Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
ESX
Uporabnik
 
Prispevkov: 834
Pridružen: To mar 08, 2011 11:40 am

Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a ESX So jul 13, 2013 1:57 pm

Dejmo enlrat za vedno razčistit okoli hladilne tekočine, ker okoli tega pa vsak pravi po svoje.

Ali se jih lahko loči po barvi ? (menda ne)

Če se jih ne loči po barvi, kako pol veš katera je primerna za kater avto ? Večinoma se danes prodajajo roza (G12), modre, zelene ter rumene.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a zlica22 So jul 13, 2013 2:19 pm

Kopiram iz drugega foruma, kjer je to nekdo prav lepo napisal. Upam, da avtor nima nič proti, če to bere...

OdgovorNapisal/-a M38885 » 25.11.2011 11:23
Barve hladilnih tekocin niso nakljucne. Imajo ze svoj smisel.
V osnovi: Rdec vsebuje silikon, Moder vsebuje silikat.
Ostale barve oznacujejo razlicne alkohole v tekocini.
V glavnem pri nakupu laho diferinzirate med BASF Gysantin in cenejsim Ethandiol.
G05, G11 je primeren za litozelezne bloke motorja
G12, G30 je primeren za aluminijaste bloke motorja
G48 pa nekako lahko vlivate v vse motorje

V nadaljevanju pa postane stvar malo komplicirana:
Moder in rumeni se preneseta in Rdeci in violet se preneseta, nikakor pa medsabo.
G11 in G12 se nikakor ne preneseta, vendar G11 z G12+ ali zG12plus.
Paradox:
G11 je lahko rumen, moder ali zelen v osnovi.
G12 je lahko lila ali roza.
G30 BMW ne priporoca
G11 priporoca Renault

Cez dve ali tri leta je tako ali tako hladilna tekocina umazana, da se ne da definitivno dolociti le po barvi.
Zato ni priporocljivo dolivati hladilne tekocine, temvec jo menjati. To je zanemarljiv strosek v primerjavi z ostalimi stroski.
Za zakljucek se sledece:
Ce se mesa hladilna tekocina med seboj, se ne unici motorja ali hladilnega systema. Unici se hladilna lastnost tehocine.
Malo teorije: vrelisce vode je 99.97°C , hladilne tekocine imajo vrelisce 106°C – 135°C. Talisce je pri vodi 0°C pri hladilnih tekocinah pa nekje -58°C.
Pri tem ima hladilna tekocina to lastnost, da je pri ca.-70°C se vedno v "kasasti" obliki in ni nevarnosti poskodb motornega bloka ob morebitni zamrzitvi.
V srednji evropi zadostuje mesalno razmerje 60:40.
Koncentrirana hladilna tekocina v motorju ni priporocljiva, ker je specificna lastnost transporta toplote pri vodi ca.4,70 KJ/Kg, hladilna tekocina le ca.2,6KJ/Kg.
Upam, da sem se v zadnjem stavku pravilno izrazil.
Se to, katero vodo urorabiti: tukaj si se strokovnjaki / industrija ni edina.
Nekateri priporocajo pitno, nekateri destilirano, trteti precisceno dezevnico.
Destilirana voda ni “uravnovesena” , pitna je lahko zelo “trda” (kalk), dezevnica naj bi bila idealna.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a pskoda So jul 13, 2013 2:59 pm

Pol je pa še G12++, ki ga proizvaja oz prodaja GM za ople in je v rdeči barvi
Lp
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a yashica So jul 13, 2013 3:18 pm

pskoda je napisal/-a:Pol je pa še G12++, ki ga proizvaja oz prodaja GM za ople in je v rdeči barvi


Pozabil si še na vagovo hladilno G13, ki mimogrede prihaja v sodih iz Kitajske.. če komu to kaj pomeni ;)
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
matey18
Novinec
 
Prispevkov: 296
Pridružen: Sr jan 23, 2008 3:29 pm
Kraj: kranj

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a matey18 So jul 13, 2013 3:38 pm

Jst mam pri fiat roza pri renault rumen.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a joztom So jul 13, 2013 9:35 pm

Po mnenju vseh kolegov, je vsak antifriz O.K. v pravem razmerju. Res pa je, da je, pri nas najbolj uporabljan, rdeči Kemikal G12 najbolj reaktiven in dostikrat solzi ob ceveh. Rumeni Kemikal za francoske avte je nekako bolj prijazen.
 
Uporabniški avatar
sablač
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 534
Pridružen: To okt 05, 2004 9:48 pm
Kraj: štore-celje

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a sablač So jul 13, 2013 9:49 pm

dobra tema
Vsi so vedeli da je to nemogoče. Potem pa je prišel nekdo, ki tega ni vedel in uspelo mu je!
 
Uporabniški avatar
tom2
Novinec
 
Prispevkov: 353
Pridružen: To nov 05, 2002 7:11 pm
Kraj: Novo mesto

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a tom2 So jul 13, 2013 10:14 pm

Na koliko časa je priporočljivo zamenjat hladilno tekočino?
tom2
 
Uporabniški avatar
Atrox
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: To feb 02, 2010 8:38 am

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a Atrox Ne jul 14, 2013 10:53 am

Tako kot piše v knjigi od avtomobila. Običajno pa so intervali predpisani na 5,8 in 10 let. Ne poslušaj razne "mojstre", ki pravijo, da se hladilna tekočina ne menja. Taki tudi pravijo, da se olje v menjalniku nikoli ne menja..
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a Energetik81 Po jul 15, 2013 1:01 pm

Kar se mene tiče in kar sem preštudiral glede tekočin, so praktično vse primerne za sodobne avte, še posebno če se jih menja na 2 leti. Med sabo pa jih ni dobro mešati. Torej če cel sistem izpereš z vodo, naj bi lahko nalil notri kar češ.
Sicer pa se razlikujejo praktično samo v dodatkih - ene imajo silikate, ene fosfate, druge pa OAT (organic acid).
Recimo Korejci uporabljajo HOAT dodatke, torej organske kisline in fosfate.
Korozivne ali agresivne pa niso nobene, saj imajo vsebovane dodatke ravno proti koroziji. Ne vem od kje ta miselnost, da bi bil antifriz koroziven.

Recimo tukaj je lepo razloženo.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a lisko Po jul 15, 2013 1:35 pm

Energetik polij ga po haubi pust da se posusi pa potem sporoc, ce je koroziven al ne...
Iz izkusenj....pri petki mi je po malem teklo iz expanzije tocno po sankah motorja spodaj.... V enem letu so ble sanke pregnite do kraja. Pa samo tam kjer je kapljal antifriz...torej?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a Energetik81 Po jul 15, 2013 2:02 pm

Le kako, da potem motorji ne razpadejo po 2 letih.
Pregnito si imel, ker je bilo tam ves čas vlažno in je pač zarjavelo.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
hippo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1858
Pridružen: Pe dec 14, 2007 12:43 pm

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Napisal/-a hippo To jul 16, 2013 10:35 am

pskoda je napisal/-a:Pol je pa še G12++, ki ga proizvaja oz prodaja GM za ople in je v rdeči barvi

Tudi v novejše VAG-e dajejo notri ++.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov