Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9972
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če dec 06, 2007 12:29 pm

S tega drugega grafikona je razvidno, da se pri 100 km/h avto ustavi po cca 150 m, torej rabi skoraj štiri sekunde, preden začne polno zavirat. Na take grafikone res ne dam dosti. Če pa kdo da oz meni, da je to zanj ustrezno - takoj dol s ceste.
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Če dec 06, 2007 1:13 pm

Nasty je napisal/-a:maky;
definitvno je tistih več, ki vozijo 180km/h, kot tistih, ki zapeljejo v nasprotno smer. Iz tega razloga smo zaradi takih bolj ogroženi. V mislih sem imel, da na AC ni del.


se ne strinjam... težje predvidevaš enega, ki vozi 70kmh proti tebi ko se ti voziš po omejitvi kot pa da se sam PREPRIČAŠ, če je varno tudi za ostale, če LAHKO menjaš vozni pas.

oprosti ampak resnično če bi kdo pogledal v ogledalo za kaj več kot tisti trenutek, ko hkrati daje smernik za menjavo pasa, bi marsikdo videl, da se vozilo zadaj pribljižuje hitreje kot je sprva videti.
ampak se jih več igra "policaje in umirjevalce prometa" na lastno pest, s tem pa ogrožajo ostale.

glede zavornih poti je tudi toliko variabilk,da lahko vse teoretične izračune smatramo le kot take. teoretične. največji vpliv ima sam avto ter tudi to, kako izkušen je voznik v takih situacijah.

tistle graf je zame čisto nerealen, ker je spet čisto teoretičen. pod small car lahko štejemo navadnega cliota in pa cliota rs recimo. kateri se po vaše hitreje ustavi? dobre/slabe gume. še enkrat preveč je faktorjev, ki vplivajo na zavorno pot.
SlikaSlika
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Če dec 06, 2007 1:56 pm

Pure TNT;
vsekakor nisem začel voziti počasneje zaradi "mož v modrem". Takrat (sredina in konec 90-etih) kazni še niso bile tako visoke. Vzrok počasnješe vožnje je to, da počasi ugotoviš, da ni vse v hitrosti.

Še na to, ko govoriš o Nemčiji: tudi jaz sem dostikrat v Nečiji, pa moram priznati, da še nisem prišel v situacijo, ki bi moral "ukrepati". Tam se točno ve, kako se po autobahnu vozi. Spremljajo promet pred seboj in za seboj. So tak narod (mentaliteta), da zakone v veliki večini spoštujejo. V nasprotnem kazen, ki bo tudi izterjana. Na to temo je na SAT TV kar veliko oddaj.
Pri nas se pa gleda samo naprej in se misli samo na sebe. To je mentaliteta. Slovenci postajamo narod egoistov.

Pišeš o hitrostih na AC. Problem s(m)o ljudje. Kot sem že rekel, vsak gleda samo na sebe. Razmišlajanje oziroma mentaliteta.

Voith;
dejstvo je, da se predpisov ne držiš. Vsaka omejitev ima pomen, bistvo. V nasprotnem so zakoni nesmiselni.

maky:
želim ti povedati, da je % več tistih, ki vozijo 180km/h, kot tistih, ki se ti pripeljejo nasproti. Meni se na srečo še ni nihče pripeljal nasproti po AC. 180km/h + se jih pa mimo mene (še) vedno pripelje veliko vsakič, ko se peljem po njej.

Se strinjam, da bi morali ljudje več gledati v vzratna ogledala. Se tudi strinjam, da se vse več ljudi, kot si napisal igra "policaje in umirjevalce prometa".
Toda pri vožnji ne smeš predvidevati, ampak se moraš prepričati.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1298
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če dec 06, 2007 2:45 pm

Samo tole je bosa, ko en pravi, da je za tebe 180 normalna potovalna hitrost in da voziš predvidljivo in s tem nikogar ne ogrožaš.
Ja samo je problem, da na cesti nisi sam!!! Lahko en drug naredi napako. Tako kot je že blo omenjeno "pacienti vskočijo na prehitevalni pas s 70 km/h". No se zgodi, da ta paciant ni dovolj previden (premalo spremlja ogledala, nepravilno oceni hitrost pibližajočega vozila ali pa ga celo spregleda) in zavije pred drugega, bi reku ravno tako "pacienta", ki vozi s potovalno hitrostjo 180 km/h. Če to naredi nenadoma in po možnosti, da še ne uporabi smerokaza, nimaš ti kaj narediti. Pride do močnega naleta in potem boš rekel, da nisi nič kriv. Ravno tak si kriv, ker si krepko prekoračil dovoljeno hitrost. Če bi vozil 130 verjetno sploh ne bi prišlo do karambola, če pa že pa bi bile posledice sigurno dosti manjše.
Isto pa je, če po neki navadni cesti divjaš čez ovinke, pa se lahko lepo držiš svojega pasa pa vse. Samo če se ti pelješ recimo čez ovinek 100, kjer se večina vozi 70 je očitno to malo prehitro. Moraš malo mislit na to, kaj pa če eden nasproti pripelje malo po tvojem pasu, pa magari samo s 40 km/h. Dejstvo je, da ga boš pri 100 dosti težje obvozu, če ga sploh boš, te vrže s ceste ali pa se zabiješ v njega. In če pride do tega se spet fejst pozna tistih 30 km/h viška. Tako da ne moreš na takih cestah nikoli se pa zdaj vozit kolikor tebi avto dopušča pa eventuelno cesta in pa sam šofer. Ker nikoli ne moreš vedet kaj te čaka za ovinkom, kaj če je sredi ovinka recimo traktor s prikolico, ki se povno naložen pelje 20 na uro, ti pa pridivjaš v ovinek. Tako se je meni enkrat naredilo in je bilo za las da sem zvozil. Na eni strani, da nisem šel v graben, na drugi pa, da nisem zaplužil v prikolico. Od takrat naprej sem si reku; ovinki, ki niso pregledni nimaš kaj divjat, ker nikol ne vem kaj je lahko sredi ovinka oz. kako pripelje nasprotno vozilo.

Tole je že blo malo izven konteksta avtocest, samo se pa tiče teme o kateri se debatira: prevelika hitrost
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če dec 06, 2007 3:16 pm

Nasty je napisal/-a:Toda pri vožnji ne smeš predvidevati, ampak se moraš prepričati.


ah dej kaksne pises ti jao.. PREDVIDEVANJE JE V PROMETU KLJUCNEGA POMENA.

to preber zdej 300x pol pa se na tablo 300x napis..
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Če dec 06, 2007 3:19 pm

Nasty je napisal/-a:maky:
želim ti povedati, da je % več tistih, ki vozijo 180km/h, kot tistih, ki se ti pripeljejo nasproti. Meni se na srečo še ni nihče pripeljal nasproti po AC. 180km/h + se jih pa mimo mene (še) vedno pripelje veliko vsakič, ko se peljem po njej.


Pozabljaš pa na en pomemben faktor, da vožnja v nasprotno smer se v treh četrtinah primerov konča z nesrečo in to tako, da so udeleženci v večini mrtvi. Pri 180km/h na uro pa vseeno zelo redko pride do nesreče. Če pa že, pa je razlika v hitrosti med voziloma nekje med 50-80km/h saj vozita v isto smer medtem, ko je pri nasproti vozečih pa 200-260km/h.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če dec 06, 2007 3:21 pm

Se strinjam z @mišekom. :tomidelej:
Ne vem, a se vam tako blazno mudi, da vozite 180 al zarad česa? Če pelješ čez celo SLO 180 namesto 130 pridobiš 20min. A se to splača? Pol greš pa za pol ure na kavico in zapraviš takoj ta čas. Pa še par litrov bencina več v luft zraven vržeš.
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Če dec 06, 2007 3:48 pm

Voith;
če nikakor ne sprejmeš kritike, oziroma nestrinjanje je to tvoj problem.

Raje vzemi dutko, reci za toplo mleko, pa v stajico. Če boš pa priden, pa dobiš še čokolino.....

BBOSS;
se popolnoma strinjam s teboj in s tem, "..da vožnja v nasprotno smer se v treh četrtinah primerov konča z nesrečo in to tako, da so udeleženci v večini mrtvi...".
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Če dec 06, 2007 3:53 pm

Energetik81 je napisal/-a:Se strinjam z @mišekom. :tomidelej:
Ne vem, a se vam tako blazno mudi, da vozite 180 al zarad česa? Če pelješ čez celo SLO 180 namesto 130 pridobiš 20min. A se to splača? Pol greš pa za pol ure na kavico in zapraviš takoj ta čas. Pa še par litrov bencina več v luft zraven vržeš.


Sicer nisem glih pristaš hitre vožnje ampak vseeno pridobiš iz Kopra do Maribora cca 30minut in če računaš še nazaj je to ena ura. Se pa strinjam, da je res vprašanje če se splača iz naslova varnosti oziroma višjih stroškov pri porabi.

goli ekonomski izračun pravi, da je poraba pri 180 cca 2-3 litre večja kot pri 130. Če računam tisto uro, ki jo pridobiš na razdalji 460km je 9,5€ - 14€ več stroška. Hmmm kolk mate neto plačo na uro? ;)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1298
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če dec 06, 2007 4:46 pm

@BBoss to si prav napisal ja.
Ljudje se sploh ne zavedajo koliko časa dejansko prihranijo, če divjajo.
Večina ljudi se vozi v službo kakšnih 20 do 30 km. To pa pomeni, da je vožnje tudi nekje tu 20 do 30 min. Pač odvisno od ceste. Če pa na dej razdalji divjaš in ob današnjih razmerah nacesti pa lahko prišparaš koliko??
Praktično nič, mogoče kakih pet minut, če maš srečo. Slejkoprej naletiš na kolono in si ne moreš nič pomagat. Kolikokrat se je že naredilo, da prideš na semafor potem pa pride za teboj avto, ki si ga 5 km nazaj divje prehiteval. Če pri tem malo poštudiraš vidiš, da se ne splača.
Jaz grem dostikrat proti Mariboru in od Bistrice naprej po avtocesti. In kolikokrat se je že naredilo, da sem katerega kar pri Bistrici prehitel, zato ker se je peljal kakih 110 km/ h. Ga prehitim in potem ga šibam naprej tak okrog 130 mogoče kdaj do 150 ko koga prehitevam. In potem grem pri semaforju pri Betnavi na levi pas, da bom šel dol s štiri pasovnice, čakam kako minuto pri rdeči luči in za menoj pride točno tisti avto, ki sem ga v Bistrici prehitel. Na avto cesti sem že pridobil nekaj prednosti samo potem je imel očitno on tako srečo, da je imel vedno zeleno, ko sem imel jaz gdaj rdečo in se mi je lepo približal, tako da sma bila potem skupaj.
Tako da za tistih pet minut, če jih mogoče prihraniš ko se pelješ zjutraj na šiht se ne splača divjat. A ni bolje, da se tistih pet minut prej vstanemo pa se normalno vozmo. Pa še manj bencina bo šlo, gume bojo dlje zdržale pa vse. In vse skupaj bo bolj varno. Ker saj ni čudno, ko potem eni pišejo, da bremz ploščice na 30 tisoč km menjujejo, ko pa dirkajo od semaforja do semaforja očitno z mislijo, da si bodo pa s tem za ne vem koliko podaljšali dan. Zgodi se pa lahko, da si pa s tem skrajšaš življenje. Sebi ali kumu drugemu, ki ni nič kriv, kar je še huje.
Ali je življenje tako malo vredno, da bi ga krajšali s hitrostjo?
Odgovor pa mora vsak poiskati v svoji glavi!
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9972
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če dec 06, 2007 5:11 pm

To, da te nekdo dohiti na semaforju, velja tudi obratno - da lahko mi zaradi nekaj sekund pademo v zeleni val, njega pa ustavi, lahko celo večkrat, kar pomeni, da v najslabšem primeru zgubimo prednost, v najboljšem pa precej pridobimo. To je itak hipotetično, ni pa hipotetično, da se ta "dohitevanja" v povprečju izničijo z zelenim valom itd.

Poglejmo z druge strani - če na leto narediš 20000 km s povprečno hitrostjo 50 km/h, porabiš za to 400 ur. Če voziš s povprečno hitrostjo cca 55 km/h, porabiš cca 360 ur. Na leto pridobiš 40 ur, v 40 letih "vozniškega življenja" pridobiš 1600 ur. Če odštejemo spanje (7ur), hranjenje in manjše opravke (2), službo (s potjo - 10 ur), nam ostane 5 ur dnevno za "lastno življenje". Torej z malenkost večjo hitrostjo pridobimo 20 % dodatnega "lastnega življenja" (1 ura na dan) v 5-6 letih, če ne štejemo vikendov. In to ni tako malo.

To ni podpora divjanju, le matematiki.

Je pa res, da velja tudi obratno - koliko več moramo delati za več bencina in morda več popravil. Avto zahteva čas.
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed Če dec 06, 2007 5:33 pm

pa še eno nedolžno vprašanje za vse veg-minded 110km/h voznike... Postavite se čisto za hec še na drugo stran.

Vožnja z 180 kmh nobenega ne ogroža. Ogrožajo pa tisti, ki skočijo na prehitevalni pas ne da bi se prepričali!!! Ogrožajo sebe kot tudi "tisto grdo pi**o, ki tako brezvestno divja". Konec koncev se (upam) da vsi strinjamo, da vožnja s 180 kmh po prazni avtocesti nobenega ne ogroža... ergo hitrost kot taka ni problem. Neumna vožnja je!
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1298
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če dec 06, 2007 6:11 pm

@esem jaz mislim da moraš gledat na dejansko uporabno vrednost časa, ki ga prihraniš in ne da seštevaš tiste minute in koliko potem to skupaj pomeni v 40 letih. Torej če gledaš da na leto prihraniš 40 h in to preračunaš v delovne dni, pride na dan približno 9 min. Če še to daš na pol, če greš zjutraj na šiht in popovdne nazaj, pomeni, da si zjutraj prišparal 4,5 min in enako popovdne. Kakšna pa je sedaj uporabna vrednost teh dvakrat po 4,5 min? Zjutraj lahko 5 min dlje spiš - ne vem kakšen grozen pomen ima to. Vemo pa, da v prometu, kateremu smo priča moraš biti že dostikrat kar precej agresiven, če hočeš privarčevati teh ušivih 5 min. Če gledamo matematično se sploh ne splača, čeprav v praksi moraš biti pa kar močan, da se toliko brzdaš in ne pritiskaš nekaj brez veze, kar si si z enostavno računnico dokazal, da nima smisla

@Pure TNT ja zdaj če tebi to tak znese vredu in če si tako premožen, da ti sploh ni važno kakšen strošek ti dela avto, samo pa pazi, največ žrtev na cestah je na odsekih, ki jih ljudje že prej neštetokrat prevozijo in poznajo vsako luknjo potem pa pride desetinka sekunde, ko ni vse tako kot pričakuješ.
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Če dec 06, 2007 6:40 pm

mišek je napisal/-a:@esem jaz mislim da moraš gledat na dejansko uporabno vrednost časa, ki ga prihraniš in ne da seštevaš tiste minute in koliko potem to skupaj pomeni v 40 letih. Torej če gledaš da na leto prihraniš 40 h in to preračunaš v delovne dni, pride na dan približno 9 min. Če še to daš na pol, če greš zjutraj na šiht in popovdne nazaj, pomeni, da si zjutraj prišparal 4,5 min in enako popovdne. Kakšna pa je sedaj uporabna vrednost teh dvakrat po 4,5 min? Zjutraj lahko 5 min dlje spiš - ne vem kakšen grozen pomen ima to. Vemo pa, da v prometu, kateremu smo priča moraš biti že dostikrat kar precej agresiven, če hočeš privarčevati teh ušivih 5 min. Če gledamo matematično se sploh ne splača, čeprav v praksi moraš biti pa kar močan, da se toliko brzdaš in ne pritiskaš nekaj brez veze, kar si si z enostavno računnico dokazal, da nima smisla

@Pure TNT ja zdaj če tebi to tak znese vredu in če si tako premožen, da ti sploh ni važno kakšen strošek ti dela avto, samo pa pazi, največ žrtev na cestah je na odsekih, ki jih ljudje že prej neštetokrat prevozijo in poznajo vsako luknjo potem pa pride desetinka sekunde, ko ni vse tako kot pričakuješ.


če bi se vozil iz mb v ljubljano zjutraj ob 7.00 bi videl, koliko se ti pozna "teh" 15 minut, ki bi jih prišpral z hitrejšo vožnjo ;) v ljubljani so vpadnice lahko v 15ih minutah čisto zabasane v primerjavi z 15 prej. vrejmi, živim ob eni izmed teh vpadnic in vem, kaj pomeni če greš čez njo 7.30 ali pa 7.45. efektivno prišparaš več kot 30 min če si na vpadnici 7.30. tudi stanje v koloni te stane goriva!

sicer pa kar se mene tiče vozite tako kot hočete. samo prosim prepričajte se če je varno menjati pasove in imejte dovolj varnostne razdalje pa bo...
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9972
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če dec 06, 2007 6:41 pm

Mišek
Sicer imaš prav, če stvar porazdeliš na vse dneve. Kakorkoli obračaš, je to cca 2000 ur "Quality time" tvojega življenja. Kako ga porabiš, je tvoja stvar. Zase vem, da si ne bi dovolil, da mi nekdo kar tako vzame več mesecev življenja. Nekateri mencači na križiščih in taki, ki zablokirajo križišče, so v tem pravi mojstri - seveda ni variante, da bi kdaj pomislili na to, kako kradejo drugim čas (in del življenja).

A to je najmanjši problem - več časa zgubimo v stoječih kolonah na Celovški, a bogami i šire, in v vrstah na blagajnah (ker se blagajničarka ne spomne poklicat bližnje pomočnice - hvala, sosed) ter raznih uradih.

Vsekakor pa divjanje zaradi pridobivanja časa ni na mestu. Hitra vožnja je pa očitno bolj stvar sposobnosti in mentalne prisotnosti/vpetosti. Hitrost večkratno spodbuja pozornost in to zna pomagat (meni že). Pri tem seveda ne mislim na divjake in razne mladce.
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Če dec 06, 2007 7:01 pm

Sam vozim hitro, ker mi to paše, ne zato ker mi je treba nekam hitro priti.
Je pa res da sem s hitro vožnjo prišel iz fernetičev v ljubljano v pol ure, z normalno pa v eni uri, pa je samo dobrih 100km razdalje.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če dec 06, 2007 7:22 pm

čist informativno:
Audi A6 2.0 TDI. 140 KM.
CE-Ingolstadt po omejitvah: 5,0 l/100km.
Ingolstadt-CE kolkr gre: 8,2l/100 km.
Časovno nekje 60 minut razlike.....
se ne splača divjat...
Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9972
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če dec 06, 2007 7:40 pm

alanq4 je napisal/-a: iz fernetičev v ljubljano je samo dobrih 100km razdalje.


84 km
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Pe dec 07, 2007 12:31 am

Morš računat še malo obvoznice in stranskih cest do dvorišča :P
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Pe dec 07, 2007 2:40 am

Nasty je napisal/-a:Voith;
če nikakor ne sprejmeš kritike, oziroma nestrinjanje je to tvoj problem.

Raje vzemi dutko, reci za toplo mleko, pa v stajico. Če boš pa priden, pa dobiš še čokolino.....


lej to o cemer se pogovarjamo sem se ucil in imam iz tega ustrezne izpite. ti pa pac streljas neumnosti.

ce bi bila hitrost nevarna kot se reklamira, je dejstvo da bi bila v nemciji strogo prepovedana ker so nemci zelo racionalen narod. ampak ni.

je pa hitrost super prihodek za drzavo.

le cevlje sodi naj kopitar.
dejte zdej tle pisat sam se tisti, ki dejansko mate izkusnje z avtmomobili, ki jim je recimo 180kmh nekje 60~70% zmogljivosti.

nasty stavim devistvo danice simsic, da se okoli vozis z nekim yugo koral 45 ekvivalentom in imas samo B kategorjo iz kranja al pa celo ksne litije in to ti da zdej cel polet da si najpametnejsi o hitrosti in nasploh o voznji.

zapomn si; kar ne vidis predvidevas. no saj voznike visjih kategorij tko ucijo, kar ti definitivno nisi.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 35 gostov