Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
super98
Uporabnik
 
Prispevkov: 1470
Pridružen: Če sep 18, 2003 7:03 pm

VW dizel-kratka zgodovina

Napisal/-a super98 Ne feb 27, 2005 6:45 pm

Evo upam da bom mal razrešu večne težave in vprašanja z VW dizli in sistemi vbrizga ICji, črpalka šoba sistemi....



PROJEKT 508….1951-1953

Začetek raziskav o uporabi dizelskih motorjev v osebnih avtomobilih pri VWju. Začne se t.i. projekt 508. VWjevi strokovnjaki s pomočjo Ferdinanda Porscheja razvijejo hrošča dizel. Šlo je za predelavo bencinskega bokserskega zračno hlajenega štirivaljnika v dizel motor. Iz 1290 ccm prostornine iztisnejo 23KM, kasnejši razvoj pa prinese 25KM/3100 vrt. Motor je dosegal maksimalno 3300 vrt. Za vbrizg goriva je poskrbel Bosch. Avto je potreboval 60s do 100 km/h, maksimalna hitrost pa je znašala 109 km/h. Pri vsem tem se je dizelski hrošč zadovoljil s 6.5l nafte na 100km.

Slika

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

GOLF I….1974

Piše se leto 1974 in na trg pride prvi VW Golf. Na začetku je bil na voljo z 1.1 in 1.5 litrskima bencinskima motorjema.

Leta 1976 se tovarna odloči da bo ponudila golfa tudi v dizelski različici. VWjevi inžinirji predelajo 1.5 litrskega bencinarja in nastane Golf 1.5D. Blok motorja ostane popolnoma enak, ravno tako premer in hod batov, glava motorja je pa jasno povsem drugačna, dodana je pa boscheva ‘’bosch’’ pumpa.
Motor zmore 50 KM pri bencinarsko visokih 5000 obratih in 82 Nm navora /3000 obratih.

Leta 1980 pride na vrsto face lifting Golfa. Avto dobi nove odbijače, zadnje luči, armaturno ploščo… Na tržišču se pojavi 1.6D motor, ki so ga pridobili s povečanjem prostornine obstoječega 1.5 motorja.
Iz njega iztisnejo 54 KM/4800 vrt. in 100 Nm/3000 vrt.

Leta 1982 pride prvi golf GTD. Znanemu 1.6 litrskemu dizlu je dodana turbina, znamke Garett, sam avto pa je po zgledu na GTIja nekotliko bolj športno opremljen. Motor zmore 70 KM/4500vrt in 133 Nm/2600 vrt.

1.6D motor:
Slika

vrtinčna komora:
Slika

BOSCH črpalka:
Slika

1.6TD motor:
Slika

1.6TD turbina:
Slika

glava s hidavličnimi ventili in brez:
Slika

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

GOLF II….1983

Ko pride na tržišče druga generacija golfa je takoj na voljo z dizelskima motorjema. Gre za rahlo prenovljena motorja iz prve generacije golfa in sicer gre za atmosferskega in turbo različico. Glavne razlika je v glavi motorja, ki dobi hidravlično krmiljene ventile. Podatki ostanejo praktično nespremenjeni glede na prvo serijo.
Ti motorji se vgrajujejo še v Audija 80, VW santano, VW passata, VW transporterja, VW Jetto…
Leta 1989 opremijo atmosferskega dizla z oksidacijskim katalizatorjem, turbo dizla pa s hladilnikom polnilnega zraka oziroma intercoolerjem po domače. Motor ima 80 KM/4500 vrt. in 155 Nm/2500 vrt. Tudi turbodizli dobijo katalizator. Ostalo ostane nespremenjeno. Te motorje najdemo tudi v VW Jetti, Passatu in Audiju 80.

--------------------------------------------------------------------------------------------------


AUDI 100 2.5 TDI….1989

Tega leta pa pri Audiju naredijo prvega pravega TDIja. Gre za 5 cilindrskega Audija 100 z turbodizlom prostornine 2461 ccm in 120 konji. Oznaka modela je Audi 100 2.5 TDI (Turbo Diesel Injection). Motor ima še vedno boschevo rotacijsko ‘’bosch’’ pumpo, vendar je vbrizg goriva v valje izveden direktno, ne pa preko predkomor, kot je bilo to v navadi do sedaj. Tak sistem vbrizga se je do tedaj uporabljal v tovornih vozilih, Audijevi strokovnjaki so ga pa uspeli ugladiti za rabo v osebnem avtu. Poraba je zmanjšana na minimum, zmogljivosti pa primerljive z bencinarji takratnega časa.

Audi 100 2.5 TDI:
Slika

2.5 TDI motor:
Slika

TDI vbrizg in vbrizg s predkomoro:
Slika

-------------------------------------------------------------------------------------------------


GOLF III….1991

Avgusta 1991 pride na tržišče golf tretje generacije. Od začetka je na ponudbo z dizlom s prostornino 1896 ccm. Motor ima 64KM/4400 vrt in 124Nm/2000vrt. Vbrizg goriva je s predkomorami. Malo zatem pride še turbo različica s 75KM/4200vrt in 150Nm/2400vrt. Ta dva motorja sta služila Audijevim inžinirjem kot osnova za 1.9 TDI motor.

1.9D motor:
Slika


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

AUDI 80 1.9 TDI….1991

Prvi štiricilinderski TDI. Prostornina motorja znaša 1896 ccm, zmore pa 90KM/4000 vrt in 202Nm/1900 vrt. Tovarniška oznaka motorja je 1Z. Ta motor je osnova vseh 1.9 litrskih VAG TDI motorjev. Tako kot večji 2.5 TDI uporablja klasično rotacijsko bosch črpalko, vbrizg goriva je pa po zgledu na večjega brata direkten. Motor ima za razliko od ‘’navadnega’’ 1.9 litrskega turbodizla še hladilnik polnilnega zraka (intercooler). Nadzor vbrizga in delovanje motor je elektronski in sicer gra za boschev EDC (electronic diesel control oz. BOSCH diesel control).

VAG TDI 1.9 (ALH-ena izmed novejših različiz 90km TDIja):
Slika


Leta 1993 začnejo 1.9 TDI motor vgrajevati v VW golfa, kasneje pa še v druge koncernske avtomobile. Istega keta se prične prizvodnja Golfa ecomatic, kjer gre za 64 konjski dizel opremljen z avtomatiko za ugašanje motorja pri postankih (ta ehnika je uporabljena tudi kasneje pri modelu Lupo 3l TDI). V Golfu ecomatic pa je kot pogonskego gorivo omogočena tudi upaoraba repičnega olja oziroma bio-dizla.

Leta 1995 pride vzporedno z navadnim 1.9D motorjem še 1.9SDI (saug diesel injection) motor. Gre za atmosferski dizel z neposrednim vbrizganjem goriva. Motor ima enako moč kot 1.9D in sicer 64KM, navor pa je povečan na 133Nm/2200 vrt.

Leta 1996 doživi premiero 1.9 TDI motor z variabilno turbinsko geometrijo VTG. Motor ima še drugačno elektroniko motorja ter vbrizgalne šobe (prav tako direkten vnrizg). Moč je povečana na 110KM/4150vrt, navor pa znaša 235Nm/1900vrt.

Ta dva 1.9 TDI motorja (z malenkostnimi spremembami) najdemo v VAG avtomobilih do leta 2003.


--------------------------------------------------------------------------------------------------



VW PASSAT PD 115km….1999

Mercedes-benz in Alfa Romeo v sodelovanju z BOSCHem razvijeta common rail sistem vbrizga dizelskega goriva v valje.

VW se odloči za drugačen pristop k zadevi in nastane 1.9 TDI motor s črpalka-šoba (PD-Pumpe Duse) sistemom vbrizga goriva. Za kaj gre? Za vbrizg goriva so sedaj klasično bosch črpalko in vbrizgalno šobo združili v eden črpalka-šoba (PD) element. Nad vsakim valjem je torej miniaturna bosch črpalka in vbrizgalna šoba. PD elemente pa krmili in poganja odmična gred. Tlak vbrizga znaša 2050 bar.

Prvi PD motor je bil torej predstavljen v passatu in imel je 115KM/4000vrt in 285Nm/1900vrt.

Kasneje se PD motorji razširijo po vsem koncernu in dobijo še naslednje različice

1.9 TDI PD-100KM
1.9 TDI PD-130KM
1.9 TDI PD-150KM

črpalka špba element:
Slika

Slika


-----------------------------------------------------------------------------------------

VW LUPO 3l TDI….1999

Izpolnitev sanj dolgoletnega predsednika VWja Ferdinanda Piecha o t.i. 3 litrskem avtomobilu. Razvili so 3 cilindrski TDI motor s prostornino 1.2 l. Za vbrizg skrbi črpalka šoba sistem, motor je prisilno polnjen z garettovo turbino z VTG tehnologijo, hladilnikom polnilnega zraka, hladilnikom za olje, proti tresljajem tricilidrskega motorja je pa uporabljena nasproti se vrteča gred. Motor je opremljen z sitemom za ugašanje motorja pri daljših postankih (golf ecomatic 1993), določeni dele karoserije so zaradi zmanjšanja teže iz magnezija. Zaradi zelo dobrega izkoristka motorja je za gretje kabine uporabljen električni grelec. V tem avtomobilu je prvič uporabljen 5 stopenjski DSG (doppel schalt getriebe) menjalnik z dvojno sklopko, ki je v avtomatskem načinu naravnan na varčnost. Motor ustreza izpušnim normam EU4. Še tehnični podatki: 61KM/4000vrt in 140Nm/1800vrt. Rezultat vsega tega je minimalna poraba goriva, ki znaša ob pazljivi vožnji 3l/100km.

3l TDI motor:
Slika

Slika

Vzporedno s tem motorje pride na trg še 1.4 litrska različica tega motorja, ki zmore 75KM. Uporabijo ga v VW polu, lupu, Seat Arosi, Škodi Fabii in Audiju A2.


---------------------------------------------------------------------------------------------


2.0 TDI….2003

S prihodom golfa V in novega Audija A3 na tržišče predstavijo 2.0 TDI motor. Motor ima 16V tehnologijo (2 odmične gredi) v kombinaci z dosedaj že dobro uveljavljenim PD vbrizgom. Zmogljivosti so sledeče 140KM/4000vrt ter 320Nm/1750vrt. Vsi motorji, ki so na voljo v Golfu V ustrezajo EU4 normam o izpušnih plinih.
Na voljo je tudi 2.0 SDI motor s 75KM/4200vrt in 140Nm/2200vrt. Tudi ta motor ima tako kot vsi dizelski motorji v Golfu V črpalka-šoba tehnologijo vbrizga. Pojavi se še najšibkejša TDI različica golfa z 90KM.

2.0 TDI 16V:
Slika


-----------------------------------------------------------------------------------------------


PIEZZO PD sistem….2005

Najverjetneje prihodnost ter izpopolnitev črpalka šoba sistemov. 2 litrski 16V motor bo prišel na trg z novim passatom, imel bo piezzo sistem odpiranja šob ter filter trdnih delcev, 2 gredi proti tresljajem, zmogel pa bo 175KM.

Poraba v l/100km:
Slika
Zadnjič spremenil super98, dne Ne feb 27, 2005 7:15 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
TJUNING PA TO...
 
Uporabniški avatar
M3
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1931
Pridružen: Pe sep 05, 2003 9:11 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a M3 Ne feb 27, 2005 6:51 pm

:clapclap :clapclap :clapclap lepo lepo narejeno.
Slika
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Ne feb 27, 2005 6:55 pm

:tomidelej: :clapclap

Supr napisan!
Slika
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Ne feb 27, 2005 6:58 pm

:pivo Odlično! Čimveč takih postov na forumu! :) :)
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2260
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Ne feb 27, 2005 7:05 pm

Lepo napisano! :bow

Sem pa opazil eno napakico in sicer 1.9 SDI ima 125 Nm navora in ne 150 Nm (čeprav bi bilo lepo) :)


Bi pa še nekaj dodal (če smem).

V polotu in arosi (mogoče še v lupotu) je bil na voljo tudi 1.7 SDI z 60 KM (za navor ne vem).
 
Uporabniški avatar
MacAudio
Uporabnik
 
Prispevkov: 887
Pridružen: Če maj 06, 2004 6:49 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a MacAudio Ne feb 27, 2005 7:35 pm

Lepo napisano! :con
TSI+DSG = T.N.T.!! ;-))
 
Uporabniški avatar
M3
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1931
Pridružen: Pe sep 05, 2003 9:11 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a M3 Ne feb 27, 2005 7:48 pm

RedBaron je napisal/-a:Lepo napisano! :bow

Sem pa opazil eno napakico in sicer 1.9 SDI ima 125 Nm navora in ne 150 Nm (čeprav bi bilo lepo) :)


Bi pa še nekaj dodal (če smem).

V polotu in arosi (mogoče še v lupotu) je bil na voljo tudi 1.7 SDI z 60 KM (za navor ne vem).


133Nm prejšnji sdi, zdajšnji 140 :[]
Slika
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry Ne feb 27, 2005 8:48 pm

Bravissimo. Končno nekaj objektivnega.
Slika
 
Uporabniški avatar
Župa
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 510
Pridružen: Sr dec 24, 2003 9:33 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Župa Ne feb 27, 2005 9:20 pm

:bow :bow :bow :bow :bow :bow

res strokovno napisano. pohvale

lp
NIC HUDEGA NI, CE SE VAM NIC NE DA.
VAZNO JE, DA SE VAM NIC NE VZAME!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2260
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Ne feb 27, 2005 10:26 pm

M3 je napisal/-a:
RedBaron je napisal/-a:Lepo napisano! :bow

Sem pa opazil eno napakico in sicer 1.9 SDI ima 125 Nm navora in ne 150 Nm (čeprav bi bilo lepo) :)


Bi pa še nekaj dodal (če smem).

V polotu in arosi (mogoče še v lupotu) je bil na voljo tudi 1.7 SDI z 60 KM (za navor ne vem).


133Nm prejšnji sdi, zdajšnji 140 :[]


Hmm, a ni imel on čisto ta prvi SDI z 64 KM 125 Nm??, pol ko so naredli pa 68 KM SDI pa okoli 130 Nm??

Ne vem od kod potem jaz po glavi nosim podatek o 125 Nm??

Pa tudi RSR-ovi strani je podatek da SDI-ja z 64/68 KM in 133 Nm spravi na 80KM in 167 Nm :ue
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule Ne feb 27, 2005 10:34 pm

Lepo napisano ni kaj. :tomidelej:
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne feb 27, 2005 10:43 pm

zakon post :bow :clapclap :hi
 
Uporabniški avatar
marsal_tito
Novinec
 
Prispevkov: 146
Pridružen: To jun 15, 2004 12:39 pm

Napisal/-a marsal_tito Ne feb 27, 2005 10:57 pm

Svaka ti čast, lepo si se potrudu da si tole napisal. Dobiš diplomo :D
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Ne feb 27, 2005 10:58 pm

Samo zanimive bi ble še primerjave s hdi in jtd mašinami da bi se vidlo kakšno je realno stanje...sicer je pa super, bow! :bow
 
Uporabniški avatar
super98
Uporabnik
 
Prispevkov: 1470
Pridružen: Če sep 18, 2003 7:03 pm

Napisal/-a super98 Ne feb 27, 2005 11:04 pm

M3 je napisal/-a:
RedBaron je napisal/-a:Lepo napisano! :bow

Sem pa opazil eno napakico in sicer 1.9 SDI ima 125 Nm navora in ne 150 Nm (čeprav bi bilo lepo) :)


Bi pa še nekaj dodal (če smem).

V polotu in arosi (mogoče še v lupotu) je bil na voljo tudi 1.7 SDI z 60 KM (za navor ne vem).


133Nm prejšnji sdi, zdajšnji 140 :[]


Podatki o tem 1.9 SDIju so full različni, mislm pa da bo tako prav:
133Nm(??mogoče tud 125Nm??), 64KM vsi modeli razen golfa IV in Seat Leona
133Nm, 68KM Leon & Golf
TJUNING PA TO...
 
Uporabniški avatar
Drasoss
Novinec
 
Prispevkov: 164
Pridružen: Pe dec 26, 2003 1:32 am

Napisal/-a Drasoss Ne feb 27, 2005 11:16 pm

AUDI A6 3.0 TDI, 2.7 TDI 2004-2005

sistem vbrizga s skupnim vodom z vbrizg. šobami z elementi piezo, v celoti elektron.z.e-plinom EDC16+
 
Uporabniški avatar
super98
Uporabnik
 
Prispevkov: 1470
Pridružen: Če sep 18, 2003 7:03 pm

Napisal/-a super98 Ne feb 27, 2005 11:29 pm

Drasoss je napisal/-a:AUDI A6 3.0 TDI, 2.7 TDI 2004-2005

sistem vbrizga s skupnim vodom z vbrizg. šobami z elementi piezo, v celoti elektron.z.e-plinom EDC16+


Jst sm se bolj osredotoču na VW motorje, omenu sm samo Audijevega 2,5 TDIja iz začetka 90-ih, lepo bi blo pa če bi še kdo kej napisal o Audijevih V6 in V8 TDIjih, ki se mi zdijo kr zanimivi.
Hmmmm treba bo pa vsekakor še kej dopisat o V10TDIju...
TJUNING PA TO...
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Po feb 28, 2005 7:18 am

Zanimiv je agregat 3,3 TDI iz leta 99 (če me spomin ne vara), vgrajevali so ga v A8 imel pa je common-rail tehniko. Mnogi mislijo, da tega pri TDI motorjih ni.
Tega leta pa je imel kot zanimivost AUDI v ponudbi vse tri sodbne različice vbrizga; neposredni, črpalka-šoba in common-rail.
Tudi razvoj TDI-ja je zanimiv. Začel se je v začetku 70 let,zanimivo je dejstvo, da so začeli z enovaljnim motorjem, v načrtu je bil tudi dvotaktni dizel motor.

LP
 
Uporabniški avatar
M|t3k
Novinec
 
Prispevkov: 332
Pridružen: Če avg 12, 2004 7:59 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a M|t3k So maj 13, 2006 12:47 pm

Da ne odpiram nove teme.

Ima slučajno kdo, ali ve kje dobit, graf rasti navora in moči pri VWjevem 1.9TDI 115KM??


Hvala, LP
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov