CHAN je napisal/-a:Pero je napisal/-a: Se nebi mogel strinjati z Cruiserjem in Chanom. To da vojaška industrija razvija znanost je samo propaganda in izgovor za njihovo porabo denarja.
Večina tehnologij je bila znanih preden jih je vojska vzela za ''svoje''
Primeri:
Slovenci smo imeli Hermana Potočnika - Noordung. 1892-1929. On se je ukvarjal z raketno tehniko in možnostjo poletov v vesolje. Daleč pred hladno vojno. Verjetno ni bil prvi ali edini.
http://noordung.vesolje.net/vsebina/index-si.htm
Jedrska tehnologija je bila znana davno pred atomsko bombo. Večinoma se je razvoj usmerjal v civilno uporabo, ki z bombo niti nima povezave, oziroma bomba ni pogoj za civilno uporabo. (pricip isti, nijanse drugačne)
http://www.world-nuclear.org/info/inf54.html
Radar je bil razvit že pred WW2, morda je bil tedaj samo izpopolnjen.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_radar
Internet je sicer zanimiva zadeva a da se tudi brez njega. Popularen postane šele z razvojem cenovno dostopnih računalnikov. In kot tak niti ni del vojaške industrije
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Internet
Pa še bi se lahko našlo.
Žal ne gre za vojaško propagando, pogledati je potrebno na posamezne dogodke človekove preteklosti ter vpliv medsebojnih konfliktov (beri: vojn) na razvoj.
Nekaj primerov, ki so skozi vojaško industrijo imela vpliv na človeštvo in civilno uporabo:
Če se osredotočam prvenstveno na avtomobilizem, je morda najbolj znan primer vsem znani primarni vojaški produkt, ameriški Jeep, v obdobju II. svetovne vojne. Današnji pogledi k arhivskim slikam zavezniškega izkrcanja v Normandiji pač prikažejo v ozadji nezanemarljivo število vojaških štirikolesno gnanih vozil. Samo ime, po nekaterih teorijah prihajajoč iz fonetične izpeljave kratice GP (General Purpose) = Jeep, pa je danes sinonim oziroma udomačeno ime za vsa štirikolesno gnana terenska vozila (džip). Vir (če samo wiki uporabim): http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep
Drug vsem znani primer je druga znamka terenskih vozil, britanski Land Rover, ki je sicer lansiral svoj prvi model po II. sv. vojni, vpliv vojaške industrije pa se je poznal po aluminijasti karoseriji - ostankih neizmernih količin vojaških letal! Vir: http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover
Morda največja perverzija znotraj avtomobilske industrije pa je bila uvedba potratno požrešnega, rahlo neokusnega Hummerja - izhajajoč iz ... glej posnetke akcije Puščavski vihar...
V končni fazi je bil tudi nastanek nemškega VW produkt sicer neizmerno bolnega uma, z namenom motorizirati prebivalstvo "svojega" Tretjega rajha. Posledično gledano so bili vsi poskusi pri razvoju države, s strani NSDAP stranke ter njenega Fuhrerja, z glavnim kasnejšim namenom zavojevanja ostalemu svetu ter širjenju svojega Lebensrauma. Vir: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen
Ostalih primerov vplivov vojn in konfliktov je nemalo. Samo nekaj "plastičnih" primerov: vpliv na nastanek mest (glej primere branilnih utrdb pred vpadi Turkov. Če gledam samo slovensko področje: primer Metlika ter pridobitev mestnih pravic). Posledično so vojne in napadi na utrjena mesta pustila pečat pri njihovi arhitekturi, ipd...
Če se osredotočam samo na transportne izume, je najverjetneje skozi zgodovino največ pripomogla vojaško-osvajalna vloga pri izumih v razvoju plovil. Večina morskega transporta v preteklosti je bila pač prvenstveno namenjena osvajanju tujih ozemelj. Si sposojam zopet citat iz wiki: "Do 17. stoletja je bilo običajno, da so v primeru oboroženega konflikta oborožili trgovske ladje in jih uporabljali za bojevanje. Z razvojem tehnologije pa so se razlike med vojnimi in trgovskimi ladjami vse bolj povečevale, tako da jih kmalu ni bilo možno uporabljati za eno ali drugo nalogo."
Da pa ne bo pomote, vojne NISO edini in glavni iniciator nastanka večine izumov, so pa v največji meri pripomogle k drastičnemu izboljšanju le teh. Helikopter je v grobem bil poznan že pred II. svetovno vojno, vendar je šele s prvo množično uporabo med Korejsko vojno v 50-ih letih 20. st., postal popularen oziroma uporaben. Še večjo vlogo je kazal med kasnejšo Vietnamsko vojno.
Ogromno izumov v medicini, kirurgiji se lahko "zahvali" zaradi kriznih vojnih obdobij, ipd ...
Na koncu še malce za šalo, malce zares: obvezno branje sodobnega managerja pri sodobnem poslovnem "bojevanju" je Sun Tzujev The Art of War ...
nadaljevanje sledi.