Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

avtoelektrika...navodila, delovanje, pripomocki, branje shem

Napisal/-a Dariooo To feb 13, 2007 8:43 pm

zdravo

No kot v naslovu pise me pac zanima vse z avtoelektriko.Ce ve kdo za kako fanj knjigo, internetno stran al ima kako literaturo bi ga prosil da jo sm zalepi.
Zanima me tudi kater orodje je pomembno pri avtoelektriki.Vem da se splaca imet tisto napravco ki ti meri vse (ne vem kako se ta naprava klice) ampak nimam pojma o uporabi ter cemu sluzi in tudi tu bi prosil za kak link, tko da bi mi bila kej uporabna, ko jo bom kupil (ce kdo ve, kje bi jo lahko kupil poceni naj tudi pove) ;).
Pol pa me se zanima kako se sheme bere oz kaj pomeni kiri simbol, ter kaj je pomembno.

Za vse info se vam najlepse zahvaljujem :)
Slika
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan To feb 13, 2007 8:46 pm

najprej pojdi v knjižnjico in si sposodi knjigo osnove elektrotehnike

če nimaš pojma o štromu, morš tm začet, ker za za štromarijo rabiš mal žilice pa še več znanja
podpis
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8423
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Re: avtoelektrika...navodila, delovanje, pripomocki, branje

Napisal/-a MacTron To feb 13, 2007 8:51 pm

Dariooo je napisal/-a:Zanima me tudi kater orodje je pomembno pri avtoelektriki.Vem da se splaca imet tisto napravco ki ti meri vse
(ne vem kako se ta naprava klice) Pol pa me se zanima kako se sheme bere oz kaj pomeni kiri simbol, ter kaj je pomembno.


digitalni multimeter

Slika Slika
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Re: avtoelektrika...navodila, delovanje, pripomocki, branje

Napisal/-a Dariooo To feb 13, 2007 8:57 pm

MacTron je napisal/-a:
Dariooo je napisal/-a:Zanima me tudi kater orodje je pomembno pri avtoelektriki.Vem da se splaca imet tisto napravco ki ti meri vse
(ne vem kako se ta naprava klice) Pol pa me se zanima kako se sheme bere oz kaj pomeni kiri simbol, ter kaj je pomembno.


digitalni multimeter



e tocno to ja sm mislu..
in kko se to kej uporablja in kasne naj so tiste vrednosti, ki jih izmeri oz kaj pomenijo??

uno knjigo sm ze imel v roki ja, ampak ni nic o avtoelektriki....beda ;)
LP
Slika
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo To feb 13, 2007 9:11 pm

evo neki sm nasu, kako se uporablja digitalni multimeter.. :)
http://www.s-sers.mb.edus.si/gradiva/w3/ewb/multi.html
Slika
 
Uporabniški avatar
jay
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: So feb 26, 2005 10:59 am
Kraj: Mb-Ruše

Napisal/-a jay To feb 13, 2007 9:11 pm

boš se mogo kr malo zraven vsest pa naštudirat zadeve
Slika
dB team united
16. dB awards 2009
Slika
irmscher vectra C GTS
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Re: avtoelektrika...navodila, delovanje, pripomocki, branje

Napisal/-a lublancan To feb 13, 2007 9:37 pm

Dariooo je napisal/-a:
MacTron je napisal/-a:
Dariooo je napisal/-a:Zanima me tudi kater orodje je pomembno pri avtoelektriki.Vem da se splaca imet tisto napravco ki ti meri vse
(ne vem kako se ta naprava klice) Pol pa me se zanima kako se sheme bere oz kaj pomeni kiri simbol, ter kaj je pomembno.


digitalni multimeter



e tocno to ja sm mislu..
in kko se to kej uporablja in kasne naj so tiste vrednosti, ki jih izmeri oz kaj pomenijo??

uno knjigo sm ze imel v roki ja, ampak ni nic o avtoelektriki....beda ;)
LP


glej če nimaš pojma o elektriki, ti je tud avto elektrika tuja
če ne poznaš pojmou kot so ohmou zakon, napetost, tok... in še ne veš kaj je to multimeter, potem začneš z osnovam elektrotehnike

ko znaš osnove se posvetiš avtoelektriki
in boš vidu da znaš večino stvari, razen kar se tiče štarterjev in alternatorjev
to morš pol še mau globje predelat, če te zanima
podpis
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4479
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Napisal/-a Firediver To feb 13, 2007 9:38 pm

Predlagal bi ti za začetek kakšne srednješolske učbenike, da razčistiš osnove.
Drgač pa ni neke bližnjice..če te res vse to zanima, boš tud osnove hitro "konzumiral".
:bere

Pa ne bit razočaran, če na začetku ne bo ničesar o avtoelektriki..boš u nulo razumel, ko obdelaš osnove. Sej to želiš?


(da ne bo pomote - vem kaj govorim, ker sem dipl.ing. el., pa tudi pri avtu sem kakšno domislico sam razvil in inštaliral)
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
Tribal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 93
Pridružen: Po nov 20, 2006 9:27 pm

Napisal/-a Tribal To feb 13, 2007 9:43 pm

Najprej se nauči uporablat probno lučko pa kakšno stvar na avtu probat(varovalke,konektorji....)Potem pa sheme in multimetri ker za sheme rabiš kar nekaj vaje in piflanja da sploh veš kaj gledaš.

Uživaj!!!
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo To feb 13, 2007 9:45 pm

Tribal je napisal/-a:Najprej se nauči uporablat probno lučko pa kakšno stvar na avtu probat(varovalke,konektorji....)Potem pa sheme in multimetri ker za sheme rabiš kar nekaj vaje in piflanja da sploh veš kaj gledaš.

Uživaj!!!


sej to ze vem uporabljat, ampak ker ne vem kako deluje avto elektrika ne vem kdaj more bit kje tok in cemu sluzi kaj...zato sm pa to temo odprl :(

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
Tribal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 93
Pridružen: Po nov 20, 2006 9:27 pm

Napisal/-a Tribal To feb 13, 2007 9:51 pm

Potem pa kar veselo kakšno shemo v roke recimo od svojega avtomobila(Če jo boš kje najdu)pa si poglej kakšno vezavo recimo luči,brisalci,centralno zaklepanje......in poglej kje na konektorju mora biti masa(31)stalni plus(30)plus pod kontaktom(15)pa mal študiraj pa kakšni releji.....sj bi ti bl pumagu sam tega je velik :?
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Sr feb 14, 2007 1:34 am

Torej rabiš orodje. Pa da vidimo:

-Vsaj eno pinceto in paket preciznih izvijačev, ali pa izvijač z nastavki. Tudi take z TORX glavo
-Spajkalnik, cin in cinol pasta so zelo dobrodošli
-Lahko tudi Dremel mašinco, vendar ni nujno
-Klešče za cvikanje žic in puljenje izolacije
-Preizkusno lučko z žarnico ali še bolje z LED diodo. Priporočam takšne z iglo - s katero pikneš v žico da ni treba rezati celotne izolacije
-Olfa nož ali skalpel
-termo-skrčljive požirke za izolacijo. Natakneš na kabe, segreješ, in jih potegne skupaj. Varno pred umazanijo, vročino...
-Lahko tudi klešče za stiskanje konektorjev (kabelšuhov), vendar bodo zadostovale tudi navadne kombinirke
-multimeter

Glede multimetra:

Obstajajo taki od 8 do 800 €. Ta, ki je narisan zgoraj, ima funkcijo merjenja vrtljajev motorja in kot zapiranja "platin". Koliko ta stane, nevem točno, vendar če misliš da teh dveh funkcij ne boš rabil, potem je čisto zadosti en preprost digitalen multimeter nekje v cenovnem razredu do 22 €. To je pač nižji razred, vendar čisto dovolj za domačo rabo. Tudi sam sem imel takega in nimam kaj rečt 8) . Kupiš ga pa v vsaki trgovini z elektroniko, elektrotehničnim materialom, in celo v Obiju in Bauhausu sem jih videl. Sicer so od različnih proizvajalcev, vendar so si po funkcijah in po vrtljivem gumbu praktično enaki. Slika
Vidiš en kup številčnih oznak, ki so razporejene v določene skupine:


V= ...... pomeni merjenje enosmernih napetosti
V~ ...... pomeni merjenje izmeničnih napetosti
A= ...... je za merjenje enosmernih tokov
A~ ...... je za merjenje izmeničnih tokov (ta multimeter nima te funkcije)
->|- ..... območje kjer se preizkušajo diode
Ω ...... merjenje upornosti
*))) ...... simbol za zvočni signal - verjetno je to funkcija preizkušanja prevodnosti. Piska če je stik. (nisem pa ziher)
TEMP ...... merjenje temperature (vprašaj če je ustrezno temperaturno tipalo priloženo)
hfe ...... preizkušanje tranzistorjev (takšno bolj preprosto, v bistvu izmeri ojačanje tranzistorja)

Merjenje izmeničnih napetosti in tokov v avtu je precej redko, ker velika večina stvari deluje pod enosmernim napajanjem.

Kako se multimeter uporablja in kako se priključi, je ponavadi razloženo v navodilih za uporabo. Na desni strani vidiš 3 priključne puše. Črni vodnik ki ga dobiš zraven, gre vedno v spodnjo luknjo. Rdeči vodnik pa gre po defaultu v sredinsko luknjo. Rdeči vodnik prestaviš v zgornjo luknjo le če meriš tokove od 0,2 do 10 Amperov :!:

Tiste številke ki si sledijo 2 20 200... so merilna območja. Če imaš gumb v polju V= na cifri 20, to pomeni da boš lahko meril enosmerne napetosti do 20 Voltov (no, do 19,99 če smo natančni). In to je skor najbolj pogosto uporabljeno območje za merjenje napetosti v avtu. Cifra 200 ti pove da lahko meriš napetosti do 200 Voltov. Cifra 2000m ti pove da lahko meriš do 2000 miliVoltov oziroma do 2 Voltov. In tako naprej...
Merjenje tokov poteka isto. Če neveš s kakšnim tokom imaš opravka, najprej prestavi rdečo merilno žico v zgornjo luknjo in obrni gumb na 10A. Če boš imel na začetku displeja same nule (0,2 ali manj), prestavi žico nazaj na sredisnko luknjo in obrni gumb na 200m. Seveda v območju A= Pri prevelikem toku bo pač skurilo varovalko.
Če želiš le preveriti če je stik ali ne (naprimer med šasijo in neko minus žico), potem boš v bistvu meril le električno upornost med dvema točkama, ki mora biti seveda čim nižja, da je dober kontakt. Prestavi gumb v območje Ω. Prestavi ga v najnižjo območje - to je 200. In pač meriš upornost. Seveda lahko s tem meriš tudi vse upornike (to so tisti valjasti elementi z barvnimi kolobarji). Toda pazi! To, na čem meriš upornost, ne sme biti pod napetostjo!!!
Glede natančnosti merjenja: Treba je izbrati vedno tisto merilno območje, kjer ne boš imel ničle na začetku displeja. Torej, če meriš 12V, boš dal gumb na območje 20, ne pa na 200 :!: Torej če izbereš preveliko merilno območje, potem meritem nebo tako zelo točna. Če pa izbereš premajhno merilno območje (meriš 30V ampak imaš gumb na 20) pa bo kazalo nekaj v smislu 1 . Skurilo ga verjetno nebo, vendar je vedno priporočljivo najprej začeti v večjim območjem in potem nadaljevati proti manjšemu.

Če se ti pri merjenju napetosti ali toka pokaže predznak minus (tako kot vidiš na tej sliki) pomeni, da imaš zamenjan + in - . Torej da si dal rdečo žico na minus in črno na plus. Ozioma potuje tok v nasprotno smer, kot si priključil instrument. Inštrument pri tem ne bo utrpel nikakršne poškodbe, le izpis zgleda malo nerodno.

To bo zaenkrat vse, če se še kaj spomnim pa bom napisal.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Sr feb 14, 2007 8:11 am

Wow. :bow Čudovito napisano.
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov