[*]
Plin kot energent, dejansko nima takšnih mazalnih sposobnosti, kot bencin, pa tudi temperature v zgorevalnem prostoru so nekaj višje. Povišana temperatura je kar funkcija obremenitve motorja in obratov. Tako lahko ugotovimo, da ob normalni uporabi plin bistveno ne vpliva na obrabo delov motorja. Ker pa plin vpliva na dve komponenti v motorju (svečke in sedeži sesalnih ventilov v glavi motorja), pa se uporablja mazanje ventilov (resni ponudniki opreme kot so LOVATO ne uporabljamo tega sistema) ali pa sočasni vbrizg bencina v določenem režimu obratovanja motorja (LOVATO, LANDIRENCO, PRINS..)[/*]
Ne znam da pišem Slovenački pa neću dalje ali boldovano i podvučeno diskvalifikuje pisca kao stručnjaka. Neka proba jednom da "podmaže" ruke sa benzinom i ne daj bože da mu kane u oko pa će odmah saznati iz prve ruke kako benzin podmazuje.
Problem naravno postoji a uglavnom su dva razloga.
Prvi je da su neki motori jednostavno napravljeni jadno, maksimalna ušteda i oslanjaju se na aditive koji su u benzinu. Vožnjom na plin, tih aditiva nema kao ni brizganja benzina direktno na pečurku ventila zbog čega se slabije hlade a to uz loš i minimalan materijal ventila daje rezultat da ventil izgori. Otežavajća okolnost je da vlasnik vozila želi plin po svaku cenu u taj auto koji je kupio a nije se pre obavestio da li je pogodan za plin.
Drugi razlog je neblagovremen pregled sistema za plin i kontrola kvaliteta smeše jer to košta ili se nema vremena. Kasnije se to naravno naplati kroz popravku motora i to u višestrukom iznosu. Vlasnici moraju shvatiti da će ušteda vožnjom na plin i dalje biti velika ili dovoljna i ako potroše neki novac na održavanje plinske instalacije.
Kupe se felne, ukrasne patosnice, i razna kozmetika ali promeniti plinske dizne na vreme nije u planu kod normalnog održavanja
Auto se kupi i radi se servis na 10, 15K kilometara, menja se ulje, filteri, svećice i šta već treba. TO je ok i planirano ali za plin je planirano da se da početni novac za ugradnju i očekuje se da to radi besprekorno najmanje 100K kilometara.
Nije to kod vas, to je tako svugde.
Ipak sam odužio
Kad pročitam da benzin podmazuje iznerviram se.. Zašto onda sipamo ulje u motor.
Jednom i na ovom forumu, benzin degradira ulje, ispira ga sa karika i taj proces uvek traje. Najviše je izražen kad je motor hladan jer tada radi sa bogatijom smešom. To je ujedno period (hladan motor) kad se dogadja 80% štete na motoru u vidu habanja. Ako bi imali grejače da se motor ugreje pre starta, trajao bi bar 5 puta duže.
Za kraj, voleo bih da mi taj stručnjak objasni kako benzin podmazuje izduvni ventil kad je sav izgoreo u cilindru... I konačno, koliko je to stotina stepeni veća temperatura prilikom sagorevanja plina. Da li u cilindru ili po izduvnim gasovima.
Ovde svi pišu nešto pametno a ja nemam šta... :)