Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
s3c
Novinec
 
Prispevkov: 375
Pridružen: Sr maj 14, 2003 9:19 pm
Kraj: Kranj

Grelec motorja

Napisal/-a s3c Pe nov 26, 2004 2:34 pm

Slika

Dejte mi prosim povedat, a je kdo od vas že mogoče zasledil te grelce motorja pri nas? Je pa to kot ena špirala, ki se vgradi v blok motorja in ti pol ogreje hladilno tekočino. Deluje na podobnem principu kot webasto, sam da je to mnogo ceneje (cca. 110€). Deluje pa to na 220V. Najbolj znana firma ki to izdeluje je http://www.defa.net... Na spletni strani sem prebral da imajo to na Švedskem in Finskem več al manj vsi novi avtomobili že vgrajeno... Za mojga kombija bi blo to idealno...
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Pe nov 26, 2004 5:00 pm

Alfini JTD imajo to vgrajeno serijsko, zato tudi skorja takoj ko ga vžgeš začno greti tudi kabino.

Za ostale pa žal ne vem in ti ne morem kaj svetovati. :(
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe Pe nov 26, 2004 6:06 pm

jah ce si smart pa znas uporablat zdravo kmecko pamet si lahk to sam nardis :) mogoce se spomns unih stari elektro peci take velke pa tezke k k****a :) no notr mas al une grelce kot jih ma bojler in pa spirale :) tko da z malce mozga se da narest use :P :D

LP PiLLLe
 
jurcek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: To jul 15, 2003 10:38 am

Napisal/-a jurcek Pe nov 26, 2004 7:08 pm

kakor jaz razumem predstavitev na internetu rabiš zunanje 220V napajanje. S tem pa zadeva izgubi skoraj vsako uporabnost...
 
Uporabniški avatar
Kaktus
Novinec
 
Prispevkov: 311
Pridružen: So sep 14, 2002 8:29 pm
Kraj: Mirna

Napisal/-a Kaktus Pe nov 26, 2004 7:28 pm

A tvoj kombi je tisti na sliki v podpisu?

lp Pero
 
Uporabniški avatar
s3c
Novinec
 
Prispevkov: 375
Pridružen: Sr maj 14, 2003 9:19 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a s3c Pe nov 26, 2004 11:09 pm

PiLLLe je napisal/-a:jah ce si smart pa znas uporablat zdravo kmecko pamet si lahk to sam nardis :) mogoce se spomns unih stari elektro peci take velke pa tezke k k****a :) no notr mas al une grelce kot jih ma bojler in pa spirale :) tko da z malce mozga se da narest use :P :D

LP PiLLLe


..se čist strinjam! Sam konec koncev pa 100€ tudi ni tak dnar...

To, da je treba prklopt na 220V vem, sam sej to ni nič narobe. Baje to uporablja pol švedske in finske. Men se to ne zdi noben problem. Zvečer priklopiš na 220V (preko tiste ure, k novoletne lučke prižiga pa vgaša :D ), pa nastaviš da prižge eno uro prej kt greš od doma, pa je...
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Grelec motorja

Napisal/-a imilet1 To dec 14, 2010 7:34 pm

je ze kdo nabavil???
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Re: Grelec motorja

Napisal/-a myster To dec 14, 2010 7:55 pm

zdj če nisi zimski tip in te zebe prvih parih km, je vsekakor še ceneje kakšne grelne podloge za na sedež kupit (cene od 10€ naprej), ki te začne v rit gret po minuti ali prej (tut tiste najcenejši). ali pa če že boš imel 220V kabl do kombija, si kupi kalofer in ga daj v kombi. ter kako časovno stikalo in si ogreješ kombi še predn prideš do njega :D.vsaj jst tk delam oops .

ker če malo pomisliš, ti ta finski grelnik zagreje glih tist litr vode v bloku motorja. vodna črpalka v avtu ne deluje, dokler se avto ne vklopi (oz. kombi). v sistemu in ceveh pa še imaš cca. 3-4 l tekočine. ko to malo zakroži, tist segret litr vode zelo hitro ohladi. če je črpalka nareta tako, da lahko voda kroži, ko je avto ugasjen, bi bla pa tole kr dobra zadeva.no vsaj jst si predstavljam to zadevo
Lep pozdrav :)
 
Uporabniški avatar
Gregamax
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 525
Pridružen: Po jun 05, 2006 9:12 pm
Kraj: Metlika

Re: Grelec motorja

Napisal/-a Gregamax To dec 14, 2010 8:12 pm

Ta sistem ogrevanja imajo vgrajena reševalna vozila, vsaj pri nas sem to zasledil in to je dobro zato ,da ko je treba it na nujno intervencijsko pot je motor že ogret na delovno temepraturo in ga lahko takoj tera v obrate kar pomeni, da mu ni treba čakat, da se motor segreje na delovno temperaturo.
 
Uporabniški avatar
AXioN
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Ne okt 26, 2003 10:29 pm
Kraj: Ko si bogu za hrbtom, se uro voznje.

Re: Grelec motorja

Napisal/-a AXioN Sr dec 15, 2010 2:34 am

myster je napisal/-a:ker če malo pomisliš, ti ta finski grelnik zagreje glih tist litr vode v bloku motorja. vodna črpalka v avtu ne deluje, dokler se avto ne vklopi (oz. kombi). v sistemu in ceveh pa še imaš cca. 3-4 l tekočine. ko to malo zakroži, tist segret litr vode zelo hitro ohladi. če je črpalka nareta tako, da lahko voda kroži, ko je avto ugasjen, bi bla pa tole kr dobra zadeva.no vsaj jst si predstavljam to zadevo


Sej ti segreje tud blok in olje v motorju, kar je bolj pomembno kot pa voda v kilerju. Itak imas vmes se termostat, ki ti ne spusti vode skozi cel sistem.

Mater res zakon zadeva. Cist navdusen. Ma kdo kaj vec informacij, alpa kak slikovni prikaz vgradnje. Mogoce se kaksen podatek kolk stroma to pozre?

Vem da majo Blejski gasilci ravno iz tega razloga H2 terenca, ker je bil edin na razpisu, ki lahko vzdrzuje delovno temperaturo kljub mirovanju vozila.

Edit: mal prebrskal, in vidim da za mojo gajbo nimajo ravno najboljse resitve. Iz bloka bi mogu vrzt une cepe (sicer samo enega), ki so namenjeni nenadnemu raztezanju vode, da ti ne poci blok. Hmmmm.. Bolje da bi vstavil nek T-kos za gretje vode med cevmi ki pridejo v motor.
 
realman
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 32
Pridružen: To dec 11, 2007 9:15 pm

Re: Grelec motorja

Napisal/-a realman Sr dec 15, 2010 7:26 am

Malo je treba razmislit, olja v motorju v nobenem primeru ne segreje. Zadeva deluje po principu termosifonskega gretja, to pač pomeni da se voda zgoraj najbolj segreje, bolj je nizko manjša je temperatura. Sam imam to defo vgrajeno že par let na motorju 1.9D od VW. Predvsem zaradi lažjega užiganja pozimi. Grel sem tudi že po 3 ure skupaj, da je voda vrela zgoraj v glavi motorja. Vendar ko motor prižgeš, voda zakroži, hladno olje v karterju zalije motor in temp. v trenutku pade.
In potem moj diesel še vedno rabi kar veliko časa, da se segreje. Je pa res, da prižge tudi pri -20 stopinj kot iz topa. :D
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Grelec motorja

Napisal/-a nebivedu Sr dec 15, 2010 7:39 am

realman je napisal/-a:Malo je treba razmislit, olja v motorju v nobenem primeru ne segreje. Zadeva deluje po principu termosifonskega gretja, to pač pomeni da se voda zgoraj najbolj segreje, bolj je nizko manjša je temperatura. Sam imam to defo vgrajeno že par let na motorju 1.9D od VW. Predvsem zaradi lažjega užiganja pozimi. Grel sem tudi že po 3 ure skupaj, da je voda vrela zgoraj v glavi motorja. Vendar ko motor prižgeš, voda zakroži, hladno olje v karterju zalije motor in temp. v trenutku pade.
In potem moj diesel še vedno rabi kar veliko časa, da se segreje. Je pa res, da prižge tudi pri -20 stopinj kot iz topa. :D


Fail!!!

Če že vgradiš tak grelec (ali imaš že serijsko vgrajenega), moraš vgradit še električno vodno pumpo, da vodo poriva po celi mašini. Brez tega si naredil prav nič, ali pa celo škodo na motorju. Namreč, če voda zavre v glavi, potem se iz nje izloča vodni kamen in ta ti polni kanale za vodo, ki počasi postajajo neprepustni in avto bo začel "kuhat" tudi pri normalnih običajnih pogojih.
Voda, ki kroži, ogreva tako motor, preprečuje to da bi zavrela, ker se vmes lahko ohlaja v hladilniku in tudi "pečka" jo hladi, s tem ko ogreva kabino. Najbrž bi moral še dodatno na ventilatorju kabine porihtat, da bi pihal skozi pečko in bi ti s tem grel kabino bolj efektivno.
Old subarus never die, they just get faster!
 
realman
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 32
Pridružen: To dec 11, 2007 9:15 pm

Re: Grelec motorja

Napisal/-a realman Sr dec 15, 2010 7:56 am

Žal ni fail, tako pač deluje sistem od defe :lol: Pa če ti paše ali ne. Saj zato pa pravim, da je daleč od tega da bi bilo učinkovito. Meni služi namenu, za lažje prižiganje avta :)
To, kar si pa napisal, tako pa deluje pravi Webasto z timer uro. Vendar j ežal cena 10x ali več od Defe.
 
Uporabniški avatar
shalej
Novinec
 
Prispevkov: 473
Pridružen: Po maj 16, 2005 7:54 pm
Kraj: Celje

Re: Grelec motorja

Napisal/-a shalej Sr dec 15, 2010 8:01 am

Tole tudi mene zanima kaj imam v mojem motorju 2.2 dti, ker mi v temle času piha toplo že po 2-3km vožnje.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Grelec motorja

Napisal/-a BBoss Sr dec 15, 2010 12:00 pm

shalej je napisal/-a:Tole tudi mene zanima kaj imam v mojem motorju 2.2 dti, ker mi v temle času piha toplo že po 2-3km vožnje.


Piha ti toplo, kaj pa temperatura motorja - kolk ti pa ta hitro zraste?
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Grelec motorja

Napisal/-a imilet1 Sr dec 15, 2010 1:41 pm

mogoce pa imas dve grelni svecki, ki skrbita za ogrevanje vode....?
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re:

Napisal/-a ~toMmy~ Sr dec 15, 2010 1:51 pm

De_Tomaso je napisal/-a:Alfini JTD imajo to vgrajeno serijsko, zato tudi skorja takoj ko ga vžgeš začno greti tudi kabino.

Za ostale pa žal ne vem in ti ne morem kaj svetovati. :(


shalej je napisal/-a:Tole tudi mene zanima kaj imam v mojem motorju 2.2 dti, ker mi v temle času piha toplo že po 2-3km vožnje.


Tukaj se gre verjetno za PTC, električni grelec, ki greje le zrak. Pri Golfu V 1.9 TDI je to 1000W, nekateri imajo verjetno še bolj učinkovite oz. močnejše, pa še prej toplo piha. Problem znajo bit drugi porabniki(gretje zadnjega stekla, ogledal, ventilacija,...), ker zaradi njih PTC v štartu ne deluje s polno paro. Po VAG-COM-u se pri meni začne s cca. 600W in potem počasi stopnjuje, ko je motor manj obremenjen.

Razen če je tudi voda topla prej?
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Grelec motorja

Napisal/-a Energetik81 Sr dec 15, 2010 2:19 pm

Jst mislim, da je najboljša rešitev grelec hladilne tekočine v kombinaciji z električno vodno pumpo. Samo to se ne da kar tako vkomponirati, ker je to potrebno vgraditi pred termostat. Potem pa samo še potrebuješ kontrolo kabinske ventilacije, pa imaš ogreto mašino+ogreto kabino. Za samo ogrevanje kabine je pa učinkovit že čisto običajen kalorifer na 230V. Rabiš pa vtičnico.
Tale sistem, ki ga je omenil @s3c ima po mojem pomanjklivost, ker očitno nima vodne pumpe. Ampak če ga vgradiš nekje čisto spodaj v mašino, bi moral delovati, ker bo voda sama krožila (topla gre navzgor). Sigurno ima termostat in zaščito proti pregretju, tako da tudi ni nevarnosti za previsoko temperaturo.

EDIT: sem malo bral navodila za tole DEFO, očitno se grelec vgradi tam, kjer je zamašek v bloku (varovalo pri zamrznitvi tekočine). Tisto odšraufaš in grelec zašraufaš. Simpl ko pasulj. Seveda prej odtočiš hladilno. Ker je tako grelec po višini nekje na sredini bloka, bi morala voda sama krožiti po bloku. Ni slabo za tako ceno.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Grelec motorja

Napisal/-a adis Sr dec 15, 2010 5:07 pm

izdelke DEFA prodaja pri nas conrad ( conrad.si) ima pa na voljo grelce za kabino, če jih pokličete lahko, da preko njih nabavite še to zadevo za ogrevanje celega avtomobila ( motor + kabina).
 
Uporabniški avatar
AXioN
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Ne okt 26, 2003 10:29 pm
Kraj: Ko si bogu za hrbtom, se uro voznje.

Re: Grelec motorja

Napisal/-a AXioN Sr dec 15, 2010 9:01 pm

Energetik81 je napisal/-a: očitno se grelec vgradi tam, kjer je zamašek v bloku (varovalo pri zamrznitvi tekočine). Tisto odšraufaš in grelec zašraufaš. Simpl ko pasulj.


Res? Placam ti 50eur, bencin in se na kosilo te peljem, ce to naredis na mojem motornem bloku.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov