Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
genus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po okt 05, 2015 8:10 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a genus Po okt 05, 2015 9:40 pm

Zanimivo mi se zdi da lahko naredijo kurilne peči z manj prečiščeno nafto(kurilnim oljem) brez NOX,
dizli imajo pa katalizatorje, DPF filtre, egr ventile pa kljub temu spuščajo strupen NOx.
Koliko na 100 prevoženih kilometrov spusti NOx bencinski motor in koliko dizelski(oba EU5)? Razlika me zanima ker nikjer to ne piše, samo o dieselgate aferi se piše.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a nebivedu Po okt 05, 2015 9:43 pm

genus je napisal/-a:Zanimivo mi se zdi da lahko naredijo kurilne peči z manj prečiščeno nafto(kurilnim oljem) brez NOX,
dizli imajo pa katalizatorje, DPF filtre, egr ventile pa kljub temu spuščajo strupen NOx.
Koliko na 100 prevoženih kilometrov spusti NOx bencinski motor in koliko dizelski(oba EU5)? Razlika me zanima ker nikjer to ne piše, samo o dieselgate aferi se piše.


Tudi peči spuščajo nox, samo pomeri se pa samo CO2, ker drugega ne znajo merit. Če bi merili nox, potem bi ga v teh pečeh namerili kr dosti.

Bencinar, če ni s skupnim vodom, ne spusti nič NOx-a. Kar se nox tiče je bencinar celo euro1 čistejši od euro 5 in euro 6 dizla.
Old subarus never die, they just get faster!
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1109
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a cc09 Po okt 05, 2015 9:48 pm

Gorenja in eksplozije pod 2000 bari ne moreš primerjat, pridejo čisto drugi plini ven.
Pri pečeh so v resnici res večji problem drva, sploh če ne pravilno gorijo. Zato imajo sodobne peči lamda sonde itd., čez par let pa drugih niti ne boš smel več kupit. Hvala bogu.
Navadni bencinarji skoraj ne spuščajo NOx-ov, DI pa niso kaj dost boljši kot dizli.
 
genus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po okt 05, 2015 8:10 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a genus Po okt 05, 2015 10:15 pm

Moj sosed ima 20 let staro peč na drva. Predvidevam? da dobimo vsak dan dozo najmanj dvajsetih kamionov strupenih plinov, ki bi lahko vozili cel dan, ampak ne moreš nič razen, da se odseliš.

Mogoče bodo po tej aferi začeli opravljati meritve strupenih plinov(NOx), ne pa meritve C02, ki ga izdihujejo vsa živa bitja in ga rastline na kopnem in morju pretvarjajo v sladkorje in kisik(fotosinteza). Povprečen človek na dan izdiha 1000g C02(okoli 7 milijard nas je), kje so pa sloni, levi, krave, kiti in ostale ogromne živali...?
Na blogu je nekdo pavšalno izračunal da smo ljudje leta 2007 izdihali 9% delež C02 glede na celoten izpust fosilnih goriv(91%), ni pa upošteval živali in ostalih CO2 onesnaževalcev. Če bi upošteval vse živali na svetu bi mogoče prišel na številko 20% in 80% fosilna goriva, kar bi pomenilo da živa bitja izdihamo že 1/5 celotnega C02, To ni nezanemarljivo...https://micpohling.wordpress.com/2007/0 ... -annually/
Če so avti obdavčeni po količini izpuščenega C02, potem bi tudi športniki morali plačevati dvakrat večji davek kot navadni ljudje, ker vsaj dvakrat več izdihajo CO2 kot navadni ljudje. Če bi dal kdo takšen predlog za davčni zakon bi se mu vsi smejali.
Bolj kot je človek pri neki stvari ozaveščen bolj je potem razočaran, ko mu čez nekaj let povedo da je ravno to najbolj onesnaževalo okolje.
 
Influenz
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: Če apr 01, 2010 7:02 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a Influenz To okt 06, 2015 5:50 am

cc09 je napisal/-a:
ule je napisal/-a:Torej tistih "nekaj" 20+ let starih delovnih strojev, kamionov, traktorjev te pa ne moti? :roll:

Toliko je bilo o tem napisanega, pa še zmeraj ne razumete, da ti sodobni dizli mečejo ven veliko več resno strupenih stvari kot 20 let stari klasični dizli, ki so kadili kot lokomotive. Tisto je (bilo) res grdo za videt, tudi daleč od tega, da je bilo nedolžno, ampak sodobni dizli so bolj strupeni. SDI, po normi euro 3, meče iz auspuha rožice proti sodobnemu sranju, ne samo proti Volkswagnovemu, tudi proti drugim. Seveda pod predpostavko, da takrat še niso goljufali...

Ta informacija da Sdi manj onesnazuje kot novejsi tdi je pa cisto iz riti potegnjena.. kje imas dokaze?
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1109
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a cc09 To okt 06, 2015 7:13 am

Niti slučajno iz riti.
SDI po euro 3 standardu sme imet 0.50 g/km NOx-ov, v resnici ima menda 0,3 (http://www.nextgreencar.com/view-car/18 ... l-5-speed/). Podobno je pri PM delcih, ki jih meče ven dovolj malo tudi za euro 4 normo.
Euro 5 dizel sme ven dat 0,180 g/km, v resnici pa ven mečejo 5-10x več. Tudi če zanemarimo to goljufanje. Isto je pri PM delcih, ki jih DPF naj bi skuril, ampak to tudi ne deluje glih tako kot bi moralo.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a J.McLane To okt 06, 2015 8:38 am

nebivedu je napisal/-a:Tudi peči spuščajo nox, samo pomeri se pa samo CO2, ker drugega ne znajo merit. Če bi merili nox, potem bi ga v teh pečeh namerili kr dosti.

Bencinar, če ni s skupnim vodom, ne spusti nič NOx-a. Kar se nox tiče je bencinar celo euro1 čistejši od euro 5 in euro 6 dizla.


Pri pečeh se meri CO ne CO2 ;) NOx se res da ne meri, ampak NOx nastaja v motorju predvsem zaradi pritiska, temperature in večjega razmerja zraka glede na gorivo (revna mešanica), močno dvomim da oljni gorilec proizvaja omembe vredno količino NOx-a.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Pipita
Novinec
 
Prispevkov: 272
Pridružen: So jan 30, 2010 11:53 am
Kraj: Ljubljana

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a Pipita To okt 06, 2015 8:51 am

Če bi se res zgodilo, da VW ne najde ustrezne rešitve in bi obstoječim vozilom prepovedali vožnjo zaradi neveljavnosti homologacije, bi sledil kolaps, ki bi za seboj potegnil toliko stvari, da bi posledice čutili vsi....ne le lastniki VW vozil. Tudi 7 let nazaj se ljudje nismo zavedali kaj pomeni bankrot ene same banke v ZDA. Takrat so v Sloveniji nekateri funkcionarji celo govorili, da se kriza Slovenije sploh ne bo dotaknila. :DDD

Prepričan sem, da se bo rešitev našla. Takšna ali drugačna.
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1109
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a cc09 To okt 06, 2015 11:00 am

Seveda se bo nekako rešilo, in vw sigurno ne bo nehal delat avtov. Bo pa rešitev draga. Sploh v ZDA pa znajo pri rešitvah bit tudi strašno kreativni...lahko se naprimer pogodijo, da teh 500,000 za silo pokrpajo, za manjšo kazen se pa obvežejo, da bojo v naslednjih tolk pa tolk letih prodali pol mio električnih avtov. Naprimer, to sem si izmislil.
 
genus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po okt 05, 2015 8:10 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a genus To okt 06, 2015 12:19 pm

Bi znal kdo razložit razliko med EURO 5a in EURO 5b. Jaz imam dizla euro 5b pa na vw.de piše da vozilo nima programa za prirejanje parametrov, kolega ima pa isti letnik vw dizla euro 5a pa si je preveril in mu piše da ima vgrajen program. Kaj so za euro 5b manj strogi standardi?
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2681
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a cruiser1 To okt 06, 2015 2:43 pm

ule je napisal/-a:
Sicer me ne briga kakšen sloves ima vag grupa, čeprav imamo doma dva avtomobila iz omenjenega koncerna, važno mi je da sem z njima zadovoljen. Res da imajo starejši avtomobili urejeno homologacijo, glede takratnih uredb, vendar pa me zanima, kolikorat ti avtomobili presegajo normative, glede na sedaj veljavne? A tega se noben ne vpraša? Sej bi še nekako zastopil da se po naših cestah vozijo avtomobili samo z euro5, euro6... in da so ti sedaj res "grešni kozli". Sej v tem žaklju so še druge avtomobilske firme, vendar je sedaj vw toliko bolj na udaru, ker so ravno pri njih to prvič našli. Američanom se gre pa verjetno samo za znižanje tržnega deleža vw pri njih, tako da bo lahko GM spet na prvem mestu.



Sicer mi dol visi za tele VW zdrahe ampak to bolestno zagovarjanje goljufov in izmišljevanje raznih zarot pa tudi smešno ni več.
 
Kaduncl
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Ne sep 27, 2015 2:40 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a Kaduncl To okt 06, 2015 3:27 pm

Ko je govora o teh podtikanjih tudi meni dvigne pritisk na 200. Posebej zato, ker vw prodajalci te gledajo v obraz pa ti lažejo, tako so zahrbtni.

Vw zagovornike bi lahko enačili z podporniki Janše. Na Wall Street Journal piše, da so vw 1 leto opozarjali v Kaliforniji glede prevelike količine izpustov dizlov. Če nekdo 1 leto opozarja, da izpusti ne štimajo in da jih popravi, na koncu ti pa odkrije še hekerski program ki se je vgrajeval 6 let, ne vem kako ti lahko to kdo podtakne?

Če bi ženo dobili z drugim v postelji in bi rekla, da ji je nekdo podtaknil bi ji tudi verjeli? Po globokem pogovoru bi pa priznala, da ji že od leta 2009 nekdo podtika sodelavca, ki jo hodi ponoči redno servisirat ko je mož v službi. Po tej logiki je v tej aferi sosed kriv( ker je jezen da ni on servisiral sosedove žene) in je možu povedal, da je ponoči na parkirišču pred hišo redno parkiran tuj avto.

Nemški BIld piše da ni izključena možnost vrnitve vozil. Mogoče pridem tudi jaz na svoj račun brez tožbe.
 
bodzolca
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 17
Pridružen: Pe okt 02, 2015 8:26 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a bodzolca To okt 06, 2015 3:30 pm

genus je napisal/-a:Na blogu je nekdo pavšalno izračunal da smo ljudje leta 2007 izdihali 9% delež C02 glede na celoten izpust fosilnih goriv(91%), ni pa upošteval živali in ostalih CO2 onesnaževalcev. Če bi upošteval vse živali na svetu bi mogoče prišel na številko 20% in 80% fosilna goriva


Izračun zgleda v redu, a tukaj je pomemben kontekst. Če izpuste fosilnih goriv primerjaš s celotnimi izpusti, sicer to prinese "le" 3%. Nekako takole to zgleda:
Slika

Torej bi lahko iz tega sklepali, da imajo fosilna goriva minoren vpliv na večanje koncentracije CO2. Sklep bi bil napačen. Poglejmo celotno sliko:
Slika

Naravni izpusti so torej več kot uravnoteženi z naravnimi ponori. Pravzaprav biosfera več CO2 absorbira kot ga izpusti v zrak. Neto naravni izpusti so torej negativni. Izpusti zaradi fosilnih goriv niso uravnoteženi. In to je vsa, a zelo pomembna razlika.

Kam torej tukaj spada dihanje? Je uravnoteženo? Je! Ogljik v izdihu namreč mora od nekje priti; ohranitveni zakon pač mora veljati. Pride pa iz hrane. V hrano pa je - če sledimo celotni verigi - ogljik prišel iz zraka. Cikel je torej zaključen. Pri fosilnih gorivih ni.
 
Uporabniški avatar
radar
Uporabnik
 
Prispevkov: 917
Pridružen: Po maj 09, 2005 9:44 am

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a radar To okt 06, 2015 6:58 pm

Kaduncl je napisal/-a:Ko je govora o teh podtikanjih tudi meni dvigne pritisk na 200. Posebej zato, ker vw prodajalci te gledajo v obraz pa ti lažejo, tako so zahrbtni.

Vw zagovornike bi lahko enačili z podporniki Janše. Na Wall Street Journal piše, da so vw 1 leto opozarjali v Kaliforniji glede prevelike količine izpustov dizlov. Če nekdo 1 leto opozarja, da izpusti ne štimajo in da jih popravi, na koncu ti pa odkrije še hekerski program ki se je vgrajeval 6 let, ne vem kako ti lahko to kdo podtakne?

Če bi ženo dobili z drugim v postelji in bi rekla, da ji je nekdo podtaknil bi ji tudi verjeli? Po globokem pogovoru bi pa priznala, da ji že od leta 2009 nekdo podtika sodelavca, ki jo hodi ponoči redno servisirat ko je mož v službi. Po tej logiki je v tej aferi sosed kriv( ker je jezen da ni on servisiral sosedove žene) in je možu povedal, da je ponoči na parkirišču pred hišo redno parkiran tuj avto.

Nemški BIld piše da ni izključena možnost vrnitve vozil. Mogoče pridem tudi jaz na svoj račun brez tožbe.


glede manjave tvojega vozila - žal ne verjamem, da bo to mogoče v slo. Verjetno bodo naložili nov "programček" in to je to... Glede tožbe - koga imaš namen tožiti? Vw grupo ali Porsche Slovenija?

glede janše - v sloveniji ima politika vernike na levi in desni strani, ki vsak po svoje iskrivlja resnico v svoj namen, navadni državljani pa plačujemo za njihove napake, ko se drhal dela norca iz nas...

lp
 
Peuggeott
Novinec
 
Prispevkov: 100
Pridružen: So jun 06, 2015 10:50 am

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a Peuggeott To okt 06, 2015 7:57 pm

Janša je izkušen na področju provizij. S Hrvati je sodeloval leta že leta 91 in nadaljeval v času njegove vlade(Sanader-Piran) nato pa nadaljeval sodelovanje s Finci. Sodeloval je z levimi komunisti in še kom.Politike levo in desno ne zanima več,pomemben je samo denar in vsi sodelujejo med sabo.

Volkswagen je znamka ki je ogoljufala še lasten Nemški narod. Sem star in me malo zapušča spomin ,ampak zgodba gre nekako takole. Ko se je Volkswagen ustanovil pred 2. svetovno vojno je bila ideja furerja Dolfija, da bo Volkswagen naredil avto za 2 odrasla in 3 otroke z nekaj prtljage,ne spomnin se kode projekta gre se za hrošča. Nemške družine so pred in za časa vojne šparale denar za ta ljudski avto,ki naj bi stal 9.990 mark in so nakazovale denar Volkswagnu. To so našparali nekje do konca vojne ali še malo čez, od projekta pa ni bilo nič,ker so delali pri vw za dolfijevo vojsko. Nekaj deset let po vojni je pa Volkswagen s tem denarjem Nemcev obudil projekt hrošča(kasnejši hit stoletja,poleg golfa) ,na njih in njihov obljubljen Das Avto pa "pozabil".Tako kot so sedaj pozabili na čistočo.
V 70.letih so Nemci, ki so vlagali v svoj avto Volkswagen dobili pa niso nič, tožili spodnjo Saško, ki je še danes 20% lastnik folks wagna. Volkswagen z vezami na sodišču in v politiki je "pozabljenim" ljudem,ki jim je ukradel 9990 mark denarja dal dve opciji:
600 mark dodatnega popusta pri nakupu novega hrošča ali pa 1000 mark gotovine, če se ne odločijo za nakup.O glavnici, obrestih,inflaciji ne duha ne sluha? So se naredili Francoze po Nemško, vendar tokrat ni bilo klaviske bitke(od tod izraz narediti se Francoza).
Stari pregovor pravi kdor enkrat goljufa vedno goljufa,in to resnico je volks wagen spet potrdil . Heil, Salut!
 
knt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Ne nov 17, 2013 7:56 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a knt To okt 06, 2015 8:52 pm

J.McLane je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Tudi peči spuščajo nox, samo pomeri se pa samo CO2, ker drugega ne znajo merit. Če bi merili nox, potem bi ga v teh pečeh namerili kr dosti.

Bencinar, če ni s skupnim vodom, ne spusti nič NOx-a. Kar se nox tiče je bencinar celo euro1 čistejši od euro 5 in euro 6 dizla.


Pri pečeh se meri CO ne CO2 ;) NOx se res da ne meri, ampak NOx nastaja v motorju predvsem zaradi pritiska, temperature in večjega razmerja zraka glede na gorivo (revna mešanica), močno dvomim da oljni gorilec proizvaja omembe vredno količino NOx-a.


Pri pečeh (kotlih) se tudi meri NOx... npr. moje zadnje meritve.. Kotel je na plin.
Koda: Izberi vse
O2       0,1  %
CO       86  mg/m3
NO       50  mg/m3
NOx      80  mg/m3
CO2      11,7  %
Eta      96  %
Izgube   4  %
Lambda   1
Glavni problem na svetu je, da so bedaki in fanatiki vedno prepričani, modreci pa stalno v dilemi. [ Bertrand Russell ]
 
Kaduncl
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Ne sep 27, 2015 2:40 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a Kaduncl To okt 06, 2015 9:03 pm

radar je napisal/-a:[qu

glede manjave tvojega vozila - žal ne verjamem, da bo to mogoče v slo. Verjetno bodo naložili nov "programček" in to je to... Glede tožbe - koga imaš namen tožiti? Vw grupo ali Porsche Slovenija?

lp


Zaenkrat nimam namena nikogar tožit. Treba je počakat. Naprej morajo uradno obvestiti o vpoklicu, potem ponuditi rešitev itn. Pri dnevniku je rekla da je Porsche Slovenija nemška podružnica v lasti VW, tako da ni razlike. Najbolj od vsega me jezi, da zavajajo prodajalci in pa da vozim znamko, ki krši zakone. Neke šale na račun VW, ki jih poslušam so mi totalno neokusne.Kupec je pri vsem še najmanj kriv.
 
genus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po okt 05, 2015 8:10 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a genus To okt 06, 2015 9:44 pm

knt je napisal/-a:Pri pečeh (kotlih) se tudi meri NOx... npr. moje zadnje meritve.. Kotel je na plin.
Koda: Izberi vse
O2       0,1  %
CO       86  mg/m3
NO       50  mg/m3
NOx      80  mg/m3
CO2      11,7  %
Eta      96  %
Izgube   4  %
Lambda   1

Jaz sem vedno v dilemi, potem sem modrec. :)
Sedaj pa računam: Tvoja peč za 1 m3 plina izpusti 120mg NOx. Sem kar seštel NO in NOx, ker sta tako brata in oba nevarna.
Passat TDI 2.0 Euro 5 pa po podatkih EPE realno izpusti od 0.6 do 1.2 g NOx/km. Če vzamem povprečje je Pasatova vrednost 0,9. Na 100 prevoženih kilometrov porabi nekih(bodimo milostljivi) 6 litrov goriva in izpusti 90g NOx. To je 15g NOx na 1 liter dizla.
Gostota je drugačna in bi moral pretvorit m3 plina v 1 kg.

kalorična vrednost butana(verjetno se s tem greješ?) je 45310 kj/kg, dizla pa 43800kj/kg kar je tu tu.
m=ro x V, masa 1 m3 butana je 2,5kg

masa 1 liter dizla je pa okoli 0,8kg kar pomeni da je 1 liter dizla približno trikrat lažji kot 1m3 plina.

Torej ob predpostavki da sta približno isto kalorična dizel in plin(v resnici je plin bolj kaloričen, kar pomeni še dodatno prednosti) sledi sklep:
1 kg=1,25 litra VW dizla EU 5 izpusti 18,75 g NOx, 1 kg plina iz moderne peči pa izpusti 48 mg NOx kar je 0,048g NOx.
Razlika ogromna in je pri isti masi 390kratna! Naj še nekdo napiše izpuste plinov pri peči na drva, to mi je interesantno.

Kar je zanimivo je to da zakonska določitev za dizel v ZDA je je 0.043 g NOx/km realnost dizlov je pa tudi do 1.2g NOx/km kar je 28x večji izpust kot je zakonsko določeno.
p.s. ja 80mg+50mg=130mg ampak je plin bolj kaloričen tako da ni sile pri napaki ;)
Podatki uporabljeni pri računanju:
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... ns_scandal
http://www.engineeringtoolbox.com/fuels ... d_169.html
http://www.petrol.si/povej/ali-je-kaksn ... kim-dizlom
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a dzuro.na.izi Sr okt 07, 2015 6:05 am

Očitno je debata v tej temi prišla do zaključka, da je za uporabnike okuženih vozil najboljše, da vržejo TDI motor ven in vgradijo vanj peč na plin. Upam da ste že to genialno idejo že predlagal WV. :roll:

Svašta :lol:
 
Influenz
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: Če apr 01, 2010 7:02 pm

Re: Volkswagen TDI afera Slovenija

Napisal/-a Influenz Sr okt 07, 2015 6:37 am

Najbolje je da lastniki VW kupijo pravi avto :lol: :lol:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 112 gostov