Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Tommo
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: So maj 03, 2003 9:41 pm
Kraj: Novo mesto

Led pozicija

Napisal/-a Tommo So nov 08, 2008 2:59 pm

Živjo

Ni mi jasno zakaj mi za pozicijske žarnice spredaj ne svetijo led pozicije?

Gre za avto Seat Leon 2008 model 2009

Čudno mi je to da ko jo vklopim zagori za par sekund in ugasne. Navadna žarnica pa gori brez problema. Rad bi imel bele pozicije zato sem kupil bele ledice pa ne delajo. Če jih pa dam v drug avto Seat Ibizo 2007 pa lepo delajo.

Kaj bi blo to da noče svetit?
Zanima me če ima še kdo ta problem in kak ga je rešil.
Podnožje žarnice pa mora bit T10.

Hvala
..::::..SEAT..::::..POWER..::::..
 
Uporabniški avatar
timm
Novinec
 
Prispevkov: 239
Pridružen: So feb 28, 2004 12:36 pm

Napisal/-a timm So nov 08, 2008 4:13 pm

Elektronika pri novejših avtomobilih... :-) Zazna verjetno kot da je žarnica pregorela in ne pošlje več toka.
Bolj strokovno naj pa kdo drug razloži. :-)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6589
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan So nov 08, 2008 10:11 pm

Pozdravljeni
Led diode imajo manjšo upornost, kot navadne žarnice, zato jih posledično računalnik prepozna kot pregoreno žarnico - kot je bilo napisano v zgornjem postu. Potrebno bo med napajanjem in ledico vgraditi upor in s tem prelisičiti racunalnik.
Zmerite upornost originalne žarnice in ledice, ter dodajte upor.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
primozek69
Novinec
 
Prispevkov: 330
Pridružen: Ne nov 04, 2007 2:43 pm

Napisal/-a primozek69 So nov 08, 2008 10:20 pm

za diagnostiko je dost če daš 10k ohm upor.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh So nov 08, 2008 10:23 pm

Fan je napisal/-a:Zmerite upornost originalne žarnice in ledice, ter dodajte upor.

Lep pozdrav


Tukaj pa pazi finto!

Namreč žarnice imajo manjšo upornost ko so hladne, zato tudi takrat potegnejo več toka. Če boš neposredno meril upornost žarnice, boš zato izmeril manjšo upornost kot jo ima med delovanjem. In če na podlagi tega daš tak upor noter, bo ta imel napačno vrednost in porabil bo več toka kot potrebno. V najslabšem primeru bo kaj narobe na elektroniki.

Priporočam enostaven račun:

Napetost^2 / moč žarnice = upornost

Torej če imaš 5 W žarnico, je njena upornost:

13V * 13V / 5W = 33,8 ohm

Vzameš prvo standardno vrednost upora, to je 33, 36, ali pa 39 ohmov. Moč upora mora seveda biti 5 W.

Tok ki teče skozi diodo je okoli 0,03 A, kar je dosti manj kot tok skozi žarnico (0,4A), zato sem jo pri svojem izračunu zanemaril.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6589
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Ne nov 09, 2008 12:16 am

Pozdravljeni
No sem se še jaz nekaj novega naučil.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
avtoman
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Po jul 14, 2008 11:31 am
Kraj: Lj okolica

Napisal/-a avtoman Ne jul 12, 2009 6:12 am

Če bi skozi ledice tekel tok samo 0,03A, potem ne bi dosti svetile. Pri žarnicah LED so vezane posamezne verige ledic paralelno. Edini pravi način za ugotavljanje toka je meritev. Tega toka vsekakor ne bi zanemaril.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], Google Adsense [Bot] in 6 gostov