Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Napisal/-a odprti clio Sr jun 16, 2010 9:43 pm

CHAN je napisal/-a:Podobno ergonomsko nedoslednost je moč opaziti pri mnogih znamkah. Različna indikatorja sta npr. pri Renaultih. Konec koncev pa ima dandanes večina avtomobilov na slovenskem tržišču že dnevne luči! Vendar pa pri marsikaterem novem avtomobilu (tudi višjega cenovnega razreda) še vedno ni serijskih dnevnih luči za slovensko tržišče (imajo pa npr. svetlobni senzor), kjer kljub indikatorjem pozabiš na prižig luči (osvetli se armaturna plošča, kar nemalokrat voznika zavede!).

Off: uporabniki tematskih forumov za posamezno znamko bodo pač hvalili svoje blago, nihče ne bo pretirano kritiziral svoje odločitve pri nakupu.


Pri novejših renojih ob prižgani poziciji ne sveti nobena indikatorska lučka (osvetljena je konzola) ob prižganih zasenčenih pa sveti indikatorska lučka za zasenčene luči.
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
 
buggy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe avg 17, 2007 5:44 pm

Napisal/-a buggy Če jun 17, 2010 1:32 pm

zame je pa bolj sporna uporaba "pozicijskih" luci pri novejsih avtomobilih, kjer so spredaj prizgane led/pozicijske/meglenke...zadnje osvetljave pa ni nic.
To opazam predvsem pri novejsih nemskih znamkah, blazno me pa zanima kako je ta "muha" v novih avtomobilih, ki se prodajajo v SLO sploh lahko dovoljena/homologirana.
Ali nasi predpisi oz pravilniki locujejo sprednjo in zadnjo osvetljitev...pa tudi ce bi bilo po pravilniku vse ok (pa ni) bi lahko "teleta", ki ne znajo v slabem vremenu ali dezju na avtocesti poskrbeti za varnost sebe in drugih s tem da bi prizgali luci...raje pederisijo z tistimi ledicami in meglenkami po cesti...da dol pades.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Če jun 17, 2010 1:39 pm

Vse je prav. Zakon navaja, da dnevne luči gorijo samo spredaj. Kot nadomestilo za dnevne se pa lahko uporabljajo zasenčene luči, ki lahko oddajo za 20% manj svetlobe.

Tako, da vse štima. EU zakonodaja pa bo zahtevala da vsi avti ki na trg pridejo po 2011 morajo imeti dnevne luči, te so lahko več tipov, LED, navadne halogenske, itd...

Kar se pa tiče prižiganja rednih luči ko je dež oz. slabše vreme, pa je kriv pač vsak posameznik, večina voznikov je žal nesposobnih. Vedno več avtov pa ima na voljo, funckijo AUTO, kjer se ti luči prižigajo same glede na vidljivost, medtem ko dnevne svetijo ves čas.

Dnevne LED luči pa zdaj lahko vidimo že na precej znamkah.
Zadnjič spremenil lizard, dne Če jun 17, 2010 1:41 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
LinuxFuter
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 641
Pridružen: Ne jun 01, 2008 1:26 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a LinuxFuter Če jun 17, 2010 1:40 pm

Po zakonu moraš met podnevi prižgane:
-kratke
-ali dnevno luč
-ali pa kratke z ~70% moči

Prižgane poziciske (recimo zadnje) niso zahtevane.

EDIT: so me prehitel...
 
buggy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe avg 17, 2007 5:44 pm

Napisal/-a buggy Če jun 17, 2010 2:58 pm

ce je to res, da zakon izrecno izkljucje zadnje luci potem se opravicujem (jaz tega nisem nasel)
Pojem pozicijskih in kratkih oz. zasencenih luci pa kakor vem nikjer ni definiran posebej, zato sklepam da se vedno avtomaticno velja to tudi za zadnje luci, ki se se do pred kratkim prizigale skupaj z sprednjimi.

tole pravi 61 clen ZVCP-ja (kje so izvzete zadnje luci ne vem)

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi lučmi.
(2) Ponoči uporablja voznik iz prejšnjega odstavka praviloma žaromete z dolgim snopom svetlobe, ki jih mora pravočasno zasenčiti, ko mu prihaja nasproti drugo vozilo, skupina pešcev ali vlak, če vodi cesta ob železniški progi, ali če je spredaj vozeče vozilo tako blizu, da bi dolgi snop svetlobe motil voznika. Ob zasenčenju žarometov je treba prilagoditi hitrost vozila dolžini osvetljenega dela ceste. Vožnja samo s pozicijskimi lučmi (luči za označevanje vozila) v cestnem prometu ni dovoljena.
(3) Na cesti, osvetljeni s cestno razsvetljavo, ki zagotavlja dobro vidnost, in v predoru ni dovoljeno uporabljati žarometov z dolgim snopom svetlobe.
(4) Ob zmanjšani vidljivosti se praviloma uporablja zasenčene žaromete ali žaromete za meglo (meglenke) ali kombinacijo teh luči. Uporaba meglenk je dovoljena le, kadar je vidljivost manjša od 50 m. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo (npr. v koloni vozil).
(5) Luči in odsevniki na vozilu med vožnjo ne smejo biti zakriti ali umazani.
(6) Voznik iz prvega odstavka tega členaprikaži skrito vsebino

1. odstavek 61. člena:

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi lučmi.

mora voziti podnevi s prižganimi lučmi za dnevno vožnjo. Kot luči za dnevno vožnjo se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Luči za dnevno vožnjo ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske luči.
(7) Na vozišču ustavljeno ali parkirano vozilo mora biti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti osvetljeno s pozicijskimi lučmi. V naselju zadostuje, da je vozilo osvetljeno s pozicijskimi lučmi na tisti strani vozila, ki je obrnjena proti sredini ceste. Označitev vozila s pozicijskimi lučmi ni potrebna na cesti, na kateri cestna razsvetljava zagotavlja dobro vidnost vozila ali če je vozilo ustavljeno ali parkirano na označenem parkirnem prostoru.
(8) Z globo 30.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ponoči ali ob zmanjšani vidljivosti ali v predoru ne uporabi luči v skladu z drugim ali tretjim odstavkom tega členaprikaži skrito vsebino

2. odstavek 61. člena:

(2) Ponoči uporablja voznik iz prejšnjega odstavka praviloma žaromete z dolgim snopom svetlobe, ki jih mora pravočasno zasenčiti, ko mu prihaja nasproti drugo vozilo, skupina pešcev ali vlak, če vodi cesta ob železniški progi, ali če je spredaj vozeče vozilo tako blizu, da bi dolgi snop svetlobe motil voznika. Ob zasenčenju žarometov je treba prilagoditi hitrost vozila dolžini osvetljenega dela ceste. Vožnja samo s pozicijskimi lučmi (luči za označevanje vozila) v cestnem prometu ni dovoljena.

3. odstavek 61. člena:

(3) Na cesti, osvetljeni s cestno razsvetljavo, ki zagotavlja dobro vidnost, in v predoru ni dovoljeno uporabljati žarometov z dolgim snopom svetlobe.

.
(9) Z globo 10.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s četrtim, petim, šestim ali sedmim odstavkom tega členaprikaži skrito vsebino

4. odstavek 61. člena:

(4) Ob zmanjšani vidljivosti se praviloma uporablja zasenčene žaromete ali žaromete za meglo (meglenke) ali kombinacijo teh luči. Uporaba meglenk je dovoljena le, kadar je vidljivost manjša od 50 m. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo (npr. v koloni vozil).

5. odstavek 61. člena:

(5) Luči in odsevniki na vozilu med vožnjo ne smejo biti zakriti ali umazani.

6. odstavek 61. člena:

(6) Voznik iz prvega odstavka tega členaprikaži skrito vsebino

1. odstavek 61. člena:

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi lučmi.

mora voziti podnevi s prižganimi lučmi za dnevno vožnjo. Kot luči za dnevno vožnjo se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Luči za dnevno vožnjo ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske luči.

7. odstavek 61. člena:

(7) Na vozišču ustavljeno ali parkirano vozilo mora biti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti osvetljeno s pozicijskimi lučmi. V naselju zadostuje, da je vozilo osvetljeno s pozicijskimi lučmi na tisti strani vozila, ki je obrnjena proti sredini ceste. Označitev vozila s pozicijskimi lučmi ni potrebna na cesti, na kateri cestna razsvetljava zagotavlja dobro vidnost vozila ali če je vozilo ustavljeno ali parkirano na označenem parkirnem prostoru.



pa se nekaj opozoril na to temo (je boldano):

http://www.siol.net/avtomoto/nasveti/varna_voznja/2009/12/krizi_dnevnih_luci.aspx
 
LinuxFuter
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 641
Pridružen: Ne jun 01, 2008 1:26 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a LinuxFuter Če jun 17, 2010 3:35 pm

1. odstavek 61. člena:

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi lučmi.

mora voziti podnevi s prižganimi lučmi za dnevno vožnjo. Kot luči za dnevno vožnjo se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Luči za dnevno vožnjo ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske luči.


Zadnje luči so poziciske
 
sasa90
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: Če jun 17, 2010 5:17 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a sasa90 Če jun 17, 2010 5:21 pm

Lep pozdrav! Ker sem novi član, lepo pozdravljam vse člane foruma. Nisem vedel kje bi karkoli napisal, tako da sem kar v debato, resno upam da nisem nasmetil nepridipravo objavo na napačno mesto. ;)
 
buggy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe avg 17, 2007 5:44 pm

Napisal/-a buggy Če jun 17, 2010 6:29 pm

LinuxFuter je napisal/-a:
1. odstavek 61. člena:

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi lučmi.

mora voziti podnevi s prižganimi lučmi za dnevno vožnjo. Kot luči za dnevno vožnjo se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Luči za dnevno vožnjo ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske luči.


Zadnje luči so poziciske


Ne vem no ce se to resnicno tako razume, zato sem namenoma poklical znanca iz policijskih vrst, ki mi je povedal takole:

Pri prometni kontroli bos podnevi placal kazen, ce zadnjih luci nimas prizganih ravno tako kot bi jo ce bi imel pregoreno zarnico v zadnji luci. Nimajo nobenih dodatnih navodil ali napotkov ki bi govorili v prid neprizganim zadnjim lucem ob uporabi samo sprednjih.

...kar pa se ne spremeni dejstva, kako lahko tak avto homologirajo v SLO, ce nimamo temu ustreznih predpisov. Pri vseh stvareh ki so v primerjavi s tem banalne smo striktni tukaj ko pa gre dejansko za varnost pa tako slepomisenje...svasta

Ravno danes primer na obvoznici ..srebrna insignia, mokro cestisce za njo val vodnega prsa...vidljivost avtomobila - NICNA - spredaj prizgane nobel LED-ice, ...podobnih nevarnih primerov v razlicnih okoliscinah lahko nastejem nebroj.

Ce ima se kdo kasen vir, ki bi stvari malo osvetlil zakaj in kako je s tem bi se priporocal.
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Napisal/-a odprti clio Če jun 17, 2010 10:48 pm

Zadnje luči ne gorijo več, ker so se švabi preveč zaletaval v riti in opravičeval, da niso vedl, da avto pred njimi zavira, ker so mu lučke pač gorele... Po moje je to bil bolj problem starejših vozil brez tretje zavorne in / ali nemarnih lastnikov, katerim niso delale stop žarnice (ravno zadnjič sem se peljal za kombijem, ki mu je delala le ena stop žarnica, tretja zavorna in leva luč nista svetili ob zaviranju).
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Pe jun 18, 2010 10:20 am

buggy je napisal/-a:
Ne vem no ce se to resnicno tako razume, zato sem namenoma poklical znanca iz policijskih vrst, ki mi je povedal takole:

Pri prometni kontroli bos podnevi placal kazen, ce zadnjih luci nimas prizganih ravno tako kot bi jo ce bi imel pregoreno zarnico v zadnji luci. Nimajo nobenih dodatnih navodil ali napotkov ki bi govorili v prid neprizganim zadnjim lucem ob uporabi samo sprednjih.


Glej, če policaj ne pozna določil ZVCP še ne pomeni, da to ne obstaja in kar naj proba komu napisat kazen za kaj takega, ker se bo osmešil on sam.

buggy je napisal/-a:...kar pa se ne spremeni dejstva, kako lahko tak avto homologirajo v SLO, ce nimamo temu ustreznih predpisov. Pri vseh stvareh ki so v primerjavi s tem banalne smo striktni tukaj ko pa gre dejansko za varnost pa tako slepomisenje...svasta


Model, pa kaj imajo prižgane pozicijske luči zadaj veze z varnostjo sred belega dneva in ob normalni vidljivosti? Kvečemu obratno je prej možno, da je premajhna razlika med pozicijskimi in prižganimi zavornimi, kjer je veliko bolje vidno, da se zavorne prižgejo iz ugasnjenih luči kot pa iz prižganih.

Preberi si zakonodajo Eu, kjer od 1.1. 2011 bodo zahtevali, da imajo vsa nova vozila v EU obvezno ločene dnevne luči in da dnevne luči niso t.i. kratke s pozicijskim, kot večina zdaj to uporabljamo. Nekateri proizvajalci (VW grupa recimo) to v večini modelov ponujajo že danes.[/quote]

buggy je napisal/-a:Ravno danes primer na obvoznici ..srebrna insignia, mokro cestisce za njo val vodnega prsa...vidljivost avtomobila - NICNA - spredaj prizgane nobel LED-ice, ...podobnih nevarnih primerov v razlicnih okoliscinah lahko nastejem nebroj.


Mešaš hruške in jabolka. V tem primeru gre za zmanjšano vidljivost, kjer je obvezna uporaba takih luči kot za vožnjo ponoči in nima veze z dnevnimi lučmi, kjer ti že ime pove, da so namenjene dnevni vožnji in ne nočni ali pa v slabih razmerah.
 
buggy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe avg 17, 2007 5:44 pm

Napisal/-a buggy Pe jun 18, 2010 1:06 pm

Glej, če policaj ne pozna določil ZVCP še ne pomeni, da to ne obstaja in kar naj proba komu napisat kazen za kaj takega, ker se bo osmešil on sam.


Prosim bodi tako dober in me osreci z clenom/odstavkom, kjer se opredeljuje samo sprednje ali izkljucuje zadnje pozicijske luci oz. definira dnevne luci. Hvala!


Model, pa kaj imajo prižgane pozicijske luči zadaj veze z varnostjo sred belega dneva in ob normalni vidljivosti? Kvečemu obratno je prej možno, da je premajhna razlika med pozicijskimi in prižganimi zavornimi, kjer je veliko bolje vidno, da se zavorne prižgejo iz ugasnjenih luči kot pa iz prižganih.


Stari moj, pa se kako imajo vezo z varnostjo. Drugi primer mocno sonce, cesta kjer imas zaradi gozda sencne predele ...ko je pocasi vozeci avto v sencnem delu jaz pa pridem iz soncnega v sencni je njegova vidljivost zelo dvomljiva
Tale z zavornimi lucmi je pa se bolj bosa...zavorne so mocnejse, vecinoma locene od pozicijskih pa se tretjo luc moras imeti...ce pa tesla ne opazijo oz. zaznajo razlike pa na pol spijo ali pa so pod vplivi substanc


Preberi si zakonodajo Eu, kjer od 1.1. 2011 bodo zahtevali, da imajo vsa nova vozila v EU obvezno ločene dnevne luči in da dnevne luči niso t.i. kratke s pozicijskim, kot večina zdaj to uporabljamo. Nekateri proizvajalci (VW grupa recimo) to v večini modelov ponujajo že danes.


Nas ZVCP se ni usklajen z kakrsno koli EU direktivo ki bi nalagala pravila glede osvetlitve vozila, ce se motim bi prosil link. Hvala!




Mešaš hruške in jabolka. V tem primeru gre za zmanjšano vidljivost, kjer je obvezna uporaba takih luči kot za vožnjo ponoči in nima veze z dnevnimi lučmi, kjer ti že ime pove, da so namenjene dnevni vožnji in ne nočni ali pa v slabih razmerah.


Jaz ze mesam hruske in jabolka ti pa prodajas buce. Zgoraj sem ti podal en primer in tudi to, da je cesta mokra se ni zmanjsana vidljivost, za njim pa se se vedno prsi.
Ker se taki pacienti zanasajo na senzorje v avtu, ki jim ob zmanjsani vidljivosti in v tunelih (z zamikom) prizgejo luci se sploh ne obremenjuje kdaj in kako je treba luci prizigati oz. ali so sploh vidni s svojimi manevri tistemu, ki pelje za njimi ( tipicni ljudje, ki mislijo da so sami na cesti)

Saj ne recem, da ne obstaja kaksna nova dolocba oz dopolnilo, kjer je to opisano drugace...jaz v sedaj veljavni zakonodaji tega ne najdem. Verjetno gledam napacen ZVCP , samo ocitno tudi v policijskih vrstah potem vlada nejasnost.

Cetudi je ali bo to res v veljavi, pa je za moje pojme skregano z logiko varnosti na cesti. Spet nek EKO sranje oz. cemu je to namenjeno?

Pa nic ne leti nate osebno sam tale sistem je ....
[/quote]
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Pe jun 18, 2010 7:23 pm

Sorry buggy pa kaj je s tabo a si funkcionalno nepismen al kaj?

Sam si prlimal člen iz ZVCP-ja pa tud temu očitno ne verjameš al pa res ne znaš brat oziroma razumet napisanega. Ok se oproščam za tak napad in bom poboldal tisto akar je pomembno ti pa še 1x lepo počasi preberi.

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi lučmi.

mora voziti podnevi s prižganimi lučmi za dnevno vožnjo. Kot luči za dnevno vožnjo se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Luči za dnevno vožnjo ALI zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, NE DA BI BILE sočasno prižgane pozicijske luči.


Če pa to ni dovolj jasno napisan člen pol pa sploh ne vem kaj je.

Pa dragi moj buggy, če imaš probleme s tem, da ne vidiš vozila, ki vozi pred tabo podnevi v senci NISI ZA NA CESTO ampak direkt za k okulistu, da ti pregleda vid. Ker, če ne vidiš avtomobila, kako boš videl katerokoli drugo oviro na cesti ali pa človeka ob cesti, ki podnevi ni osvetljen oz. mu na riti ne utripa rdeča lučka in še kako rad se sprehaja ob cesti v senci in ne po žgočem soncu. Če se boš zanašal samo na luči boš take sprehajalce in druge ovire, da o kolesarjih ne govorim z lahkoto spregledal, ker boš bil "navajen" na luči.

Sej te ne napadam, da ne boš mislil samo me mal skrbijo tvoje izjave v stilu, da je pršelo za avtomobilom brez prižganih zadnjih luči. Ja zaboga pa valda, ko si videl prš se nisi pognal noter al si mogoče vsaj sklepal, da je to prš izza avtomobila in da ni nastal tam, ker bi bil slučajno tornado. Torej, če bi videl luči v tem pršu bi vedel da ni tornado ampak avto al kako? Pa pustmo to, ker v tvojem primeru je ta ravnal neodgovorno saj je šlo še vedno za poslabšano vidljivost pa četudi samo nese vodo s ceste in nima direktne povezave z dnevnimi lučmi.

Nekaj novičk na to temo
http://24ur.com/novice/svet/od-2011-voz ... lucmi.html
http://www.zurnal24.si/varna-voznja/nov ... 625/clanek
http://www.zanimivo.si/avtomobilizem/No ... za-vozila/

Še 1x oprosti buggy, ker sem malo preveč sarkastičen, ampak varnost je širok pojem in kle ni heca oziroma enostavne rešitve v stilu prižgimo vse luči kot na novoletni jelki in smo storili vse. V prometno bolj izobraženih državah, delajo cele študije o tem in so ugotovili, da bele luči spredaj podnevi so plus zadnje pa prevečkrat zavajajo oziroma polenijo voznike glede opazovanja okolice.
 
buggy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe avg 17, 2007 5:44 pm

Napisal/-a buggy Pe jun 18, 2010 8:35 pm

glej, vse lepo in prav...mene se vedno nisi preprical da "DNEVNE LUCI" izkljucujejo zadnje luci (za ta link te prosim) v isti vsebini kot naj bi po tvojem "POZICIJSKA LUC" avtomaticno vkljucevala zadnje luci. NIKJER NI SPECIFICNO RAZDELJENO NA ZADNJE IN SPREDNJE!

Glede tega koliko je kdo viden pa upam, da ne bos imel kdaj problemov na cesti ravo zaradi tega in z mojimi ocmi je tudi vse v redu- hvala na skrbi. V prometu pa nisva udelezena samo ti ali pa jaz temvec cel spekter voznikov, ki dojemajo okolico drugace...voznja brez zadnjih luci je verjetno korak na bolje oz. bomo tisti, ki jih to moti odnesli izpite na UE.

Linke, ki podajas pa govorijo ravno temu v prid, kar mene moti in kar je prav da naredijo...da se luci (dnevne) prizgejo ze ob kontaktu saj v EU tudi niso ta trenutek povsod obvezne... pri nas pa se vse prevec ljudi vozi brez luci ravno zaradi tega ker jim vsem dol visi..in isto se dogaja v okoliscinah, kjer morajo ravno zaradi tega sami oceniti, da so manj vidni brez zadnjih luci in jih ne prizgejo...dol jim visi.

In se enkrat dnevne luci so definirane le kot manj potratne do 25% manj svetlobe ?! (referenca) in to da se prizgejo avtomaticno z motorjem...nikjer pa da to izkljucuje zadnje luci

Ce je to varnosti v prid potem pa tudi ne vem...pa hvala lepa za trud pri razlagi. Se ti opravicujem samo to da si bolj varen brez zadnjih luci meni ne gre skupaj.
Glede lenobe , lezernosti in egoizma voznikov pa raje nebi tukaj.
In ja ...drzava nas je "navadila" na prizgane luce hoces ali ne sedaj avtomobile zaznavas prvotno preko luci (zadnjih/sprednjih)...bos sedaj ves vozni park do pred enega leta zavrgel zato da bomo lahko vozili vsi brez zadnjih luci in bili tako bolj varni, saj potem res ne ves kdo bremza in kdo ne anede?

na pa se ti preberi "kredibilne" clanke, kot si mi jih ti navrgel, kjer opozarjajo na to hibo zadnjih luci:

http://www.siol.net/avtomoto/nasveti/varna_voznja/2009/12/krizi_dnevnih_luci.aspx

http://www.siol.net/avtomoto/avtosola/teorija/7_dnevne_luci.aspx

http://www.amzs.si/?podrocje=422


Pa srecno na cesti in uzivaj v obcutku da brez zadnjih luci prispevas k varnosti.

Res ne vem kam se to vrti!...aja pa da ne govorim o tej hinavsini glede porabljene energije in EKO usmerjenosti... imajo dosti vecji manevrski prostor da se ukrene kaj na to temo pa tudi ce dobivamo batine iz Bruslja ..bodo pac opizdili nas z novimi trosarinami.

Mah...saj te cenim ker se trudis razlozit in po svoje tudi razumem kaj zelis povedati ne razumem pa da je to res bolj varno...pa moja jeza leti ne nate temvec na smesno ureditev pri nas, kjer iscemo tako za lase povlecene razloge za varnost med tem ko skacemo po luknjah na cesti..
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Pe jun 18, 2010 8:52 pm

Buggy ti nisem mislil nič pisat, ampak res ne razumeš.


Kot prvo - pri novejših avtih obstajajo dnevne luči ločene od vseh ostalih, predvsem ker se proizvajalci že pripravljajo na nov skupen zakon, ki pride v veljavo v EU leta 2011. Le te mora tovarna homologirat oz. uvoznik v vsaki državi mora homologirat avto ki ga prodaja. Te dnevne luči so lahko različnih tipov, a še vedno veljajo določeni predpisi, katerim morajo ustrezat.


V Sloveniji je zakon meni povsem jasen. Čez dan mora voznik imeti prižgane dnevne luči, če le teh njegov avto nima lahko uporablja zasenečene luči. Pozicijskim lučem pa ob tem ni potrebno goreti. In kaj spada pod pozicijske luči? Vse luči razen zasenčenih, dolgih, smerokazov in zavornih. Kar pomeni, da morajo čez dan imeti avti prižgane, samo in zgolj sprednje dnevne luči ali pa zgolj zasenečene kot nadomestek za dnevne luči.

Zadnje luči torej spadajo pod pozicijske luči, torej so lahko ugasnjene. V državah, kjer pa zahtevajo da so prigžane tudi zadnje, pa tovarna samo spremeni elektroniko, da se ob vklopu dnevnih prižgejo tudi zadnje. Pač je odivsno za akteri trg je avto delan. Kot vidiš za naš je anrejeno in homologirano tako, da zadnjim lučem ni treba goret, lahko pa seveda gorijo, ni pa nujno.


Kar se pa tiče vidiljivosti pa ti spet ni nekaj jasno. Ti boš hitreje opazil vklop vseh zavornih luči, če bodo zadaj vse luči, torej pozicijske, ugasnjene, kot pa če bodo prižgane. Tako pač funkcionira človeško oko. Tudi če ponoči gledaš v temen gozd, kjer nekdo od daleč v tebe sveti z "megalajtko" in prižge ob tej megalajtki še eno megalajtko, boš to drugo opazil slabše, kot če bi nekdo v temi prižgal samo eno megalajtko.


Kar se pa tiče posameznikov, ki jim ni jasno, da je treba ob zmanjšani vidljivosti prižgani vse luči, pa so si krivi sami in ne tovarna ki avto dela. Avti, ki pa imajo senzor pa vklopjo luči sami. Med drugim se večini novejšim avtom na slovenskem trgu že takoj ob vklopu prižgejo dnevne ali pa zasenečene luči, če dnevnih nimajo.

Zdaj pa nehaj srat in že enkrat sprejmi, da je vse kot mora biti.
 
buggy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe avg 17, 2007 5:44 pm

Napisal/-a buggy Pe jun 18, 2010 9:13 pm

sure...se ze umikam.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Pe jun 18, 2010 9:32 pm

No saj nisem tako resno mislil z zadnjim stavkom. Dnevne luči pač veljajo samo za sprednje luči. Zato tudi recimo Philips, ki prodaja dnevne LED luči v kitu, ki so homologirane, prodaja samo sprednje, ki se prižgejo preko modula, ki zazna vžig motorja preko akumulatorja. Podobno deluje tudi modul slovenske firme TPE imenovan lučko.

http://www.tpe-elektronika.com/avtomobi ... -lucko.php
 
Uporabniški avatar
eljuero
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 639
Pridružen: Če jan 29, 2009 12:14 pm

Napisal/-a eljuero Pe jun 25, 2010 5:51 am

lepo razloženo, zdaj še je meni marsikaj jasno ... hehe
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe jun 25, 2010 1:36 pm

Slika
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Pe jun 25, 2010 4:30 pm

Se strinjam z zadnjim postom. Koplicirajo k 100 mater vsi po vrsti.
Maš modul in ti navadne luči podnevi svetijo - ko dejansko nimaš vklučenega stikala za kratke - s 70% in to je to.
Če si pač pre-len ali pre-neumen ročno prižgat luči. Ti vzame vsega 50 stotink sekunde.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov