C2 VTS je napisal/-a:Daedalus je napisal/-a:C2 VTS je napisal/-a:Pozdrav!
se še jaz vključim v debato, ki se je zelo razživela... mislim, da je tu še 1 stvar, ki je nihče ni omenil.
1.časovna komponenta
nekdo, ki dela veliko relacijskih km ( beri: vw passat v nemčiji, ki se potem prodaja v SLO z magičnimi 120K km), ki letno naredi 150.000 km, menja oz. naj bi menjal olje vsak mesec?? Pri servisih je vedno pogoj ALI- ALI. Se pravi: 1 leto ali 30K km. Nisem največji strokovnjak, ampak veliko delam na tem področju in si upam trditi, da dobro motorno olje znotraj 1 leta, pri 30K km, opravlja svoje mazalne naloge tako kot mora!
lp
1.) Avti, ki delajo 150k km na leto so izjemno redki. To je 700km na delovni dan.
2.) Ja, menjati morajo olje vsak mesec. Kaj je tu čudnega? Saj to so službeni avti, servisiranje je pošlihtano. Še pri nas v firmah (tistih, katere poznam) so avti servisirani redno, kot morajo bit.
3.) Razlika je. Preberi si, kako olje funkcionira, ali pa še naprej verjemi, da nima veze. Tvoja izbira. Bodi naiven, ali pa knjigo v roke...to je Slovencem še vedo nekaj tujega.
@pskoda - pa Jezus no, zakaj pa so forumi? Zato, da se komplicira. :P BTW, ta debata je ZELO relevantna, in smo na avtomobilskem forumu...torej?
1. Niso tako redki, to je večina uvoženih avtomobilov. 700 km se morda tebi zdi veliko, za kakšnega trgovskega potnika pa to ni nič
2. LOL : Si me pa nasmejal
ravno pri službenih avtomobilih se servisira na max toleranci ( 30k km), če sploh se... se raje potem ponaredi servisna
3. Ti boš meni govoril naj si kaj preberem... fante, oz. " slovenski priseljenec", ko boš dnevno zamenjal ene 10 filtrov pa olj, bodi pa glasen.
Če misliš, da je sama menjava tako pomembna, si pa menjaj olje na vsakih 1000 km. Ali še bolje, na vsakih 500km kar cel motor zamenjaj, kot delajo v F1.
Forumašem pa ne povzročaj dodatnih in nepotrebih stroškov, s svojimi strokovno neosnovanimi nasveti.
1.) Ni nič? Me res zanima...ne rečem 100k km, ma 150 je že res huda. S Nemčije, J Nemčije, VSAK delovni dan...si ziher?
http://suchen.mobile.de/auto/search.htm ... NG&lang=enTu jih praktično ni. V Nemčiji pa je OGROMNO avtomobilov na trgu in marsikateri pride v prodajo tam gor preden gre v izvoz. Ziher bi jih blo več, če bi bilo to res, kar praviš - VEČINA uvoženih avtomobilov.
2.) Pardon, nesporazum, saj sem imel v mislih "običen" interval, 15k km. Nevem, zakaj sem povezal s tem.
3.) Čestitam ti, da po enem stavku sklepaš, da sem priseljenec. Dobro, ti jih menjuj po 10 dnevno, magari 100 če hočeš. Potem bi bil že čas, da veš, kako filter deluje, a? Pa olje je verjetno tudi brez opilkov in usedlin in saj po 30k km? Drita za u fritezo.
Kako filter deluje, preko česa se olje filtrira in na kakšen način? Kaj se zgodi, ko se luknje v tem materialu zafilajo in kaj se zgodi, ko se ta material začne sesedati? Veš, kaj je by-pass valve in kako deluje? Zadeva je v bistvu preprosta (ampak je težko kaj prebrat), olje z aditivi ima neko velikost molekul, nečistoče so večje (vsaj tiste, ki so kolikor toliko škodljive motorju). Eventuelno se te luknje zapacajo in material se zaradi obremenitev začne sesedati. Če imaš srečo, ti ga ne prebije direktno (=naredi luknjo), gre pa olje prek bypass-a NEfiltrirano nazaj v motor. Vedno več, vedno pogosteje. In potem ti grejo ojnični v maloro, ali pa turbina...predčasno.
Poleg tega ima olje aditive, kar že veš, in aditivi sami so KLJUČNI za kvaliteto olja. Aditivi so molekule, ne neka magična snov. To je fizičen delec, molekula, ki se s časom poškoduje (strižne obremenitve, tlak in temperatura) in izgubi svoje lastnosti. Npr. za mazanje skrbijo molekule, ki se "pripnejo" na površino valja in tako tvorijo zaščitno plast. Niso neuničljive. Za preprečevanje usedlin oz. odvajanje nečistoč DO filtra so spet aditivi, ki niso neuničljivi. Za držanje viskoznosti na želenem nivoju so spet aditivi, ki niso neuničljivi. In tako dalje.
Glej, gre se za to, da je prijeti filter v roke ena stvar, vedeti nekaj teoretične podlage pa nekaj drugega. Miljarde gredo v razvoj teh zadev, in nevem zakaj je v Sloveniji ta zaničevalen odnos do znanja in poglabljanja v probleme tako popularen. Če bi bilo vse tako enostavno, kot se zdi tebi, zakaj potem avtom. proizvajalci ne najamejo par vaških mehanikov pa rešijo problem za miljarde evrov manj? Za en pir pa šnopc. Važno, da si mojster mehanik 10x na dan umaže roke z menjavo filtra, to je dovolj, da ve, da so servisi pred 30k km intervalom nepotrebni oz. ne prinašajo koristi za motor.
Če si spregledal - na prejšnji strani sem napisal, da se nepotrošne avtomobilske dele običajno konstruira na ciljno kilometrino (kilometrina, do katere *naj se ne bi* nič pokvarilo) 300k km, z določenim varnostnim faktorjem. Zdaj pa veselo igraj loterijo in menjuj olje na 30k km ter upaj, da je motor z vsemi perifernimi komponentami dizajniran kot treba in da varnostni faktor v tvojem primerku rezultira v vzdržljivosti 500k km+ vseh kritičnih komponent. Pa slepo verjemi, da so inženirji spacali skupaj Long life olje, ki dejansko zdrži 30k km v bilokakšnih pogojih in obremenitvah, brez izjem.
Povej mi še to: zakaj proizvajalci v URADNIH navodilih za servisiranje napišejo, da naj se olje menja prej, če je avto bolj obremenjen? Se ti morda sanja, kako se to obremenitev objektivno ovrednoti? Se zavedaš, da tu ni neke MEJE, prek katere ne smeš in je vse OK? Iz tega lahko sklepaš, da proizvajalec NE trdi, da je vseeno, če imaš olje noter 30k km ali 15k km ali 20k km. In s tistim se proizvajalec enostavno zaščiti.
Nekdo je omenil, da nekateri menjalniki nimajo predpisane menjave olja, sploh. A to tudi upoštevaš do pike natančno? Zakaj pa so se neki zloglasni menjalniki tako kvarili? Ziher zato, ker je proizvajalec "že ve".