Vedno znova me prav zabava kako bi vsi delal neke kalupe in kako vsi svetujejo kako nardit kalup. Pa tudi besede z raznoraznimi olji, odlepilci in podobnimi rečmi so prav hecne.
Za kalup moraš najprej imeti ODLIČNO obdelan pramodel, ki je po obdelavi še barvan, fino pobrušen in nato fino poliran. Pramodel se obdela z ločilnimi voski in se ga da v takoimenovano delilno ravnino, kjer se določijo njegove meje in ploskve. Pramodel se v delilno ravnino zakita, se ga vzame ven delilno ravnino obdela, pramodel vstavi nazaj noter. Vse se še enkrat prevoska, za "zihr" se celotno delilno ravnino in pramodel namaže s PVAjem ter se nato naredi kalup. Najprej posnemovalna smola (t.i. formenharz), nato stekleni sekanci za spojitev z laminatom, nato pa se s stekleno tkanino in smolo (poliester je bolj k*** kot ne, epoksi je brez dvoma zakon - je pa tudi precej dražji) naredi kalup ustrezne debeline. Če je bilo vse narejeno PRAV kalup kar pade dol, njegovi robovi se obrežejo in posnamejo - kalupa se kasneje razen poliranja ob velikih serijah (po nekaj deset odlitkih) NE OBDELUJE VEČ, kitanje je pa sploh ta velika šlamparija. Ko je enkrat kalup izdelan, je potrebno tudi kar nekaj znanja in spet malo materialov da se iz kalupa dobi spodoben odlitek...
Kar veliko dela, znanja in različnih materialov a ne? Pol je pa kar logično zakaj tole ni ravno poceni... V samo kalupu za recimo sprednji odbijač je odvisno od oblike in kompliciranosti vsaj za kakšnih 30 - 50 tisočakov materiala, da znanja in izkušenj ne omenjam. Tisti ki ste se prebili do konca lahko odsurfate na strani
http://www.r-g.de/ in tam poiščete slikovne priročnike v PDF formatu o izdelavi raznih kalupov in tudi odlivanju izdelkov.
Lp, Sašo