avtomobilizem.com

Izkušnje z avtoplinom - Plineks DFI 7 prispevkov • Stran 1 od 1

Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...

Moderator: Ekipa Avtomobilizem.com

 

NeoTO:
Nov uporabnik
Prispevkov: 19
Pridružen: Pe mar 19, 2010 12:01 pm

Izkušnje z avtoplinom - Plineks DFI

OdgovorNeoTO » Sr nov 17, 2010 9:15 am

Tale bo malo daljša... Spodaj so moje izkušnje s Plineksom in njihovim sistemom DFI

Za Plineks sem se odločil na podlagi ponujenega rabata na vgradnjo avtoplinske inštalacije, ki mi ga je ponudil znanec, ki je nekaj delal za njih, ter dobrih izkušenj kolega, ki je pri njih predelal avto na plin slabo leto pred tem.

V oktobru 2009 sem se s svojim Ford Focusom odpeljal k njim v Mislinjo, kjer so mi na kratko predstavili kako stvar deluje in mi 'razkazali' njihovega Focusa, ki so ga predelali na plin. Uporabljen je bil njihov DFI sistem, ki naj bi bil eden izmed boljših, saj se samodejno prilagaja delovanju, itd.. Glede vprašanj o porabi sistema sem dobil konkreten primer za ta isti njihov avto, ki 'kuri' 8 l bencina ali pa 8.5 l plina pri isti vožnji. Tako na pamet izračunano je to nekaj pod 10% višja poraba, kar je bilo skladno s tistim, kar so oglaševali. Zato sem tudi predvideval, da bom imel pri meni porabo plina pod 8 l, saj sem imel porabo bencina okoli 7 l.

Na podlagi njihovega svetovanja, sem za odločil za ta njihov sistem DFI, 55L plinski tank in za dodatno mazanje ventilov ('analogno', ker naj bi bilo čisto v redu). Avto sem k njim pripeljal popoldne, tako da bi lahko v miru naslednji dan vgradili vse potrebno. Že takrat mi pa je njihov 'doktor' rekel, da imam kot kaže drug motor kot njihov Focus in da pri meni ne najde signala za podtlak (Zetec S pri meni ima samo MAF senzor) in da ga bo moral nekje poiskat ali pa vgradit senzor… prav, vi že veste… Za en dan sem dobil nadomestni avto - '90 Swifta (ki tehničnega takrat sigurno ne bi naredil).
Torej, naslednji dan pridem po avto, mi pravijo, da so našli signal za podtlak na izhodu iz MAF senzorja (???) , da je šlo vse v redu in so ga šli natankat in sprobat. Ok, plačam za predelavo (rabat je zgleda znašal samo par 10€), dobim račun in vse papirje.

Takoj ko se usedem v avto, ugotovim, da mi cel smrdi po cigaretnem dimu. Ok, si rečem, se bo že zluftalo… Jaz sem odpeljem, cel vesel, da vse deluje in začenjam šparat pri gorivu. Naredim nekaj čez 500 km in grem prvič tankat - vse ok. Naredim z naslednjim tankom čez 550km, meni zadeva postaja vedno bolj in bolj všeč….

… dokler ne grem spet tankat. Priklopim nastavek, pritisnem gumb, avtomat vrže ven. Še enkrat… isto.. Grem k blagajni in jih skoraj obtožim, da nimajo več plina, jaz bi rad pa tankal. Greva skupaj s uslužbencem Petrola… isto. Vidim, da čaka za mano drug, se umaknem in gledam kako bo šlo… brez vsakega problema človek natanka avto in se odpelje… WTF??? Kličem na Plineks, da ne morem tankat, se dogovorim, da pridem takoj naslednje jutro k njim na servis (spet treba vzet dopust v službi). Na poti v Mislinjo sem toliko časa preklapljal na plin, da niti pri najmanjšem gasu ni zmogel več… Tam odprejo tank (naredi samo psssss…. in je bil prazen ) in si ogledujejo 'multiventil'. Potem zvem, da so zvijali plovce tako, da je ventil zaprl ne pri 43L plina, ampak tam malo čez 50L (v 55L tank). Ok, privijejo nov ventil na tank in rečejo, naj se odpeljem do Slovenj Gradca in natočim plin… šele na poti sem se pa spomnil, da mi v bistvu sploh niso preizkusili, če nov ventil nikjer ne spušča… Kako lahko zamenjajo tako kritičen del celotnega sistema, brez da bi komu prišlo na misel narediti tlačni preizkus??? Torej, grem tankat in na srečo vse ok.

Naredim nekaj tisoč km (kar je pri meni hitro, kar je bil tudi razlog za vgradnjo plina…) in opažam, da poraba sploh ne pade pod 8 l/100, ampak ostaja v rangu okoli 9 l/100. Za primerjavo spraznim tank bencina, poraba 6.5 l/100, tank plina 8.5 l/100….??? Kličem na Plineks, se začnejo nekaj sprenevedat, da je vse to odvisno od tega, kje tankam, kakšne so temperature, kako se vozim…. ja valda… na koncu pa se dogovorimo za prvi redni servis in da bodo sproti pogledali nastavitve.

Pridem tja, povem da je poraba previsoka, da prikaz nivoja plina v tanku (tiste LEDice) sploh ne deluje in da naj naredijo pač prvi redni servis. Avto odpeljejo v garažo, mene pa naženejo ven in zaprejo vrata. Je bil kao inšpektor pri njih in zato stranke ne smejo bit v garaži… sam malo, jaz bi pa rad videl, kaj delate z mojim avtom… ja, vam bomo dali pa eno gajbo in boste čez okno gledali…. WTF????
Torej, kakšno urico je trajalo vse skupaj, na koncu ga priklopijo še na računalnik in ponovno skalibrirajo sistem (komentarji zraven pa so bili v stilu – to je pa res nekaj bilo slabo nastavljeno), prikaz nivoja pa tudi nastavijo z nekim potenciometrom in da bi naj potem to delalo. Na koncu ne dobim nobenega delovnega naloga, niti računa…

Od tistega servisa naprej so se pa začele pojavljati resne težave – motor mi je večkrat ugasnil pri prehodu v prosti tek. Najprej se je to zgodilo pred semaforjem, ko sem se ustavljal, nato na avtocesti pri zasilnem ustavljanju (ko sem pohodil sklopko in bremzo) ter še preden sem uspel priti do servisa, pri zavijanju na stransko cesto, ko sem pa skoraj zletel s ceste (motor napaja servo črpalke za volan in zavore…). Berem po internetu, ljudje pravijo, da se takšne stvari dogajajo, ko crkne ventil prostega teka. Grem na servis, to potrdijo kot možni vzrok in zamenjajo ventil (starega sprobam doma in še vedno deluje tako kot je treba..). Avto mi spet ugasne v počasni koloni… Ni drugega kot da se odpeljem v Mislinjo na servis (spet dopust v službi) in spet 'težim', da naj zrihtajo zadeve. Spet nekaj nastavljajo parametre preko računalnika in se čudijo, da se poraba ni nič izboljšala… Glede tega, da pa prikaz nivoja še vedno ne deluje, pravijo da je to problem tega sistema in da ne morejo nič nastavit, ker avtor sistema (nek čeh) se ne oglaša več… Kaj to mene briga, tega mi na začetku niso nič omenili… Kaj mi pomaga potem tisti prikaz, če vedno gori ena zelena LED, ne glede na to, ali je tank poln ali prazen??? Ok, jih imam poln kufer (spet ne dobim nobenega delovnega naloga…) in se odpeljem v veri, da so porihtali zadevo.

Ampak, avto mi je še vedno ugašal (nekje enkrat na teden, precej nepredvidljivo) pri delovanju na plin ter niti enkrat na bencin (sem naredil par tisoč km na bencin za primerjavo), temperatura motorja pri delovanju na plin je cca. 5°C višja (izmerjeno preko OBD-II s senzorja na glavi motorja), prikaz nivoja nikakor ne 'oživi', poraba na plin pa je cca. 25% višja od porabe bencina (v njihovih garancijskih pogojih piše, da se lahko poraba poviša za največ 15%, pa še to pri starih sistemih, pri novejših bi naj bila razlika še manjša). Se posvetujem s pravnikom, sestavimo reklamacijo stvarne napake ter jo priporočeno pošljem na Plineks (uradni naslov jim piše v Velenju). Čakam en mesec na odgovor, nato pa dobim priporočeno pošto vrnjeno… WTF???

Pošljem še enkrat, tokrat na njihov naslov servisa v Mislinji. Čakam spet celo večnost, pokličem na pošto in pravijo, da še noben ni prišel prevzet. Reklamacija spet pride nazaj na moj naslov po pretečenem roku. Ok, si pravim, po zakonu sem naredil vse prav in se tudi če je pošta bila vrnjena, se smatra, da sem prodajalca obvestil o napaki. Na Zavodu za varstvo potrošnikov so mi svetovali, naj pošljem še e-mail in res… dobim odgovor, kjer trdijo, da zahtevi ne morejo ustreči zaradi neizpolnjevanja določb, ki jih predpisuje splošna zakonodaja uveljavljanja pravic iz stvarne napake in garancije. Jih obvestim o njihovi zmoti in jim posredujem odgovor z Direktorata za notranji trg, Ministrstva za gospodarstvo. Tudi to ni pomagalo, moral sem jih direktno poklicat in jih opomniti na to, da imam vse papirje, ki dokazujejo, da sem naredil vse v skladu z zakonodajo in da v primeru, da mi reklamacije ne bodo želeli upoštevati, bom primoram papirje dostaviti ustrezni inštituciji in dobesedno izsiliti reklamacijo na ta način.
Čez par minut me je poklical njihov serviser in me vprašal, če imam kakšne probleme z njihovim sistemom (v stilu, da on nič ne ve za reklamacijo…). Se dogovorimo še za en servis. Spet v Mislinjo (spet dopust…), kjer zmanjšajo tlak plina iz uparjalnika ter prilagodijo parametre. Od takrat (to je sedaj par mesecev) je motor ugasnil samo enkrat, tako da je veliko bolje kot prej.

Par mesec po tem zadnjem servisu opazim, da mi spušča hladilna tekočina in to ravno iz cevi, ki peljejo k uparjalniku. Spet Mislinja (spet dopust), kjer nekaj šrauafajo po tistih ceveh. Kar so naredili je le to, da mi je potem spuščalo še več tekočine… Pomagalo je, da sem obiskal njihovega pogodbenika v Ljubljani, da se mi ni bilo treba še enkrat vozit v Mislinjo…

Težava z ugašanjem je nekako bila rešena, a kaj ko vse to na račun moči motorja (pravijo, da se moč motorja ne bi smela spremeniti opazno). Meni se je zdela razlika opazna, zato sem avto odpeljal k eni izmed tuning hiš in dal izmerit moč motorja na plin in na bencin. Rezultati lepo kažejo, da razlika je več kot zanemarljiva… (na spodnjem grafu je prikazan potem po standardu popravljene moči motorja v odvisnosti od obratov). Bencin: 101 HP, Plin: 88 HP (Focus 1.6 naj bi imel 100 HP).
Slika

Rezultate lepo pošljem spet na Plineks in zahtevam, da mi zamenjajo plinski računalnik s takšnim, ki ga uporabljajo tudi drugi. Od njih ne dobim nobenega odgovora… Pogrelo me je tudi dejstvo, da menijo, da si celotno stvar glede ugašanja motorja samo izmišljujem in da je poraba pač takšna kot je in da je za to kriv moj avto… V poslani reklamaciji sem jih tudi obvestil o njihovi odgovornosti v primeru, da pride do nesreče zaradi napačnega delovanja njihovega sistema, kar pa so najraje preslišali…

Mogoče imajo res stranke, ki z njihovimi predelavami nimajo problemov, ampak resnični problemi nastopijo šele, ko kaj ne deluje tako kot mora… In takšna podpora, ki jo nudijo oni, po mojem mnenju ni ustrezna. Dandanes, ko je konkurenca na tem področju kar huda, bi se pa le lahko malo bolj potrudili za svoje stranke in k problemu pristopili malo bolj resno.

butterfly:Uporabniški avatar
Nov uporabnik
Prispevkov: 60
Pridružen: Sr sep 10, 2003 5:55 pm
Kraj: Bled

Re: Izkušnje z avtoplinom - Plineks DFI

Odgovorbutterfly » To nov 23, 2010 1:22 pm

Tudi jaz sem pri njih dal predelati Audi A8, in sami problemi z njimi.
Sploh se ne smem spomniti na njih mi grejo kar kocine pokonci!!
Jaz sem vse potem sam resil in k njim nikoli vec!!!
Potem sem dal predelat se X5 4.4 z sistemom Prins k podjetju www.avtonaplin.si in sem vec kot zadovoljen!
Tko, da se Plinexa od dalec izogibam.
Lastnika sta prej prodajala pse KD Mislinja, svasta!!!

lp

ghandaed:
Stalni uporabnik
Prispevkov: 708
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Re: Izkušnje z avtoplinom - Plineks DFI

Odgovorghandaed » To nov 23, 2010 2:39 pm

:shock: sem slišal, da so šalabajzerji ampak si nisem mislil, da je tako hudo...

T1cK0:Uporabniški avatar
Stalni uporabnik
Prispevkov: 887
Pridružen: So nov 13, 2004 11:14 pm

Re: Izkušnje z avtoplinom - Plineks DFI

OdgovorT1cK0 » To nov 23, 2010 3:09 pm

To, da se ti avto ugaša pri vožnji na plin je tudi meni moj počel. Zgodilo se mi je ene dvakrat. Avto mi je začel vedno bolj cukati med vožnjo na plin in isto kot ti, sem za to krivil plin. Na koncu se je izkazalo, da je bila napaka na elektroniki od avtomobila. Odpovedal mi je nek tranzistor na elektroniki za razdelilno kapo, katerega so mi na uradnem servisu zamenjali. Pred tem sem že menjal akumulator, rotorček in razdelilno kapo, na koncu sem še zamenjal kable za svečke z boljšimi NGK. Od kar sem zamenjal še kable za svečke pa res nimam več problemov.

Sam sicer nimam plineksovega sistema, ampak sem samo pripomnil, da je možna tudi dejansko napaka na avtomobilu. To, da pa tega ne znajo sami preveriti na samem servisu za plin je pa žalostno.
Da imaš pa tako razliko v moči med bencinom in plinom je pa katastrofalno. Pri meni se sploh ne občuti razlike.
Slika

NeoTO:
Nov uporabnik
Prispevkov: 19
Pridružen: Pe mar 19, 2010 12:01 pm

Re: Izkušnje z avtoplinom - Plineks DFI

OdgovorNeoTO » To nov 23, 2010 4:32 pm

Hja.. glede tega ugašanja. Saj drugače ne bi toliko krivil tega sistema, ampak
1. Ugaša samo, ko motor deluje na plin
2. Če ugasne in greš ven, zelo smrdi po plinu (okoli motorja). Po mojem toliko plina spusti noter, da celo čez zračni filter potem ven uide...
3. Ko so spreminjali parametre, se je pogostost ugašanja v prostem teku močno spreminjala - enkrat po nastavljanju mi je celo na vsakem drugem semaforju ugasnil (ko sem se ustavljal, ne pri speljevanju...).
4. Ugašati je začel z vgradnjo plina.

Fora pa je v tem, da sploh ne cuka in da se to zgodi samo v prostem teku.

Tale DFI sistem, ki so mi ga vgradili, sploh nima 2-D mape za injektorje, ampak nekako čase iz bencinskih injektorjev preračuna na čase plinskih. Ko so mi nastavljali parametre, so samo dva parametra (izgledalo je kot linearna funkcija) spreminjali. Kot kaže le ni tako dobro, če imaš čisto poenostavljen sistme.

S tem ugašanjem je za zdaj malo miru... na račun zmogljivosti.

plinaš:
Stalni uporabnik
Prispevkov: 916
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Izkušnje z avtoplinom - Plineks DFI

Odgovorplinaš » Če dec 09, 2010 12:16 am

tole mi je pa zelo zanimivo ... me pa čisto nič ne preseneča ... pa kaj imajo to maf pa map senzorji zraven ??? kr neki ...
glede porabe pa takole - odvisno od motorja in možnosti kako lahko čimboljše zmontirajo - do + 25 % plina glede na bencin ni nič hudo alarmantnega ... normalno je ta procent res okoli 15% ( približno toliko je lpg v deficitu naspram bencinu ) , veliko pa je odvisno tudi od načina vožnje in same konstrukcije agregata ... npr. pri direktnem vbrizgavanju tekočega plina skozi bencinske injektorje skorajda ni zaznavnega padca moči . vrednosti izpustov co2 pa so prav zaradi konstrukcije motorja in novega sistema plinske naprave cca.10% nižje kot pri vpihovanju vplinjenega lpg indirektno v sesalni kolektor http://www.prinsautogas.com/en/products ... ystem.html ...
me zanima kateremu proizvajalcu dela tak avto od min do blokade ??? -- http://www.prinsautogas.com/articles/en ... urkey.html ( ker za to cx-7 je baje čisto normalno in da tako mora biti ! )- da pri okoli 3000-3500obr/min preklopi na sam bencin ( pa že prej med 1500-3500 ga porablja zraven ) - http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3931334&show=1 ... le od kje mu potem lahko piše spodaj - predelava na plin "Tartarini" v Bologni, atestirano in homologirano z garancijo,
- 45 % prihranek pri strošku goriva, - ????????????????????? :lol:
moja poraba na suzuki baleno 1,3 : minimalna 10,8 , maximalna 12,93l/100km ( ja malo smo ga tiščali : brežice center - domžale 126km / 58 minut - tuneli po omejitvah !!) - plina .. za bencin sploh ne vem , ker se vozim skozi na plin ... :D
plin je cnej k bencin

adis:Uporabniški avatar
Mojster foruma
Prispevkov: 7961
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Izkušnje z avtoplinom - Plineks DFI

Odgovoradis » Če dec 09, 2010 9:02 am

imamo temo o avtoplinu in se držimo tiste teme!

viewtopic.php?f=2&t=43038




Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov

2002-2011 © D.Labs d.o.o. Vse pravice pridržane.