Torej rabiš orodje. Pa da vidimo:
-Vsaj eno pinceto in paket preciznih izvijačev, ali pa izvijač z nastavki. Tudi take z TORX glavo
-Spajkalnik, cin in cinol pasta so zelo dobrodošli
-Lahko tudi Dremel mašinco, vendar ni nujno
-Klešče za cvikanje žic in puljenje izolacije
-Preizkusno lučko z žarnico ali še bolje z LED diodo. Priporočam takšne z iglo - s katero pikneš v žico da ni treba rezati celotne izolacije
-Olfa nož ali skalpel
-termo-skrčljive požirke za izolacijo. Natakneš na kabe, segreješ, in jih potegne skupaj. Varno pred umazanijo, vročino...
-Lahko tudi klešče za stiskanje konektorjev (kabelšuhov), vendar bodo zadostovale tudi navadne kombinirke
-multimeter
Glede multimetra:
Obstajajo taki od 8 do 800 €. Ta, ki je narisan zgoraj, ima funkcijo merjenja vrtljajev motorja in kot zapiranja "platin". Koliko ta stane, nevem točno, vendar če misliš da teh dveh funkcij ne boš rabil, potem je čisto zadosti en preprost digitalen multimeter nekje v cenovnem razredu do 22 €. To je pač nižji razred, vendar čisto dovolj za domačo rabo. Tudi sam sem imel takega in nimam kaj rečt

. Kupiš ga pa v vsaki trgovini z elektroniko, elektrotehničnim materialom, in celo v Obiju in Bauhausu sem jih videl. Sicer so od različnih proizvajalcev, vendar so si po funkcijah in po vrtljivem gumbu praktično enaki.
Vidiš en kup številčnih oznak, ki so razporejene v določene skupine:
V= ...... pomeni merjenje enosmernih napetosti
V~ ...... pomeni merjenje izmeničnih napetosti
A= ...... je za merjenje enosmernih tokov
A~ ...... je za merjenje izmeničnih tokov (ta multimeter nima te funkcije)
->|- ..... območje kjer se preizkušajo diode
Ω ...... merjenje upornosti
*))) ...... simbol za zvočni signal - verjetno je to funkcija preizkušanja prevodnosti. Piska če je stik. (nisem pa ziher)
TEMP ...... merjenje temperature (vprašaj če je ustrezno temperaturno tipalo priloženo)
hfe ...... preizkušanje tranzistorjev (takšno bolj preprosto, v bistvu izmeri ojačanje tranzistorja)
Merjenje izmeničnih napetosti in tokov v avtu je precej redko, ker velika večina stvari deluje pod enosmernim napajanjem.
Kako se multimeter uporablja in kako se priključi, je ponavadi razloženo v navodilih za uporabo. Na desni strani vidiš 3 priključne puše. Črni vodnik ki ga dobiš zraven, gre vedno v spodnjo luknjo. Rdeči vodnik pa gre po defaultu v sredinsko luknjo. Rdeči vodnik prestaviš v zgornjo luknjo le če meriš tokove od 0,2 do 10 Amperov
Tiste številke ki si sledijo 2 20 200... so merilna območja. Če imaš gumb v polju V= na cifri 20, to pomeni da boš lahko meril enosmerne napetosti do 20 Voltov (no, do 19,99 če smo natančni). In to je skor najbolj pogosto uporabljeno območje za merjenje napetosti v avtu. Cifra 200 ti pove da lahko meriš napetosti do 200 Voltov. Cifra 2000m ti pove da lahko meriš do 2000 miliVoltov oziroma do 2 Voltov. In tako naprej...
Merjenje tokov poteka isto. Če neveš s kakšnim tokom imaš opravka, najprej prestavi rdečo merilno žico v zgornjo luknjo in obrni gumb na 10A. Če boš imel na začetku displeja same nule (0,2 ali manj), prestavi žico nazaj na sredisnko luknjo in obrni gumb na 200m. Seveda v območju A= Pri prevelikem toku bo pač skurilo varovalko.
Če želiš le preveriti če je stik ali ne (naprimer med šasijo in neko minus žico), potem boš v bistvu meril le električno upornost med dvema točkama, ki mora biti seveda čim nižja, da je dober kontakt. Prestavi gumb v območje Ω. Prestavi ga v najnižjo območje - to je 200. In pač meriš upornost. Seveda lahko s tem meriš tudi vse upornike (to so tisti valjasti elementi z barvnimi kolobarji). Toda pazi! To, na čem meriš upornost, ne sme biti pod napetostjo!!!
Glede natančnosti merjenja: Treba je izbrati vedno tisto merilno območje, kjer ne boš imel ničle na začetku displeja. Torej, če meriš 12V, boš dal gumb na območje 20, ne pa na 200

Torej če izbereš preveliko merilno območje, potem meritem nebo tako zelo točna. Če pa izbereš premajhno merilno območje (meriš 30V ampak imaš gumb na 20) pa bo kazalo nekaj v smislu 1 . Skurilo ga verjetno nebo, vendar je vedno priporočljivo najprej začeti v večjim območjem in potem nadaljevati proti manjšemu.
Če se ti pri merjenju napetosti ali toka pokaže predznak minus (tako kot vidiš na tej sliki) pomeni, da imaš zamenjan + in - . Torej da si dal rdečo žico na minus in črno na plus. Ozioma potuje tok v nasprotno smer, kot si priključil instrument. Inštrument pri tem ne bo utrpel nikakršne poškodbe, le izpis zgleda malo nerodno.
To bo zaenkrat vse, če se še kaj spomnim pa bom napisal.