritisk.
Vsakič ko se vklopi ABS in kolo zablokira, popusti pritisk, tako da se začne vrtet spet kolo, vmes pa vrne olje nazaj in ko ti držiš pedal, ga spet nazaj pritisne.


To drži ja, da noga ustvarja pritisk, samo po drugi strani pa kaj pa je tisto kar kljub tvojem pritisku na pedal (se pravi v sistemu je velik nadtlak) del olja vrača nazaj v glavni cilinder? Če bi olje samo ven spuščalo (nazaj v posodico), ko kolo zablokira bi po nekaj časa pedal moral pogreznit. Glavni cilinder se z oljem napolni samo ko pedal spustiš - predvidevam da je tako, da vmes ne more dotekat novo olje, ker je pod pritiskom glavna enota. Ko pa ti držiš pedal, pa ta trese, verjetno zaradi tega, ker spusti olje ven potem pa ga mogoče res kaka črpalka butne nazaj noter in to čutiš na pedalu?? Ne vem, študiram v tej smeri. Jaz sem na svojem avtu tudi opazil, zdajle v tem snegu sem večkrat probaval kako se ta ABS obnaša in ponoči sem recimo po klancu dol sprobal, stisnil sklopko in bremzo in se je videlo na lučeh, da takrat ko ABS trokira da luči malo blinkajo; bi rekel da mu nekaj rezmeroma dosti elektrike pobira ob tem? Mogoče ravno ta črpalka, ki jaz mislim da je?
Ravno tako zgleda kot če pod prostim tekom obrneš volan do konca ali pa tudi iz vmesne točke, (ima elektromotor, ki žene oljno črpalko servota) tisti trenutek se opazi na lučeh da malo zgubijo napetosti in tudi na zvoku avta, da zajambra. Pri ABS- u pa prav zablinkajo. Ali mu to samo kak ventil, ki sprosti pritisk tolk elektrike pobere, da se to na lučeh opazi? Še vedno pa, kaj potem v gl. cilinder vrača olje?

Recimo bol ektremen primer ali pa tudi ne; po snegu bi lahko recimo 10s ali pa še več držal bremzo pa bo ABS skoz trokiral, če bi za vsako samo olje ven spupusščalo iz ABS enote bi v glavnem cilindru olja počas zmankalo, iz posodice pa vrjetno ne more olje v glavni cilinder, ko držiš na pedal in je ta pod pritiskom?
 
Uporabniški avatar
arijan
Novinec
 
Prispevkov: 463
Pridružen: Pe mar 11, 2011 10:38 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a arijan Pe feb 10, 2012 10:54 pm

Ko stisneš pedalo, se bat pritisne in začne bremzat. Ko je preveč pritiska(zablokira kolo), se bat dvigne in ta odpre pot do povratnega kanala, kjer je črpalka povratnega tlaka in ta vrne olje nazaj. Ko se vklopi ta črpalka, začutiš tako da vibrira zavorni pedal.

Ne, olja ne zmanjka, ker se ne stisne ali pa odstrani, ampak ga črpalka porine nazaj v tokokrog za batom, tako da kroži.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Pe feb 17, 2012 11:51 am

peroRS je napisal/-a:p.s: @tommy: a si potem preveril pri svojem Golfu za EDS? A ga ima al ne? So kode kaj pomagale? :)


Hehe, so pomagale, hvala! :D Zaenkrat sem samo Passata preveril in ima po kodah označen samo ESP, nič drugega (ASR je očitno samoumeven). Za Golfa še napišem ugotovitve, itak se moram še s kablom malo poigrat, da zmanjšam svetilnost lučk za noge, pa bom spotoma opravil ta zahtevni proces preverjanja! :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: ESP in ASR vprašanje

Napisal/-a peroRS Pe feb 17, 2012 12:17 pm

Še en preprost, a zanimiv test EDS-a v realnem svetu, ne na valjčkih :)

http://www.youtube.com/watch?v=hSyIEzFd ... re=related
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov