Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
joegsm2000
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Če sep 18, 2014 8:45 am
Kraj: gr

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a joegsm2000 Po dec 21, 2015 2:48 pm

Spuca se..drugače pa lahko kupiš rezervne filtre.... sem pa našel še eno cenejšo varianto...je pa m10 navoj...

http://www.certools.pl/produkty-lpg-i-c ... ltrem.html
Zadnjič spremenil joegsm2000, dne Po dec 21, 2015 2:54 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Nobody is perfect. HI, I am Nobody!
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop Po dec 21, 2015 2:53 pm

Sem editiral, preden sem opazil tvoj prispevek...

Res bi bilo dobro najti kake izkušnje na netu. Se priporočam, hahaha :lol:
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy Po dec 21, 2015 7:33 pm

Težave pri našem plinu se pojavijo/pokažejo šele po uplinitvi tekoče faze plina, predvsem zaradi primesi v butanu, ki v plinastem stanju tvorijo zelo dolge molekule, tako da ta filter ne bo nič pomagal, ali pa zelo malo :(
Naši ponudniki plina, bi lahko težavo rešili enostavno tako (če že nočejo kvalitetnejšega plina nabavljat), da bi povečali odstotek propana v mešanici, samo bi šla večina uporabnikov avtoplina verjetno ''u luft'' zaradi malenkost povečane porabe...
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop Po dec 21, 2015 7:36 pm

Kolikor je meni znano, je kalorična vrednost med enim ali drugim res minimalna. Misliš da bi res potem bila efektivna razlika v porabi? Najbrž večina ne bi niti opazila.

Razen če to res vpliva tudi na kako "oktansko" število...
 
Dora
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 28
Pridružen: Pe avg 12, 2005 10:46 am
Kraj: Novi Sad

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Dora Po dec 21, 2015 9:25 pm

LPG nije otrovan, nema boju ni miris. Opasan je u većoj koncentraciji zbog nedostatka kiseonika. Na otvorenom prostoru to se ne može dogoditi.
Butan ima tačku ključanja (isparavanja) na -0,5 stepeni pa zato nije pogodan u uslovima kad je temperatura ispod nule. Oktanska vrednos Butana je manja a Propana veća tako da je mešavina oko 104 oktana. Butan je bolji kao energent od Propana ali ima manu isparavanja tako da je pogodan za leto a ne za zimu. Engleska, Švedska i još neki koriste čist Propan zbog niskih temperatura.

LPG je smeša ugljovodonika sa 3 i 4 ugljenikova atoma (propan, n-butan, izo-butan, propen, buten, ...)
S obzirom da u najvećem procentu sadrži propan dalju analizu zasnivaćemo na propanu + male izmene zbog dodataka drugih gasova:

Propan je hidrokarbonsko gorivo, hemijska oznaka C3H8.
Tačka ključanja: -42°C
Oktanska vrednost: 104
Energetska vrednost = 426 kJ/kg (25300 kJ/L)
Temperatura samozapaljivosti 457°C
Stehiometrijski odnos = 15.5:1
Molekularna težina = 44.09
Carbon % = 89%
Hydrogen % = 18%
Viskozitet na temperaturi 293 K (-205 C) (2.48 KJ/Kg °K)
Odnos gasovito:tečno stanje = 270:1 na sobnoj temperaturi
Teži od vazduha 1,9 puta
Najviša temperatura sagorevanja sa vazduhom (20% O) = 1900 stepeni C


LPG pri promeni stanja iz tečnog u gasovito ključa apsorbujući toplotu iz okoline.

Potreban pritisak da bi održali gas u tečnom stanju:
Temperatura - Pritisak
-42,2 - 0
20 - 8.27 bar
50 - 17.23 bar
70 - 27 bar
80 - 31 bar

Granice zapaljivosti propan-butan smeše su izuzetno male, za smešu propan-butan (35% - 65%) su 2%-9% To znači, da ako u određenom prostoru ima manje od 2% ili više od 9% smeše propana i butana neće doći do eksplozije čak i ako postoji izvor paljenja (zbog viška, odnosno manjka kiseonika).

Pošto je gas bez mirisa u njega se dodaje mala količina etil-merkaptana koji mu daje specifičan miris.
Ovde svi pišu nešto pametno a ja nemam šta... :)
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš To dec 22, 2015 7:40 am

iziboy je napisal/-a:Težave pri našem plinu se pojavijo/pokažejo šele po uplinitvi tekoče faze plina, predvsem zaradi primesi v butanu, ki v plinastem stanju tvorijo zelo dolge molekule, tako da ta filter ne bo nič pomagal, ali pa zelo malo :(
Naši ponudniki plina, bi lahko težavo rešili enostavno tako (če že nočejo kvalitetnejšega plina nabavljat), da bi povečali odstotek propana v mešanici, samo bi šla večina uporabnikov avtoplina verjetno ''u luft'' zaradi malenkost povečane porabe...


samo je pa propan dražji .. par centov na porabi in par centov na višji ceni bi pa mogoče že vidno spremenilo % prihranka ..

a ni večji problem kemično onesnaženje plina kjer ne pomaga noben filter ?
te primesi vplivajo na tesnilne elemente/O-ringe v injektorjih in jih uničijo ?
a kdo ve kako te primesi vplivajo na zgorevanje ali so negorljive?
plin je cnej k bencin
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop To dec 22, 2015 7:50 am

plinaš je napisal/-a:samo je pa propan dražji ..


To pa pojasni, zakaj, kako... In verjetno res zaradi večjega deleža propana "zimski" plin dražji.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4344
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Firediver To dec 22, 2015 8:01 am

Zanimivo..in kakšni so ukrepi, če se "nesnage" ne da odstranit s filtri? Bo vsak imel doma v garaži plinski laboratorij za rafiniranje plina?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Če dec 24, 2015 12:06 pm

zzitop je napisal/-a:
plinaš je napisal/-a:samo je pa propan dražji ..


To pa pojasni, zakaj, kako... In verjetno res zaradi večjega deleža propana "zimski" plin dražji.

se mi zdi da sem zamočil ja ..po ceniku butan plina za ogrevanje je propan cenejši od propan-butana - po tej logiki je ali butan dražji ali pa bašejo na račun mešanja ..

zna biti da je dražji avtoplin pozimi ker na tržišču na splošno zraste cena zaradi večjega povpraševanja ..
plin je cnej k bencin
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Če dec 24, 2015 12:20 pm

Firediver je napisal/-a:Zanimivo..in kakšni so ukrepi, če se "nesnage" ne da odstranit s filtri? Bo vsak imel doma v garaži plinski laboratorij za rafiniranje plina?

treba se je zavedati ene stvari - "naftni lobi" pod katerega spadajo vsa fosilna goriva je tako močan , da ga nobena neodvisna institucija ne more zamajat . a zakaj? ker nobena neodvisna institucija / laboratorij ni čisto neodvisna ..
krog zaključen - potrošniki plačujte za okvare iz svojega žepa ... tudi v primeru da bi pri nas dobili plinaši nekoga iz zavoda za varovanje potrošnikov , ki bi sprožil skrito jemanje vzorcev avtoplina in jih nato poslal nekam tajno na testiranje v "neodvisni" laboratorij bi se slejkotprej nekje zataknilo - saj vemo kako sodišče reče : dokazi niso zadovoljivi - po domače j****e se ...

v bistvu obstaja ena rešitev ... vsi predelat na cng , kupit kompresorje za polnit doma in odjemati plin direktno od gas.ru ... =P
plin je cnej k bencin
 
nejc1986
Novinec
 
Prispevkov: 479
Pridružen: Pe dec 11, 2015 5:59 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a nejc1986 Če dec 24, 2015 8:44 pm

Dve vprasanji; a mate namenske rokavice, ko tankate plin? Jst skor vedno tankam na plinarni in mi je top k ga osebje tanka, ker mi je na petrolu prou zoprno tankat brez rokavic...

A je kdo ze tanku na petrolu na litijski v lj, cena je 51 centov na liter,mislm d je isto na petrolu v kranju pr bigbangu ce se ne motm, tm pr rondoju? Pa najbrz je se kje ta akcija? To se ze kr pozna pr polnemu tanku,pa me firbc a je mesanca enaka k drgje,al je kaka fora d je tok pocen?

Pa ce ma kdo namenske rokavice, kje kupt, cena ,priporocila?

Hvala,lep pozdrav
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Pe dec 25, 2015 10:58 pm

nejc1986 je napisal/-a:Moti me da je tank samo 44l,vecji ne gre na mesto rez.kolesa, torej nardim 400km z enim tankom, cager za plin je nenatancen,ampak od priziga rezerve nardim se vsaj 160km tk d je dobra orientacija. Cager za benz kaze nerealno in se zresetira po parih vzigih vedno kaze manj kot je resnica. Pozna se izguba moci ampak res minimalno, preskoki iz plina na benz in obratno so nezaznavni. Odprtino za tankanje imam zraven mesta za tankanje benza.


čak malo.. 44 l bruto ali neto ?? če imaš 44 bruto potem moraš tankat 35.5 l .. 4 x 9 = 36 l ...
če pa tankaš 44l imaš 55l bruto tank in imaš porabo nad 10l/100km je tako? oz. bolj proti 11l ..
na x-picasso imam tank 55 bruto - pogledal v homologacijo ... range med 480 in 500 km ...
plin je cnej k bencin
 
nejc1986
Novinec
 
Prispevkov: 479
Pridružen: Pe dec 11, 2015 5:59 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a nejc1986 So dec 26, 2015 10:19 am

44l bruto. Vecji baje ne gre namest rez.gume. tankal sem pa max slabih 42litrov,kako,zakaj, nebi vedu :) vecinoma grem tankat po 340km, se mi lih pot sluzba in nazaj tko poklop in natankam cca 33litrov. ce od 340 km odstejem par km ,recimo 4x3km k jih prevozim na benz, to nanese cca 330 km na plin, poraba okoli 10l . Je za sprobat kolk nizja poraba bi bla na regionalkah s hitrostjo okoli 90kmh, ker je 90% moje voznje ac s hitrosstjo 130do 140kmh.

Btw, a za xp se priporoca mazanje ventilov? 1,6 16v 110 km. Nikjer ne dobim tocnega odgovora.

Hvala,lp
 
madpanter
Novinec
 
Prispevkov: 145
Pridružen: So apr 25, 2009 8:33 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a madpanter So dec 26, 2015 8:02 pm

Ima kdo vgrajen direct liqui max sistem od prinsa? Zanima me kako se to kaj obnese na fsi motorjih če lahko malo poroča. Ali to orignal bencinske injektorje zamenjajo z takimi za lpg/bencin ali kako? Kako je z valvcare?
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš So dec 26, 2015 11:35 pm

nejc1986 je napisal/-a:44l bruto. Vecji baje ne gre namest rez.gume. tankal sem pa max slabih 42litrov,kako,zakaj, nebi vedu :) vecinoma grem tankat po 340km, se mi lih pot sluzba in nazaj tko poklop in natankam cca 33litrov. ce od 340 km odstejem par km ,recimo 4x3km k jih prevozim na benz, to nanese cca 330 km na plin, poraba okoli 10l . Je za sprobat kolk nizja poraba bi bla na regionalkah s hitrostjo okoli 90kmh, ker je 90% moje voznje ac s hitrosstjo 130do 140kmh.

Btw, a za xp se priporoca mazanje ventilov? 1,6 16v 110 km. Nikjer ne dobim tocnega odgovora.

Hvala,lp


a si prebral kaj sem napisal?? 55l bruto imam na x-picasso namesto rezervne gume spodaj .. z nekaj truda bi se upasal - baje se je že - tudi 59 ali 61 bruto - odvisno od proizvajalca tankov...

44 bruto je brutalen nateg monterja zaradi nižje cene .. malo denarja malo range-a ..

10l na AC pri hitrosti 130-140 na uro je kar realno ...

jaz imam mehanski flash lube .. to je bilo takrat edina opcija dodatnega mazanja ..ventili po 85tkm v redu ...
načeloma telo neproblematičen pri pravilni mešanici goriva ..
plin je cnej k bencin
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš So dec 26, 2015 11:55 pm

madpanter je napisal/-a:Ima kdo vgrajen direct liqui max sistem od prinsa? Zanima me kako se to kaj obnese na fsi motorjih če lahko malo poroča. Ali to orignal bencinske injektorje zamenjajo z takimi za lpg/bencin ali kako? Kako je z valvcare?

http://www.prinsautogas.com/download_at ... 122014.pdf

pomembna je coda motorja ..ko veš kodo povprašaš ma prins.si okoli predelave .
plin je cnej k bencin
 
hribovc06
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 18
Pridružen: Po maj 05, 2014 8:36 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a hribovc06 Sr dec 30, 2015 1:19 pm

madpanter je napisal/-a:Ima kdo vgrajen direct liqui max sistem od prinsa? Zanima me kako se to kaj obnese na fsi motorjih če lahko malo poroča. Ali to orignal bencinske injektorje zamenjajo z takimi za lpg/bencin ali kako? Kako je z valvcare?


Imam dobro leto vgrajeno na Ford C-maxu (1.6 motor). Naredil sem že 45.000 km in en redni servis. Z delovanjem sem zelo zadovoljen. Praktično nobenih težav, enkrat mi je preklopil iz plina na bencin (sumim slabo kvaliteto plina), vendar sem ga v roku pol ure preklopil nazaj in je bilo vse OK. Ostalo je super, sploh ne veš, da je avto predelan.

Sistem deluje samo na plin, bencin ti je potem samo še rezerva. Pri moči in pospeških se nič ne pozna. Mazanje ni potrebno, ker se vbrizgava tekočo fazo. Kot je meni znano na samem motorju (ventili,..) ne pride do nobenih predelav.

Za več je najbolje, da se obrneš na predelovalca. Meni so priporočali (tudi konkurenca) izključno Prins in ti ga tudi jaz priporočam (strokovna predelava, odzivni, vse super).

Še glede povračila: Sistem je dražji, vendar če imaš motor z direktnim vbrizgom je tudi vrednost vozila višja, zato se mi zdi logično, da vanj ne tlačiš ravno vsako poceni zadevo. Jaz sem si zračunal povračilo po 70.000 km in trenutno mi še vedno kaže na to številko (vračunani servisi in malo rezerve). Ker imam namen avto vozit 300.000 km se mi zadeva definitivno splača.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a pskoda Sr dec 30, 2015 1:32 pm

hribovc06 je napisal/-a:Pri moči in pospeških se nič ne pozna.


Opravi meritve moči motorja na valjih, ko bo deloval na bencin in potem še na plin in ti garantiram, da bo kar precejšna razlika v moči
Lp
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1156
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Sr dec 30, 2015 3:49 pm

Ne bo. :roll:

Lahko pa mi častiš meritev moči motorja na valjih, pa si boš dokazal... :lol:
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Sr dec 30, 2015 4:27 pm

bo razlika . pri direktnem vbrizgu tekočega plina skozi bencinske injektorje je 2-3 % večja moč in navor na plinu kot na bencinu ..
res je - nisem bil zraven pri meritvah ..
Extensive research by Prins in cooperation with the Dutch university has shown that LPG fuel is a very suitable fuel in combination with a direct fuel injected engine. The motor efficiency by the use of LPG has increased significantly. This results in a CO2 reduction of an extra 10%. The increased engine efficiency is a result of the chemical and physical properties of LPG.

danci pri nas ki imamo indirekten vbrizg je tudi razlika - na plinu manj moči in navora . dejstvo pač .
vse se pozna - celo dva agregata , ki sta bila narejena en za drugim nimata identičnih krivulj moči in navora - dejstvo -a so razlike tako majhne da je pri tem razpravljati zelo pikolovsko ..
plin je cnej k bencin
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov