Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Koeficient zračnega upora

Napisal/-a andrej777 Po jan 26, 2004 9:16 pm

danes sem prvič zasledil ta podatek. Že samo ime pove kaj pomeni samo mene pa zanima kako se to meri in kolk majo kej avti vrednosti tega koeficjenta.

naprimer tanova trojka BMW naj bi mela dost manšga kot sedanja in to naj bi blo 0,26.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
sim
Novinec
 
Prispevkov: 189
Pridružen: Pe okt 31, 2003 3:52 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a sim Po jan 26, 2004 9:38 pm

Koeficient upora je kot je men znanokr pomembn kar se porabe bencina tiče pa tudi pri končni hitrosti pripomore. Zelo pozitivna zadeva je tudi ta da se sliši manjši piš vetra pri večjih hitrostih. Torej to se kolikor jaz vem meri v posebnih vetrovnikih...točnega postopka pa ne poznam.
Vrednost 0.26 je kr lep rezultat! Majhen zračni upor imajo recimo tudi passat od letnika 97 naprej (ne variant :) - men se zdi da 0.27) pa tut honde civic - za uno tastaro( nevem kdaj so jih nehal delat :oops: ), tanizko vem da je mela ful mejhn upor!
To bi blo to...če sm kej zajebu popravte :wink: :wink:
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX To jan 27, 2004 11:08 am

Enostavno!

Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:

F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2

Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:

P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3

Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR To jan 27, 2004 11:17 am

HMX je napisal/-a:Enostavno!

Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:

F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2

Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:

P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3

Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.


Da še dopolnim zadevo.

Zelo važna je takoimenovana naletna površina avta. (kako velik je avto iz narisa tj. največji presek površine avta )
Večja kot je ta površina, večja moč je potrebna.

Avto z istim koeficientom upora z večjo površino rabi posledično več moči za isto hitrost.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX To jan 27, 2004 11:21 am

johnyr je napisal/-a:Da še dopolnim zadevo.

Zelo važna je takoimenovana naletna površina avta. (kako velik je avto iz narisa tj. največji presek površine avta )
Večja kot je ta površina, večja moč je potrebna.

Avto z istim koeficientom upora z večjo površino rabi posledično več moči za isto hitrost.


Jap. Hvala!
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 To jan 27, 2004 3:46 pm

ja sej res zdej sem se epomnu. Se mi zdi da ma tut tanova honda acord zlo majhen ta koeficjent glede na velikost avtomobila.

Je na eni raklami pisalo: NAJMANŠI UPOR V SVOJEM RAZREDU al neki tazga pa takrat nisem bil tako pozorn. Ve kdo še za kakšen drug avto kulk je ta koeficjent . kakšni ekstremi kateri avti majo zlo velik pa kateri zlo mal.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
BiMMER
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1582
Pridružen: So mar 02, 2002 12:05 pm
Kraj: Lucija, Slovenija

Napisal/-a BiMMER To jan 27, 2004 6:37 pm

Največjega, lahko rečemo ekstremno visokega ima Formula 1. Če bi optimizirali pretok zraka, torej okoli koles in voznika (kar pa se glede na pravila ne sme) bi dirkalniki pomoje dosegali hitrosti tudi čez 1000km/h
-JuRE-
BMW F30, bj. 2017
 
Uporabniški avatar
habbich
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1897
Pridružen: To jan 14, 2003 3:40 pm

Napisal/-a habbich To jan 27, 2004 9:05 pm

1000km/h bi pa formula teeezko dosegla

Sam poglej kaki avti so to ko podirajo hitrostne rekorde
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Sr jan 28, 2004 7:53 am

andrej777 je napisal/-a:ja sej res zdej sem se epomnu. Se mi zdi da ma tut tanova honda acord zlo majhen ta koeficjent glede na velikost avtomobila.

Je na eni raklami pisalo: NAJMANŠI UPOR V SVOJEM RAZREDU al neki tazga pa takrat nisem bil tako pozorn. Ve kdo še za kakšen drug avto kulk je ta koeficjent . kakšni ekstremi kateri avti majo zlo velik pa kateri zlo mal.


Za velik zračni upor si poglej kako staro Lado.

Za majhne pa današnje superšportnike. ( kukr jst vem pod 0,2 ali blizu še ni nobedn avto, vsaj serijski ne, ker je aerodinamičen avto tudi ponavadi grd avto )

Problem zmanjšanja količnika se pojavi zaradi hlajenja posameznih sklopov avta. Če le teh ne bi rabili bi lahko oblikovali avto podoben kapljici in tako spravili upor na extremno majhne vrednosti.

Kot primer extrmno nizke upornosti si poglej avte v tekmi na sončni pogon.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Sr jan 28, 2004 8:01 am

Evo ena stran o zračnem uporu:

http://www.tcfreenet.org/org/mres/carma ... shell.html

Še par slikc
Slika

Slika
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Sr jan 28, 2004 9:54 am

HMX je napisal/-a:Enostavno!

Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:

F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2

Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:

P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3

Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.

Pa 300 ali vec kil razlike .. ampak to je ze drugo .. ;)
Mal pa morm :P
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
jky
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: Če sep 25, 2003 12:21 pm

Napisal/-a jky Sr jan 28, 2004 10:05 am

BiMMER je napisal/-a:Največjega, lahko rečemo ekstremno visokega ima Formula 1. Če bi optimizirali pretok zraka, torej okoli koles in voznika (kar pa se glede na pravila ne sme) bi dirkalniki pomoje dosegali hitrosti tudi čez 1000km/h


Formula rabi tudi "down-force" ker drugače bi teško dosegel 2G v ovinkih.
Če se ne motim bi formula lahko vozila "po stropu", če bi startala z 100km/h.
NO GO!
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Sr jan 28, 2004 11:34 am

Nu-NRG je napisal/-a:
HMX je napisal/-a:Enostavno!

Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:

F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2

Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:

P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3

Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.


Pa 300 ali vec kil razlike .. ampak to je ze drugo .. ;)
Mal pa morm :P

Kilaža pride bolj v poštev pri pospeških, kot pa pri končni. Malo se pozna zaradi večjega kotalnega upora koles ampak tu ni velike razlike.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Sr jan 28, 2004 11:56 am

johnyr je napisal/-a:
Nu-NRG je napisal/-a:
HMX je napisal/-a:Enostavno!

Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:

F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2

Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:

P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3

Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.


Pa 300 ali vec kil razlike .. ampak to je ze drugo .. ;)
Mal pa morm :P

Kilaža pride bolj v poštev pri pospeških, kot pa pri končni. Malo se pozna zaradi večjega kotalnega upora koles ampak tu ni velike razlike.

Vsekakor se strinjam .. ampak vseeno pa tudi 100 konjev lazje vlece 1t kot 1,5t :)
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Sr jan 28, 2004 12:03 pm

Nu-NRG je napisal/-a:Vsekakor se strinjam .. ampak vseeno pa tudi 100 konjev lazje vlece 1t kot 1,5t :)


Fora je v tem da se pri končni hitrosti, le-ta le ohranja ter je v obeh primerih teža nerelevantna. Je pa res da bo težji avto to hitrost dosegel veliko kasneje. Predvsem se razlika v teži pozna do nekje 140-150 km/h potem se pa ta rezlika nekako zgubi.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff Sr jan 28, 2004 12:14 pm

Najbolša aerodinamična oblika, z minimalnim zračnim uporom je vodna(dežna) kaplja. Ampak avtomobil s tako obliko je problem naredit, pa še grd bi bil. Zelo nizek zračni upor je imela oz. ima opel calibra. :roll:
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
xandrej
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2082
Pridružen: To avg 12, 2003 1:46 pm
Kraj: Slovenija

Napisal/-a xandrej Sr jan 28, 2004 12:19 pm

Mislim ne me za besedo držat... Ima do sedaj med serijskimi avtomobili najmanjši zračni upor OPEL Calibra... Kolikor je meni znano....
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff Sr jan 28, 2004 12:22 pm

Jaz tudi tako mislim, samo nisem glih upal napisat :roll: :oops: :lol:
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Sr jan 28, 2004 12:24 pm

xandrej je napisal/-a:Mislim ne me za besedo držat... Ima do sedaj med serijskimi avtomobili najmanjši zračni upor OPEL Calibra... Kolikor je meni znano....

čudno...
jaz sem slišal da ima najmanjšega p 406 :? :?
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Zorqon
Novinec
 
Prispevkov: 178
Pridružen: Če jan 15, 2004 7:41 pm
Kraj: maribor

Napisal/-a Zorqon Sr jan 28, 2004 3:42 pm

kolkor jaz vem ma trenutno najmanjši zračni upor nova Honda Acord :D
glede calibre..hm..nea vem če ima prav mali koficient zračnega upora :!:
Policaj: " boste pihali??? "
Voznik: " ne, bruhal bom "
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 25 gostov