Matej 19d je napisal/-a:kupojem avto in me zanima kako naj vem da je dobra sklopka.
Povej kateri avto, ker imajo razlicne sklopke (na zajlo, hidravlicne,...), ki se tudi razlicno obnasajo. Nekaterim se recimo da nastavit, kje "primejo", drugim ne...
Splosno pa takole: med voznjo v tretji prestavi pri 3000 obratih sunkovito pritisni plin. Ce obrati motorja na hitro narastejo, avto pa ne pospesi temu sorazmerno, sklopka drsi. Ni pa to edino merilo dotrajanosti. Da je sklopka pri koncu, vcasih pomeni tudi, ker je pedal trd, ali pa se slisi zvok potisnega lezaja. Poleg tega je pri samonastavljivih sklopkah pomembno, kje prime. Ce prime na koncu, je ponavadi izrabljena. Potisni lezaj preizkusis tako, da ko je avto v leru in motor deluje v prostem teku, stisnes sklopko, jo malo drzis in spustis. Ce je lezaj slab, ga bos slisal, medtem ko pritiskas na pedal. Potem je tu se ena stvar. Sklopka lahko deluje cisto normalno, vendar pa cuka pri speljevanju. To je zaradi tega, ker naj bi se pri menjavi sklopke menjale vse tri komponente (potisna plosca, potisni lezaj in lamela), skrti lastniki pa vcasih zamenjajo samo lamelo. Ce je sklpoka pred menjavo lamele ze drsela, so kovice na lameli izrabile drsno povrsino potisne plosce in tako poskodovana potisna plosca nikoli vec ne deluje tako lepo kot nova. Na hitro se en nasvet: ce je sklopka trda, je stara in jo bo verjetno kmalu treba zamenjati. Vec ti takole na hitro ne morem napisat, ti pa predlagam, da ko kupujes avto, preizkusis vec avtomobilov enakega tipa in bos tako najbolje primerjal. Se enkrat: normalno delujoca sklopka mora prijeti spodaj ali na sredini, pedal mora biti lahkoten in speljevanje mora biti enakomerno, brez cukanja. Sicer pa ti o avtomobilu veliko pove tudi psiholoski profil lastnika -ce daje vtis, da nima $$$ in je pri vzdrzevanju avtomobila skrtarl, se mu na dalec ogni...
