tale tema:
http://avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=22412 me je spodbudila da napišem par stvari o teh rondojih.
1. ko greste v rondo ni potrebno dati smernika
2. ko greste izven rondoja, dajte smernik, smernik nakažite že ko ste pravokotno na izvoz prej
3. rondoji so majhni (še posebno v BTC), zato vozite počasi, pa še asfalt je spolzek
4. vozilo v rondoju ima prednost pred vozilom, ki se v rondo vključuje
5. če greste v rondoju naravnost, morte dat useen smernik, ampak ne ko greste not, ampak ko greste vn, in sicer desnega, če greste levo, dajte desni smernik ko iz rondoja izstopate, ko greste v rondo
6. AMPAK KO GRESTE NA PRVEM IZVOZU VEN IZ RONDOJA, DAJTE DESNI SMERNIK ŽE PRED VSTOPOM V RONDO!!!!!
7. V RONDOJU SE VOZIMO V SMERI KI JE NASPROTNA SMERI URINEGA KAZALCA
8. še enkrat KO GRESTE V RONDO NE DAJAJTE SMERNIKA
(RAZEN V TOČKI 5)
:: Krožni promet
V krožnem križišču mora biti promet urejen s prometnimi znaki tako, da ima prednost tisti, ki že vozi v krožnem prometu.
Preden zapusti krožno križišče, se mora voznik razvrstiti na prometni pas, s katerega lahko varno zapusti križišče.
Prednost v krožnem križišču
V križišče s krožnim prometom se vključujemo v smeri, ki je nasprotna smeri urinega kazalca. V krožnem križišču ima prednost vozilo, ki je že vključeno v krožni promet, pred vozili, ki prihajajo v krožno križišče. Če ima križišče več prometnih pasov, sme voznik zapeljati z enega na drug prometni pas, vendar le če pri tem ne ovira drugih vozil. V samem križišču ima pri izključevanju iz krožišča prednost vozilo, ki je desno od nas.
Vožnja skozi krožno križišče
Hitrost vožnje naj bo prilagojena značilnostim krivine krožnega križišča. Lepo je, da že pred vključitvijo v krožno križišče vemo, na katerem izvozu ga bomo zapustili in se razvrstimo na ustrezni prometni pas. Če bomo zapustili krožišče na prvem izvozu, ostanemo na skrajno desnem pasu, če pa ga bomo zapustili na drugem, tretjem ali četrtem, se premaknemo na sredinski ali levi prometni pas. Pri tem pazimo, da ne oviramo drugih vozil. Vključimo se brez smernika, razen če bomo križišče zapustili na prvem izvozu.
Pri razvrščanju z enega na drugi prometni pas ter pri zapustitvi krožišča se moramo prepričati, da s premikom ne bomo ovirali drugih vozil in svojo namero pravočasno nakažemo s smernim kazalcem.
Preden zapustimo krožišče se na ustrezni razdalji premikamo proti skrajno desnemu pasu in ko smo na njem, smo pripravljeni za izključitev, ki jo obvezno nakažemo s smernim kazalcem. V primeru, da nam ne uspe pravočasno zapeljati na desni pas in zapeljemo mimo želenega izvoza, nikakor ne ustavljamo ali vozimo vzvratno, ampak še enkrat odpeljimo v naslednji krog in se ponovno pripravimo na izključitev.
Zaradi lažjega razumevanja, vam svetujemo, da si animacijo večkrat ogledate.
Na tej strani spodaj je ful huda animacija kako se vozi v rondoju:
http://tecajcpp.com/cpp/krizisca.php
http://cpp.avtosole.com/findex.php?nStran=vsebina&id=prva
še posebej bi poudaril rondoje v BTC, ker tm čist noben ne daje smernikov
(razen nas nekaterih
) in zato se velikokrat znajdem na vstopu v rondo, ko dalj časa čakam da bom lahko zapeljal vanj, sam noben ne da smernika ko gre vn. tako jz mislm da se bojo še pelal naprej, kar se ponavadi izkaže za napačno sklepanje, ampak če bi zapeljal v rondo se lahko zgodi naslednje:
http://avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=22412
prosim vas, še posebno starejše voznike, ki se ne znajdete dobro v rondoju in ne poznate pravil vožnje v krožišču, da v celoti še enkrat preberete ta post, morda kliknete tudi na dodane spletne naslove, ter tako izboljšate ne le kakovost vožnje v rondojih, temveč tudi lastno varnost!
hvala, lep pozdrav!
jaz niti nimam kej dost pojma o avtih.