Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed Sr dec 05, 2007 6:28 pm

voith :tomidelej:


najbolj smešno mi je bilo ko sem se septembra neko nedeljsko opoldne vozil po popolnoma prazni primorski avtocesti mimo table na kateri je pisalo "prilagodite hitrost razmeram na cesti". Kaj bi naj to pol pomenilo 250 kmh?? 300 kmh??? Ja valda, da mi gre dozvola :lol: :lol: :lol:
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Če dec 06, 2007 8:54 am

Voith;
če si prometni tehnik, še ne pomeni, da vse znaš in zmoreš. In s tem se ni ravno za hvalit.

Mentaliteta ima kar nekaj skupnega s obnašanjem na cesti. Sam si pa tudi napisal, da nas ubija "obnašanje na cesti". In s tem, ko je tvoja "180kmh normalna cruising hitrost " ogrožaš sebe (za kar mi je vseeno) in nas (za kar mi ni vseeno), ostale udeležence v promeru. Ti lahko voziš "s glavo", ampak vprašanje je s "prazno" ali s "polno".

V SLO še vedno velika večina ljudi misli, da so nekaj posebnega (kot npr. ti) in, da zakone zato lahko kršijo. S tem ima mentaliteta veliko skupnega. NE, zakoni so zato, da se jih spoštuje.
 
cordo
Novinec
 
Prispevkov: 342
Pridružen: Po okt 25, 2004 1:08 pm

Napisal/-a cordo Če dec 06, 2007 9:03 am

Nasty je napisal/-a:Voith;

V SLO še vedno velika večina ljudi misli, da so nekaj posebnega in, da zakone zato lahko kršijo. S tem ima mentaliteta veliko skupnega. NE, zakoni so zato, da se jih spoštuje.

Se podpišem :!: :!:
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Če dec 06, 2007 9:54 am

Nasty je napisal/-a:Voith;

Mentaliteta ima kar nekaj skupnega s obnašanjem na cesti. Sam si pa tudi napisal, da nas ubija "obnašanje na cesti". In s tem, ko je tvoja "180kmh normalna cruising hitrost " ogrožaš sebe (za kar mi je vseeno) in nas (za kar mi ni vseeno), ostale udeležence v promeru. Ti lahko voziš "s glavo", ampak vprašanje je s "prazno" ali s "polno".

ogroža nas manj kot pa uni kreteni, ko zapeljejo v napačno smer po avtocesti in se še kar peljejo naprej. to se kaznuje s kaznijo 60k (no včasih se je zdaj ne spremljam več), če greš pa za 40 čez omejitev (Btw to se šteje tudi, ko je še vedno tabla od predhodnega dela na cesti ostala, a zapore ni več= dobil zelo dober kolega kazen)) ti pa gre izpit.

logika? je ni.


raje imam take, ki s primernimi vozili vozijo hitreje od omejitve kot pa take, ki napihajo. tisti ki gre 40 čez omejitev ravno toliko ogroža kot tisti, ki gre 40 pod omejitvijo (btw peljite se kdaj po lj obvoznici pa mal glejte, koliko se jih pelje 50 in grejo po možnosti še prehitevati).
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če dec 06, 2007 9:55 am

Nasty je napisal/-a:Voith;
če si prometni tehnik, še ne pomeni, da vse znaš in zmoreš. In s tem se ni ravno za hvalit.

Mentaliteta ima kar nekaj skupnega s obnašanjem na cesti. Sam si pa tudi napisal, da nas ubija "obnašanje na cesti". In s tem, ko je tvoja "180kmh normalna cruising hitrost " ogrožaš sebe (za kar mi je vseeno) in nas (za kar mi ni vseeno), ostale udeležence v promeru. Ti lahko voziš "s glavo", ampak vprašanje je s "prazno" ali s "polno".

V SLO še vedno velika večina ljudi misli, da so nekaj posebnega (kot npr. ti) in, da zakone zato lahko kršijo. S tem ima mentaliteta veliko skupnega. NE, zakoni so zato, da se jih spoštuje.


ne sej odkrito povedano sem formulo za racunanje reakcijskega casa ze pozabil. sem se pa ucil prometne varnosti in vsega tega od najboljsih. tko, da nism lih nek popoln newbie na tem podrocju.

ogrozam te tudi ce zaspim za volanom tko, da je to dvorezni mec.
in ko smo lih pri ogrozanju, mene ogroza vecina ostalih voznikov ker se obnasa nepredvidlivo kljub temu, da mogoce ne vozijo vec kot 130.

js se zelo trudim, da kljub temu, da naceloma po avtocesti vozim hitreje, vozim kar se da predvidljivo. tako, da ostali vozniki lahko logicno sklepajo kaj bom naredil.
tako obnasanje je spet veliko voznikom pri nas španska vas.

to glede hitrosti se mi pa neda pregovarjati, pač jaz bom vozil po lastni presoji in moj cilj je vedno isti: brezpogojno hočem priti na cilj v enem kosu, zato ne pretiravam. samo kot sem rekel 180 je normalna potovalna hitrost kar se mene tice in ni pretiravanje.
(normalna potovalna hitrost je tista, pri kateri se lahko sepetas sopotniku in te ta nemoteno slisi ;) )

aja in btw: nevem kako definiras "nekaj posebnega"
mislis v smislu: too wierd to live, too rare to die? :twisted:

aja pa se to: rad bi slisal vase mnenje o isti stvari, ce bi vam prej za en mesec posodil avto, ki pri 180kmh ni na 110% zmogljivosti.. ker je res, da z nevem meganom ali dacio logan je 180 vratolomna in zelo tvegana hitrost.
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Če dec 06, 2007 10:15 am

maky;
definitvno je tistih več, ki vozijo 180km/h, kot tistih, ki zapeljejo v nasprotno smer. Iz tega razloga smo zaradi takih bolj ogroženi. V mislih sem imel, da na AC ni del.

Voith;
ravno s tem, ko praviš, "da nism lih nek popoln newbie na tem podrocju" misliš, da si "nezmotljiv".

Tako, kot praviš, da so drugi vozniki zate nepradviljivi, si ti zame nepredvidljiv. Nikoli ne moreš vedeti kako bo kdo reagiral. Tudi jaz ne za tebe. Pa si za sebe lahko zelo predvidljiv. Kot si že napisal: drugi niso.

Obnašanje je povezano z mentaliteto. Poglej npr. križišča. Vsak samo gleda, da bo on prišel skozi, ne glede na to kaj mora za to narediti. Poenostavljeno: "vsak gleda samo na svojo rit".

Vsi želimo brezpogojno priti na cilj v enem kosu. Za tebe je normalna potovalna hitrost 180km/h. Za nekatere je 130km/h. Za nekatere pa 200km/h. Vsi pa imate enake misli: "normalna potovalna hitrost". Avtomobili so razližno izolirani. Nekateri bolj, nekateri manj. Zato je tvoje pojmovanje, da je "normalna potovalna hitrost je tista, pri kateri se lahko sepetas sopotniku in te ta nemoteno slisi " butasta primerjava.

"nekaj posebnega" - po slovensko to pomeni, da imajo(te) večvrednostni kompleks v sebi.

S sposojenimi avtomobili se ne vozim.
 
cordo
Novinec
 
Prispevkov: 342
Pridružen: Po okt 25, 2004 1:08 pm

Napisal/-a cordo Če dec 06, 2007 10:39 am

Pač ostaja DEJSTVO, da si pri 180kmh kar veliko v PREKRŠKU, pa če to še tako ali drugače opravičuješ.
Zgolj v pomislek: 180kmh= 50m/s. Povprečni reakcijski čas je 1s=> torej preden reagiraš prevoziš 50m, potem pa preteče še dooooooooooooooooolga sekunda ali dve preden se dejansko ustaviš. In ko zaviraš, srednji pedal do konca, slišiš cviljenje gum, ABS trese kot nor, ESP sveti na armaturki, avto plava kot na vodi, iščeš luknjo kamor bi se z vozom stisnil vmes, luknje pa ni :!: in vidiš, da je karambol neizbežen se ti pred očmi zvrti zelo veliko stvari, doživiš tudi kak flešbek, čas imaš pomislit: ZAKAJ RAVNO MENI????? Če maš srečo, če pa ne ..........................
Pa itak nimam pojma , kaj govorim.....................ali pač :?: :!:
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Če dec 06, 2007 10:44 am

za voitha in podobne:

izračun zavorne poti:
http://www.tecajcpp.com/cpp/hitrost.php#

greste čist do konca strani, spodaj je link odpre se vam oknce za izračun zavorne poti

pr 130 ustaviš po 95 metrih
pr 180 ustaviš po 182 metrih

minimalna razlika
podpis
 
cordo
Novinec
 
Prispevkov: 342
Pridružen: Po okt 25, 2004 1:08 pm

Napisal/-a cordo Če dec 06, 2007 10:52 am

lublancan je napisal/-a:za voitha in podobne:

izračun zavorne poti:
http://www.tecajcpp.com/cpp/hitrost.php#

greste čist do konca strani, spodaj je link odpre se vam oknce za izračun zavorne poti

pr 130 ustaviš po 95 metrih
pr 180 ustaviš po 182 metrih

minimalna razlika


Brez upoštevanega reakcijskega časa.
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Če dec 06, 2007 11:00 am

Sam redno zahajam čez 200km/h na avtocesti in se mi ni pripetila še nobena nepredvidena situacija, ker imam takrat za prioriteto res samo vožnjo.
Pri 100-130 sploh u koloni, pa hitro postane dolgčas in človek začne brskat po radiju, čvekat s sovoznikom in ostalimi v avtu, kar pa hitro privede do nepazljivosti.
Ne rečem da je sedaj bolj varno voziti prehitro, ampak človek je dosti manj pozoren pri majhnih hitrostih.
Isto velja za vožnjo po domačem kraju, ljudje vozijo preveč na pamet in ne gledajo znakov. Ko se je pri leclercu pred leti zamenjala prednostna cesta z neprednostno, je bilo kar nekaj karambolov navkljub znakom o spremenjeni prometni signalizaciji.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Če dec 06, 2007 11:00 am

jp, sam voith se hvali z refleksi
če upoštevaš še reakcijski čas pridemo do:

pri 130 je 131m
pri 180 je 232m
podpis
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če dec 06, 2007 11:07 am

Informativen izračun zavorne poti.
Vpišite hitrost: 40 km / h
Izberite pogoje cestišča:
poledenela cesta (Kt = 0,1)

Vozilo se bo na poledeneli cesti, pri hitrosti 40 km/h, zaustavilo na razdalji 62.99 m od začetka zaviranja.
Reakcijska pot znaša 11.12 m.
Pot ustavljanja torej znaša 74.11 m.

Tole je meni zelo zanimivo, ker skozi rondo tomačevo ljudje priletijo iz strani trzina po obvoznici z orenk hitrostjo, rondo je pa recimo pomrznjen.

Potem pa vsako jutro gledam razsuto ograjo, ki je skoraj vsakodnevno menjana.

Hint: Počasi se bom prijavil za izvajalca del v rondoju tomačevo in bom začel popravljat ograjo. Delo bo vsakodnevno, plača bo odlična, tako da mi sploh nebo treba razmišljat o dodatni službi.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Sportivo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1762
Pridružen: Pe avg 29, 2003 9:53 pm
Kraj: Cerkno

Napisal/-a Sportivo Če dec 06, 2007 11:08 am

Kako lahko tako natančno izračunate zavorne poti, če je pa toliko različnih dejavnikov? Kakšen je asvalt, kakšne bremze ima avtomobil, ali ima abs, kakšne gume so na avtomobilu,.... Zakaj potem sploh delajo teste ustavljanja v revijah, če bi pa lahko izračunali :lol: . Bi lahko prišparali cajt, pa še denar. Dejstvo je, da te številke niso točne, ker je pri vsakemu avtu drugače. Prav tako niste upoštevali, da števec lahko konkretno laže (sploh pri višjih hitrostih) za primer lahko dam samo našega opla, ki če ga gledamo po števcu potegne vse tja do 220, tovarniški podatki pa so (in sem prepričan da taka kišta sigurno ne bi mogla iti več :lol: ) 200 km/h. Torej je lahko razlika kar velika.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če dec 06, 2007 11:12 am

cordo je napisal/-a:Pač ostaja DEJSTVO, da si pri 180kmh kar veliko v PREKRŠKU, pa če to še tako ali drugače opravičuješ.
Zgolj v pomislek: 180kmh= 50m/s. Povprečni reakcijski čas je 1s=> torej preden reagiraš prevoziš 50m, potem pa preteče še dooooooooooooooooolga sekunda ali dve preden se dejansko ustaviš. In ko zaviraš, srednji pedal do konca, slišiš cviljenje gum, ABS trese kot nor, ESP sveti na armaturki, avto plava kot na vodi, iščeš luknjo kamor bi se z vozom stisnil vmes, luknje pa ni :!: in vidiš, da je karambol neizbežen se ti pred očmi zvrti zelo veliko stvari, doživiš tudi kak flešbek, čas imaš pomislit: ZAKAJ RAVNO MENI????? Če maš srečo, če pa ne ..........................
Pa itak nimam pojma , kaj govorim.....................ali pač :?: :!:


si ze razmisljal kdaj da bi scenarije za filme pisal? :) ti gre kr dobr od rok vidm.


ne dramatizirajte prevec, da se mi ne utrne solzica po licu :oops: :EE

predvidljivost pomeni da delas stvari tako kot se delajo in ne drugace.
tukaj ni nekih razlicnih pojmovanj in svoja rit scen. rad bi videl statistiko vasih prekrskov za zadnje leto pametnjakovici.

cordo: se zavedas ti mogoce, da zavorna pot od avta do avta variira?
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9972
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če dec 06, 2007 11:18 am

Pri tistem izračunu uporabljajo take zavore (suha cesta)

Vozilo se bo na suhi cesti, pri hitrosti 100 km/h, zaustavilo na razdalji 56.24 m od začetka zaviranja.
Reakcijska pot znaša 27.8 m.
Pot ustavljanja torej znaša 84.04 m.


Večina novih avtov ima povprečno nekje 3/4 te zavorne poti (pri 100), tisti, ki lahko vozijo čez 200, tudi manj kot 2/3.
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Če dec 06, 2007 11:33 am

Voith;
glede na to, da ne sprejemaš kritike ali komentarjev ravnodušno, ti bom tudi jaz odgovoril v tvojem stilu.

Če misliš ali pa si še celo prepričan, da sedaj, ko si po poklicu prometni tehnik (če povem po pravici, ne vem kaj je bistvo te šole), vse znaš in veš, se zelo motiš. Dosti žalostno je to, da so te v šoli toliko časa "pumpali", da si na koncu sveto prepričan, da voziš varno. Sedaj tudi ne vem ali je šola tako dobra, ali pa si tak but.., da si se jim pustil prepričati, da je (zate) 180km/h normalna potovalna hitrost. Potem naj nam bi pa taki, kot si ti, pisali Zakon o varnosti v cestnem prometu. :!:

Še ena opazka, bolj za žalost, kot za res: upam, da naj bi g. Žlender ne bil tvoj mentor.

Tvoja definicija predvidljivosti je pa res butasta. :lol: Če vas take bedarije učijo na prometni šoli ..... :!:

Nimam niti enega prekrša v zadnjih 10 letih. Pred tem jih pa imam. Ampak iz razloga, ker sem tako razmišljal, kot ti. Da vozim predvidljivo, zato so me ujeli na radar na AC (mislim, da 3x), ko sem vozil malo hitreje od tvoje "normalne potovalne hitrosti".
 
cordo
Novinec
 
Prispevkov: 342
Pridružen: Po okt 25, 2004 1:08 pm

Napisal/-a cordo Če dec 06, 2007 12:01 pm

PureTNT je napisal/-a:Brez upoštevanja reakcijskega časa? Športni avtomobili se iz 250 km/h ustavijo v manj kot 200 metrih. Seveda pa je gonjenje vozila z 90 KM (in temu primernimi zavorami) na robu zmogljivosti s 180 km/h nevarno početje.

200m je približno 2x fuzbal plac. Kar ni tko mal.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če dec 06, 2007 12:03 pm

Voith je napisal/-a:pure tnt: good point.

tut men se je ze dogajal da sm skor zaspal ko sm se neki igral s cmmanjso porabo in sm se odlocil da se bom cel mesec vozil 120 po ac. kr kinkat zacnes ce si zmatran in ce je noc recimo.

to se mi pri 200+ ni se nikoli dogajalo.

Če začneš pri 120 kinkat to pomeni da si zaspan in utrujen in da ne bi smel biti na cesti ampak v postelji.

Zame je "normalna potovalna hitrost" tam okoli 110 iz nekaj razlogov: vožnja ni stresna, v primeru problemov se da še nekaj rešiti, predvsem pa je varčna - "normalne" mašine imajo nekje pri tej hitrosti (oz. še malo manjši) najboljši izkoristek goriva. Kakšni bolj športni stroji imajo to optimalno hitrost seveda višje ampak ne pri 180, edin če voziš formulo 1. Poraba narašča pri večjih hitrostih približno s kvadratom hitrosti!!

lp
 
Uporabniški avatar
adamovc
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 518
Pridružen: So jul 29, 2006 8:07 pm

Napisal/-a adamovc Če dec 06, 2007 12:19 pm

PureTNT je napisal/-a:Brez upoštevanja reakcijskega časa? Športni avtomobili se iz 250 km/h ustavijo v manj kot 200 metrih. Seveda pa je gonjenje vozila z 90 KM (in temu primernimi zavorami) na robu zmogljivosti s 180 km/h nevarno početje.


Tvoja dejanska zavorna pot je bistveno daljša od te teoretične, na eni spletni strani je lepo opisan postopek reagiranja povprečnega voznika
Slika

Če se upošteva še te dodatne spremenljivke, pa dobimo kar neverjetne dolžine realnih zavornih poti:
Slika

p.s.: da ne bo izgledalo preveč pravičniško - vsi kdaj pa kdaj kršimo hitrostne predpise, a mislim, da je nujno, da na podlagi takih tehničnih podatkov ocenimo, do katere meje je to še sprejemljivo glede na razmere na cesti. Mislim, da kdor koli vozi po normalno obremenjeni slovenski avtocesti več kot 150 km/h PRECENJUJE sposobnosti ostalih udeležencev v prometu in stanje naših cest, običajna potovalna hitrost 180 km/h pa je v takšnih razmerah izzivanje sreče,ki se bo na žalost prej ali slej končala nesrečno. Nemčija? - no to je pa nekaj drugega, pa še tam je potrebno to navidezno varnost jemati zelo previdno.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če dec 06, 2007 12:22 pm

Nasty je napisal/-a:Voith;
glede na to, da ne sprejemaš kritike ali komentarjev ravnodušno, ti bom tudi jaz odgovoril v tvojem stilu.

Če misliš ali pa si še celo prepričan, da sedaj, ko si po poklicu prometni tehnik (če povem po pravici, ne vem kaj je bistvo te šole), vse znaš in veš, se zelo motiš. Dosti žalostno je to, da so te v šoli toliko časa "pumpali", da si na koncu sveto prepričan, da voziš varno. Sedaj tudi ne vem ali je šola tako dobra, ali pa si tak but.., da si se jim pustil prepričati, da je (zate) 180km/h normalna potovalna hitrost. Potem naj nam bi pa taki, kot si ti, pisali Zakon o varnosti v cestnem prometu. :!:

Še ena opazka, bolj za žalost, kot za res: upam, da naj bi g. Žlender ne bil tvoj mentor.

Tvoja definicija predvidljivosti je pa res butasta. :lol: Če vas take bedarije učijo na prometni šoli ..... :!:

Nimam niti enega prekrša v zadnjih 10 letih. Pred tem jih pa imam. Ampak iz razloga, ker sem tako razmišljal, kot ti. Da vozim predvidljivo, zato so me ujeli na radar na AC (mislim, da 3x), ko sem vozil malo hitreje od tvoje "normalne potovalne hitrosti".


bistvo te sole je, da potem lahko pametiš na forumih kot je ta. si 'kvalificiran' za to.

js se prometnih predpisov striktno drzim, razen takrat ko je to pac nesmisel. to je recimo na popolnoma prazni pregledni cesti zavijanje cez polno crto in voznja 200 in vec po prazni avtocesti. nikoli pa ne prehitevam po desni, kar je kr praksa na nasih cestah.

je pa pureTNT lepo napisal in sam ne znam lepse.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 31 gostov