avtomobilizem.com

Vojaška industrija in razvoj 17 prispevkov • Stran 1 od 1

Za vse kar ne paše pod ostale debate, prosti čas...

Moderator: Ekipa Avtomobilizem.com

 

Pero:Uporabniški avatar
Poznavalec foruma
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Vojaška industrija in razvoj

OdgovorPero » Pe maj 27, 2011 10:21 am

CHAN je napisal/-a:
Pero je napisal/-a: Se nebi mogel strinjati z Cruiserjem in Chanom. To da vojaška industrija razvija znanost je samo propaganda in izgovor za njihovo porabo denarja.
Večina tehnologij je bila znanih preden jih je vojska vzela za ''svoje''
Primeri:
Slovenci smo imeli Hermana Potočnika - Noordung. 1892-1929. On se je ukvarjal z raketno tehniko in možnostjo poletov v vesolje. Daleč pred hladno vojno. Verjetno ni bil prvi ali edini.
http://noordung.vesolje.net/vsebina/index-si.htm
Jedrska tehnologija je bila znana davno pred atomsko bombo. Večinoma se je razvoj usmerjal v civilno uporabo, ki z bombo niti nima povezave, oziroma bomba ni pogoj za civilno uporabo. (pricip isti, nijanse drugačne)
http://www.world-nuclear.org/info/inf54.html
Radar je bil razvit že pred WW2, morda je bil tedaj samo izpopolnjen.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_radar
Internet je sicer zanimiva zadeva a da se tudi brez njega. Popularen postane šele z razvojem cenovno dostopnih računalnikov. In kot tak niti ni del vojaške industrije
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Internet
Pa še bi se lahko našlo.



Žal ne gre za vojaško propagando, pogledati je potrebno na posamezne dogodke človekove preteklosti ter vpliv medsebojnih konfliktov (beri: vojn) na razvoj.

Nekaj primerov, ki so skozi vojaško industrijo imela vpliv na človeštvo in civilno uporabo:
Če se osredotočam prvenstveno na avtomobilizem, je morda najbolj znan primer vsem znani primarni vojaški produkt, ameriški Jeep, v obdobju II. svetovne vojne. Današnji pogledi k arhivskim slikam zavezniškega izkrcanja v Normandiji pač prikažejo v ozadji nezanemarljivo število vojaških štirikolesno gnanih vozil. Samo ime, po nekaterih teorijah prihajajoč iz fonetične izpeljave kratice GP (General Purpose) = Jeep, pa je danes sinonim oziroma udomačeno ime za vsa štirikolesno gnana terenska vozila (džip). Vir (če samo wiki uporabim): http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep

Drug vsem znani primer je druga znamka terenskih vozil, britanski Land Rover, ki je sicer lansiral svoj prvi model po II. sv. vojni, vpliv vojaške industrije pa se je poznal po aluminijasti karoseriji - ostankih neizmernih količin vojaških letal! Vir: http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover

Morda največja perverzija znotraj avtomobilske industrije pa je bila uvedba potratno požrešnega, rahlo neokusnega Hummerja - izhajajoč iz ... glej posnetke akcije Puščavski vihar...

V končni fazi je bil tudi nastanek nemškega VW produkt sicer neizmerno bolnega uma, z namenom motorizirati prebivalstvo "svojega" Tretjega rajha. Posledično gledano so bili vsi poskusi pri razvoju države, s strani NSDAP stranke ter njenega Fuhrerja, z glavnim kasnejšim namenom zavojevanja ostalemu svetu ter širjenju svojega Lebensrauma. Vir: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen

Ostalih primerov vplivov vojn in konfliktov je nemalo. Samo nekaj "plastičnih" primerov: vpliv na nastanek mest (glej primere branilnih utrdb pred vpadi Turkov. Če gledam samo slovensko področje: primer Metlika ter pridobitev mestnih pravic). Posledično so vojne in napadi na utrjena mesta pustila pečat pri njihovi arhitekturi, ipd...
Če se osredotočam samo na transportne izume, je najverjetneje skozi zgodovino največ pripomogla vojaško-osvajalna vloga pri izumih v razvoju plovil. Večina morskega transporta v preteklosti je bila pač prvenstveno namenjena osvajanju tujih ozemelj. Si sposojam zopet citat iz wiki: "Do 17. stoletja je bilo običajno, da so v primeru oboroženega konflikta oborožili trgovske ladje in jih uporabljali za bojevanje. Z razvojem tehnologije pa so se razlike med vojnimi in trgovskimi ladjami vse bolj povečevale, tako da jih kmalu ni bilo možno uporabljati za eno ali drugo nalogo."


Da pa ne bo pomote, vojne NISO edini in glavni iniciator nastanka večine izumov, so pa v največji meri pripomogle k drastičnemu izboljšanju le teh. Helikopter je v grobem bil poznan že pred II. svetovno vojno, vendar je šele s prvo množično uporabo med Korejsko vojno v 50-ih letih 20. st., postal popularen oziroma uporaben. Še večjo vlogo je kazal med kasnejšo Vietnamsko vojno.
Ogromno izumov v medicini, kirurgiji se lahko "zahvali" zaradi kriznih vojnih obdobij, ipd ...

Na koncu še malce za šalo, malce zares: obvezno branje sodobnega managerja pri sodobnem poslovnem "bojevanju" je Sun Tzujev The Art of War ... =P


nadaljevanje sledi.

Pero:Uporabniški avatar
Poznavalec foruma
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Vojaška industrija in razvoj

OdgovorPero » Pe maj 27, 2011 10:34 am

Vojne definitivno zavirajo razvoj, vojaška industrija pa lahko prispeva (ekonomsko) če prodajaš drugim. Primer Juga je pred razpadom prodala 200 tankov M84 Kuvajtu, sodelovala so tudi slovenska podjetja. TAM je baje prodal 1000 kamijonov T110 tudi Kuvajtu (po besedah enega iz JNA) itd. Tisto je bila očitno tedaj najboljša tehnologija če so jo kupovali USA orjentirani arabci.

Jeep je res sinonim za terensko vozilo, ampak 4WD je obstajal že prej. Pač po nevem kakšnem izboru so izbrali ta model, kaj pa če bi izbrali 2WD?

Moj odgovor na Land roverja je podoben kot za Jeep. Ni izum, samo uporaba tega kar je bilo.

Humwee tudi ni izum, recimo TAM je imel že desetletje pred njim sistem za dopumpavanje koles, pa grem stavit da se ga niso sami izmislili. Za razliko od Jeepa dobi posamične obese... čudo tehnike za američane, to je obstajalo že veliko prej.

Ali je hrošč izum vojne, ali je pa samo socialni projekt za zadovoljitev prebivalstva. Pa ponovno ni nič posebnega ker je navadna kopija tatre.

Mesta niso nastala zaradi utrdb. Nastala so kot središča trgovskih poti. Šele kasneje dobijo utrdbe, ki pa delno zavirajo njihov razvoj.

Se pa strinjam da vojaška industrija lahko pospeši razvoj, ampak že razvitih tehnologij, torej ne prispeva drastično k razvoju na splošno.

chan:Uporabniški avatar
Moderator | Naj pisec
Prispevkov: 1443
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorchan » Pe maj 27, 2011 11:27 am

Pero je napisal/-a: Mesta niso nastala zaradi utrdb. Nastala so kot središča trgovskih poti. Šele kasneje dobijo utrdbe, ki pa delno zavirajo njihov razvoj.


Vojaški spopadi seveda v večini primerov ne vzpodbudijo gradnje mest, imajo pa seveda ogromen vpliv na njihov nadaljnji razvoj. Kot že prej omenjeno, dobijo na slovenskem etničnem področju, ravno zaradi turških vpadov, marsikateri trgi mestne pravice, ki sicer v tistem času ne bi postala mesta (Črnomelj, Kočevje, Metlika,...). S hitro pridobitvijo pravic pridobe določene privilegije za uspešnejše branjenje pred vpadi (možnost gradnje utrjenih taborov, ipd...).
Vsi se tako lahko strinjamo, da vojne prvenstveno in povsem zavirajo (v danem primeru srednjeveška mesta) razvoj mest, saj posledično onemogočajo nemoteno medsebojno trgovanje.


Dolgoročen vpliv pa so seveda vojne na razvoj človeka definitivno imele in je povsem nemogoče trditi, da samo negativen. Človek je iz vsakega spopada zrasel (menda?) modrejši in pametnejši ter za civilne razmere izkoristil vojne "dosežke". Če pogledamo danes z razdalje na pretekla dogajanja, je žal potrebno priznati, da so ravno konflikti drastično pospešili marsikateri dogodek, ki bi v miroljubnem času potreboval bistveno daljši moment.
Križarske vojne, iniciirane s Clermontskim koncilom (1095), so poleg plenjenja Svete dežele, doprinesle tudi za temačno srednjeveško plemiško kliko povsem še neznanih odkritij Bližnjega Vzhoda (astronomija, medicina, filozofija,...). Hkrati ravno Križarske vojne pospešijo že skorajda pozabljene trgovske povezave. V obratni smeri takisto arabska osvajanja ter njihova daljnjeročna prisotnost na Iberskem polotoku pusti neizmeren pečat.
V nadaljevanju je moč takisto zaradi vihravih revolucionarnih dogajanj (beri: francoska revolucija) pokazati na začetek demokratične družbe v zahodni civilizaciji, kar se je pokazalo v sekularizaciji države (ločitev religije od države), ipd ...

Za marsikatero danes nam samoumevna idejo, produkt, ipd pač moramo priznati, da je nastala zaradi burnih in vihravih dogajanj oziroma lahko postavimo povsem realno hipotezo, da najverjetnje ne bi prišlo do njenega razvoja v miroljubnem obdobju. Žal tako funkcionira človekovo delovanje, ko ga prisili krizni dogodek, da postane v sili razmer ustvarjalen. Zanimiv bo pogled v prihodnje na japonski razvoj v borbi proti naravnim katastrofam (že primer postvojne Japonske misli in filozofije je doprinesel, da je danes postala država vzhajajočega sonca gospodarska velesila - najverjetnje tudi zaradi inata do lastnih "zavojevalcev" v 50-ih letih 20. st., v obliki ZDA!!!)
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."

_YUGO-GVX_:Uporabniški avatar
Poznavalec foruma
Prispevkov: 1567
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovor_YUGO-GVX_ » Pe maj 27, 2011 4:30 pm

grobo poenostavljeno sta tako hrošč kot jeep le skupek enostavnih in trpežnih komponent in bila masovno proizvajana zaradi določenih potreb.
litr bencina, litr olja ;)

lisko:Uporabniški avatar
Moderator / upravnik foruma
Prispevkov: 8078
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorlisko » So maj 28, 2011 11:33 am

_YUGO-GVX_ je napisal/-a:grobo poenostavljeno sta tako hrošč kot jeep le skupek enostavnih in trpežnih komponent in bila masovno proizvajana zaradi določenih potreb.



Jeep (wilys) je bil razvit namenona za ameriško vojsko. Vojska je dala povpraševanje po terenskem vozilo, ki bo lahko peljalo kjer koli, ki ne bo težje (mislim da 900kg) , bo lahko prepeljalo 4 vojake in lahki priklopnik, ter se bo dalo enostavno (tudi na terenu) servisirat. In tako se je rodil Jeep.

http://www.youtube.com/watch?v=gD78rTF0Rjo
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)

Pero:Uporabniški avatar
Poznavalec foruma
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Vojaška industrija in razvoj

OdgovorPero » So maj 28, 2011 5:20 pm

Chan:

Zgleda da najina debata ni preveč zanimiva za druge.

se strinjam da ima vojna in posledično vojaška industrija velik sociološki, demografski, ekonomski, pa še kakšen vpliv bi se našel. Včasih pozitiven, včasih negativen.

Če smo že pri arabcih: Alhambra v španiji je čudovit način pozitivnega vpliva oziroma zapuščine. Številke: no ja kristjanska evropa je prišla že tam v stik v 8 stoletju, prvi uradni zapis o arabskih številkah je pa približno stoletje pred prvo križarsko vojno. Decimalni sistem je sicer lažji, ampak teoretično se da isto računat tudi z rimskimi. Medicina? Razen zdravila za visoki pritisk (pijavke) niso prav veliko poznali.

Glede japonskega uspeha po vojni: Japonska je imela pred vojno 70 miljonov ljudi. V grobem ½ ZDA ali 2x Anglija (če naredimo napako za par miljonov). Bili so tedaj lokalna velesila Če nebi imeli že pred vojno veliko industrije in denarja nebi mogli narediti toliko opreme in imeti finance za vojno. Po vojni so dobili okoli miljardo USD pomoči, tam je zapravljalo skoraj 350.000 okupacijskih vojakov, med Korejsko vojno je bila odskočna deska, torej so dobivali veliko denarja.

Torej po moje vojaška industrija lahko pospešuje uporabo tehnologij (že odkritih stvari).

Lisko, se ti ne zdi da par kosov manka v tistem JEEPu?

chan:Uporabniški avatar
Moderator | Naj pisec
Prispevkov: 1443
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorchan » So maj 28, 2011 10:08 pm

Pero je napisal/-a:Chan:
Zgleda da najina debata ni preveč zanimiva za druge.


Bo potrebno dodatno v temo vkomponirati dolgoročni vpliv volkswagenizacije na razvoj novodobnega Renaulta :twisted: !

Pero je napisal/-a: Če smo že pri arabcih: Alhambra v španiji je čudovit način pozitivnega vpliva oziroma zapuščine. Številke: no ja kristjanska evropa je prišla že tam v stik v 8 stoletju, prvi uradni zapis o arabskih številkah je pa približno stoletje pred prvo križarsko vojno. Decimalni sistem je sicer lažji, ampak teoretično se da isto računat tudi z rimskimi. Medicina? Razen zdravila za visoki pritisk (pijavke) niso prav veliko poznali.


Število 0, prenešeno najverjetneje z indijskega področja s strani Arabcev, je Evropa spoznala v 7. stoletju. Za nekje "uraden" prevzem arabskih številk na evropskih tleh pa lahko govorimo v začetku 12. stoletja.
Pri medicini omenjam samo najverjetneje najbolj znanega avtorja Avicena ( http://en.wikipedia.org/wiki/Avicenna ), ki je pod velikim vplivom filozofije antike oziroma Aristotela (kot vsa tedanja arabska misel), zelo vplival na evropski razvoj - tudi s kasnejšimi prevodi v 13. st. Ena izmed slavnejših del - Knjiga o zdravilstvu. Njegov vpliv v medicini seže na zahodu vse do 18. st.!

Pero je napisal/-a: Glede japonskega uspeha po vojni: Japonska je imela pred vojno 70 miljonov ljudi. V grobem ½ ZDA ali 2x Anglija (če naredimo napako za par miljonov). Bili so tedaj lokalna velesila Če nebi imeli že pred vojno veliko industrije in denarja nebi mogli narediti toliko opreme in imeti finance za vojno. Po vojni so dobili okoli miljardo USD pomoči, tam je zapravljalo skoraj 350.000 okupacijskih vojakov, med Korejsko vojno je bila odskočna deska, torej so dobivali veliko denarja.


Samo finančne injekcije pač ne doprinesejo, da država postane v nadaljevanju gospodarska velesila. Mal heca - potemtakem bi Kosovo v bivši Jugi moralo povsem prosperirati... =P
Japonska zgodba o uspehu je skupek različnih dejavnikov, z odlično izdelanim sistemom (Kaizen pa je posledica tudi ameriške šole: http://en.wikipedia.org/wiki/Kaizen ).

Še pod vplivom nogometnega večera nadaljujem s primeri vpliva konfliktov in vojn na ostale ideje - sodobni olimpizem in olimpijski duh, ponovno rojen pod Coubertinom, je dejansko izhajal v konfliktnem 19. stoletju, ustanavljanjem prvih nacionalnih držav ter medsebojnimi konflikti (Krimska vojna, ipd). Njegov francoski duh, še kako ranjen zaradi ustanovitve nemškega drugega rajha v središču Francije (Versailles 1871), je želel preseči mednacionalne razdore in spore, ki bi se preselili na športna prizorišča. 1896 leta ter atenske prve igre so bile dober začetek, vendar kaj kmalu poteptan (1. sv. vojna). Dandanašnje igre, če se osredotočim samo na nogomet, pa so dejansko kontrolirane "vojne". Na kontra smeri pa so nogometne igre v 80-ih letih na območju bivše Jugoslavije eksplicitno nakazovale prihajajočo vojno grožnjo - le nihče je ni resno jemal...
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."

Pero:Uporabniški avatar
Poznavalec foruma
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Vojaška industrija in razvoj

OdgovorPero » Ne maj 29, 2011 10:08 am


Bo potrebno dodatno v temo vkomponirati dolgoročni vpliv volkswagenizacije na razvoj novodobnega Renaulta


Morda pa ni nihče odtipkal v iskanje Alhambra, naj napišem Cordoba? Bo tedaj več zanimanja.

Če smo pri Jeep-ih. Recimo da bi nemci dobili vojno, potem bi za SUVe rekli sedaj ''kiblvagni'', pa imeli bi motor zadaj. Yugo GVX je pravilno napisal da so izbrali zaradi že obstoječih komponent. Večina delov se je že proizvajala. Podobno z kiblvagnom. Kiblvagen niti ni bil tako slabo zasnovan saj kljub 2WD ima lahko dobre terenske lastnosti zaradi dobro obteženih pogonskih koles.

Jeep in L Rover sta bolj delovna avta. Kljub temu da so imeli američani vmes veliko 4WD delovnih avtov z nekaj udobje se po moje začne moderni SUV ali udobni terenec z Range Roverjem in kasneje z Cherokeejem. Kasneje še sledijo trendu japonci, pa kasneje še ostali po europi.

Prenos in uporaba številk dokazuje da gre marsikaj lahko brez vojne. Avicen je pa ene sorte medicinski Leonardo (beri multipraktik) Žal pred časom, oziroma škoda da ga niso upoštevali povsod, oziroma da so tedaj imeli bolj počasne maile. Čaka vas mail (kurir pred vrati)… ne bom mu še odpru okna (mehansko odpiranje) ;)

Japonce so američani dobro predelali, skoraj v vseh oblikah življenja oziroma družbe. Ampak Japonci so vse eno zadržali svoj način mišljenja in ljubezen do detaljev, pripadnost skupnosti. Recimo če pogledaš japonske vrtove. Tu so tisoči možnih primerov, ampak kljub temu da na prvi pogled izgledajo včasih kaotično so vse eno skladni in detaljni če se poglobiš. Enkrat sem videl en vrt, zadaj stena, pred njo neka rogovila ali drevo, spodaj pesek…. ampak pesek pograbljen skrbno od leve proti desni, oblika vej točno oblikovana, barvno usklajeno…

Zakaj so uspeli? zaradi truda in dela (+ finance). ''Prijateljska'' okupacijska vojska kupuje veliko za svojo logistiko pri lokalcih: hrana, voda, elektrika, drobnarije, itd...

Primer razvoja in želje za napredkom: angleži so bili dolgo največji proizvajalci motorjev. Japonci so jih sprva kopirali, a v detaljih postajali boljši.

Malo pred 1970 se pojavijo nova superbike generacija, prodajni hit Honda CB 750, tudi angleži dajo nove modele

Kako prižgati Hondo

odpreš bencin
elektrostarter
prižgeš luč
odpelješ.

Kako prižgati angleža

previdno ga porineš okoli kapljic olja ki jih je spustil čez noč
Stisneš sklopko, pritisneš kurbl (na noge) da jo razdvojiš
odpreš bencin na levi, nato na desni
napumpaš vpljinjače, leva desna
poiščeš kompresijo (kurbl)
kontakt
skočiš po kurblu (750 ccm 2 cilindra = ni za neizkušene)
ponovno skočiš po kurblu da uspe v drugem poskusu
prižgeš luč
udariš po luči da začne delat
odpelješ

Saj po treh ovinkih fore dohitiš Hondo, ampak kdo pa resno vozi? Če ni šminka 4 cilindri in 4 avspuhi, pa še disk spredaj ( ki sicer bremza slabše kot angleški bobn) ampak WOW faktor pa je disk ki je bil tedaj čudo tehnike.

In podobno je z avti, vsi so se smejali japonskim avtom šestdesetih, pa poglej kje so sedaj?

Šport naj bi bil pa res ene sorte civilna borba, pa žal ni vedno tako. Nemške olimpijske igre so bile žal nacistična propaganda. Tudi logično je da vsak navija za svoje, ampak konec osemdesetih v Jugi je res izpadlo preveč nacionalistično. Podobno tudi prve tekme po razpadu.

Si videl tale dokumentarec (1-6) o prijateljstvu in sovraštvu med Petrovičem in Divcem?

http://www.youtube.com/watch?v=dpgSU88JFvQ

cruiser1:Uporabniški avatar
Mojster foruma
Prispevkov: 2496
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorcruiser1 » Če jun 02, 2011 1:48 am

Jaz bom rekel nekako takole. Razvoj v celotni zgodovini vzpodbuja tekmovalnost med ljudmi, plemeni, narodi, državami...želja po slavi, moči in v novejši dobi želja po velikih zaslužkih. Vse to pa je od nekdaj dobro povezano in podprto z vojnami, vojsko in vojaško industrijo.

bozo_14:
Nov uporabnik
Prispevkov: 40
Pridružen: Ne jul 18, 2010 6:39 pm

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorbozo_14 » Pe jun 24, 2011 5:19 pm

vojaska industrija NE proizvaja nic splosno uporabnega, prav tako ne dobimo nic kot byproduct. kaksne civilne sisteme recimo delajo BAE, Raytheon...? helikopterji naceloma stejejo kot izjema, ampak spet ne toliko. drugi primer so neki motorji za potniska letala, ki bazirajo na osnovi vojaskih (in so jih ukradli kitajci oz. tehnologijo).
vecina civilnih zadev se pa razvija popolnoma neodvisno, vzporedno ter je v nekaterih primerih ze celo prehitela vojasko industrijo (PDA, rebreather sistemi za potapljanje...).
vecina military tehnologij je lepo classified, firme so pa vecinoma specializirane, zato ni toliko prenosa znanja med sektorjema.

tko da v splosnem velja, da je denar vrzen v vojsko (oz. industrijo), stran vrzen denar (ne s stalisca varnosti drzave seveda).
poleg tega so vojaske tehnologije vecinoma take, da nimajo veliko podobnih v civilni industriji

sašo5:Uporabniški avatar
Mojster foruma
Prispevkov: 3940
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorsašo5 » Pe jun 24, 2011 7:23 pm

bozo_14 je napisal/-a:vojaska industrija NE proizvaja nic splosno uporabnega

:shock: :shock: :shock:
a ni internet nekako plod vojaške industruije :?:

Sriple Tix:
Novinec
Prispevkov: 177
Pridružen: Pe feb 10, 2006 2:16 pm

Re: Vojaška industrija in razvoj

OdgovorSriple Tix » So jun 25, 2011 6:47 am

... in GPS?

scmoky:Uporabniški avatar
Novinec
Prispevkov: 107
Pridružen: Če maj 14, 2009 6:18 pm

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorscmoky » So jun 25, 2011 10:16 am

Internet je plod znanstvenikov (Fizikov) v CERN-u kolikor vem.
Jap GPS pa je USA military

hnoda:
Novinec
Prispevkov: 163
Pridružen: Sr maj 27, 2009 12:21 pm

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorhnoda » So jun 25, 2011 1:17 pm

Jaz sem mnenja, da je ravno avtomobilska industrija zelo povezana z vojaško...

O Volkswagnu, Jeepu in Land Roverju je bilo že mariskaj povedano, so pa tudi druge povezave...

ŠKODA je na primer izdelovala topove že pred prvo svetovno vojno in so se Slovenci z njimi borili na soški fronti...
http://www-f1.ijs.si/~vilfan/WWI/moznar.html

na drugi strani jim ni ostal dolžan italijanski FIAT, ki je na soški frotni italijansko vojsko oskrboval z mitraljezi...
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat-Revelli_Modello_1914

RENAULT je bil prav tako v prvi svetovni vojni eden prvih proizvajalcev tankov...
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_FT

PEUGEOT je prav tako že med prvo svetovno vojno izdeloval oklepna vozila...
http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_Armored_Car
http://derela.republika.pl/peugeot.htm

André CITROËN built armaments for France during World War I and after the war he had a factory and no product. In 1919, the business started to produce automobiles... kljub temu se izdelavi vojaške opreme niso povsem odpovedali...
http://www.citroenet.org.uk/utilities/autochenille/autochenille.html

SAAB je tako ali tako vojaška firma, ki izdeluje tudi avtomobile...
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen

A boga mi tako i ZASTAVA...
http://sl.wikipedia.org/wiki/Zastava_M76

Eden najbolj znanih lovcev med drugo svetovno vojno je bil MITSUBISHI A6M, bolje poznan kot 'zero'
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_A6M

DAIMLER je med drugo svetovno vojno opremljal Angleže z oklepnimi vozili...
http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler_Armoured_Car

Nemce pa predhodnik Audija AUTO UNION...
http://en.wikipedia.org/wiki/Sdkfz_222

Američani so se odločili v drugo svetovno vojno v Evropi vstopili razmeroma udobno, ko so Rusi Nemce že potiskali nazaj. Nič čudnega, če so si za tank omislili kar CADILLAC...
http://sl.wikipedia.org/wiki/M24_Chaffee

Navedel sem le nekaj znamk, ki so proizvajale oborožitev, ne pa tudi onih, ki so proizvajale transportna vozila... Če se komu da dopolnjevati...

cruiser1:Uporabniški avatar
Mojster foruma
Prispevkov: 2496
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorcruiser1 » Ne jun 26, 2011 12:03 am

hnoda je napisal/-a:Američani so se odločili v drugo svetovno vojno v Evropi vstopili razmeroma udobno, ko so Rusi Nemce že potiskali nazaj. Nič čudnega, če so si za tank omislili kar CADILLAC...
http://sl.wikipedia.org/wiki/M24_Chaffee


Ne verjamem, da je tale cadillac kaj bolj udoben od fičota ;) . Kaj veliko ne vem o vojaških vozilih vem pa, da so prav vse tri ameriške firme (GM, Ford, Chrysler) izdelovale precej vojaških vozil. Od lahkih transprtnih do težkih oklepnikov.

cruiser1:Uporabniški avatar
Mojster foruma
Prispevkov: 2496
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorcruiser1 » Po jul 11, 2011 11:49 pm

Še nekaj sem se spomnil. Ne vem ali je kdo že omenil ampak vojne so pomojem posledično pripomogle tudi k razvoju medicine.

belkaena:
Stalni uporabnik
Prispevkov: 566
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: Vojaška industrija in razvoj

Odgovorbelkaena » To jul 12, 2011 9:14 am

Mislim, ja saj je vsaka stvar in vsak "klinac" za nekaj dobra in vojne so za kar nekaj stvari dobre in povezane z marsikatero industrije...

Dejstvo pa je, da vojne niso izumitelj stvari, je pa res, da močno pospešijo razvoj in proizvodnjo že znanih tehnologij, ki so za vojne uporabne.

So pa eno navadno sradnje in raje ne poznam GPS v zameno za konec vojn.

Lp,
Rok




Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov

2002-2011 © D.Labs d.o.o. Vse pravice pridržane.