Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a sonic To okt 21, 2014 9:41 pm

C2 VTS je napisal/-a: Nisem največji strokovnjak, ampak veliko delam na tem področju in si upam trditi, da dobro motorno olje znotraj 1 leta, pri 30K km, opravlja svoje mazalne naloge tako kot mora!

lp


Dvomim da je to res. Je pa ne glede na to še kaj drugega kot samo mazanje - v olju se nabere razna svinjarija, ki je oljni filter ne more več 'požirati', zato kroži po motorju in se nabira tam kjer se ne bi smelo.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
borut.z
Novinec
 
Prispevkov: 134
Pridružen: Ne sep 28, 2014 3:37 pm
Kraj: okolica Lj

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a borut.z To okt 21, 2014 10:11 pm

Pri menjavi olja je vsaj toliko kot redna menjava in kvalitetno olje pomembno, da je motor segret na delovno temperaturo, ko se menjuje olje, da vso olje izteče vn oziroma se ga potegne vn. Saj bolj je toplo manjšo viskoznost ima. Tako kot ste nekateri napisali, krajše relacije in velikokratno segrevanje in ohlajanje olja tudi zmanjšuje življensko dobo olja.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a Daedalus To okt 21, 2014 10:22 pm

C2 VTS je napisal/-a:
Daedalus je napisal/-a:
C2 VTS je napisal/-a:Pozdrav!

se še jaz vključim v debato, ki se je zelo razživela... mislim, da je tu še 1 stvar, ki je nihče ni omenil.

1.časovna komponenta
nekdo, ki dela veliko relacijskih km ( beri: vw passat v nemčiji, ki se potem prodaja v SLO z magičnimi 120K km), ki letno naredi 150.000 km, menja oz. naj bi menjal olje vsak mesec?? Pri servisih je vedno pogoj ALI- ALI. Se pravi: 1 leto ali 30K km. Nisem največji strokovnjak, ampak veliko delam na tem področju in si upam trditi, da dobro motorno olje znotraj 1 leta, pri 30K km, opravlja svoje mazalne naloge tako kot mora!

lp


1.) Avti, ki delajo 150k km na leto so izjemno redki. To je 700km na delovni dan.
2.) Ja, menjati morajo olje vsak mesec. Kaj je tu čudnega? Saj to so službeni avti, servisiranje je pošlihtano. Še pri nas v firmah (tistih, katere poznam) so avti servisirani redno, kot morajo bit.
3.) Razlika je. Preberi si, kako olje funkcionira, ali pa še naprej verjemi, da nima veze. Tvoja izbira. Bodi naiven, ali pa knjigo v roke...to je Slovencem še vedo nekaj tujega.

@pskoda - pa Jezus no, zakaj pa so forumi? Zato, da se komplicira. :P BTW, ta debata je ZELO relevantna, in smo na avtomobilskem forumu...torej?


1. Niso tako redki, to je večina uvoženih avtomobilov. 700 km se morda tebi zdi veliko, za kakšnega trgovskega potnika pa to ni nič
2. LOL : Si me pa nasmejal :D ravno pri službenih avtomobilih se servisira na max toleranci ( 30k km), če sploh se... se raje potem ponaredi servisna
3. Ti boš meni govoril naj si kaj preberem... fante, oz. " slovenski priseljenec", ko boš dnevno zamenjal ene 10 filtrov pa olj, bodi pa glasen.

Če misliš, da je sama menjava tako pomembna, si pa menjaj olje na vsakih 1000 km. Ali še bolje, na vsakih 500km kar cel motor zamenjaj, kot delajo v F1.
Forumašem pa ne povzročaj dodatnih in nepotrebih stroškov, s svojimi strokovno neosnovanimi nasveti.


1.) Ni nič? Me res zanima...ne rečem 100k km, ma 150 je že res huda. S Nemčije, J Nemčije, VSAK delovni dan...si ziher?
http://suchen.mobile.de/auto/search.htm ... NG&lang=en
Tu jih praktično ni. V Nemčiji pa je OGROMNO avtomobilov na trgu in marsikateri pride v prodajo tam gor preden gre v izvoz. Ziher bi jih blo več, če bi bilo to res, kar praviš - VEČINA uvoženih avtomobilov.
2.) Pardon, nesporazum, saj sem imel v mislih "običen" interval, 15k km. Nevem, zakaj sem povezal s tem.
3.) Čestitam ti, da po enem stavku sklepaš, da sem priseljenec. Dobro, ti jih menjuj po 10 dnevno, magari 100 če hočeš. Potem bi bil že čas, da veš, kako filter deluje, a? Pa olje je verjetno tudi brez opilkov in usedlin in saj po 30k km? Drita za u fritezo.

Kako filter deluje, preko česa se olje filtrira in na kakšen način? Kaj se zgodi, ko se luknje v tem materialu zafilajo in kaj se zgodi, ko se ta material začne sesedati? Veš, kaj je by-pass valve in kako deluje? Zadeva je v bistvu preprosta (ampak je težko kaj prebrat), olje z aditivi ima neko velikost molekul, nečistoče so večje (vsaj tiste, ki so kolikor toliko škodljive motorju). Eventuelno se te luknje zapacajo in material se zaradi obremenitev začne sesedati. Če imaš srečo, ti ga ne prebije direktno (=naredi luknjo), gre pa olje prek bypass-a NEfiltrirano nazaj v motor. Vedno več, vedno pogosteje. In potem ti grejo ojnični v maloro, ali pa turbina...predčasno.

Poleg tega ima olje aditive, kar že veš, in aditivi sami so KLJUČNI za kvaliteto olja. Aditivi so molekule, ne neka magična snov. To je fizičen delec, molekula, ki se s časom poškoduje (strižne obremenitve, tlak in temperatura) in izgubi svoje lastnosti. Npr. za mazanje skrbijo molekule, ki se "pripnejo" na površino valja in tako tvorijo zaščitno plast. Niso neuničljive. Za preprečevanje usedlin oz. odvajanje nečistoč DO filtra so spet aditivi, ki niso neuničljivi. Za držanje viskoznosti na želenem nivoju so spet aditivi, ki niso neuničljivi. In tako dalje.

Glej, gre se za to, da je prijeti filter v roke ena stvar, vedeti nekaj teoretične podlage pa nekaj drugega. Miljarde gredo v razvoj teh zadev, in nevem zakaj je v Sloveniji ta zaničevalen odnos do znanja in poglabljanja v probleme tako popularen. Če bi bilo vse tako enostavno, kot se zdi tebi, zakaj potem avtom. proizvajalci ne najamejo par vaških mehanikov pa rešijo problem za miljarde evrov manj? Za en pir pa šnopc. Važno, da si mojster mehanik 10x na dan umaže roke z menjavo filtra, to je dovolj, da ve, da so servisi pred 30k km intervalom nepotrebni oz. ne prinašajo koristi za motor.

Če si spregledal - na prejšnji strani sem napisal, da se nepotrošne avtomobilske dele običajno konstruira na ciljno kilometrino (kilometrina, do katere *naj se ne bi* nič pokvarilo) 300k km, z določenim varnostnim faktorjem. Zdaj pa veselo igraj loterijo in menjuj olje na 30k km ter upaj, da je motor z vsemi perifernimi komponentami dizajniran kot treba in da varnostni faktor v tvojem primerku rezultira v vzdržljivosti 500k km+ vseh kritičnih komponent. Pa slepo verjemi, da so inženirji spacali skupaj Long life olje, ki dejansko zdrži 30k km v bilokakšnih pogojih in obremenitvah, brez izjem.

Povej mi še to: zakaj proizvajalci v URADNIH navodilih za servisiranje napišejo, da naj se olje menja prej, če je avto bolj obremenjen? Se ti morda sanja, kako se to obremenitev objektivno ovrednoti? Se zavedaš, da tu ni neke MEJE, prek katere ne smeš in je vse OK? Iz tega lahko sklepaš, da proizvajalec NE trdi, da je vseeno, če imaš olje noter 30k km ali 15k km ali 20k km. In s tistim se proizvajalec enostavno zaščiti.

Nekdo je omenil, da nekateri menjalniki nimajo predpisane menjave olja, sploh. A to tudi upoštevaš do pike natančno? Zakaj pa so se neki zloglasni menjalniki tako kvarili? Ziher zato, ker je proizvajalec "že ve".
 
C2 VTS
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 86
Pridružen: So jun 14, 2008 4:14 pm

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a C2 VTS To okt 21, 2014 10:54 pm

Si se pa razpisal :) najprej hvala za čestitke. Saj ni težko skepati, če si pa sam napisal, da je to "Slovencem še vedno nekaj tujega"...
ok, nazaj k temi. Bom zelo kratek:
Glede na moje izkušnje, si upam trdit, da če v roku 1 leta, zamenjaš predpisano olje, na 15K km ali 30K km, pri normalni uporabi avtomobila, ne bo bistvene razlike v delovanju motorja, oz motor ne bo zaribal (kot je prikazano na slikah malo bolj zgoraj) in to je dejstvo.
To pravim izrecno, samo za motorje, kjer so dovoljeni podaljšani servisi na 30k km.

Naj pa vsak menja olje in filtre, kot se mu zdi, da je prav.

Lp
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a Daedalus Sr okt 22, 2014 7:55 am

C2 VTS je napisal/-a:Si se pa razpisal :) najprej hvala za čestitke. Saj ni težko skepati, če si pa sam napisal, da je to "Slovencem še vedno nekaj tujega"...
ok, nazaj k temi. Bom zelo kratek:
Glede na moje izkušnje, si upam trdit, da če v roku 1 leta, zamenjaš predpisano olje, na 15K km ali 30K km, pri normalni uporabi avtomobila, ne bo bistvene razlike v delovanju motorja, oz motor ne bo zaribal (kot je prikazano na slikah malo bolj zgoraj) in to je dejstvo.
To pravim izrecno, samo za motorje, kjer so dovoljeni podaljšani servisi na 30k km.

Naj pa vsak menja olje in filtre, kot se mu zdi, da je prav.

Lp


Seveda, a prvič slišiš Slovenca, ki ni zadovoljen s splošnim stanjem večine svojih rojakov? Če ne drugega je bilo jasno zdaj pri lokalnih volitvah, ko xy% ljudi še vedno voli kriminalce, lažnivce, zdraharje in zajedalce. :)

No, ampak to NI dejstvo, kakorkoli obrneš. Če ne drugega - motor BO zaribal, nekoč. Sicer pa tu ni samo motor, ki je ponavadi bolj odporen na take hece razen kakšnih izjemoma slabših serij komponent, tu je tudi turbina ki je precej bolj občutljiva na čistost olja.

Če pa vzameš za primer Renaultove zloglasne ojnične ležaje...si ti absolutno prepričan, da bi s servisi na 15k km namesto 30k km motor zaribal pri približno enakih kilometrih? Če nisi prepričan, potem imamo mi prav, in ti ne. Če si prepričan, potem ti ni pomoči. ;)

Normalna uporaba - relativen pojem. Glej, med 15k km in 30k km je 100% razlike. To je ogromno. In nisi mi pojasnil logike, da so se oljni filtri celo zmanjšali. Tudi če je olje tipi topi super duper neuničljivo v 30k km bilokake vožnje mi še vedno ni jasno kako lahko naredijo MANJŠI filter za VEČJO količino olja in 100% daljše obdobje filtriranja.

Se pa strinjam, da naj vsak ravna po svoji vesti, saj nikogar v nič ne silim(o). Nenazadnje je namen te teme oz. debate dobronameren.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3790
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a Blinder Sr okt 22, 2014 8:29 am

Tisti defektni renaultovi ležaji so razred zase. Vsem ostalim avtom malo slabša kvaliteta olja ne bo predstavljala težave. Pa tudi glede renaultovih ležajev bi se dalo debatirat, koliko vpliva na njihovo ribanje staro olje. Kakih statističnih podatkov v sloveniji glede tega nima noben. Vaški mehaniki pa tudi če ne vejo še vedno pritiskajo, da bi se čimbojl pogosto menjavalo olje filtre itd, zato da imajo več zaslužka.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a Daedalus Sr okt 22, 2014 9:16 am

Blinder je napisal/-a:Tisti defektni renaultovi ležaji so razred zase. Vsem ostalim avtom malo slabša kvaliteta olja ne bo predstavljala težave. Pa tudi glede renaultovih ležajev bi se dalo debatirat, koliko vpliva na njihovo ribanje staro olje. Kakih statističnih podatkov v sloveniji glede tega nima noben. Vaški mehaniki pa tudi če ne vejo še vedno pritiskajo, da bi se čimbojl pogosto menjavalo olje filtre itd, zato da imajo več zaslužka.


To kar ti praviš nima nobene teoretične, znanstvene ali praktične podlage. Olje se stara in "kvari" z obremenitvenimi cikli, ravno tako oljni filter. Ali je 100% daljši interval menjave primerno podkrepljen s pravilnim razvojem vseh elementov motorja, filtra in olja samega pa je loterija. Zato se gre. Saj če je VSE tako kot mora bit bo čist mogoče motor s 30k km imel enak TTF (time to failure) kot tisti s 15k km, ampak pri 30k km intervalu je kot z navitim motorjem: tolerance so manjše, varnostni faktorji so manjši in posledično je več možnosti, da bo tak interval menjave olja opazno skrajšal življenjsko dobo vplivanih komponent.

Stvari v tem fohu niso enostavne, predvitet in stestirat vse je praktično nemogoče, zato pa se tudi konstantno dogajajo takšni in drugačni felerji pri še tako priznanih znamkah. Nevem zakaj mislite, da je pri olju kar vse u nulo preračunano. Tudi jermene je priporočljivo kaj prej menjat, kljub vsem zagotovilom servisov, pa tudi počijo kdaj prej. Zakaj torej ne bi šel na varno stran in olja menjal pri 20k km? Ali pa recimo vsaj 25k km? Če misliš, da je teh 5k km nepomembnih se motiš, dlje kot je olje v uporabi, bolj se kilometrina pozna - olje in filter ne izgubljajo lastnosti linearno, ampak eksponentno.

Razen v primeru rahle sebičnosti, ker kupiš ~nov avtomobil in ga imaš namen prodat po 200k km - potem je večina te debate nerelevantne.

Kar se tiče mehanikov in želje po zaslužku pa ti garantiram, da pooblaščeni servisi računajo na izredne okvare po garancijski dobi, ker s takšnimi popravili več zaslužijo kot z menjavo olja in filtra (pa še po možnosti z oljem, ki ga sam prineseš).
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a yashica Sr okt 22, 2014 9:46 am

C2 VTS je napisal/-a:Glede na moje izkušnje, si upam trdit, da če v roku 1 leta, zamenjaš predpisano olje, na 15K km ali 30K km, pri normalni uporabi avtomobila, ne bo bistvene razlike v delovanju motorja, oz motor ne bo zaribal (kot je prikazano na slikah malo bolj zgoraj) in to je dejstvo.

To kar ti navajaš ni nobeno dejstvo. Edino dejstvo o kvaliteti olja in posledično obrabi motorja, pri določenih kilometrih da laboratorijska analiza olja (analiza lastnosti baze, adativov, kontaminacije, delcev obrabe motorja...)... vse ostalo in na pamet je čisto ugibanje.

Pa na tisti sliki tudi ni zariban motor. Sem mogoče kje to napisal? Ne, nisem :roll: Gre za nabiranje dereža, kot posledica LL servisov.





Najbolje, da zagovorniki LL intervalov preskočite tudi to omejitev in greste po poti ex-bossa Castrola na Nizozemskem (Henk De Groot), ki trdi, da je menjava olja nateg. Najbolje, da si na šipko vgradite njegov revolucionarni čip, ki bedi nad kvaliteto olja in se obarva tisti trenutek, ko pade kvaliteta le tega. Če bi rad kdo sledil "vzorniku", naj si za izziv upa prevoziti 160.000 kilometrov z istim oljem in to z novodobnim in obvezno turbo motorjem ;)
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a ~toMmy~ Sr okt 22, 2014 11:01 am

A nimajo VAG avti itak (teoretične) možnosti plavajočega intervala glede na obrabljenost olja?
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a uros11 Sr okt 22, 2014 11:14 am

~toMmy~ je napisal/-a:A nimajo VAG avti itak (teoretične) možnosti plavajočega intervala glede na obrabljenost olja?

Menda ja, če daš LL olje noter.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a J.McLane Sr okt 22, 2014 11:19 am

Tule je spisan en konkreten primer o variabilnem intervalu:
http://www.mtl.si/sl/blog/item/126-dolg ... evati.html

Je pa to spet eno subjektivno mnenje, ki ga je potrebno jemati z rezervo.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Patrik_A3
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4873
Pridružen: Če nov 02, 2006 11:08 pm

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a Patrik_A3 Sr okt 22, 2014 11:24 am

od sodelavca Peugeot 2.0 HDI, 90 konjev. na števcu danes 270 000km, olje pa bo menjal 1x v prihodnosti, no , že 70 000km ga ni menjal :lol: avto pa gre kot urica. zakaj ne menja, ker je nekje prebral test kjer so naredili test na 100 000km brez menjave olja in so strokovnjaki po menjavi na 100K km rekli, da je tudi po toliko prevoženih km še olje dovolj dobro za mazanje :D

včasih je delal tako, sosed je na mercedesu menjaval na 10 000km olje nato pa to olje dal njemu, da ga je vlil v njegov avto :lol:

ne vem, jaz rečem da ded ma j*ajca, ker ko mu rečem da na kombiju delam na 15 000km se mi smeji :D
Slika One day......BACK TO BLACK! Slika
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a Daedalus Sr okt 22, 2014 7:04 pm

Patrik_A3 je napisal/-a:od sodelavca Peugeot 2.0 HDI, 90 konjev. na števcu danes 270 000km, olje pa bo menjal 1x v prihodnosti, no , že 70 000km ga ni menjal :lol: avto pa gre kot urica. zakaj ne menja, ker je nekje prebral test kjer so naredili test na 100 000km brez menjave olja in so strokovnjaki po menjavi na 100K km rekli, da je tudi po toliko prevoženih km še olje dovolj dobro za mazanje :D

včasih je delal tako, sosed je na mercedesu menjaval na 10 000km olje nato pa to olje dal njemu, da ga je vlil v njegov avto :lol:

ne vem, jaz rečem da ded ma j*ajca, ker ko mu rečem da na kombiju delam na 15 000km se mi smeji :D


Hehe, dobra. Je pa razlika med starimi pa novimi avtomobili. In razlika je, če ded špara na vsakem koraku ker se bo avta itak znebil, ko ribne. Če bi ga pa hotel imet še x let, bi ga pa verjetno redno servisiral in bi motor+turbina tudi dlje zdržala.

Prepogosto pa se v tej debati spregleda to, da je point v razliki v času do okvare. Ne to, da je 30k km interval (ali 70...) usoden po dveh menjavah. Govora je o vplivu na dolgi rok, torej kdaj bo potrebna menjava turbine in kdaj bo čas za generalko motorja.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a ~toMmy~ Sr okt 22, 2014 10:39 pm

Patrik_A3 je napisal/-a:od sodelavca Peugeot 2.0 HDI, 90 konjev. na števcu danes 270 000km, olje pa bo menjal 1x v prihodnosti, no , že 70 000km ga ni menjal :lol: avto pa gre kot urica. zakaj ne menja, ker je nekje prebral test kjer so naredili test na 100 000km brez menjave olja in so strokovnjaki po menjavi na 100K km rekli, da je tudi po toliko prevoženih km še olje dovolj dobro za mazanje :D

včasih je delal tako, sosed je na mercedesu menjaval na 10 000km olje nato pa to olje dal njemu, da ga je vlil v njegov avto :lol:

ne vem, jaz rečem da ded ma j*ajca, ker ko mu rečem da na kombiju delam na 15 000km se mi smeji :D


Upam, da bo imel ded j***a tudi ko (/če) bo avto prodajal in bo kupcu iskreno povedal, da je totalno zanemarjen.

A ne bi na kombiju delal na predpisanih (če je isto kot pri Sprinterjih) 40k km? =P
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
mtl
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 595
Pridružen: Sr jul 14, 2010 8:56 am
Kraj: Vetrovno mesto

Re: Splošno o podaljšanih servisnih intervalih

Napisal/-a mtl Pe okt 24, 2014 8:54 pm

Odlična tema.
Moje mnenje je sicer že opisano v zgornjem blogu, ampak ga bom na hitro povzel: 30.000 km moj avto ne bo več videl z istim oljem. Pa večino km (95%) prevozim na relacijah in v razmerah, ki so idealne za delovanje motorja in vedno uporabljam top olje za podaljšane servisne intervale. Tistih 60 EUR (oz. še manj) kolikor me pride menjava olja je nič proti morebitnim stroškom.
Sam osebno gledam tudi na to, da bo avto, ko ga prodam, dobro služil bodočemu lastniku, ne zgolj da bom sam prišel par EUR bolje skozi.
Še več pametovanj na Mtl blog.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 132 gostov