PROJEKT 508….1951-1953
Začetek raziskav o uporabi dizelskih motorjev v osebnih avtomobilih pri VWju. Začne se t.i. projekt 508. VWjevi strokovnjaki s pomočjo Ferdinanda Porscheja razvijejo hrošča dizel. Šlo je za predelavo bencinskega bokserskega zračno hlajenega štirivaljnika v dizel motor. Iz 1290 ccm prostornine iztisnejo 23KM, kasnejši razvoj pa prinese 25KM/3100 vrt. Motor je dosegal maksimalno 3300 vrt. Za vbrizg goriva je poskrbel Bosch. Avto je potreboval 60s do 100 km/h, maksimalna hitrost pa je znašala 109 km/h. Pri vsem tem se je dizelski hrošč zadovoljil s 6.5l nafte na 100km.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
GOLF I….1974
Piše se leto 1974 in na trg pride prvi VW Golf. Na začetku je bil na voljo z 1.1 in 1.5 litrskima bencinskima motorjema.
Leta 1976 se tovarna odloči da bo ponudila golfa tudi v dizelski različici. VWjevi inžinirji predelajo 1.5 litrskega bencinarja in nastane Golf 1.5D. Blok motorja ostane popolnoma enak, ravno tako premer in hod batov, glava motorja je pa jasno povsem drugačna, dodana je pa boscheva ‘’bosch’’ pumpa.
Motor zmore 50 KM pri bencinarsko visokih 5000 obratih in 82 Nm navora /3000 obratih.
Leta 1980 pride na vrsto face lifting Golfa. Avto dobi nove odbijače, zadnje luči, armaturno ploščo… Na tržišču se pojavi 1.6D motor, ki so ga pridobili s povečanjem prostornine obstoječega 1.5 motorja.
Iz njega iztisnejo 54 KM/4800 vrt. in 100 Nm/3000 vrt.
Leta 1982 pride prvi golf GTD. Znanemu 1.6 litrskemu dizlu je dodana turbina, znamke Garett, sam avto pa je po zgledu na GTIja nekotliko bolj športno opremljen. Motor zmore 70 KM/4500vrt in 133 Nm/2600 vrt.
1.6D motor:

vrtinčna komora:

BOSCH črpalka:

1.6TD motor:

1.6TD turbina:

glava s hidavličnimi ventili in brez:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
GOLF II….1983
Ko pride na tržišče druga generacija golfa je takoj na voljo z dizelskima motorjema. Gre za rahlo prenovljena motorja iz prve generacije golfa in sicer gre za atmosferskega in turbo različico. Glavne razlika je v glavi motorja, ki dobi hidravlično krmiljene ventile. Podatki ostanejo praktično nespremenjeni glede na prvo serijo.
Ti motorji se vgrajujejo še v Audija 80, VW santano, VW passata, VW transporterja, VW Jetto…
Leta 1989 opremijo atmosferskega dizla z oksidacijskim katalizatorjem, turbo dizla pa s hladilnikom polnilnega zraka oziroma intercoolerjem po domače. Motor ima 80 KM/4500 vrt. in 155 Nm/2500 vrt. Tudi turbodizli dobijo katalizator. Ostalo ostane nespremenjeno. Te motorje najdemo tudi v VW Jetti, Passatu in Audiju 80.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
AUDI 100 2.5 TDI….1989
Tega leta pa pri Audiju naredijo prvega pravega TDIja. Gre za 5 cilindrskega Audija 100 z turbodizlom prostornine 2461 ccm in 120 konji. Oznaka modela je Audi 100 2.5 TDI (Turbo Diesel Injection). Motor ima še vedno boschevo rotacijsko ‘’bosch’’ pumpo, vendar je vbrizg goriva v valje izveden direktno, ne pa preko predkomor, kot je bilo to v navadi do sedaj. Tak sistem vbrizga se je do tedaj uporabljal v tovornih vozilih, Audijevi strokovnjaki so ga pa uspeli ugladiti za rabo v osebnem avtu. Poraba je zmanjšana na minimum, zmogljivosti pa primerljive z bencinarji takratnega časa.
Audi 100 2.5 TDI:

2.5 TDI motor:

TDI vbrizg in vbrizg s predkomoro:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
GOLF III….1991
Avgusta 1991 pride na tržišče golf tretje generacije. Od začetka je na ponudbo z dizlom s prostornino 1896 ccm. Motor ima 64KM/4400 vrt in 124Nm/2000vrt. Vbrizg goriva je s predkomorami. Malo zatem pride še turbo različica s 75KM/4200vrt in 150Nm/2400vrt. Ta dva motorja sta služila Audijevim inžinirjem kot osnova za 1.9 TDI motor.
1.9D motor:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
AUDI 80 1.9 TDI….1991
Prvi štiricilinderski TDI. Prostornina motorja znaša 1896 ccm, zmore pa 90KM/4000 vrt in 202Nm/1900 vrt. Tovarniška oznaka motorja je 1Z. Ta motor je osnova vseh 1.9 litrskih VAG TDI motorjev. Tako kot večji 2.5 TDI uporablja klasično rotacijsko bosch črpalko, vbrizg goriva je pa po zgledu na večjega brata direkten. Motor ima za razliko od ‘’navadnega’’ 1.9 litrskega turbodizla še hladilnik polnilnega zraka (intercooler). Nadzor vbrizga in delovanje motor je elektronski in sicer gra za boschev EDC (electronic diesel control oz. BOSCH diesel control).
VAG TDI 1.9 (ALH-ena izmed novejših različiz 90km TDIja):

Leta 1993 začnejo 1.9 TDI motor vgrajevati v VW golfa, kasneje pa še v druge koncernske avtomobile. Istega keta se prične prizvodnja Golfa ecomatic, kjer gre za 64 konjski dizel opremljen z avtomatiko za ugašanje motorja pri postankih (ta ehnika je uporabljena tudi kasneje pri modelu Lupo 3l TDI). V Golfu ecomatic pa je kot pogonskego gorivo omogočena tudi upaoraba repičnega olja oziroma bio-dizla.
Leta 1995 pride vzporedno z navadnim 1.9D motorjem še 1.9SDI (saug diesel injection) motor. Gre za atmosferski dizel z neposrednim vbrizganjem goriva. Motor ima enako moč kot 1.9D in sicer 64KM, navor pa je povečan na 133Nm/2200 vrt.
Leta 1996 doživi premiero 1.9 TDI motor z variabilno turbinsko geometrijo VTG. Motor ima še drugačno elektroniko motorja ter vbrizgalne šobe (prav tako direkten vnrizg). Moč je povečana na 110KM/4150vrt, navor pa znaša 235Nm/1900vrt.
Ta dva 1.9 TDI motorja (z malenkostnimi spremembami) najdemo v VAG avtomobilih do leta 2003.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
VW PASSAT PD 115km….1999
Mercedes-benz in Alfa Romeo v sodelovanju z BOSCHem razvijeta common rail sistem vbrizga dizelskega goriva v valje.
VW se odloči za drugačen pristop k zadevi in nastane 1.9 TDI motor s črpalka-šoba (PD-Pumpe Duse) sistemom vbrizga goriva. Za kaj gre? Za vbrizg goriva so sedaj klasično bosch črpalko in vbrizgalno šobo združili v eden črpalka-šoba (PD) element. Nad vsakim valjem je torej miniaturna bosch črpalka in vbrizgalna šoba. PD elemente pa krmili in poganja odmična gred. Tlak vbrizga znaša 2050 bar.
Prvi PD motor je bil torej predstavljen v passatu in imel je 115KM/4000vrt in 285Nm/1900vrt.
Kasneje se PD motorji razširijo po vsem koncernu in dobijo še naslednje različice
1.9 TDI PD-100KM
1.9 TDI PD-130KM
1.9 TDI PD-150KM
črpalka špba element:


-----------------------------------------------------------------------------------------
VW LUPO 3l TDI….1999
Izpolnitev sanj dolgoletnega predsednika VWja Ferdinanda Piecha o t.i. 3 litrskem avtomobilu. Razvili so 3 cilindrski TDI motor s prostornino 1.2 l. Za vbrizg skrbi črpalka šoba sistem, motor je prisilno polnjen z garettovo turbino z VTG tehnologijo, hladilnikom polnilnega zraka, hladilnikom za olje, proti tresljajem tricilidrskega motorja je pa uporabljena nasproti se vrteča gred. Motor je opremljen z sitemom za ugašanje motorja pri daljših postankih (golf ecomatic 1993), določeni dele karoserije so zaradi zmanjšanja teže iz magnezija. Zaradi zelo dobrega izkoristka motorja je za gretje kabine uporabljen električni grelec. V tem avtomobilu je prvič uporabljen 5 stopenjski DSG (doppel schalt getriebe) menjalnik z dvojno sklopko, ki je v avtomatskem načinu naravnan na varčnost. Motor ustreza izpušnim normam EU4. Še tehnični podatki: 61KM/4000vrt in 140Nm/1800vrt. Rezultat vsega tega je minimalna poraba goriva, ki znaša ob pazljivi vožnji 3l/100km.
3l TDI motor:


Vzporedno s tem motorje pride na trg še 1.4 litrska različica tega motorja, ki zmore 75KM. Uporabijo ga v VW polu, lupu, Seat Arosi, Škodi Fabii in Audiju A2.
---------------------------------------------------------------------------------------------
2.0 TDI….2003
S prihodom golfa V in novega Audija A3 na tržišče predstavijo 2.0 TDI motor. Motor ima 16V tehnologijo (2 odmične gredi) v kombinaci z dosedaj že dobro uveljavljenim PD vbrizgom. Zmogljivosti so sledeče 140KM/4000vrt ter 320Nm/1750vrt. Vsi motorji, ki so na voljo v Golfu V ustrezajo EU4 normam o izpušnih plinih.
Na voljo je tudi 2.0 SDI motor s 75KM/4200vrt in 140Nm/2200vrt. Tudi ta motor ima tako kot vsi dizelski motorji v Golfu V črpalka-šoba tehnologijo vbrizga. Pojavi se še najšibkejša TDI različica golfa z 90KM.
2.0 TDI 16V:

-----------------------------------------------------------------------------------------------
PIEZZO PD sistem….2005
Najverjetneje prihodnost ter izpopolnitev črpalka šoba sistemov. 2 litrski 16V motor bo prišel na trg z novim passatom, imel bo piezzo sistem odpiranja šob ter filter trdnih delcev, 2 gredi proti tresljajem, zmogel pa bo 175KM.
Poraba v l/100km: