Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
a33
Novinec
 
Prispevkov: 256
Pridružen: Sr maj 11, 2005 9:37 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a a33 Ne jan 10, 2016 6:53 pm

Kako se obnese plin na Hyundai Elantri 1.6, dela ok ? ventili, obraba ipd, avto je let 2004
baje je najbolje na italjanih ....
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a lisko Ne jan 10, 2016 10:04 pm

danci1973 je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Danci, če bi bilo po tvoje potem bi potovalni računalnik kazal 52% večjo porabo....

Ne. Računalnik bi kazal 90% večjo porabo...

Recimo, da je normalna poraba pri 0% FT 7 L/100km. Fuel trim +90% je v bistvu faktor 1,9 - torej bi prikazana poraba morala biti 1,9x 7 = 13,3 L/100km.

Pri mojem je prikazana poraba direktno povezana s % fuel trim-a - ko sem menjal plinske injektorje, so novi imeli večji pretok in pri LGP je ECU moral manjšati količino vbrizga za 25-30%. Prikazana poraba na plinu je bila 5-8, na bencinu pa 7-11 L/100km. Vsake toliko (1000-1500km) se mi je prižgala CE lučka (P0172 - System too rich), a sem jo sproti resetiral (žal sem pozabil s seboj vzeti vmesnik za nastavljanje plinskega računalnika). A/F je, zahvaljujoč korekciji, vedno bil v normalnih okvirjih.

Tako sem prevozil od Frankfurta pri Majni (kjer sem kupil in menjal injektorje) do Nordkapp-a in nazaj v SLO.


plinaš je napisal/-a:ja točno tako nekako .. samo zatipkal sem se --- 55% bi moralo pisati ..
sam eno stvar je še treba razjasniti - kateri bencinski motor sploh lahko dela na takem A/F 27.9 : 1?

Dolgo časa noben. Zato pa je korekcija. :)

Par trenutkov pa vsak.

ker če je tak manjko goriva pomoje no go ... je pa manjko goriva skoraj polovico po tvojem izračunu vsaj en trenutek preden začne dodajati.. torej bi moral motor crknit ?

Glede na to, da so nekateri Hondini motorji (1995-2000 Civic VTi) bili 'lean-burn' motorji in so delali tudi na 22:1, potem 27.9:1 ni ravno tako slaba mešanica, da motor par trenutkov ne bi delal na njo - in v primeru LPG, ki ima precej višje oktansko število (~105) tudi do klenkanja najbrž še ne bi prišlo.

Sicer pa ECU zelo hitro reagira na takšne spremembe - če na plinskem računalniku za 50% spremenim vbrizg (zmanjšam ali povečam), se motor samo malo strese (ne vem, če traja 2 obrata na 'štandgasu'), pa so fuel trimi že popravljeni...

Torej ne - motor ne bi crknil - bi pa pocukal.



No pa ti povem da je kazal porabo 8.4 na plinu in 7.2 na bencinu....nekje v prejšnih postih pa imaš ko sem prilepil long fuel trim +90% torej nekaj ne štima tukaj.....
Kakor hitro smo dodali 15% plina več je fuel trim padel na 1.3 %.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Ne jan 10, 2016 10:16 pm

lisko je napisal/-a:No pa ti povem da je kazal porabo 8.4 na plinu in 7.2 na bencinu....nekje v prejšnih postih pa imaš ko sem prilepil long fuel trim +90% torej nekaj ne štima tukaj.....
Kakor hitro smo dodali 15% plina več je fuel trim padel na 1.3 %.

A ti ni LTFT padu že po odklopu akumulatorja?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a lisko Ne jan 10, 2016 11:33 pm

Nep....Odklopil sem ga potem zato da sem videl da ni bil slučajni padec....ampak šele pregled po opravljenih 400km. (en tank plina)
Ampak to sploh ni važno....
Moje vprašanje je po kateri logiki potem ni kazal 90% višjo porabo če je imel LTF +90% ? Men se le počas dozdeva da +90% LTF ne pomeni 90% več goriva....ampak 90% več dodanega goriva...kar pa ne pomeni 90% več v litrih....ampak v kg...ni razmerje podano lih v masnem razmerju? Po moje je lih tu keč....ker će imaš 14.2kg zraka in 1kg goriva(ki pa ga upliniš) in potem to znižaš na 0.8kg goriva....koliko se procentualno spremeni v končni porabi ?

Sicer meni je logično da če je motor 1.4 L prostornine....potem v enem obratu potegne vase 0.7L se pravi v 1000 obratih 700 litrov....iz tega izračunaš težo in iz tega preko znanega razmerja 14.2 :1 izračunaš koliko moraš dodat goriva....(tako so izračunani dobri stari frgazerji). Fuel trim so pa uvedli samo zaradi katalizatorjev in ekologije.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Po jan 11, 2016 6:44 pm

lisko je napisal/-a:Nep....Odklopil sem ga potem zato da sem videl da ni bil slučajni padec....ampak šele pregled po opravljenih 400km. (en tank plina)
Ampak to sploh ni važno....
Moje vprašanje je po kateri logiki potem ni kazal 90% višjo porabo če je imel LTF +90% ?

Ne bi vedu... Mogoče se mu pri 90% malo zmeša? :D

Men se le počas dozdeva da +90% LTF ne pomeni 90% več goriva....ampak 90% več dodanega goriva...kar pa ne pomeni 90% več v litrih....ampak v kg...

In v čem bi bila razlika? Gostota goriva je znana (bencin ~0,74 kg/L, LPG ~0,54 kg/L).

ni razmerje podano lih v masnem razmerju? Po moje je lih tu keč....ker će imaš 14.2kg zraka in 1kg goriva(ki pa ga upliniš) in potem to znižaš na 0.8kg goriva....koliko se procentualno spremeni v končni porabi ?

Masa in volumen goriva (bencina ali utekočinjen plin) sta dokaj proporcionalna - če za 20% zmanjšaš maso, se bo za 20% zmanjšal tudi volumen.

Sicer meni je logično da če je motor 1.4 L prostornine....potem v enem obratu potegne vase 0.7L se pravi v 1000 obratih 700 litrov....iz tega izračunaš težo in iz tega preko znanega razmerja 14.2 :1 izračunaš koliko moraš dodat goriva....(tako so izračunani dobri stari frgazerji). Fuel trim so pa uvedli samo zaradi katalizatorjev in ekologije.

Fuel trim so uvedli zato, da motorji z el. vbrizgom delajo bolje v različnih okoliščinah kot tisti z uplinjačem.
 
jurcek85
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: To mar 23, 2010 10:14 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a jurcek85 Pe jan 15, 2016 7:45 pm

ima slučajno kdo vgrajen emulator? kako se obnese?
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy So jan 16, 2016 6:31 am

jurcek85 je napisal/-a:ima slučajno kdo vgrajen emulator? kako se obnese?

Kakšen? Za kakšen namen? Za signal bencinskega tanka mogoče?
Precej široko si postavil vprašanje, dej to mal bol točno vprašaj...
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
jurcek85
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: To mar 23, 2010 10:14 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a jurcek85 So jan 16, 2016 9:39 am

Emulator lambda sonde
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš So jan 16, 2016 1:51 pm

jurcek85 je napisal/-a:Emulator lambda sonde

a poveš vsaj en razlog zakaj bi pa ta emulator sploh rabil pri vožnji na plin ?? :shock:
plin je cnej k bencin
 
jurcek85
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: To mar 23, 2010 10:14 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a jurcek85 So jan 16, 2016 5:28 pm

Ker semi ze od same vgradnje ko vozim na plin prizge check engine lucka, mi je serviser ze zamenja, injektorje in ni nic boljse je sedaj rekel da mi bodo vgradili emulator ki bo javljal primarnemj racunalniku kot da bi vozil na plin.
Sam se vedno mislil da je stvar v pravilni nastavitvi plinskega racunaljika in ne menjavah in dodatni vgradnji emulatorja.
LTFT bank1 se poveca na 25% in se prizge opozorilna lucka. Ko vozim na bencin je ltft cca 2-3%
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš So jan 16, 2016 9:04 pm

jurcek85 je napisal/-a:Ker semi ze od same vgradnje ko vozim na plin prizge check engine lucka, mi je serviser ze zamenja, injektorje in ni nic boljse je sedaj rekel da mi bodo vgradili emulator ki bo javljal primarnemj racunalniku kot da bi vozil na plin.
Sam se vedno mislil da je stvar v pravilni nastavitvi plinskega racunaljika in ne menjavah in dodatni vgradnji emulatorja.
LTFT bank1 se poveca na 25% in se prizge opozorilna lucka. Ko vozim na bencin je ltft cca 2-3%

verjetno da javlja kot da vozi na bencin ... to imajo vse plinske naprave - pač v eni obliki - modul ...
tvoj problem je :
-ali so plinski dozatorji premajhni / ne nudijo dovolj pretoka
- ali pa je uparjalnik preslaboten

lahko je narobe priklopljena voda za ogrevanje uparjalnika pa zato "zmrzne" ..

25% ? dej a nam boš povedal po koliko kilometrih ti bo skurilo ventile ??? daj prosim no ...
plin je cnej k bencin
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Ne jan 17, 2016 2:36 pm

jurcek85 je napisal/-a:Ker semi ze od same vgradnje ko vozim na plin prizge check engine lucka, mi je serviser ze zamenja, injektorje in ni nic boljse je sedaj rekel da mi bodo vgradili emulator ki bo javljal primarnemj racunalniku kot da bi vozil na plin.
Sam se vedno mislil da je stvar v pravilni nastavitvi plinskega racunaljika in ne menjavah in dodatni vgradnji emulatorja.
LTFT bank1 se poveca na 25% in se prizge opozorilna lucka. Ko vozim na bencin je ltft cca 2-3%

Emulator se mi ne zdi pametna opcija...

Lambda senzor bi moral s plinom delati enako kot z bencinom in ne morem si predstavljati, zakaj bi potreboval emulator...
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy Ne jan 17, 2016 6:09 pm

jurcek85 je napisal/-a:Emulator lambda sonde

Kar nekaj vem o plinu, pa še nisem slišal za emulator lambda sonde??? Kam to priklopiš? Med sondo in petrol ECU? Ni mi jasno, ampak sem prepričan da to ni niti dobra, niti prava rešitev....
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
Pezo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Ne jan 17, 2016 6:47 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Pezo Ne jan 17, 2016 8:26 pm

Pozdravljeni!

Imam sistem Prins VSI z že 150.000km. :D Do sedaj ni bio kakšnih težav, redno sem menjal filtre. Pred kratkim pa mi je začel po parih kilometrih preklapljati na bencin in javi napako na plinski fazi Zamenjal sem takoj oba filtra, pa ni bio nič bolje. Danes sem servisiral uparjalnik s kompletom za obnovo iz eBaya in po parih krogih je videti, da je težava odpravljena. Sem pa naredil napako oops in sicer nisem si zapomnil točne nastavitve vzmeti na uparjalniku, na samem delovanju motorja pa ne opazim kakšne razlike. če je vzmet napeta ali popuščena.
Zanima me kakšen vpliv točno ima ta vzmet na delovanje naprave, glede na to da je v bistvu primitiven enostopenjski uparjalnik in dejansko ne more regulirati konstantnega tlaka pri različnih obremenitvah?
Kaj se zgodi pri napeti vzmeti in popuščeni vzmeti?

Hvala za pomoč. Dejan
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy Po jan 18, 2016 6:09 am

Pezo je napisal/-a:Pozdravljeni!

Imam sistem Prins VSI z že 150.000km. :D Do sedaj ni bio kakšnih težav, redno sem menjal filtre. Pred kratkim pa mi je začel po parih kilometrih preklapljati na bencin in javi napako na plinski fazi Zamenjal sem takoj oba filtra, pa ni bio nič bolje. Danes sem servisiral uparjalnik s kompletom za obnovo iz eBaya in po parih krogih je videti, da je težava odpravljena. Sem pa naredil napako oops in sicer nisem si zapomnil točne nastavitve vzmeti na uparjalniku, na samem delovanju motorja pa ne opazim kakšne razlike. če je vzmet napeta ali popuščena.
Zanima me kakšen vpliv točno ima ta vzmet na delovanje naprave, glede na to da je v bistvu primitiven enostopenjski uparjalnik in dejansko ne more regulirati konstantnega tlaka pri različnih obremenitvah?
Kaj se zgodi pri napeti vzmeti in popuščeni vzmeti?

Hvala za pomoč. Dejan

Tista ''vzmet'' je regulacija delovnega pritiska uparjalnika. Ne ''uhometer'' ne boš opazil razlike v delovanju motorja, je pa zelo pomembno kako je pritisk nastavljen, saj so od njega odvisni tudi injektorski časi.
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
Pezo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Ne jan 17, 2016 6:47 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Pezo Po jan 18, 2016 7:47 am

To, da je to delovni tlak, razumem. Je pa očitno to dinamična spremenljivka, saj gre za enostopenjski uparjalnik, ki je podvržen vplivom, temperatura ogrevalne vode, zunanji pritisk, količina pretoka plina preko uparjalnika.... Iz vsega tega zaključujem, da ta tlak ni konstanten. Edino, kar ga nekako regulira je federca za izstop previsokega tlaka, ki vrača višek plina na vstop. Nisem pa dobil odgovora, kaj se zgodi, če je trša vzmet in kaj pri šibki vzmeti? Kdaj je tlak v plinasti fazi višji?
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy Po jan 18, 2016 8:21 am

Tlak v uparjalniku je konstanten! Če vrtiš mesingast vijak nasproti urinega kazalca (v levo), se delovni tlak povečuje (in časi vbrizga zmanjšujejo), če pa v desno pa ravno obratno.
Drugače pa je pri turbo motorjih, seveda če imajo vgrajen ''turbo'' uparjalnik.
Sedaj razumeš?
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
Pezo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Ne jan 17, 2016 6:47 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Pezo Po jan 18, 2016 9:46 am

Tlak v uparjalniku je konstanten! :lol:

No ja, sem si vzel čas za nemški forum, čeprav nisem nek ekspert za nemščino. So pa tam forumaši, ki podkrepijo trditev z razlago, zato bom takim bolj verjel... Tlak naj bi bil nastavljen na 2,2 bara pri prostem teku in ogreti mašini, le tega pa res ne morem na uho :D nastaviti. Potrebujem še BEXPRINS za spremljanje parametrov.

Vseeno hvala za poskus!
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy Po jan 18, 2016 10:03 am

Tlak JE konstanten in nastavitev 2,2 bara je zgolj neka iztočnica za kalibracijo. Nekaterim (res da redkim), bolj paše malo nižji tlak, večini pa malo višji, okoli 2,4 bara. Tlak pri atmosferskih motorjih malenkost pade(0,2 - 0,3 bara) samo pri pospeševanju in ko gredo injektorji v ''cut-off'' drugače pa je tudi med vožnjo konstanten, se pravi tak, kot je nastavljen v prostem teku. Pri turbo motorjih je pa zgodba malo drugačna, ampak ne bom šel v podrobnosti.
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Po jan 18, 2016 11:12 am

Tlak mora biti dovolj visok, da injektor v tistem kratkem času, ki ga pri visokih obratih ima na voljo, lahko spusti skozi dovolj plina, hkrati pa mora biti dovolj nizek, da lahko dozira ustrezno majhno količino plina tudi za prosti tek...

Ne vem, kako ima to Prins rešeno, a pri BRC-ju na mojem avtu je uparjalnik s cevko priključen na podtlak v sesalnem kolektorju in se tlak plina sproti prilagaja temu tako, da je razlika med tlakom plina in podtlakom v sesalnem kolektorju konstantna.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 142 gostov