Spojlerji, pragovi, maske, neon, barvanje, nalepke, platišča, temnenje stekel, ...
 
AndrejO
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Sr feb 18, 2015 10:04 pm

Kje testirati platišča brez "TÜV-a"

Napisal/-a AndrejO Sr feb 18, 2015 10:33 pm

Noob, torej bodite milostni.

Iščem kje testirati platišča na vozilu, da bi za njih pridobil certifikat s katerim bi jih lahko v naslednjem koraku pridobil homologacijo. Predvsem ugotavljam, če je kdo to počel ali poskusil storiti v zadnjih letih, kar se je zakonodaja spremenila, da bi mi lahko pomagal, svetoval, usmeril na pravilne kontakte.

Platišča sama po sebi že imajo certifikat, vendar pa ta ne zadošča za homologacijo, ker želim ohraniti originalno velikost spredaj 15" in zadaj 16". Torej mi poleg obstoječih certifikatov, ki jamčijo konstrukcijsko ustreznost, izdelave, material, ... manjka še certifikat s katerim je potrjeno, da je vozilo še vedno varno v kombinaciji. Torej ni govora o nekih garažnih variantah, temveč o platiščih, ki imajo TÜV, samo ne v pravi kombinaciji pnevmatik, ker te kombinacije ni nihče posebej potrjeval.

"Poišči drugega proizvajalca" odpade, ker ga na svetu nisem našel, da bi imel certifikate za istočasno uporabo različnih dimenzij. Vsi privzemajo, da so vsa štiri kolesa enaka.

"Pogovori se s proizvajalcem" (v tem primeru Brock) sem že poskusil, pa niti ne odgovarjajo.

"Najdi druga platišča" odpade, ker želim ohraniti razmerja enaka, kot jih imam sedaj. Spodaj so tehnični podatki o trenutni in željeni velikosti, pa bo jasno kaj s tem mislim.

"Preveri pri zastopniku" sem poskusil in dobil nazaj potrdilo, da je za moj model obstajala samo ena tovarniška dimenzija.

"Hvatanje krivina" odpade, ni moj stil. Govoril sem z mojstri na RTI, AMZS in LPP. Pri vsej je končni zaključek enak: TÜV-i, ki jih imam, ne zadoščajo, ker noben ne specificira željene kombinacije velikosti.


Pri iskanju kontaktov na raznih TÜV-ih (do sedaj sem poskusil na TÜV Süd, TÜV Rheinland, TÜV Austria Automotive) se zataka pri temu, da nemščine ne znam, v angleščini pa se lovimo. Na koncu pa se stvar konča pri temu, da jaz govorim o "nekih certifikatih", za njih v Nemčiji ali Avstriji pa je to izgleda samo specifična vrsta tehničnega pregleda, ki je v Sloveniji ne poznamo. Ker ne vem, če je to problem v nerazumevanju ali problem v neobstoju takšnega certifikata, bi mi moral o temu svetovati kakšen, ki je to že poskusil ali izpeljal.

Bizarno se mi zdi, da že dva meseca poskušam storiti nekaj, kar recimo v UK vzame cca. 1 uro, v Sloveniji pa izgleda kot misija nemogoče. Ali je res nemogoče?


Tehnikalije, da bo jasno kaj želim doseči:
Toyota MR2 Mk3 facelift.
Trenutna homologacija: 6,0Jx15 ET45 in 185/55R15 spredaj; 7,0Jx16 ET45 in 215/45R16 zadaj; nobenih drugih alternativ.
Ideja: RC18 6,5Jx15 ET38 in spredaj; 7,0Jx16 ET38 zadaj. Pnevmatike ostanejo iste, kot jih imam sedaj.

Težava: vsi TÜV-i so bodisi R15 spredaj in zadaj, bodisi R16 spredaj in zadaj. To, da jih imam, mi tako preverjeno ne pomaga. Dobiti moram še dodatno potrdilo, da je R15 spredaj in R16 zadaj še vedno varno za uporabo tudi z neoriginalnimi platišči, ker se razlikujejo od dimenzij originalnih (sprednja v širini in ET, zadnja v ET).

Na pomoč?
 
Uporabniški avatar
Falco_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1146
Pridružen: Ne jun 03, 2007 5:19 pm

Re: Kje testirati platišča brez "TÜV-a"

Napisal/-a Falco_ Sr feb 18, 2015 11:00 pm

Huh, imaš pa zelo zanimivo težavo ter željo.

Drugače pa moraš iti v Nemčijo na technischer überwachungsverein(TÜV), kjer se to vse stestira in če vse preizkuse uspešno opraviš dobiš TÜV certifikat s katerim greš na homologacijo. Stane pa cca. 15000€.



Lep pozdrav,
Dejan
When life speeds by... downshift.
 
5cenic
Novinec
 
Prispevkov: 465
Pridružen: Sr feb 11, 2015 1:23 am

Re: Kje testirati platišča brez "TÜV-a"

Napisal/-a 5cenic Sr feb 18, 2015 11:23 pm

Falco_ je napisal/-a:Stane pa cca. 15000€.

Verjetno tega nisi hotel slišati.

Lahko podam samo to, kar sem jaz zvedel celo na AMZS-ju in na nekaterih forumih. Imel sem ogledana platišča z 16col et40 j7 v kartončku pa vpisana 16col et47 j6.5. No odgovori na forumu so bili vsi v smislu, da za platišča ne rabiš homologacije, saj ti nihče nebo preverjal širine in et platišča. Začuda sem ob klicu na AMZS dobil isti namig. Pomembno naj bi bilo le to, da platišče ne gleda izven koloteka oz blatnika.

No vseeno sem se nato odločil, da sem kupil original platišča, katera imam vpisana tudi v kartonček in je mir. Ker imaš podoben primer sem ti dal samo nasvet kaj sem jaz zvedel te pa popolnoma razumem zakaj hočeš vse uradno, sem tudi jaz tak.

Več ti na žalost nemorem pomagati, upam pa da ti uspe rešiti težavo.
 
AndrejO
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Sr feb 18, 2015 10:04 pm

Re: Kje testirati platišča brez "TÜV-a"

Napisal/-a AndrejO Če feb 19, 2015 12:13 am

5cenic je napisal/-a:
Falco_ je napisal/-a:Stane pa cca. 15000€.

Verjetno tega nisi hotel slišati.

Se ne sekiram, ker zveni nesmiselno. Na nobenem ceniku ni takšnih zneskov in individualni pregledi vozil v Nemčiji za Nemce npr. pri TÜV Süd stanejo okoli 500 EUR, pač odvisno od obsega predelav. Od 500 EUR do 15.000 EUR je razlika tolikšna, da bo potrebno malo več pojasnila zakaj in kako.

Bom počakal, če kdo ve kaj konkretnega. Še najbolje, če bo odgovor začel s kakšnim "Ko sem nazadnje poskusil ..."
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: Ne mar 23, 2003 2:02 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Kje testirati platišča brez "TÜV-a"

Napisal/-a EX-B Če feb 19, 2015 11:46 am

Kolikor imam jaz izkusenj z raznimi pregledi policajev in tehnicnih, jih zanima samo da je v homologaciji vpisana prava dimenzija gum. V dejanska platisca se vtaknejo samo in le, ce ti opazno gledajo ven izpod blatnikov (torej zelo razlicne sirine in ETji od originalov). V tvojem primeru, glede na to da bos imel v bistvu samo druge ETje (in pol cole vec pri sprednji sirini, kar je premalo da bi koga motilo), pazi da je guma se vedno pod blatnikom, da ne gleda ven, pa da seveda nataknes gor iste dimenzije in specifikacijo gum kot je v homologaciji in se ti v to ne bo nikoli noben vtaknil..
Ce dodam se nekaj lastnih izkusenj, sem sel ze z vec razlicnimi avti in z veliko razlicnih kombinacij nehomologiranih felten cez tehnicne in policaje, vedno so pogledali samo in le dimenzije, nosilnost in pa hitrostni razred gum, feltne jih niso zanimale popolnoma nic.
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
markokalj
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Po apr 27, 2015 8:50 am

Re: Kje testirati platišča brez "TÜV-a"

Napisal/-a markokalj So maj 02, 2015 6:02 pm

Jaz sem homologiral z čisto drugimi TUV papirji ki sem jih dobil na internetu in sprintal. Važno je samo da so isti podatki in dimenzije na listu napisane. Kakorkoli homologira se dimenzija in ne platišča.
Vrni se na Styling

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov