Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Turbina Seat Leon 1.9 TDI 105 KM

Napisal/-a Kael To avg 03, 2010 5:47 pm

Pozdravljeni!

Imam 3 leta starega Seat Leona 1.9 TDI s 105 KM in prevoženimi 86.000 km, od tega je vsaj 70.000 km avtocest s 110 na uro. Avto nikoli teran mrzel, veedno počakal da vročega mal na mestu uhladim ipd dizelske zadeve. Zadnje dni opažam zgodaj zjutraj, ko je sicer na cesti mir (nobenega prometa pred šesto zjutraj, sicer ni slišno) da ima avto pri pospeševanju nov zvok. Poleg tistega klasiščnega ssssss, čk (kot na vseh TDIjih) se pojavlja zvok, ki je podoben kot če bi zelo na tiho slišal kakšen sesalec, nekaj podobnega vuuuuuuuuuuuuuu. Drugače pa ne opažam na vozilu nobenih sprememb, kot bi bilo npr. kajenje motorja, slabši pospeški, višja poraba goriva, ipd zadeve - izjema je le poraba olja - avto je bil na servisu na 75.000 km pred šestimi meseci in po 11.000 prevoženih km ga manjka polovica (dosedaj na vseh servisih, je manjkalo komaj oapzno olja). Serviserja sem sicer klical in je po opisu reku, da ima verjetno turbina malo "lufta" - mi zna kdo v slovenščino, kot kmetu za tehniko razložit, kaj to pomeni - pač klasika pri TDIjih, ali je to začetek konca turbine? Ima še kdo kakšno drugo idejo kaj bi to lahko bilo?, ter odgovorit na prej zastavljeno vprašanje (luft v turbini)?
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody To avg 03, 2010 5:51 pm

luft v turbini se misli da ima vetrnica luft in drgne po ohišju...posledično izginja olje ter prisoten je čuden zvok kot da bi kovina drgnila v kovino ker pač vetrnica drgne ob ohišje...turbina se da obnovit pa je problem rešen...drugače je pa za tak zvok lahko odvisno veliko problemov...od kakega šraufa,počene ceke itd...ti ga meče v zasilni program?
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Napisal/-a Kael To avg 03, 2010 6:00 pm

im nobody je napisal/-a:luft v turbini se misli da ima vetrnica luft in drgne po ohišju...posledično izginja olje ter prisoten je čuden zvok kot da bi kovina drgnila v kovino ker pač vetrnica drgne ob ohišje...turbina se da obnovit pa je problem rešen...drugače je pa za tak zvok lahko odvisno veliko problemov...od kakega šraufa,počene ceke itd...ti ga meče v zasilni program?

Če avto stoji na miru, ma čist normaln zvok, zvok se pojavi samo pri pospeševanju in sliši od 0 do 1700 obratov, ker je slišen le ob miru (zgodaj zjutraj), sicer ga motor preglasi. Sicer avto gre brez problema.
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody To avg 03, 2010 6:09 pm

pomoje je to normalno.dokler ni dima,pa dokler ti ne meče v zasilni program,pa dokler ni kovinskega zvoka se nimaš kaj sekirat.pri mojem ko sem mel večje probleme da sem jih reševal eno leto....in sicer bilo je tako: tester je skor zgoru tolkrat je bil prikloplen...potem sem dal gor novo turbino,nov lmm,egr blindiru,nove cevke(večina) zdaj pa gre da se še sam čudim :lol:
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Napisal/-a primozek68 To avg 03, 2010 7:13 pm

Zdej je turbina ulaufana in pripravljena na novih 300.000 km dogodivščin. Pol dobi luft, ampak še ene 200.000km crkuje :D

Dej poglej pod desni notranji blatnik, da se ti ni cev za dovod do filterboxa snela. Sam opcija.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS To avg 03, 2010 7:30 pm

Čist normalen je tale zvok, ki ga opisuješ.
Te opozarja, da voziš s premalo obrati :lol: :lol: hec
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr avg 04, 2010 8:00 am

Pazljivo poglej cevi za zrak. Včasih tudi poči intercooler, vsaj na našem AWT je že bilo to. Luft v turbini lahko povzroči resen lom motorja, ker ob ležaju brizga olje v sesalni kolektor in avto sam od sebe zalaufa v iberture. Pri teh kilometrih bi kvečjemu neustrezno olje to lahko povzročilo, ali ustavitev na hitro, ko se še turbina vrti, pa je noben več ne maže.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Sr avg 04, 2010 8:18 am

joztom je napisal/-a:Pazljivo poglej cevi za zrak. Včasih tudi poči intercooler, vsaj na našem AWT je že bilo to. Luft v turbini lahko povzroči resen lom motorja, ker ob ležaju brizga olje v sesalni kolektor in avto sam od sebe zalaufa v iberture. Pri teh kilometrih bi kvečjemu neustrezno olje to lahko povzročilo, ali ustavitev na hitro, ko se še turbina vrti, pa je noben več ne maže.


V primeru, da bi mu počila kakšna cevka ali pa odpovedal IC, bi se mu drastično zmanjšala moč motorja, kar bi opazil med vožnjo, pa kadilo bi se tudi ;)

@kael:
http://www.youtube.com/watch?v=3gvFo2n3 ... re=related

Tak zvok je a ne?
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Sr avg 04, 2010 8:48 am

Ležaji od turbine so poškodovani. Teral si ga hladnega nad 1500 rpm. KO je olje mrzlo ne podmazuje čist nič, zato motor dela na suho. Pa ugašal si ga ogretega. Preden ga ugasneš moraš praviloma ga pustit laufat 15 minut, da voda fanj zakuha in da se turbina ohladi. Ker če ga sam ugasneš se turbina še dalje greje in se stopi.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm

Napisal/-a pugi405 Sr avg 04, 2010 9:01 am

Sarkazm? :lol:
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr avg 04, 2010 9:01 am

15 minutno ohlajanje je čista neumnost. Počakaš, da se turbina ustavi in ugasneš, to pa je minuta dovolj. Turbina se segreje od izpuha še najbolj.
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm

Napisal/-a pugi405 Sr avg 04, 2010 9:31 am

Pa turbina se tudi ne ustavi nikoli, ker jo poganjajo izpušni plini... Pa še ohlajanje je nujno le takrat kadar se avto dlje časa priganja... Sej o tem smo že veliko pisali...
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Napisal/-a Kael Sr avg 04, 2010 9:53 am

peroRS je napisal/-a:@kael:
http://www.youtube.com/watch?v=3gvFo2n3 ... re=related
Tak zvok je a ne?

Ja zelo zelo podobno temu, vendar kot sem rekel, se sliši le zjutraj in do 1700 / 1800 rpm, potem pa ga motor preglasi. Torej kaj bi to bilo?
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis Sr avg 04, 2010 10:12 am

Kael je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:@kael:
http://www.youtube.com/watch?v=3gvFo2n3 ... re=related
Tak zvok je a ne?

Ja zelo zelo podobno temu, vendar kot sem rekel, se sliši le zjutraj in do 1700 / 1800 rpm, potem pa ga motor preglasi. Torej kaj bi to bilo?


ta problem sem jaz imel na audiju...sicer mi takrat ni nihče znal povedati kaj naj bi to bilo.

Blinder je napisal/-a:Ležaji od turbine so poškodovani. Teral si ga hladnega nad 1500 rpm. KO je olje mrzlo ne podmazuje čist nič, zato motor dela na suho. Pa ugašal si ga ogretega. Preden ga ugasneš moraš praviloma ga pustit laufat 15 minut, da voda fanj zakuha in da se turbina ohladi. Ker če ga sam ugasneš se turbina še dalje greje in se stopi.


15min?

cca. 1 minuta "ohlajevanja" na mestu bo čisto zadosti, če se avto zadnji kilometer ali dva do cilja vozi v nižjih obratih pod delovanjem turbine oz. tam tam nekje.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Sr avg 04, 2010 11:58 am

adis je napisal/-a:
Kael je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:@kael:
http://www.youtube.com/watch?v=3gvFo2n3 ... re=related
Tak zvok je a ne?

Ja zelo zelo podobno temu, vendar kot sem rekel, se sliši le zjutraj in do 1700 / 1800 rpm, potem pa ga motor preglasi. Torej kaj bi to bilo?


ta problem sem jaz imel na audiju...sicer mi takrat ni nihče znal povedati kaj naj bi to bilo.


Ta zvok ni znak nobenega problema. Pri vseh se pojavi. Pri nekaterih (sploh čipanih) zelo hitro, spet pri drugih veliko kasneje. Pri bratovem 1.9TDI se je ta zvok pojavil nekje pri 60.000km (zdaj jih ima 104.000), pri bivši očetovi Octavii 2.0TDI pa je začelo to žvižgat, ko jo je novi lastnik čipal (80.000km, zdaj jih ima 115.000km). Oba delata brez problema. ;)

Kdor ima čas naj se ustavi pri kakšnemu servisu, pa posluša avte v delavnici, pa pri vseh žvižga (seveda pri dizlih).
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Napisal/-a Jerch_ Sr avg 04, 2010 12:17 pm

ali se ti ta zvok sliši v leru na mestu, nekaj časa še po tem ko ga prižgeš in avto stoji na mestu?
ker če je žvižganje prisotno samo pri speljevanju in počasni vožnji ko je motor mrzel sigurno nimaš nobenega problema. kot so rekli bi imel ta zvok še bolj izrazit, če bi čipal avto in takrat, ko bi bilo zelo mrzlo..
 
Uporabniški avatar
damek1a
Novinec
 
Prispevkov: 142
Pridružen: Po jan 10, 2005 4:48 pm

Napisal/-a damek1a Sr avg 04, 2010 12:32 pm

Pri mojem je isto (1.9 tdi, 105ps). Precej piska od 1000-1700 obratov, najbolj mrzel. Ni pa nobenega dima, minimalna poraba olja. Je pa res, da gre proti 200k km. Prejšnji lastnik (kolega) je povedal, da je to identično že od 120k km naprej, odkar ga ima on in da ni opazil kakšnih težav, tudi ko je delal prek 1000km v enem kosu. Glede na to, da je avto naredil v takem stanju vsaj 80k km, verjetno ni nekaj hudo narobe. Na porscheju sicer predlagajo menjavo turbine, vendar ne vem, če je to nujno potrebno.
nič ni tako dobro, da ne bi moglo biti boljše!
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr avg 04, 2010 7:19 pm

joztom je napisal/-a:15 minutno ohlajanje je čista neumnost. Počakaš, da se turbina ustavi in ugasneš, to pa je minuta dovolj. Turbina se segreje od izpuha še najbolj.

nebi pričakoval tega od tebe....(slab dan mogoče :?: :-P )

Kael: avto rabi par km fulla_vsaj 1x na teden, če maš možnost....

damek1a je napisal/-a:Pri mojem je isto (1.9 tdi, 105ps). Precej piska od 1000-1700 obratov, najbolj mrzel.......


ja logično....pri teh obratih najbolj fila (če bi mel bost števec, bi lahko lepo sledil to dogajanje)
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr avg 04, 2010 9:59 pm

Vsi me za besedo vlečete. Ustavljanje sem mislil prilagoditev hitrosti štantgasu kot je to vsakomur jasno.
 
Uporabniški avatar
fare
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2085
Pridružen: Po feb 07, 2005 8:10 pm

Napisal/-a fare Sr avg 04, 2010 10:34 pm

Jaooooo, ma človek pusti zvoke pri miru pa pelji dokler res kaj ne crkne pol pa tuhtaj kaj je!
Kaj se pa tiče tega segrevanja/ohlajanja turbine bom pa lepo in dokončno povedal BULLSHIT!
Zakaj: jaz nič ne dam na to in nič ne ohlajam avta dlje kot 60 sekund, kaj šele da bi 15 min noter sedel ali okoli avta tancal, pa ja a si normalen! Ga pa ne turiram mrzlega še posebej ne pozimi, in kaj je rezultat :?: NIČ avto lepo dela ko bo pa šla(če bo ker nekateri v svojih izjavah napovedujeto prav to za vse turbince brez tega da bi za njo skrbeli bolje kot za otroka) turbina pa jo zamenjam, avto prodam in življenje gre naprej.
Zakaj pa sem se razkuril pa vam povem! Iz prve roke vam dam primer najhujše možne zlorabe avta ki obstaja v SLO in sicer: moja Šefica in "njen" službeni Cady 1.9 Tdi PD 77kw!
1. Ona načeloma sploh ne ve če je avto D ali B, samo da gre, je pa niti ne zanima,
2. Ko je zima skoraj vsak dan turira avto na mestu zjutraj ob 8.00 na cca 3000 rpm da se čimprej segreje in se šajbe odtalijo in da postane toplo,
3. Ima ogromno dnevnih minitur po cca 50-250 metrov(noro ampak resnično),
4. Avto ugasne ko se ustavi,
5. Na AC ponavadi pozabi dati v 5to in ga v 4i tera do konca,
6. Ko pa avto dobimo mi uslužbenci v roke pa je izživljanje še večje!
in zaključek vsega!

Avto ima cca 100.00km in je vse lepo in prav in prav lepo se ga pelje brez kakršnihkoli turbulenc!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 8 gostov