HMX je napisal/-a:Enostavno!
Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:
F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2
Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:
P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3
Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
johnyr je napisal/-a:Da še dopolnim zadevo.
Zelo važna je takoimenovana naletna površina avta. (kako velik je avto iz narisa tj. največji presek površine avta )
Večja kot je ta površina, večja moč je potrebna.
Avto z istim koeficientom upora z večjo površino rabi posledično več moči za isto hitrost.
andrej777 je napisal/-a:ja sej res zdej sem se epomnu. Se mi zdi da ma tut tanova honda acord zlo majhen ta koeficjent glede na velikost avtomobila.
Je na eni raklami pisalo: NAJMANŠI UPOR V SVOJEM RAZREDU al neki tazga pa takrat nisem bil tako pozorn. Ve kdo še za kakšen drug avto kulk je ta koeficjent . kakšni ekstremi kateri avti majo zlo velik pa kateri zlo mal.
HMX je napisal/-a:Enostavno!
Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:
F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2
Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:
P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3
Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
BiMMER je napisal/-a:Največjega, lahko rečemo ekstremno visokega ima Formula 1. Če bi optimizirali pretok zraka, torej okoli koles in voznika (kar pa se glede na pravila ne sme) bi dirkalniki pomoje dosegali hitrosti tudi čez 1000km/h
Nu-NRG je napisal/-a:HMX je napisal/-a:Enostavno!
Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:
F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2
Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:
P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3
Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
Pa 300 ali vec kil razlike .. ampak to je ze drugo ..
Mal pa morm :P
johnyr je napisal/-a:Nu-NRG je napisal/-a:HMX je napisal/-a:Enostavno!
Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:
F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2
Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:
P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3
Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
Pa 300 ali vec kil razlike .. ampak to je ze drugo ..
Mal pa morm :P
Kilaža pride bolj v poštev pri pospeških, kot pa pri končni. Malo se pozna zaradi večjega kotalnega upora koles ampak tu ni velike razlike.
Nu-NRG je napisal/-a:Vsekakor se strinjam .. ampak vseeno pa tudi 100 konjev lazje vlece 1t kot 1,5t
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 25 gostov