Hja, žal na ženevskem avto sejmu ni bilo nič govora

, vsaj ne da bi jaz kaj zasledil, ampak upanje definitivno obstaja, ker če je vse to res kakšne projekte PSA dela potem bo še zelo zanimivo.

Sedaj boste lahko prebrali nekaj zanimivega in se opravičujem, da se nisem že prej zmigal :P - ni biloo časa, malo pa se mi tudi ni dalo, saj sem mogel celo zadevo pretipkat, but anyway.
Cel intervju je zanimiv, vendar pa v povezavi s to temo priporočam, če se vam ne da vsega tega brat predvsem vprašanja in odgovore št. 2, 4, 5 in 6, predvsem 4
Več o tem spodaj:
Drugačni in prostorni
Približno pred letom dni je vodenje Peugeot prevzel Jeann-Phillipe Collin. Na čelo znamke ga je postavil novi “veliki šef“ skupine PSA, Christian Streiff, tudi novinec (od februarja 2007) na čelu tega francoskega avtomobilskega podjetja. Collin je v Peugeot prinesel nove prijeme, obljublja drugačnost novih Peugeotov. S svojimi izkušnjami kot vodja nakupov in sodelovanja z dobavitelji pri PSA pa je tudi že dovolj poznal znamko. Collin je pred kratkim obiskal Slovenijo.
tekst:TOMAŽ POREKAR
1. Avto Foto Market: Morda je nekoliko nenavaden takle pogled na avtomobilski trg in avtomobilizem na sploh: sta samo dve vrsti avtomobilov – eni so takšni, kjer kupci čakajo nanje, druga pa takšni, kjer avtomobili čakajo kupce. Kako pa vi ocenjujete, da bodo v tej veliki avtomobilski krizi ukrepi francoske vlade pomagali Peugeotu oziroma, med katero vrsto avtomobilov se uvršča znamka Peugeot?
Jeann Phillipe Collin:Kakor koli gledate, naša osnovna naloga kot izdelovalca avtomobilov je, da naredimo primerno privlačne avte, ki ustrezajo kupcem. Letošnje novosti bodo to še okrepile. Najprej prihaja različica Peugeota 308, kupe kabriolet, nato pa še dva druga nova modela, ki bosta nastopala v povsem novih segmentih. Peugeot doslej ni imel avtomobila v tako imenovanem segmentu “cross over“. Študijo tega avtomobila, Prologue, smo pokazali lani jeseni, v Parizu. Naš pomemben dodatek v tem segmentu bo zelo dobra gospodarnost z gorivom in posledično torej nizek izpust CO2. Pri tem novem 3008 bomo v drugi fazi tudi predstavili dizelski hibridni pogon, kar bo še bolj privlačilo kupce in imelo dodaten učinek, povečanje našega ugleda kot izdelovalca okolju prijaznih avtomobilov. Druga novost, ki jo bomo predstavili bolj proti koncu leta, pa je dinamičen enoprostornik manjših mer. Peugeot tudi tukaj doslej ni imel svojega modela. To je torej dober dokaz, kako pri Peugeotu skušamo povečati privlačnost naše ponudbe. Jasno je, da je treba kupce pripeljati k našim trgovcem. Če niso odločeni, bodo privlačni in uporabni avtomobili, kot so naši, seveda še pripomogli, da se bodo kupci odločali zanje.
2. AFM: Odločitve o novostih ste morali sprejeti že pred nekaj leti, da so zdaj tu kot novi avtomobili, s katerimi ste ali boste v kratkem prišli na trg. Kako pa bodo sedanje razmere vplivale na vaše odločitve? Bo v prihodnosti manj novosti?
Collin:Bom poskusil odgovoriti s primerom. Peugeotova politika razvijanja modelov že dolgo časa temelji na tem, da so emisije CO2 izredno nizke. Tega nismo začeli šele pred letom ali dvema, ko so postale zahteve po varčnih in emisijsko primernih avtih nekaj običajnega. Naši učinkoviti dizelski motorji so tu že zelo dolgo. Že pred leti smo pri teh motorjih začeli uporabljati filter za saje, pravkar motorji dobivajo novi sistem “stop & start“. Kot študijo smo tudi že pred leti predstavili dizelski hibridni pogon. Ne smete pa tudi pozabiti, da smo pravzaprav še vedno največji izdelovalec električnih avtomobilov na svetu! Konec osemdesetih in v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja smo izdelali okoli 10.000 električnih avtomobilov! Tako imamo glede električnega pogona tudi zdaleč največ izkušenj s kupci takšnih avtomobilov. Naša politika glede okoljevarstvenih usmeritev pri naši modelih torej ni odločitev izpred nekaj let, pač pa gre za dolgoročno odločitev.
3. AFM: Pred kratkim je prišlo do zamenjav v vašem oblikovalskem oddelku, kakšen je cilj tega ukrepa?
Collin:Za vodilnega glede oblikovanja v celotnem PSA, torej znamk Peugeot in Citroen, smo postavili Jean-Clauda Ploueja. Razumljivo je, da se bo tako v prihodnosti oblikovalski pristop pri znamki Peugeot spremenil. Vseeno pa ne bo šlo za nekakšne revolucionarne spremembe. Pri Peugeotu smo namreč ponosni na to, da avtomobile izdelujemo že od leta 1891. Zavezani smo torej tradiciji. Ni veliko znamk na svetu, ki se lahko ponašajo s takšnim poreklom. Ravno združevanje tega našega izročila kot izdelovalca avtomobilov in novih gibanj pa bo naloga novega vodilnega oblikovalca. Tudi oblika avtomobila bo morala nakazovati, da gre za model z majhno porabo goriva in majhnimi emisijami.
4. AFM: Se boste pri Peugeotu osredotočili na eno ali dve karoserijski obliki, ali ostajate pri široki ponudbi?
Collin:Kakršno koli krčenje ponudbe ni na dnevnem redu. Peugeot ni znamka, ki bi se specializirala na posamezne segmente. Mi skušamo zadovoljiti čim širši krog kupcev. Ne smete pozabiti, še vedno imamo tudi vejo v kateri ponujamo skuterje. Saj smo na pariškem salonu pokazali tudi študijo hibridnega skuterja. Zakaj? Prepričani smo, da se bo mobilnost v prihodnosti dopolnjevala, da bodo tu vozila z dvema, tremi ali štirimi kolesi, da bodo tu še vedno mestne in podeželske potrebe mobilnosti. Eno naših vodil pri snovanju avtomobilov pa je tudi to, da skušamo kupcem nuditi čim več prostora v notranjosti na čim manjšem prostoru. Gre torej za čim prostornejšo notranjost, zunanjost pa prilagajamo drugačnim potrebam. Glede zunanjosti se bodo lahko okusi in potrebe spreminjali in se jim bomo prilagajali. A glede prostornosti in učinkovite izrabe prostora bomo skušali kupcem ponuditi čim ugodnejše storitve, ker ti pričakujejo primerno prostornost. Vsekakor pa se bomo pojavljali v vseh segmentih na trgu. Preden sem nastopil vodilno funkcijo v Peugeotu, torej konec leta 2007, smo po segmentih pokrivali okoli 70 odstotkov ponudbe. Naš cilj je, da pokrijemo 90 odstotkov vse ponudbe po segmentih. Letos se bomo temu cilju z novim 3008 in enoprostornikom že zelo približali. Nato pa bomo ponudili še dodaten model, ki ga kot študijo 308 RC-Z tudi že poznate. Ni nujno, da bo to tudi oznaka serijskega modela. Vsekakor pa bomo z njim stopili še v en nov segment. Novi športni kupe bomo premierno predstavili na letošnjem septembrskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, na trg pa ga bomo dali v začetku prihodnjega leta. In še enkrat moram poudariti,da bodo tudi vse te novosti zelo varčni in ekološko primerni avtomobili. Seveda delamo tudi na zasnovi prihodnjih električnih avtomobilov, kjer nam naše prejšnje izkušnje pridejo zelo prav. Ampak, nazaj k omenjenemu športnemu kupeju! Gre za zelo zanimiv projekt, od katerega si veliko obetamo. Umeščen je med dva segmenta. Imel bo bencinski hibridni pogon. Tudi z njim bomo imeli ponudbo v razredu z emisijo manj kot 120 g CO2 na kilometer. Imel bo več kot 140 kW oziroma 200 KM, s takšne vrste avtomobili pa bomo v prihodnosti še večkrat postregli.
5. AFM: Sistem obdavčevanja ekološko prijaznih avtomobilov v Franciji ne vzpodbuja nakupov velikih avtomobilov. Boste zato pri vaših novih večjih modelih iskali le rešitve s hibridnim pogonom?
Collin:Ne. Na francoskem trgu imamo med avtomobili, ki imajo emisije manj kot 120 g CO2 na kilometer, kar 16 odstotkov tržnega deleža, kar pomeni seveda prvo mesto. To svoje mesto smo dosegli s sodobnimi motorji, bencinskimi in dizelskimi, z dobrimi aerodinamičnimi lastnostmi in z manjšo maso avtomobilov. Ta kombinacija je bila že doslej zmagovalna. Toda doseči cilj, postavila ga je EU, da z vsemi avtomobili pridemo pod 130 g na kilometer, je precej zahteven. In zato bomo potrebovali številne tehnološke rešitve. Res je sicer, da imata Peugeot in PSA boljše izhodišče kot pa nekateri drugi izdelovalci. Toda hibridna tehnologija je tudi pri velikih avtomobilih le ena od možnosti. Tu so še druge. Že omenjeni projekt RC-Z, športni kupe, bo eden prvih z našo novo tehnologijo lahke gradnje. Takšen način konstrukcije bo tudi v nekaterih naših drugih novostih, ki bodo sicer opremljene s hibridnim pogonom, bencinskim in dizelskim, ki jih bomo v prihodnosti predstavili kot našo ponudbo v segmentu večjih avtomobilov.
6. AFM: Kakšno tehnologijo pa boste uporabljali za pogon majhnih avtomobilov?
Collin:Koncentrirali se bomo predvsem na zmanjšanje porabe pri klasičnih motorjih na notranje zgorevanje. Najbrž ste že slišali, da pripravljamo enolitrski bencinski trivaljnik. Pripravljamo ga s polno paro. Ta bo seveda zelo primeren za manjše avtomobile. Srednje veliki avtomobili bodo dobili mikro-hibridni pogon, pri čemer bodo bencinski in dizelski motorji primerno zmogljivi. Glede različnih modelov iz segmenta “cross-over“ pa težko opredelim naše tehnološke rešitve. Ti avti bodo imeli zelo različne mere in od tega bo odvisno, kakšen bo pogon.
7. AFM: Kako sploh gledate na francoske državne vzpodbude za prodajo avtomobilov?
Collin:Pri osebnih avtomobilih vzpodbujajo čiste in glede porabe goriva gospodarne avtomobile. Ker je PSA vodilni glede nizkega izpusta CO2 v Evropi, je to za nas zelo vzpodbudno. Seveda pa so prizadevanja za zmanjšanje porabe in izpusta dobra tudi zaradi tega, ker pozitivno vplivajo na okolje. Moram se pohvaliti, saj je eden od šestih avtomobilov, ki v EU dosegajo ali so pod mejo 120 g CO2 na kilometer, prav Peugeot. Glede na celoten trg je to kar enkrat bolje, kot je povprečje. Seveda to pomeni, da smo glede tega dokaj dobro pozicionirani. To pa ni naključje, pač pa na tem področju že precej časa skušamo narediti vse in še več, da bi bili res najboljši.
8. AFM:Ali bodo dosedanje vzpodbude zadostovale?
Collin:Glede tega je še prezgodaj karkoli napovedovati. Glede tega sta pomembni dve stvari: da se na čase , ki prihajajo, dobro pripravimo. Za zdaj namreč ne vemo, kaj se bo zgodilo s povpraševanjem! Drugo, kar je važno, pa je to, da so novi predpisi takoj začeli veljati in da bodo hitro uveljavljeni. Tako lahko pomoč prinese kakšne otipljive rezultate! Če bo šlo le za zakone, ki pa jih nato ne bo moč uveljaviti, pa lahko zatrdim, da državna pomoč ne more dati kakšnih posebnih rezultatov. Zakonski ukrepi pač morajo vzpodbuditi povpraševanje na trgu.
9. AFM: Na kakšen način lahko denarna pomoč podjetju sploh pomaga?
Collin:Pomoč francoske vlade bomo porabili predvsem za vzpodbudo nakupov naših avtomobilov. Pri čemer je treba vedeti, da denar potrebujemo tako za vzpodbude pri nakupih kot tudi za pomoč našim trgovcem pri njihovem delovanju.
10. AFM: Koliko pomembno za vzbujanje nakupov sploh je takšno državno financiranje nakupov novih avtomobilov?
Collin:Gre za vzpodbudo 1000 evrov, ki jih dobi kupec, ki kupi nov avto in v zameno pripelje rabljenega, ki gre nato na odpad, v recikliranje. S tem lahko predvsem vzpodbudimo povpraševanje. Kar tudi pomeni, da bomo lahko spet zagnali montažne trakove v naših tovarnah. Že ukrep francoske vlade na začetku lanskega leta, ko je uvedla sistem vzpodbud pri prodaji ekološko učinkovitih avtomobilov, z dodatnimi dajatvami pa obremenila avtomobile s prevelikim izpustom CO2, imenovan “bonus-malus“, se je izkazal kot vzpodbuda za povpraševanje na francoskem trgu. Podoben učinek naj bi imel tudi zadnji, pravkar omenjeni, ukrep vlade. Gre torej za to, da povpraševanje ostaja v nekih primernih okvirih. Do konca lanskega septembra je bilo povpraševanje po osebnih avtomobilih na francoskem trgu zadovoljivo, nato pa je prišlo do zastoja. Novi ukrep naj bi torej spet zagotovil podobno povpraševanje. Vsi se pač bojimo, da bi v prvih mesecih letošnjega leta ne prišlo do dviga povpraševanja, ker je novembra in decembra lani res prišlo do neverjetno velikega zastoja. Ljudje so se ustrašili, treba jim je vrniti zaupanje v gospodarstvo nasploh, avtomobilska industrija pa je pomemben del francoskega gospodarstva.
VIR: AVTO FOTO MARKET, Februar 2009, št. 231
Pardon za dolžino, ampak, se pa splaća prebrat.
Lp