Izpušni sistemi:
jaz bi komplet izpuh dal delat samo DeVitotu od privatnikov pa mogoče še komu ki se res spozna na tuning in športne avtomobile. Tak majster ti bo znal nardit ustrezen izpuh za tvoj avto. Kakšnemu majstru ki lonce popravlja pa jaz nebi zaupal če hočeš kakšne konkretne rezultate. Sej mogoče se komu posreči ampak ni to to.
Glede premera rora nevem kako ga določajo. Dejstvo je da večji je premer manj restriktiven je izpuh in manj duši mašino. Pri NA motorjih je to baje problem, ne sme bit preveč odprt, pri turbo motorjih pa je bolj odprt sistem boljši. Ampak večji ror pomeni tudi bolj glasen avto ponavadi.
Kvalitetni izpuhi so narjeni iz nerjavečega jekla (rostfraj) kolektorje sem pa tudi že videl iz rostfraja, samo to so custom made zadeve. Drugače so pa serijsko kolektorji ponavad is kakšne zlitine kovinske.
Turbina:
"kaj pomenijo označbe npr T3?"
T2, T25, T28, T3... to so oznake velikosti turbin proizvajalca Garret. Manjša številka pomeni manjši kompresor in turbino. Kot je že greddy lepo povedu obstajajo tudi mešanice, oziroma hybrid turbine. Pri teh je kompresorski del ene velikosti turbina pa druge.
"kako ves katera turbina je primerna za npr 150 konjski avto?"
Samo s podatkom 150 konjev je nemogoče določiti turbino ki bi bila primerna. Kot primer lahko povem da so imeli R5 in Uno turbine T2 (1300, 1400ccm), moj nissan 200sx ima 1800ccm in ima T25 turbino, novejši model 200sx z 2.0 mašino ima že t28 turbino... Ni pa nujno da je to vedno tako, lahko daš ti T3 na turbo petko.
"katera je glavna razlika med turbinami-velikost turbin,...? "
Večja kot je turbina težje se zavrti. Se pravi da potrebuje večji pretok plinov da začne dobro polnit. Večji pretok plinov dosežeš če imaš velik motor (velika prostornina) ali če vrtiš v obrate. Torej, velika turbina se bo na majhnem motorju začela sukat zelo pozno, turbo lukna bo ogromna.
"zakaj na katerih slikah avtov s turbinami ni viden 'by-pass', ga ni? "
Misliš blow off ventil. Nekateri ga pač nimajo, nekaterim se pa ne vidi. Spet pri drugih je dobro viden.
"V cem se razlikujejo Blow-off ventili ter Wastage ventili? se ti ventili tudi locijo po velikosti? imajo kake standarizirane oznacbe, da razlocis kateri npr. pase na 150HP avto? "
Ko pohodiš gas turbina začne polnit z vedno večjim tlakom. Ko turbina doseže željen tlak se odpre wastegate (ne wastage) ki mimo turbine spusti odvečen tlak. Torej wastegate spušča odvečen zrak mimo veternice in tako vzdržuje stalen tlak turbine. Wastegate krmili "actuator" (ne vem slo. izraza).
To je tale zadeva na sliki. Tista dolga palčka se montira na zaklopko in drži wastegate zaprt. Ko v turbini nastane dost močen tlak vzmet v tem bobniču popusti in wastegate se odpre. Ta zadeva je s cevko povezana na turbino in v tej cevki je isti tlak kot ga ustvarja turbina. Torej ko je željen tlak dosežen se ta ročica podaljša in wastegate se odpre.
Tisto nad cevko je pa boost valve...en majhen trik kako zanesljivo in enostavno povečat tlak polnjenja. To je ubistvu nastavljiv ventil, ki se odpre pri določenem tlaku (ki je večji od tlaka serisjkega actuatorja) in šele ko je ta tlak dosežen spusti zrak naprej in tako prepreči da bi se wastegate odprl pri serisjko določenem tlaku.
To je to. Potem pa ti spustiš gas in turbina v mašino ne more več filat zraka. V takšnem primeru nastane tlak za turbino in ta se na hitro ustavi, kar je zelo nezdravo. Če pa ima avto blow off ventil se tisti zrak ki se je prej kopičil za turbino in ustvarjal nadtlak sprosti čez blow off v ozračje. Pri tem nastane tisti PSSSSST ki ga slišiš pri nekaterih turbo motorjih.
Drugače se blow off ventili med seboj razlikujejo predvsem po zvoku ki ga oddajajo in po tlakih ki jih prenesejo. Ampak ni neke velike znanosti, skor vsak blow off se da namontirat na skor vsak motor (bolj ali manj).