Nega vozila (znotraj in zunaj), poliranje, zaščita, uporabni nasveti...
 
Uporabniški avatar
Kstepe
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: To apr 08, 2008 5:56 pm
Kraj: Mengeš

Napisal/-a Kstepe Po maj 04, 2009 8:48 pm

@ lenivec

Barvo lahko obnovis do neke mere z ročnim poliranjem, seveda z ustrezno pasto,
če bi imel pa močno obledeno barvo, kar ta rumena ni bila, bi imel pa problem.

Glede voska se strinjam da je carnuba veliko boljša kot navadni vosek, glede sijaja na koncu pa se vse zaščite nekako enako "svetijo", namen vseh je ustvariti globinski sijaj, nek wet look ipd...

Kar se pa obstojnosti tiče je pa tako kot sem rekel, daleč zadaj pred ostalimi.
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Napisal/-a Scremer Po maj 04, 2009 9:05 pm

Kstepe je napisal/-a:Kaj se zgodi?
S temperaturo, ki se ustvari s trenjem tampona in ustrezne paste segrejemo lak in praske se "zlijejo" skupaj, saj lak pri ustrezni temperaturi spremeni strukturo.


Slika .... Slika

Kstepe je napisal/-a:Pri ročnem poliranju ne ustvarimo določene temperature potrebne za zalivanje laka kot sem omenil zgoraj, delamo napače gibe, ne dobimo nobenega efekta in uničujemo svoje zdravje in okončine :?
Tako kot je nekdo že omenil pred mano, zakaj potem ličarji in profesionalci poliramo strojno?


Slika pa ja ne no... A bi pomagal če avto čez noč pokrijem z dekco, da se ogreje?... Slika

Naši ličarji so v večini primerov bolj anti za poliranje... Strokovnjake pa v Sloveniji prešteješ na prste ene roke... Moja zgodovina v negi avtomobilov je zelo kratka, ampak sem že imel priložnost popravljat za "strokovnjakom" iz ličarske delavnice. In kolikor slišim to ni bil osamljen primer... Hm? No ampak jaz sem samo amater...

Spodaj en lep primer strokovnega poliranja, ki ni redkost (slika je simbolična)...

Slika
 
Uporabniški avatar
Gyga
Uporabnik
 
Prispevkov: 1355
Pridružen: Pe maj 28, 2004 1:10 pm

Napisal/-a Gyga Po maj 04, 2009 10:00 pm

It's not a polish! It's a car tatoo! :lol:
Malo para malo muzike!
Najboljši avto je novi avto!
 
Uporabniški avatar
Kstepe
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: To apr 08, 2008 5:56 pm
Kraj: Mengeš

Napisal/-a Kstepe Po maj 04, 2009 11:07 pm

najprej odgovor lenivcu:

"Malo" bolj obledela barva
Slika
Slika
Po obnovitvi:
Slika

@Scremer

Nisem rekel da so vsi ličarji dobri tudi za poliranje, definitivno ne drži,
ličar ki je kvaliteten, naredi vse tako kot je treba, marsikateri pa tako kot si pokazal na sliki.
Tudi jaz sem dostikrat popravljal take stvari, in če poliraš, potem veš zakaj pride do hologramov in prav tako veš kaj je potrebno, da se jih odstrani.
Marsikdo pa ne pozna postopkov in vsega ostalega.

Vidiš mogoče tu kakšen hologram?
Slika
Slika
Slika

Ko smo pa že pri tem... Povej mi, če lahko z ročnim poliranjem odstraniš take praske?
Slika

Rezultat:
Slika


Poglejte, nocem odpreti nobenih polemik kaj je boljše, kaj je slabše, vsak naj sam presodi kaj njemu bolj ustreza. 8)
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Napisal/-a Scremer To maj 05, 2009 12:17 am

Kstepe, ne me narobe razumet večina kar si napisal drži in se moram strinja. Niti ne zanikam tvoje profesionalnosti (če prav vidim si iz multi podjetja poglejpoglej) in menim da je to eno redkih slovenskih podjetij za katerega verjamem, da znajo stvar izpeljat kot se zagre... Ampak v svojem sestavku si natresel nekaj buč zaradi katerih sem se moral nasmejat...

Zdej bodisi dejansko ne veš kaj se dogaja med poliranjem ampak veš samo kako moraš nekaj narediti, ali pa veš oz. celo uporabljaš nekaj za kar jaz še svoj živi čas nisem slišal. Nisem kemik ali fizik in bo to zapisal kot mi veleva kmečka pamet... Lak je tekoč samo dokler ličar vanj ne zadega trdilca. Potem začne ura tiktakati in lak se s časoma utrdi ter kot tak nudi zaščito barvi in kovini pod njo. Efekt "zalivanja", ki ga omenjaš in dosegaš med poliranjem, pa je kratkomalo nemogoče doseči ko je lak enkrat v trdem agregatnem stanju. Pločevino lahko še tako veselo segrevaš, hladiš ali kakorkoli že počneš, vendar laka ne more več spravit v tekoče agregatno stanje, kar bi ti omogočilo zalivanje prask (teoretično ga zmehčaš ko dosežeš kritično temperatuto, ampak takrat je konec saj ti ostanejo le še čudni madeži ali mehurji).

Poliranje je, zgolj in nič več kot fino brušenje vrhnjega sloja laka. Govorimo o mikronih in če govorimo še malo dalje, lahko zadevo ponazorim tako; imamo 1mikron globoko prasko in če želimo da "izgine" moramo okoli nje stanjšati lak za 1 mikron. Ko to naredimo, praske ni več. Preprosto. Tvoja torija o segrevanju bi mogoče vzdržala zgolj in samo v smeri, da pri strojnem poliranju segrejemo površino in posledično se zaradi tega lak nekoliko omehča, kar nam omogoča hitrejše odstranjevanje mikrona za mikronom. Ampak vprašanje če se res dovolj segreje. Konec koncev se sam vedno borim proti vročini ker mi zaradi nje hitreje suši olja v pastah in bi se lahko zgodilo, da bi se le-ta povsem "posušil" še predno bi abrezivni delci v njej dovolj razpadli (uporabljam takšne paste). Tako bi ostal brez "lubrinkanta" med polirnim tamponom ter lakom in s hologrami na površini...

Z ročnim poliranjem lahko narediš čuda... Le obilo časa in še več trdne volje moraš imeti. Ker ne enega ne drugega ni, tega nihče ne počne na roke (velika večina ki to počne samo misli da polira, V resnici pa samo praska jajčka s kakim od produktov iz bencinske)... Polirka v eni sekundi brez težav zaokroži na enem mestu 25x. Pokaži mi desca, ki to naredi z roko. Bom zdej malo površno in na suho kalkuliral... Mašina se zavrti v minuti 1500x, če človek v sekundi naredi recimo največ 2 obrata to, pomeni, da bo za isto število obratov potreboval skoraj 12,5 minute. Gremo dalje... Teoretično okoli pol kvadratnega metra z mašino v eni fazi obdeluješ 5 minut, pri drgnjenju na roke pa boš moral za isti efekt porabiti kar 62,5 minute... Od tu dalje si računajte sami. Ja, Kstepe vse je v hitrosti. Pa ne kao, da si prej konec z mašino, le precej bolj intenzivno se lotiš laka v krajšem časovnem okvirju. Za "isti" efekt na roke bi porabil enormno veliko časa in volje... Ampak to je zelo ohlapna teorija. Vmes je še toliko drugih dejavnikov, ki jih nisem upošteval in bi moja teorija kaj hitro izvisela ob kakšni resni primerjavi.

Ampak sem mlad, sem neizkušen in morda se motim. Bom zelo vesel če mi predstaviš svojo tehniko ter izdelke s katerimi dosegaš zalivanje barve. Ker če to drži potem smo v svetu poliranja dosegli povsem novo stopnjo obdelave laka in lahko en in isto avto poliramo neomejeno in to praktično za vse večne čase. Z veseljem se posujem s pepelom v zameno za te informacije.

Mimogrede, vašo galerijo na spletni strani sem svoj čas nemalokrat prečesal :) in lahko rečem samo, da se je skozi vaše roke zapeljalo kar nekaj top voznega parka. Samo tako naprej.

Brez zamere. Zapisal sem svoje mnenje, ker ne želim da se ljudi "zaliva" z neumnostmi. Načeloma se pa v veliko stvareh strinjam z napisanim...

lp
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3152
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To maj 05, 2009 6:58 am

Vidim, da nekdo vsaj malo razume sistem poliranja. Gre za fino brušenje z zelo fino mleto kredo. Osnova je podobna ali ista kot kalodont za zobe. Ločimo polirna sredstva za povprečnega uporabnika, ki ima skupaj zmešano kredo in vosek in pa profesionalne linije, ki so ločene na čistilo s kredo in vosek posebej. Poliranje s kombiniranimi amaterskimi sredstvi vodi v fleke. Zaščitni zaključni voski so naravni, npr Carnauba ali polimerni, zadnje čase pa še z nano delci. Teorija, da se lak delno stopi, je neumnost. Običajno se enkrat letno lak očisti s kredo in potem občasno zaščiti z voskom.
 
Uporabniški avatar
Kstepe
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: To apr 08, 2008 5:56 pm
Kraj: Mengeš

Napisal/-a Kstepe To maj 05, 2009 7:49 am

@Scremer

Glede "zalivanja" prask, nisem mislil da se praska dejansko odstrani z zalivanjem, ob priliki ti pa poslikam s kakšnim dobrim aparatom, kako zgleda globja praska pred, in potem,
ko je zakrita, zgleda kot da je "zalita".

Logično:
Kot si rekel se pri vsakem poliranju odstrani nekaj mikronov laka, koliko, odvisno od gradacije in sestave paste, če se lak brusi, itd itd...
glede ročnega poliranja sem imel pa v mislih amatersko poliranje doma s pastami iz črpalke.

Teoretično se da dobiti enak efekt, verjetno tudi praktično, samo hvala lepa,
že pri strojnem poliranju je ogromno dela in napora vloženega, ni samo tako,
kot zgleda, da se malo zapelješ po laku čez avto :)

Še enkrat ponavljam, da ne boste narobe razumeli, lak se ne stopi, bognedaj, se ne sme pregreti, vendar efekt, ko spoliraš neko globjo prasko je tak, kot da bi jo "zalilo"

Se opravičujem za mojo napačno razlago in s tem tudi vaše razumevanje.

Niti ne bom šel v nikakršne detajle, napisano je zelo površno, na hitro na faksu, saj nima smisla, ker je preveč vsega + brez pravih orodij in produktov ponavadi nastane samo štala.



(OFF:
Multipodjetje.. Več nas je in smo lahko zato specializirani za dva področja.

A uporabljas menzerno?
Če ne, verjetno obstaja kakšna polirna voda za tvojo pasto? Da se ti ne bo susilo?
Oglasi se kdaj da kaksno recemo.)
 
Uporabniški avatar
juhica
Uporabnik
 
Prispevkov: 1026
Pridružen: To jan 28, 2003 4:40 pm

Napisal/-a juhica To maj 05, 2009 8:35 am

kstepe,

cau, lahko tudi na pm, zanimajo me informativno cene poliranja vecjega avtomobila (stara bmw 7) in sicer je avto star 10 let, barva polna praskic od avtopralnice in seveda rocnega pranja, vecjih napak ni. original barva. koliko od oka stane poliranje (bolj me zanima al se pogovarjamo o 50-100 ojrov al par sto ojrov)...

hvala in lep dan,
juhica
 
Uporabniški avatar
Kstepe
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: To apr 08, 2008 5:56 pm
Kraj: Mengeš

Napisal/-a Kstepe To maj 05, 2009 10:19 am

Ni neka skrivnost glede cen pri vseh mojstrih v sloveniji,

nekje okvirno za cca 120€ +/- dobite vozilo pripravljeno na pasti na silikonski osnovi,
primerno za prodajo, oziroma sezonsko vožnjo, rezultat je fantastičen, vendar gre sčasoma silikon stran (cca pol leta)

za tiste, kateri bi radi trajno popravili lak..
od nekje 200 € + pa so cene za poliranje in odstranjevanje prask, brez zaščite

z zaščito je pa tako, da jih je več vrst, cene so pa tudi nekje od cca 10 €- 150 €
odvisno od vrste zaščite, število premazov...

NE govorim o cenah raznih domačih garaž, kateri so rezultati v 99% potem taki, kot ste jih videli zgoraj na slikah (slika črnega avta s hologrami)
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Napisal/-a Scremer To maj 05, 2009 1:29 pm

Kstepe je napisal/-a:(OFF:
Multipodjetje.. Več nas je in smo lahko zato specializirani za dva področja.

A uporabljas menzerno?
Če ne, verjetno obstaja kakšna polirna voda za tvojo pasto? Da se ti ne bo susilo?
Oglasi se kdaj da kaksno recemo.)


Z multi nisem mislil nič slabega niti to da vas je veliko ampak da počneta/e več stvari. Nekatere celo niso neposredno povezane z vozili... Nazadnje sem občudoval vašo (vsaj kolikor mi je znano) stvaritev na avtomobilu, ki sem ga predstavil v rubriki sam svoj mojster...

Slika
Mimogrede lastnik je zelo zadovoljen, nalepka je pa precej bolj zahtevna kot se morda zdi na slikah (mislim da je sestavljena iz 4ih slojev).

Uporabljam menzerno in nimam težav z prehitrim sušenjem. Z njo delam v okolju z konstantno temperaturo, poleg tega so pa že same po sebi dovolj "oljnate". Kadar uporabim Meg ali 3M in želim podaljšati čas delovanja pa malenkostno poškropim z destilirano vodo... Želel sem le ponazorit problem z temperaturo in posledice le-te.

Če priznam me resnično mika, da bi se oglasil. Me zanima kako in s čim počnete to kar pač počnete. ;)

Drugače pa kar tako naprej. Vzdrževanje vozil je potrebno v Sloveniji spravit na višji nivo, saj imamo na tem področju čisto preveč slabih "strokovnjakov"...

lp
 
Uporabniški avatar
Gyga
Uporabnik
 
Prispevkov: 1355
Pridružen: Pe maj 28, 2004 1:10 pm

Napisal/-a Gyga To maj 05, 2009 3:17 pm

Bom vprasal kar v tej temi.

V pomladnem pranju avta sem na spodnjem delu zadnjega blatnika in na pragovih (tudi malo visje) za prvima kolesoma opazil, da je lak grob. Je to od soli?

Kaj priporocate glede na to, da je po parih pranjih stanje isto?

Lahko to sam nekako spoliram, glede na to da gre za manjso kolicino?

Gre pa za metalno barvo.

Hvala za odgovore.
D
Malo para malo muzike!
Najboljši avto je novi avto!
 
Uporabniški avatar
mr.ramo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1774
Pridružen: Pe nov 16, 2007 2:12 pm
Kraj: WestCoast

Napisal/-a mr.ramo To maj 05, 2009 4:39 pm

men je ličar strihau samo bok pa se zdaj barva neujema z ostalim delom avta :? a se da to spolirat??
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Napisal/-a Scremer To maj 05, 2009 10:36 pm

RejmiK je napisal/-a:men je ličar strihau samo bok pa se zdaj barva neujema z ostalim delom avta :? a se da to spolirat??


Če je barva drugačnega odtenka potem poliranje ne pomaga. Če se pa barvani del samo bolj sveti kot nebarvani se pa do neke mere da pomagat. Stari, nebarvani del, je poln prask, slabo reflektira svetlobo in posledica tega je da izgleda bolj motno od tistega barvanega, ki še ni poškodovan do te mere.
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Napisal/-a Scremer To maj 05, 2009 10:37 pm

lenivec je napisal/-a:@kstepe

zdaj pa še enkrat poglej rumeno barvo na moji sliki in tvojo rdečo. in še enkrat napiši da rmena ni bleda prosim če lahko. avto ni bil rumen ampak skoraj bel.


Lenivec ne se sekirat. Tudi na tvoji rumeni Ibici je barva zelo oksidirana...
 
Uporabniški avatar
Kstepe
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: To apr 08, 2008 5:56 pm
Kraj: Mengeš

Napisal/-a Kstepe Sr maj 06, 2009 9:28 am

@ scremer

ti se kar oglasi 8)

@ lenivec

Kje sem napisal da ni oksidirana?
Seveda je oksidirana, vendar ne tako močno.

Brezveze se prerekaš, glede na letnik ibize ki si jo delal ti lahko povem da sem
naredil že par takih, enake barve, in strojno ni bilo veliko dela.

S starejšimi barvami katere so dolgo časa oksidirane pa je drug problem.
Te pa takrat z veseljem povabim, pa boš poizkusil na roke.

LP
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1296
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Sr maj 06, 2009 1:44 pm

Sej lenivec ni to na roke delal, kolikor jaz vem.

Mi pa tudi ni jasno kako lahko rečeš, da ni tako oksidirana kot na tisti bemfli.
Ta ibiza je bila bela, zastopiš bela - zdaj je pa živo rumena. Tista bemfla je bila še vseeno rdeča.
Vrni se na Avtokozmetika

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov